Jak sprawdzić szczelność pierscieni tłokowych ?
- Feniks
- Posty: 1095
- Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: Rybarzowice
- Kontakt:
- Status: Offline
Jak sprawdzić szczelność pierscieni tłokowych ?
Pytanie jak w temacie.
Dymił na niebiesko więc :
Mam zdjętą głowice, zawory dotarte, uszczelniacze wymienione, po tescie zalania benzyną zawory są szczelne,
Skoro mam to rozpakowane zastanawiam się jak jeszcze sprawdzić czy pierscienie są szczelne, były wymieniane 6kkm temu i nie chce pakować sie znowu w ich wymiane. Cylinder był honowany i wygląda wzorowo.
Zalać olejem, benzyną ? Jeśli będzie się utrzymywać poziom to będzie to wiarygodne ? Musiałbym ruszać tłokiem ?
Dymił na niebiesko więc :
Mam zdjętą głowice, zawory dotarte, uszczelniacze wymienione, po tescie zalania benzyną zawory są szczelne,
Skoro mam to rozpakowane zastanawiam się jak jeszcze sprawdzić czy pierscienie są szczelne, były wymieniane 6kkm temu i nie chce pakować sie znowu w ich wymiane. Cylinder był honowany i wygląda wzorowo.
Zalać olejem, benzyną ? Jeśli będzie się utrzymywać poziom to będzie to wiarygodne ? Musiałbym ruszać tłokiem ?
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
- PanG
- Posty: 551
- Rejestracja: 10 marca 2019, 09:59
- Motocykl: Twoja Stara 350
- Lokalizacja: Galaktyka Kurwix
- Wiek: 16
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jak sprawdzić szczelność pierscieni tłokowych ?
Primo: szczelność zaworów benzyną w dolocie i wylocie to taka chałtura panie. Odwrotnie trzaby z próbą ciśnieniową, zobaczyć przy ilu barach bąbluje.
A próba olejowa pierścieni to takie cudo, które w zamyśle ma dawać większe ciśnienie sprężania z olejem niźli bez niego. Też chałupnictwo.
Ale...
Test olejowy to trupom się robi. Jeśli pierścionki mają nalatane 6k, przy poprawnym spasowaniu z tuleją taki test nic nie powinien pokazać. Kompresja będzie taka sama.
Sprawdzałeś okiem stan pierścieni olejowych?
Honowanie i coś jeszcze (honowanko to dość kontrowersyjny temat ostatnio)? Sprawdziłbym czy tłoki trzymają wymiary, czy się cosik nie wyobliło przypadkiem. Na ile setek masz to spasowane? Jaki luz na zamkach pierścieni?
To honowanie mnie zaintrygowało. Weź coś więcej się rozpisz
A próba olejowa pierścieni to takie cudo, które w zamyśle ma dawać większe ciśnienie sprężania z olejem niźli bez niego. Też chałupnictwo.
Ale...
Test olejowy to trupom się robi. Jeśli pierścionki mają nalatane 6k, przy poprawnym spasowaniu z tuleją taki test nic nie powinien pokazać. Kompresja będzie taka sama.
Sprawdzałeś okiem stan pierścieni olejowych?
Honowanie i coś jeszcze (honowanko to dość kontrowersyjny temat ostatnio)? Sprawdziłbym czy tłoki trzymają wymiary, czy się cosik nie wyobliło przypadkiem. Na ile setek masz to spasowane? Jaki luz na zamkach pierścieni?
To honowanie mnie zaintrygowało. Weź coś więcej się rozpisz
Żyj i daj rzyć innym.
- Feniks
- Posty: 1095
- Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: Rybarzowice
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jak sprawdzić szczelność pierscieni tłokowych ?
PanG pisze: ↑30 marca 2022, 20:51 Primo: szczelność zaworów benzyną w dolocie i wylocie to taka chałtura panie. Odwrotnie trzaby z próbą ciśnieniową, zobaczyć przy ilu barach bąbluje.
Przy ilu nie powinno bąblować ?
A próba olejowa pierścieni to takie cudo, które w zamyśle ma dawać większe ciśnienie sprężania z olejem niźli bez niego. Też chałupnictwo.
Tak to wiadomo, jak nie znajde prostszego rozwiązania, mając na uwadze zdjętą głowice, to wyjme i pomierze
Ale...
