Końcówki (ciężarki) kierownicy
: 27 maja 2020, 20:04
Ameryki nie odkryję jak napiszę, że końcówki (ciężarki) kierownicy pełnią rolę absorberów drgań Oryginalne kierownice posiadają nagwintowany otwór w które wkręca się końcówki, takie połączenie (metal-metal) w idealny sposób przenosi drgania z kierownicy na końcówki, akcesoryjne kierownice nie mają gwintowania, wymagają końcówek z łącznikiem rozporowym, markowe końcówki (np. TRW) posiadają metalowy łącznik rozporowy, który ma zapewnić swobodny transfer drgań (jak w oryginale mamy tu połączenie metal-metal), natomiast końcówki mniej renomowanych producentów oraz "no name" posiadają gumowy element rozporowy, mam wątpliwości aby końcówki te były w stanie pochłaniać drgania, mamy tu połączenie metal-guma-metal, nie sądzę aby ta guma przekazywała drgania z kierownicy na końcówkę. Co o tym sądzicie?
Poruszyłem ten temat, ponieważ zastanawiam się nad zmianą kierownicy oryginalnej na akcesoryjną - TRW, fajnie byłoby włożyć w nią końcówki również od TRW, ale cena raczej nie zachęca, jest dużo wyższa od samej kierownicy - 230 zł Są sporo tańsze końcówki, tylko zastanawia mnie ich skuteczność
Oryginalne: TRW: No name:
Poruszyłem ten temat, ponieważ zastanawiam się nad zmianą kierownicy oryginalnej na akcesoryjną - TRW, fajnie byłoby włożyć w nią końcówki również od TRW, ale cena raczej nie zachęca, jest dużo wyższa od samej kierownicy - 230 zł Są sporo tańsze końcówki, tylko zastanawia mnie ich skuteczność
Oryginalne: TRW: No name: