Kontrolka rezerwy
Kontrolka rezerwy
Witam
Nie dawno stałem się szczęśliwym posiadaczem virago 535 i od razu problem, a więc tankuje do pełna (mam jeden zbiornik pod siedzeniem) przełącznik na kierownicy na ON silnik odpala jadę,po ok. 30 sek zapala się kontrolka rezerwy jadę dalej po po ok 1-2 km silnik zaczyna przerywać przełączam na REZ i sinik pracuje normalnie więc proszę o pomoc czy magę jeździć tylko na REZ i w czym tkwi problem.
Pozdrawiam biały
Nie dawno stałem się szczęśliwym posiadaczem virago 535 i od razu problem, a więc tankuje do pełna (mam jeden zbiornik pod siedzeniem) przełącznik na kierownicy na ON silnik odpala jadę,po ok. 30 sek zapala się kontrolka rezerwy jadę dalej po po ok 1-2 km silnik zaczyna przerywać przełączam na REZ i sinik pracuje normalnie więc proszę o pomoc czy magę jeździć tylko na REZ i w czym tkwi problem.
Pozdrawiam biały
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Kontrolka rezerwy
No właśnie - w czym tkwi problem?
Czy świecąca kontrolka rezerwy gdy jedziesz w nocy nie sprawia, że gorzej widzisz prędkościomierz? Bo mi to przeszkadza. Można zatem pomyśleć o odłączeniu żaróweczki, prawda?
Rezerwa w motocyklu to patent wymyślony dawno temu gdy czystość paliwa była wątpliwa. Dłuższy króciec przy kraniku pozwalał pobierać w normalnej jeździe paliwo z górnej frakcji (w założeniu mniej zanieczyszczone) zatem jeśli nie musiałeś przełączać na rezerwę (wystarczyło patrzeć na licznik dziennego przebiegu i tankować co 200 km), cały syf z paliwa pozostawał w dolnej części zbiornika. W ostateczności, gdy do CPNu było daleko, przełączałeś na rezerwę i jakoś obywało się bez pchania ale warto było rozważyć opcje czyszczenia gaźnika.
Później pojawiły się czujniki poziomu paliwa, których doskonałość jest wątpliwa - motocykl to jednak pojazd dość mało stabilny zwłaszcza w jeździe, więc wskaźnik pokazuje tak bardziej "mniej-więcej", zatem rozwiązania z rezerwą przełączaną kranikiem czy tak jak w 535 dźwignią nadal pozostają w użyciu. O ile świecąca kontrolka jedynie przeszkadza w czytaniu przyrządów o tyle przełacznik wymaga podjęcia świadomej akcji, co być może lepiej motywuje do uzupełnienia paliwa. Działające obydwa elementy - kontrolka i przełącznik z pewnością uchronią Cię przed nieplanowanymi ćwiczeniami fizycznymi w postaci pchania motocykla do stacji benzynowej.
Był na forum - nie wiem czy jeszcze się udziela - człowiek, który twierdził, że jemu najlepiej jeździ się z kranikiem ustawionym w pozycji PRI bo to zmniejsza opory w przepływie paliwa przez kranik dzięki czemu ma lepsze osiągi ... Cóż ...
Czy świecąca kontrolka rezerwy gdy jedziesz w nocy nie sprawia, że gorzej widzisz prędkościomierz? Bo mi to przeszkadza. Można zatem pomyśleć o odłączeniu żaróweczki, prawda?
Rezerwa w motocyklu to patent wymyślony dawno temu gdy czystość paliwa była wątpliwa. Dłuższy króciec przy kraniku pozwalał pobierać w normalnej jeździe paliwo z górnej frakcji (w założeniu mniej zanieczyszczone) zatem jeśli nie musiałeś przełączać na rezerwę (wystarczyło patrzeć na licznik dziennego przebiegu i tankować co 200 km), cały syf z paliwa pozostawał w dolnej części zbiornika. W ostateczności, gdy do CPNu było daleko, przełączałeś na rezerwę i jakoś obywało się bez pchania ale warto było rozważyć opcje czyszczenia gaźnika.