Test olejowy to trupom się robi. Jeśli pierścionki mają nalatane 6k, przy poprawnym spasowaniu z tuleją taki test nic nie powinien pokazać. Kompresja będzie taka sama.
Sprawdzałeś okiem stan pierścieni olejowych?
Honowanie i coś jeszcze (honowanko to dość kontrowersyjny temat ostatnio)? Sprawdziłbym czy tłoki trzymają wymiary, czy się cosik nie wyobliło przypadkiem. Na ile setek masz to spasowane? Jaki luz na zamkach pierścieni?
To honowanie mnie zaintrygowało. Weź coś więcej się rozpisz
Co chcesz wiedzieć o honowaniu ? Nie pamiętam tylko pod jakim kątem są rysy.
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Jak sprawdzić szczelność pierscieni tłokowych ?
Z czego jest ten silnik ?
Mogło brać olej przez uszczelniacze ( jeżeli ubytek oleju był niewielki ) , być może pierścień zgarniający lub olejowy założyłeś górną do dołu , być może obydwa . Jak głowicę masz już zrobioną to sprawdz i pierścienie czy się nie zapiekły w rowkach i czy zamki są prawidłowo ustawione na obwodzie ( zamki mają być ustawione na obwodzie co 120 stopni )
Mogło brać olej przez uszczelniacze ( jeżeli ubytek oleju był niewielki ) , być może pierścień zgarniający lub olejowy założyłeś górną do dołu , być może obydwa . Jak głowicę masz już zrobioną to sprawdz i pierścienie czy się nie zapiekły w rowkach i czy zamki są prawidłowo ustawione na obwodzie ( zamki mają być ustawione na obwodzie co 120 stopni )
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- Feniks
- Posty: 1095
- Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: Rybarzowice
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jak sprawdzić szczelność pierscieni tłokowych ?
Chodzi o moją XV1100 z 92r
Myśle że poskładałem dobrze ale obejrze to dla pewności.
Myśle że poskładałem dobrze ale obejrze to dla pewności.
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
- PanG
- Posty: 551
- Rejestracja: 10 marca 2019, 09:59
- Motocykl: Twoja Stara 350
- Lokalizacja: Galaktyka Kurwix
- Wiek: 16
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jak sprawdzić szczelność pierscieni tłokowych ?
Przy ilu nie powinno bąblować ?
5 barów dolna-wymarzona.
Co chcesz wiedzieć o honowaniu ? Nie pamiętam tylko pod jakim kątem są rysy.
Po co to honowanie robiłeś? Rozumiem, że szlifu nie robiłeś, ani nowej grupy tłokowej nie montowales? Jakie luzy tlok-cylinder?
Jaki luz promieniowy na prowadnicach zaworowych?
Ciekaw też jestem wydajności pompy oleju.
5 barów dolna-wymarzona.
Co chcesz wiedzieć o honowaniu ? Nie pamiętam tylko pod jakim kątem są rysy.
Po co to honowanie robiłeś? Rozumiem, że szlifu nie robiłeś, ani nowej grupy tłokowej nie montowales? Jakie luzy tlok-cylinder?
Jaki luz promieniowy na prowadnicach zaworowych?
Ciekaw też jestem wydajności pompy oleju.
Żyj i daj rzyć innym.
- Feniks
- Posty: 1095
- Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: Rybarzowice
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jak sprawdzić szczelność pierscieni tłokowych ?
PanG pisze: ↑31 marca 2022, 07:53 Przy ilu nie powinno bąblować ?
5 barów dolna-wymarzona.
Co chcesz wiedzieć o honowaniu ? Nie pamiętam tylko pod jakim kątem są rysy.
Po co to honowanie robiłeś? Rozumiem, że szlifu nie robiłeś, ani nowej grupy tłokowej nie montowales? Jakie luzy tlok-cylinder?
Jaki luz promieniowy na prowadnicach zaworowych?
Ciekaw też jestem wydajności pompy oleju.
Szlifu nie robiłem, robiłem pomiar cylindra i tłoka, 6kk temu było w normie, owalizacji tłoka nie było. Wiec teraz też nie widze potrzeby mierzenia zwłaszcza że hon jest jak nowy. Poco honowałem ? Bo fabryczny był dostrzegalny tylko dla wtajemniczonych, laik by go nie dojrzał.
Głowice oddałem do planowania w zakładzie pod Krakowem, przy okazji mierzyli krzywki na wałkach i , mam nadzieje, luz na prowadnicach też. Odebrałem głowice kompleksowo zrobioną.
Pompa oleju była bez oznak zużycia, oringi na magistrali olejowej wymienione, olej sika jak u nastolatka
Jak mierzysz szczelność zaworu po dotarciu, bo nie mam pomysłu jak tam 5 bar dostarczyć bez składania silnika ?
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
- Feniks
- Posty: 1095
- Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: Rybarzowice
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jak sprawdzić szczelność pierscieni tłokowych ?
Po zdjęciu głowicy
- Załączniki
-
- Tak to wyglądało
- 20220326_145615.jpg (242.74 KiB) Przejrzano 7650 razy
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
- Feniks
- Posty: 1095
- Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: Rybarzowice
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jak sprawdzić szczelność pierscieni tłokowych ?
- Załączniki
-
- 20220326_160559.jpg (90.62 KiB) Przejrzano 7650 razy
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
- Feniks
- Posty: 1095
- Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: Rybarzowice
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jak sprawdzić szczelność pierscieni tłokowych ?
Wydechowy
- Załączniki
-
- 20220326_163031.jpg (165.38 KiB) Przejrzano 7649 razy
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
- PanG
- Posty: 551
- Rejestracja: 10 marca 2019, 09:59
- Motocykl: Twoja Stara 350
- Lokalizacja: Galaktyka Kurwix
- Wiek: 16
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jak sprawdzić szczelność pierscieni tłokowych ?
Szlifu nie robiłem, robiłem pomiar cylindra i tłoka, 6kk temu było w normie, owalizacji tłoka nie było. Wiec teraz też nie widze potrzeby mierzenia zwłaszcza że hon jest jak nowy. Poco honowałem ? Bo fabryczny był dostrzegalny tylko dla wtajemniczonych, laik by go nie dojrzał.
Samo honowanie po znacznym przebiegu wg moich obserwacji potrafi zrobić więcej szkody niż pożytku.
Głowice oddałem do planowania w zakładzie pod Krakowem, przy okazji mierzyli krzywki na wałkach i , mam nadzieje, luz na prowadnicach też. Odebrałem głowice kompleksowo zrobioną.
Pompa oleju była bez oznak zużycia, oringi na magistrali olejowej wymienione, olej sika jak u nastolatka
Zdziwilbys sie, jaką fuszerkę potrafią odstawić.
Jak mierzysz szczelność zaworu po dotarciu, bo nie mam pomysłu jak tam 5 bar dostarczyć bez składania silnika ?
Prosto. Do ssących masz stary ori króciec ssący z zaślepką z jednej i zaślepką z dziurką z drugiej. Powietrze doprowadzasz przez dzyndzelek od synchro/boosta. Wydechowy to flansza z wkręconym "wentylkiem", uszczelniona oringiem. Komora spalania zalana benzyną
Edit: dopiero zobaczyłem fotki. Przaśnie
Samo honowanie po znacznym przebiegu wg moich obserwacji potrafi zrobić więcej szkody niż pożytku.
Głowice oddałem do planowania w zakładzie pod Krakowem, przy okazji mierzyli krzywki na wałkach i , mam nadzieje, luz na prowadnicach też. Odebrałem głowice kompleksowo zrobioną.
Pompa oleju była bez oznak zużycia, oringi na magistrali olejowej wymienione, olej sika jak u nastolatka
Zdziwilbys sie, jaką fuszerkę potrafią odstawić.
Jak mierzysz szczelność zaworu po dotarciu, bo nie mam pomysłu jak tam 5 bar dostarczyć bez składania silnika ?
Prosto. Do ssących masz stary ori króciec ssący z zaślepką z jednej i zaślepką z dziurką z drugiej. Powietrze doprowadzasz przez dzyndzelek od synchro/boosta. Wydechowy to flansza z wkręconym "wentylkiem", uszczelniona oringiem. Komora spalania zalana benzyną
Edit: dopiero zobaczyłem fotki. Przaśnie
Żyj i daj rzyć innym.
- Feniks
- Posty: 1095
- Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: Rybarzowice
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jak sprawdzić szczelność pierscieni tłokowych ?
