1100 w ramie 700 zagadka z ladowaniem .
-
- Posty: 411
- Rejestracja: 06 stycznia 2011, 20:57
- Motocykl: 700 1985 serce 1,1o
- Lokalizacja: Meszna/Irlandia
- Wiek: 45
- Status: Offline
1100 w ramie 700 zagadka z ladowaniem .
Mam silnik 1100 w ramie 700 .Wzeszlym roku rozebralem w mak i proszkowo omalowałem rame .Oraz sprawdzalem elektrykę i wyjechałem na drogę. Moto jeździ ale pali regulatory napięcia po około 50 km mam zrobiony bajpas i roczny akumulator. Jak silnik zimny ma ładowanie do 14 .7 maks. Po 10 minutach ładowanie spada do 12. 6 czyli do stanu pełnej baterii. I sie nie podnośi.Po ostygnięciu znowu ma dobre ładowanie .Położona jest nowa masa do silnika i regulatora również polutowane oryginalne złączki w instalacji również. Zaczynam myslec nad zrzuceniem kapy i obejrzeniem uzwojenia ale chce zapytac co wy o tym sądzicie ??
- Steeko
- Posty: 42
- Rejestracja: 05 marca 2019, 12:17
- Motocykl: Virago XV750 4FY
- Lokalizacja: Biała Podlaska/Warszawa
- Wiek: 29
- Status: Offline
Re: 1100 w ramie 700 zagadka z ladowaniem .
Jeżeli regulator ma dobrą mase i bypass nie pomógł to tylko zdjęcie kapy i zerknięcie do statora. Mi dwa regulatory spaliło a powód był prozaiczny, mimo 10razy sprawdzanej masy na regulatorze, nie była wystarczająca. Pomogło przykręcenie go do ramy i puszczenie dodatkowego kabla masowego o przekroju jakoś 2,5mm. Ale skoro zrobiłeś taki remont, profilaktycznie zajrzałbym mimo wszystko do statora.
Lubie szybkie samochody i bulgoczące motocykle.
- Feniks
- Posty: 1095
- Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: Rybarzowice
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: 1100 w ramie 700 zagadka z ladowaniem .
Czy ten baypas to jakaś dodatkowa masa pomiedzy regulatorem a aku ?
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: 1100 w ramie 700 zagadka z ladowaniem .
Nie , to wyjście z regulatora bezpośrednio podłączone do plusa akumulatora ( chodzi o pominięcie spadku napięcia ładowania na wiązce elektrycznej )
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- Feniks
- Posty: 1095
- Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: Rybarzowice
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: 1100 w ramie 700 zagadka z ladowaniem .
Oki. Vinny pozdro dla Ciebie,
Problemów z ładowaniem nie mam jak to tu koledzy piszą ale mi gdzieś już kilka razy przemknęło o tych baypasach. I teraz sie zastanawiam czy robić ?
Problemów z ładowaniem nie mam jak to tu koledzy piszą ale mi gdzieś już kilka razy przemknęło o tych baypasach. I teraz sie zastanawiam czy robić ?
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: 1100 w ramie 700 zagadka z ladowaniem .
Robić jeśli masz kłopot z ładowaniem. Jak nie to nierobić.
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
-
- Posty: 411
- Rejestracja: 06 stycznia 2011, 20:57
- Motocykl: 700 1985 serce 1,1o
- Lokalizacja: Meszna/Irlandia
- Wiek: 45
- Status: Offline
Re: 1100 w ramie 700 zagadka z ladowaniem .
I panowie padł już 3 regulator u mnie . Nie mam już pojęcia dlaczego. Masy mam 2 po jednej od aku do regulatora i od silnika do regulatora .Aby nie czyścić ramy z proszku. Ładowanie z prądnicy 55 volt na 3 kablach przejścia pomiędzy brak i na masę też przebicia nie ma .
- Steeko
- Posty: 42
- Rejestracja: 05 marca 2019, 12:17
- Motocykl: Virago XV750 4FY
- Lokalizacja: Biała Podlaska/Warszawa
- Wiek: 29
- Status: Offline
Re: 1100 w ramie 700 zagadka z ladowaniem .
A gdzie sie znajduje regulator? Na oryginalnym mocowaniu czy przeniosłeś w inne miejsce? Może schowałeś głębiej?
Lubie szybkie samochody i bulgoczące motocykle.
- Kargul
- Posty: 686
- Rejestracja: 23 listopada 2011, 11:44
- Motocykl: BMW R1200GS
- Lokalizacja: Luboń
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: 1100 w ramie 700 zagadka z ladowaniem .
To zrób ten nieszczęsny bypass - może coś da. Może być też problem z chłodzeniem - tam nie ma typowego radiatora więc wszelki punkty styku muszą dobrze odprowadzać ciepło na inne elementy metalowe
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: 1100 w ramie 700 zagadka z ladowaniem .