Później pojawiły się czujniki poziomu paliwa, których doskonałość jest wątpliwa - motocykl to jednak pojazd dość mało stabilny zwłaszcza w jeździe, więc wskaźnik pokazuje tak bardziej "mniej-więcej", zatem rozwiązania z rezerwą przełączaną kranikiem czy tak jak w 535 dźwignią nadal pozostają w użyciu. O ile świecąca kontrolka jedynie przeszkadza w czytaniu przyrządów o tyle przełacznik wymaga podjęcia świadomej akcji, co być może lepiej motywuje do uzupełnienia paliwa. Działające obydwa elementy - kontrolka i przełącznik z pewnością uchronią Cię przed nieplanowanymi ćwiczeniami fizycznymi w postaci pchania motocykla do stacji benzynowej.
Był na forum - nie wiem czy jeszcze się udziela - człowiek, który twierdził, że jemu najlepiej jeździ się z kranikiem ustawionym w pozycji PRI bo to zmniejsza opory w przepływie paliwa przez kranik dzięki czemu ma lepsze osiągi ... Cóż ...
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- toooomelo
- Posty: 5401
- Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
- Motocykl: XV535 -> FZS600
- Lokalizacja: Poznań/Luboń
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Kontrolka rezerwy
Nie wiedziałem, że 535 ma kontrolkę rezerwy.
Re: Kontrolka rezerwy
Dzięki za szybką odpowiedz ale dalej nie wiem dlaczego nie mogę jeździć z przełącznikiem na ON skoro mam pełny bak i czy można cały czas jeździć na rezerwie?
-
- Posty: 90
- Rejestracja: 30 marca 2020, 10:47
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Status: Offline
Re: Kontrolka rezerwy
Ja jeżdżę cały czas na REZ i tankuję co ok. 150km.
Re: Kontrolka rezerwy
A nie masz po prostu zamienionych wężyków?
Re: Kontrolka rezerwy
Co mają wężyki do świecącej kontrolki rezerwy?
- toooomelo
- Posty: 5401
- Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
- Motocykl: XV535 -> FZS600
- Lokalizacja: Poznań/Luboń
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Kontrolka rezerwy
A możesz nam tę kontrolę pokazać? Na pewno jest od rezerwy paliwa?
- Feniks
- Posty: 1095
- Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: Rybarzowice
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Kontrolka rezerwy
olej olej
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
- toooomelo
- Posty: 5401
- Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
- Motocykl: XV535 -> FZS600
- Lokalizacja: Poznań/Luboń
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Kontrolka rezerwy
A mi się wydawało, że mówimy o rezerwie paliwa:
"tankuje do pełna (...) przełącznik na kierownicy na ON silnik odpala jadę,po ok. 30 sek zapala się kontrolka rezerwy" (cyt.)
- toooomelo
- Posty: 5401
- Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
- Motocykl: XV535 -> FZS600
- Lokalizacja: Poznań/Luboń
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Kontrolka rezerwy
Bardzo ciekawa sprawa. Osobiście pierwsze widzę.
Normalnie 535 nie ma czegoś takiego. Chyba, że to jakaś wersja "ekstra"
Normalnie 535 nie ma czegoś takiego. Chyba, że to jakaś wersja "ekstra"
- Załączniki
-
- Panel.jpg (157.12 KiB) Przejrzano 5979 razy
- Piotrek9007
- Posty: 583
- Rejestracja: 07 czerwca 2015, 23:01
- Motocykl: Virago 750
- Lokalizacja: TST Starachowice
- Wiek: 37
- Status: Offline
Re: Kontrolka rezerwy
U mnie też nie ma w 535 takiej kontrolki. Mam wersje Europejską, ciekawy temat, ale licznik w milach więc na inne rynki widać była jeszcze wyższa Full Opcja niż DX Full chrom
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Motto posiadaczy Virago - jak coś nie działa to sprawdzanie zacznij od najprostszych rzeczy, a dopiero jak to wyeliminujesz to grzeb głębiej. Np. - nie chce odpalić = sprawdź czy masz paliwo
(zaczerpnięte z forum )
(zaczerpnięte z forum )
- MarcinS
- Posty: 655
- Rejestracja: 03 grudnia 2017, 19:07
- Motocykl: Virago XV535 2YL '93
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: Kontrolka rezerwy
Bardzo wczesne wersje chyba miały kontrolkę rezerwy.
