Yamaha Virago 535 - 3BR 32kW ale jak zdławiona, w czym problem ?
Mam pytanko. Moja Yamaha ma w dowodzie niemieckim wpisane 25 kW przy 7000 obrotów o ile dobrze to czytam, na drugiej karcie pisze 32 kW przy 7500 obrotów. W uwagach jest informacja o tym że zmieniono krócic chyba ssący na typ SGXV5 fi31,5mm.
Czyli rozumiem że motocykl już w salonie został odblokowany poprzez zmianę na ww. króciec.
Wczoraj po tym jak dostałem tablice, rzuciłem się do jazdy jakbym stracił rozum. Zapomniałem że motor nie ma wymienionego oleju a olej w silniku jest już czarny. Jak wróciłem silnik był bardzo gorący i olej delikatnie wyciekał z pod pokrywy filtra oleju.
Motor ładnie pali, żadnych problemów, chwileczkę na ssaniu pochodzi i gotowy, bez ssania też odpala.
Przejechałem w sumie 43 km po okolicy. Próbowałem sprawdzić ile leci aby zweryfikować czy jest zablokowany czy nie, niestety dopiero później doczytałem informacje w dowodzie, a to dzięki wskazówkom na tym forum. Tak czy siak, rozpędziłem się do 110 km/h ale motor powoli bardzo rozpędzał się dalej. Ogólnie mam wrażenie że motor przyspiesza a po chwili staje się trochę zamulony. Początkowo uznałem że tak ma być ale czytam forum i widzę że są różne przypadki i motor powinien jechać szybciej, być może wzrost mocy/przyspieszenie powinno odbywać się równomiernie bez zamulania.
Sprawdziłem świece, załączam zdjęcia, wydają się być w porządku.
Wizualnie króćce gumowe przy gaźnikach też wydają się być w bardzo dobrym stanie.
Kilka litrów starego paliwa mogłem mieć, ale wątpię aby miało to znaczenie bo większa część zalana świeża.
Dzisiaj będę wymieniał olej + filtr oleju + pojadę po nowy o-ring, kupiłem też filtr paliwa i filtr powietrza nowy, mimo że nie sprawdziłem stanu tego co mam w motorze. Uznałem że się nie znam to lepiej wymienię, koszty nie były wysokie a chciałem mieć pewność.
Można też sprawdzić membrany w gaźnikach z tego co czytałem na forum. Jeśli macie jakieś sugestie, uwagi, rozpoznajecie problem to dajcie znać.
Chyba te zdławione 20 kW osiągają maks 120 km/h, zgadza się, mój chyba powinien polecieć trochę szybciej.
Yamaha Virago 535 - 3BR 32kW ale chodzi jak zdławiona, w czym problem ?
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 25 maja 2020, 21:10
- Motocykl: Virago 535 97r. 3BR
- Lokalizacja: Nisko
- Wiek: 42
- Status: Offline
Yamaha Virago 535 - 3BR 32kW ale chodzi jak zdławiona, w czym problem ?
Ostatnio zmieniony 29 maja 2020, 19:30 przez Zapora, łącznie zmieniany 1 raz.
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Yamaha Virago 535 - 3BR 32kW ale chodzi jak zdławiona, w czym problem ?
Zdławione moto na dolocie i na wydechu łatwo ogarnąć. Trzeba tylko pamietać, że wyciągnięcie kryzy to raz, a dwa to dobranie odpowiednich dysz do gaźnika
Gorsza sprawa jak motocykl zdławiony fabrycznie na walkach rozrządu, tu już trzeba ingerować w silnik.
Narazie sprawdź membrany, to nic nie kosztuje oprócz paru minut roboty
Gorsza sprawa jak motocykl zdławiony fabrycznie na walkach rozrządu, tu już trzeba ingerować w silnik.
Narazie sprawdź membrany, to nic nie kosztuje oprócz paru minut roboty
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- cresida
- Posty: 74
- Rejestracja: 17 stycznia 2020, 09:01
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: Halinów
- Status: Offline
Re: Yamaha Virago 535 - 3BR 32kW ale chodzi jak zdławiona, w czym problem ?
Membrana w jednym z gaźników.
Nie ma dwóch takich samych osób. Jednak ci z nas, którzy jeżdżą na motocyklach, mają jedną cechę wspólną: świadomie akceptują ryzyko.
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 25 maja 2020, 21:10
- Motocykl: Virago 535 97r. 3BR
- Lokalizacja: Nisko
- Wiek: 42
- Status: Offline
Re: Yamaha Virago 535 - 3BR 32kW ale chodzi jak zdławiona, w czym problem ?
Jasne, wszystko sprawdzę. Widziałem tematy związane z tą membraną na forum.
Ale też czytałem o tym że Virago 20kW są blokowane na wałkach rozrządu.
Moja Virago nie powinna być zablokowana skoro w dowodzie pisze że zastosowano króciec fi31,5 i moc została zwiększona do 32kW przy 7500 obrotów.
Aktualnie muszę naprawić gwint od długiej szpilki (pokrywa filtra oleju) bo ktoś to kiedyś musiał uszkodzić.
I szukam na zadupiu na którym mieszkam zestawu naprawczego helicoil, a jak niedostane od ręki to zamówie.
Ale też czytałem o tym że Virago 20kW są blokowane na wałkach rozrządu.
Moja Virago nie powinna być zablokowana skoro w dowodzie pisze że zastosowano króciec fi31,5 i moc została zwiększona do 32kW przy 7500 obrotów.
Aktualnie muszę naprawić gwint od długiej szpilki (pokrywa filtra oleju) bo ktoś to kiedyś musiał uszkodzić.
I szukam na zadupiu na którym mieszkam zestawu naprawczego helicoil, a jak niedostane od ręki to zamówie.