PanG pisze: ↑31 marca 2022, 16:40
Prosto. Do ssących masz stary ori króciec ssący z zaślepką z jednej i zaślepką z dziurką z drugiej. Powietrze doprowadzasz przez dzyndzelek od synchro/boosta. Wydechowy to flansza z wkręconym "wentylkiem", uszczelniona oringiem. Komora spalania zalana benzyną
Edit: dopiero zobaczyłem fotki. Przaśnie
Eee, to tak analnie pompujesz , myślałem że ciśnienie od strony komory spalania raczej powinno być, żeby zawór dociskać a nie podnosić, poka zdjęcia tych tegesów do uszczelniania
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
- PanG
- Posty: 551
- Rejestracja: 10 marca 2019, 09:59
- Motocykl: Twoja Stara 350
- Lokalizacja: Galaktyka Kurwix
- Wiek: 16
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jak sprawdzić szczelność pierscieni tłokowych ?
Zabij, nie znajdę tego teraz
Żyj i daj rzyć innym.
- robson
- Posty: 1891
- Rejestracja: 04 września 2007, 15:13
- Motocykl: VIRAGO 1.1
- Lokalizacja: Lędziny
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: Jak sprawdzić szczelność pierscieni tłokowych ?
Jedyna możliwość na sprawdzenie zaworu to nafta innego nie znam
Jedyną ochroną motocyklisty jest jego ROZUM !!!
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Jak sprawdzić szczelność pierscieni tłokowych ?
Dokładnie , poza tym ten zawór ( może tylko na tym zdjęciu ) wygląda tak , jakby olej szedł z góry przez uszczelniacz lub prowadnice ( przylgnia zaworu jest zanieczyszczona spalonym olejem silnikowym ) . U mnie jak palił olej przez nieszczelny pierścień olejowy to świeca i denko tłoka były pokryte spalonym olejem , ale przylgnie zaworów i gniazda były czyste ( prawie raziły w oczy w porównaniu z otoczeniem ) Jak dla mnie zawór i gniazdo trzeba dotrzeć , bo nie będzie trzymał kompresji , może nawet najpierw delikatnie przefrezować , sprawdzić czy prowadnica na zewnątrz jest szczelna i nowy uszczelniacz .
Ten zawór na zdjęciu , na górze , tak jakby był przypalony , czy tylko zdjęcie tak wyszło ?
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- Feniks
- Posty: 1095
- Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: Rybarzowice
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jak sprawdzić szczelność pierscieni tłokowych ?
Przejrzałem pierscienie, są ok, bez uszkodzeń. Luzy w rowkach w normie, luz zamka na pierscieniu górnym ok, na środkowym 0,10 większy niż norma. Niestety oznaczeń producenta już na nich nie ma więc nie mam jak stwierdzic czy były dobrze założone. Nie widać żeby. Któraś krawędź była zbierająca. Zawory dotarte, uszczelniacze wymienione.
Wypale, na zaworze nie ma, tylko nagaru sporo i lekkie odbarwienia
Test nafty jutro.
Nie mam niestety jak przemierzyć prowadnicy zaworu
Wypale, na zaworze nie ma, tylko nagaru sporo i lekkie odbarwienia
Test nafty jutro.
Nie mam niestety jak przemierzyć prowadnicy zaworu
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
- Feniks
- Posty: 1095
- Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: Rybarzowice
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jak sprawdzić szczelność pierscieni tłokowych ?
Noi nie wiem czy tym luzem 0,10 na zamku się przejmować. Pierscienie są oryginał.
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
- PanG
- Posty: 551
- Rejestracja: 10 marca 2019, 09:59
- Motocykl: Twoja Stara 350
- Lokalizacja: Galaktyka Kurwix
- Wiek: 16
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jak sprawdzić szczelność pierscieni tłokowych ?
0,1 jest git.
Patent podpatrzony od braci Rosjan. Wkładasz mierzony pierścień do cylindra, rozgrzewasz całość do ~150°C i badasz luz. Jak będzie nie mniej niż 3 setki, jesteś w domu.
Prawda, że proste?
Edit: skoro masz główki zdjęte, moment rozpinka zaworów i sprawdzenie luzu promieniowego na prowadnicach. Hm?
Patent podpatrzony od braci Rosjan. Wkładasz mierzony pierścień do cylindra, rozgrzewasz całość do ~150°C i badasz luz. Jak będzie nie mniej niż 3 setki, jesteś w domu.
Prawda, że proste?
Edit: skoro masz główki zdjęte, moment rozpinka zaworów i sprawdzenie luzu promieniowego na prowadnicach. Hm?
Żyj i daj rzyć innym.