"When I'm walking a dark road
I am a man who walks alone"
I am a man who walks alone"
-
- Posty: 105
- Rejestracja: 25 maja 2020, 21:53
- Motocykl: Yamaha XV 1000 '84.
- Lokalizacja: Piła
- Status: Offline
Re: Kontrolka rezerwy
A ja mam taki problem, że w ogóle nie zapala mi się kontrolka i wyjeżdżam paliwo do 0.
Nie posiadam kranika, tylko przełącznik i oczywiście pompka.
Gdzie szukać przyczyny?? Dlaczego się nie zapala się kontrolka, choć żarówka sprawna i dlaczego bez przełączania wysysa paliwo również ze zbiornika rezerwowego (u mnie występują dwa zbiorniki).
xv1000 z '84
Nie posiadam kranika, tylko przełącznik i oczywiście pompka.
Gdzie szukać przyczyny?? Dlaczego się nie zapala się kontrolka, choć żarówka sprawna i dlaczego bez przełączania wysysa paliwo również ze zbiornika rezerwowego (u mnie występują dwa zbiorniki).
xv1000 z '84
zawsze może być gorzej
- R63
- Posty: 124
- Rejestracja: 27 lipca 2016, 15:13
- Motocykl: Yamaha Virago 535
- Lokalizacja: Kwidzyn GKW
- Wiek: 60
- Status: Offline
Re: Kontrolka rezerwy
Temat był przypominany, kolega który to wykombinował modernizuje już inny motocykl, a patent rozwiązuje problem rezerwy która może się nie przełączyć. Zrobił dla mnie taką blaszkę z polerowanej kwasówki i na pewno zimą dolny kranik przerobię. viewtopic.php?f=22&t=32870
-
- Posty: 105
- Rejestracja: 25 maja 2020, 21:53
- Motocykl: Yamaha XV 1000 '84.
- Lokalizacja: Piła
- Status: Offline
Re: Kontrolka rezerwy
Tylko, że ja nie mam ani dolnego, ani górnego kranika. A dokładanie kranika choć go tam wcześniej w ogóle nie było uważam za bezcelowe. Tym bardziej, że są dwa zbiorniki. Problem należy rozwiązać elektrycznie lub elektroniczne, bo po przełączeniu na res słychać cyknięcie elektromagnesu, tylko nie ma sygnału o konieczności przełączenia na rezerwę i tym samym brak zapalenia się kontrolki rezerwy.
Wysłane z mojej komóry
Wysłane z mojej komóry
zawsze może być gorzej
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Kontrolka rezerwy
Sygnałem do włączenia rezerwy w 535 jest słabnący motocykl , wtedy należy przełączyć na rezerwę przełącznikiem przy kierownicy . Nie ma żadnej kontrolki , bo w zbiorniku nie ma czujnika . Jeżeli elektromagnes " cyka " to znaczy , że masz i kranik , jak go nie widzisz to możesz wymacać , wystarczy przesunąc reka pod dolnym zbiornikiem z lewej strony motocykla .mbbartek pisze: ↑30 września 2020, 09:28 Tylko, że ja nie mam ani dolnego, ani górnego kranika. A dokładanie kranika choć go tam wcześniej w ogóle nie było uważam za bezcelowe. Tym bardziej, że są dwa zbiorniki. Problem należy rozwiązać elektrycznie lub elektroniczne, bo po przełączeniu na res słychać cyknięcie elektromagnesu, tylko nie ma sygnału o konieczności przełączenia na rezerwę i tym samym brak zapalenia się kontrolki rezerwy.
Wysłane z mojej komóry
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
-
- Posty: 105
- Rejestracja: 25 maja 2020, 21:53
- Motocykl: Yamaha XV 1000 '84.
- Lokalizacja: Piła
- Status: Offline
Re: Kontrolka rezerwy
Wszystko ok, tylko ja mam xv1000
Wysłane z mojej komóry
Wysłane z mojej komóry
zawsze może być gorzej
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Kontrolka rezerwy
Sorki , siła sugesti , zdjecia i wszystko wyżej o 535 to poleciałem po bandzie .Prawdopodonie zepsuł się czujnik poziomu paliwa , można go przemierzyć , ale trzeba wyjąc go ze zbiornika
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
-
- Posty: 105
- Rejestracja: 25 maja 2020, 21:53
- Motocykl: Yamaha XV 1000 '84.
- Lokalizacja: Piła
- Status: Offline
Re: Kontrolka rezerwy
A widziałem, że on od spodu zbiornika ten czujnik ma chyba złączkę na wkretach. Czy tam go nie zmierzę?? Jakie wartości powinien mieć ten czujnik ??
Wysłane z mojej komóry
Wysłane z mojej komóry
zawsze może być gorzej
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Kontrolka rezerwy
Odkręć śruby mocujące czujnik poziomu paliwa i
wyjmij go ze zbiornika paliwa.
3. Postaw czujnik poziomu paliwa na warsztacie, w
pozycji w jakiej znajduje się po jego zainstalowaniu. Podłącz
omomierz do złącza elektrycznego czujnika. ustaw
omomierz na RX100.
4. Podnieś ciężarek czujnika poziomu paliwa do
następujących wysokości:
a. XV700 i XV750: 42 mm.
b. XV1000 and XV1100: 22 mm.
c ciężarkiem umieszczonym na prawidłowej wysokości,
omomierz powinien wskazywać 1,1 ± 0,2 K Ohm w
temperaturze 20 ° C. Jeśli odczyt jest niepoprawny,
wymień czujnik poziomu paliwa.
jak sprawdzić wszystkie elementy wpływające na działanie lub nie działanie rezerwy masz w Clymerze na stronie 175
wyjmij go ze zbiornika paliwa.
3. Postaw czujnik poziomu paliwa na warsztacie, w
pozycji w jakiej znajduje się po jego zainstalowaniu. Podłącz
omomierz do złącza elektrycznego czujnika. ustaw
omomierz na RX100.
4. Podnieś ciężarek czujnika poziomu paliwa do
następujących wysokości:
a. XV700 i XV750: 42 mm.
b. XV1000 and XV1100: 22 mm.
c ciężarkiem umieszczonym na prawidłowej wysokości,
omomierz powinien wskazywać 1,1 ± 0,2 K Ohm w
temperaturze 20 ° C. Jeśli odczyt jest niepoprawny,
wymień czujnik poziomu paliwa.
jak sprawdzić wszystkie elementy wpływające na działanie lub nie działanie rezerwy masz w Clymerze na stronie 175
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
-
- Posty: 105
- Rejestracja: 25 maja 2020, 21:53
- Motocykl: Yamaha XV 1000 '84.
- Lokalizacja: Piła
- Status: Offline
Re: Kontrolka rezerwy
O, konkretną porada. Dzięki bardzo. Zerkne, jak się skończy sezon i będzie więcej czasu na dłubanie.
Wysłane z mojej komóry
Wysłane z mojej komóry
zawsze może być gorzej
- wąsaty7
- Posty: 1418
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
- Motocykl: XV 1100 98r.
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Re: Kontrolka rezerwy
Ciężarek o którym pisze vinny to termistor,który zanurzony w paliwie ma wysoką rezystancję a po wynurzeniu małą i żarówka zaczyna świecić.Różnica w wysokości zamocowania "ciężarka" wynika z budowy układu paliwowego.W XV1100 masz 2.5l paliwa pod tyłkiem.
Wąsaty7