Kłopoty z gaźnikami + urwany rurka spustowa paliwa
: 06 czerwca 2020, 22:46
Hej koledzy!
Przyszło i na mnie jeśli chodzi o gaźniki. Zacznę od początku.
Pacjent: XV 535 2YL, 92 rocznik.
Zaczęło się po dłuższej trasie (370 km) przy bardzo rozgrzanym silniku. Motocykl zaczął szarpać, tracił kompletnie lub prawie kompletnie moc (coś jak moment włączania rezerwy). Potem miałem jedną krótszą trasę za miasto i jedną po mieście (kilka km). Kiedy następny raz wsiadłem na moto po 1 km zdechł. Nie mogłem go odpalić a jeśli już w końcu się udało to maksymalnym ssaniu (mimo to niskie obroty). Kiedy je wyłączyłem nawet na rozgrzanym silniku, to momentalnie gasł. Chciałem wrócić na chatę i w tym momencie zaczął pluć paliwem z odpowietrznika gaźnika tylnego cylindra.
Tylna świeca zalana w cholerę, przednia mocno okopcona. W miejscu gdzie jest filtr paliwa miałem olej. Olej w silniku pełen
Jako, że przed dłuższą trasą wymieniałem olej, jestem pewien, że wlałem go odpowiednią ilość. Więc jedynym wytłumaczeniem jest paliwo w oleju (będę sprawdzał w najbliższych dniach). Mam nadzieję, że to wynik gaźnika a nie dziwnego zbiegu okoliczności i czegoś poważniejszego w silniku.
Wymieniłem świece i chciałem sprawdzić jak miewają się gaźniki. Membrany mogłyby być lepsze. Tam gdzie są dociskane przez pokrywę, miejscami są przetarte ale nie na wylot (delikatnie raczej). Wstępnie więc wykluczyłem membrany, bo raczej takiego bałaganu by nie narobiły? Sprawdziłem czy się pływaki czasami, nie zacięły i jak wyglądają iglice. Iglice mają ładne czubki, a pływaki chodzą płynnie xD Wziąłem się wiec za sprawdzenie poziomu paliwa w gaźnikach. Tylny gaźnik idealnie - 14mm pod kreską. Chcę sprawdzić przedni i... Nie ma rurki spustowej paliwa 6 lat mam motocykl, nigdy nie potrzebowałem tego sprawdzać, a tu taka niespodzianka. Czy ktoś wie czy dostanę tę część? W zestawach naprawczych brak. Być może ktoś ma pomysł jak dorobić? Będę bardzo wdzięczny! Istnieje jakiś inny sposób sprawdzania poziomu paliwa w gaźnikach?
Pozdrawiam Panowie i mam nadzieję, że niedługo LwG!
Przyszło i na mnie jeśli chodzi o gaźniki. Zacznę od początku.
Pacjent: XV 535 2YL, 92 rocznik.
Zaczęło się po dłuższej trasie (370 km) przy bardzo rozgrzanym silniku. Motocykl zaczął szarpać, tracił kompletnie lub prawie kompletnie moc (coś jak moment włączania rezerwy). Potem miałem jedną krótszą trasę za miasto i jedną po mieście (kilka km). Kiedy następny raz wsiadłem na moto po 1 km zdechł. Nie mogłem go odpalić a jeśli już w końcu się udało to maksymalnym ssaniu (mimo to niskie obroty). Kiedy je wyłączyłem nawet na rozgrzanym silniku, to momentalnie gasł. Chciałem wrócić na chatę i w tym momencie zaczął pluć paliwem z odpowietrznika gaźnika tylnego cylindra.
Tylna świeca zalana w cholerę, przednia mocno okopcona. W miejscu gdzie jest filtr paliwa miałem olej. Olej w silniku pełen
Jako, że przed dłuższą trasą wymieniałem olej, jestem pewien, że wlałem go odpowiednią ilość. Więc jedynym wytłumaczeniem jest paliwo w oleju (będę sprawdzał w najbliższych dniach). Mam nadzieję, że to wynik gaźnika a nie dziwnego zbiegu okoliczności i czegoś poważniejszego w silniku.
Wymieniłem świece i chciałem sprawdzić jak miewają się gaźniki. Membrany mogłyby być lepsze. Tam gdzie są dociskane przez pokrywę, miejscami są przetarte ale nie na wylot (delikatnie raczej). Wstępnie więc wykluczyłem membrany, bo raczej takiego bałaganu by nie narobiły? Sprawdziłem czy się pływaki czasami, nie zacięły i jak wyglądają iglice. Iglice mają ładne czubki, a pływaki chodzą płynnie xD Wziąłem się wiec za sprawdzenie poziomu paliwa w gaźnikach. Tylny gaźnik idealnie - 14mm pod kreską. Chcę sprawdzić przedni i... Nie ma rurki spustowej paliwa 6 lat mam motocykl, nigdy nie potrzebowałem tego sprawdzać, a tu taka niespodzianka. Czy ktoś wie czy dostanę tę część? W zestawach naprawczych brak. Być może ktoś ma pomysł jak dorobić? Będę bardzo wdzięczny! Istnieje jakiś inny sposób sprawdzania poziomu paliwa w gaźnikach?
Pozdrawiam Panowie i mam nadzieję, że niedługo LwG!