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Jak sprawdzić szczelność pierscieni tłokowych ?
Tzn. że na drugim masz 0.55 mm ? Z tego co tam mi w głowie świta ( demencja starcza ) to pierwszy pierścień nie ma "góry " zaznaczonej , na drugim frez musi być od dołu , czy były jakieś oznaczenia na olejowym ? Nie pamiętam .
Jak mierzyłeś luz na zamku to przepchnąłeś z 1 cm ten pierścień w dół cylindra czy mierzyłeś na samej górze ?
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- Feniks
- Posty: 1095
- Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: Rybarzowice
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jak sprawdzić szczelność pierscieni tłokowych ?
O.60mm ( w garażu było około 10stC ) norma jest 0.50mm. Może to właśnie przez niską tep. wartosci luzu są większevinny pisze: ↑02 kwietnia 2022, 00:22Tzn. że na drugim masz 0.55 mm ? Z tego co tam mi w głowie świta ( demencja starcza ) to pierwszy pierścień nie ma "góry " zaznaczonej , na drugim frez musi być od dołu , czy były jakieś oznaczenia na olejowym ? Nie pamiętam .
Jak mierzyłeś luz na zamku to przepchnąłeś z 1 cm ten pierścień w dół cylindra czy mierzyłeś na samej górze ?
Freza nie stwierdzam na drugim pierscionku.( postaram sie zdjęcia wrzucić)
Olejowy jest odwracalny.
Luzy mierzone na głębokosci 1cm potem 5cm, wartość ta sama.
Myśle że , jak już piec wyjąłem, zdejme drugą głowice, pojade do goscia od regeneracji i przemierzymy prowadnice i zawory, bo tego nie jestem pewien czy mi to ostatnio zrobili. Zawory idzie kupić. Prowadnice są do dopasowania (tak powiedział gość od głowic), i pewnie zrobie nowe frezy, prowadnice, uszczelniacze i zawory.
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
- Feniks
- Posty: 1095
- Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: Rybarzowice
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jak sprawdzić szczelność pierscieni tłokowych ?
Pierscień środkowy, tak był włożony jak zrobione jest zdjęcie,
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
- Feniks
- Posty: 1095
- Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: Rybarzowice
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jak sprawdzić szczelność pierscieni tłokowych ?
Pierscień środkowy, tak był włożony jak zrobione jest zdjęcie
- Załączniki
-
- 20220402_125911.jpg (44.74 KiB) Przejrzano 7533 razy
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
- Feniks
- Posty: 1095
- Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: Rybarzowice
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jak sprawdzić szczelność pierscieni tłokowych ?
Pierscień środkowy, tak był włożony jak zrobione jest zdjęcie
- Załączniki
-
- 20220402_125932.jpg (55.04 KiB) Przejrzano 7532 razy
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Jak sprawdzić szczelność pierscieni tłokowych ?
Według Clymera luz 0,2-o,45 ,nie podają temperatury , u mnie w 750 na zgarniającym pierścieniu na zewnętrznej dolnej krawędzi był frezowany ( krawędz była ścięta ) i ten pierścień był opisany ( top ), może po to , żeby wracający tłok lepiej zgarniał olej . Trzonki , jak się nie ruszają , gdy próbujesz je przepchnąć na boki palcami , to powinny być szczelne . Jak oddajesz do fachowców to oni zbadają szczelność głowicy pod ciśnieniem , wszystko co złe to wyjdzie .
Ostatnio zmieniony 03 kwietnia 2022, 10:10 przez vinny, łącznie zmieniany 1 raz.
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- PanG
- Posty: 551
- Rejestracja: 10 marca 2019, 09:59
- Motocykl: Twoja Stara 350
- Lokalizacja: Galaktyka Kurwix
- Wiek: 16
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jak sprawdzić szczelność pierscieni tłokowych ?
eee? Prowadnice są na pasowaniu ciasnym. Tego po porządnym nagrzaniu mlotkiem nie ruszysz. Chodzi o luz trzonek zaworu - wewnętrzna powierzchnia prowadnicy. Prawidłowe wartości są rzędu 0,005mm, czyli niewyczuwalne.
Widziałem twórczość "fachowców" od głowic, gdzie zawór po ich "remoncie" latał w prowadnicy jak pojebany. Dlatego patrząc na fotki, na tym bym sie skupił najbardziej.
Żyj i daj rzyć innym.