Może ja odpowiem , jestem zorientowany , regulator jest na oryginalnym mocowaniu .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: 1100 w ramie 700 zagadka z ladowaniem .
Kargul , codziennie rozmawiam z Góralem ,podam jeszcze parę faktów , bypass jest zrobiony i był wcześniej , na przewodzie jest zamontowany bezpiecznik ,regulator ma dodatkowe masy , jedną do silnika i drugą bezpośrednio do minusa akumulatora . Problemy zaczęły się po złożeniu moto ( rama i parę innych elementów było malowane proszkowo ) Góral prawdopodobnie coś musiał pomieszać z przewodami , bo moto nie reagowało na przycisk start , dopiero po wciśnięciu klamki sprzęgła moto można odpalić .To chyba wszystko co chciałem dodać do tego co napisał Góral .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- Kargul
- Posty: 686
- Rejestracja: 23 listopada 2011, 11:44
- Motocykl: BMW R1200GS
- Lokalizacja: Luboń
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: 1100 w ramie 700 zagadka z ladowaniem .
Przyczyna palenia regulatora (pomijam jakość samego regulatora):
- praca bez obciążenia (jeżeli dołączysz przewód + lub - podłączony do regulatora)
- złe chłodzenie regulatora
- za wysokie napięcie wychodzące z alternatora (bez przezwajania lub wymiany na inny alternator nie możliwe)
- spalony (uszkodzony) alternator lub przewody pomiędzy regulatorem a alternatorem (np praca na 2 fazach).
Jeżeli jest bypass i wzmocniona masa i jest to wykonane poprawnie to nie wiem co by musiał namieszać w przewodach aby to miało wpływ na regulator. Chyba, że podłącza jakieś stroboskopy czy inne ustrojstwa co "sieją" w instalacji.
A co do odpalania po wciśnięciu to wygląda na niepodłączony czujnik luzu
- praca bez obciążenia (jeżeli dołączysz przewód + lub - podłączony do regulatora)
- złe chłodzenie regulatora
- za wysokie napięcie wychodzące z alternatora (bez przezwajania lub wymiany na inny alternator nie możliwe)
- spalony (uszkodzony) alternator lub przewody pomiędzy regulatorem a alternatorem (np praca na 2 fazach).
Jeżeli jest bypass i wzmocniona masa i jest to wykonane poprawnie to nie wiem co by musiał namieszać w przewodach aby to miało wpływ na regulator. Chyba, że podłącza jakieś stroboskopy czy inne ustrojstwa co "sieją" w instalacji.
A co do odpalania po wciśnięciu to wygląda na niepodłączony czujnik luzu
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: 1100 w ramie 700 zagadka z ladowaniem .
Jako pierwszy padł regulator nowy , oryginalny z kawasaki vulkan , który był zamontowany w jego maszynie i służył mu przez 2 lata , dwa następne to chinczyki .Kargul pisze: ↑31 stycznia 2020, 13:53 Przyczyna palenia regulatora (pomijam jakość samego regulatora):
- praca bez obciążenia (jeżeli dołączysz przewód + lub - podłączony do regulatora)
- złe chłodzenie regulatora
- za wysokie napięcie wychodzące z alternatora (bez przezwajania lub wymiany na inny alternator nie możliwe)
- spalony (uszkodzony) alternator lub przewody pomiędzy regulatorem a alternatorem (np praca na 2 fazach).
Jeżeli jest bypass i wzmocniona masa i jest to wykonane poprawnie to nie wiem co by musiał namieszać w przewodach aby to miało wpływ na regulator. Chyba, że podłącza jakieś stroboskopy czy inne ustrojstwa co "sieją" w instalacji.
A co do odpalania po wciśnięciu to wygląda na niepodłączony czujnik luzu
Napięcie międzyfazowe przy 3000 obrotów 50 V , równe przy wszystkich trzech pomiarach i alternator nie ma przebicia na masę . Na wolnych 12 V czy 15 V nie pamiętam dokładnie , ale też prawidłowe .
Dodatkowe gadgety to tylko voltomierz podłączony bezpośrednio pod aku .Na razie Góral czeka na następny regulator , ale ręce opadają .
Czujnik luzu został opanowany , tak tylko napisałem , żeby historia była pełna .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- PanG
- Posty: 551
- Rejestracja: 10 marca 2019, 09:59
- Motocykl: Twoja Stara 350
- Lokalizacja: Galaktyka Kurwix
- Wiek: 16
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: 1100 w ramie 700 zagadka z ladowaniem .
Niech kupi jeszcze 10 tych chińczyków na zapas. Przyda się
Edit: Albo zrobi (lub ktoś mu zrobi ) coś porządnego z porządnym naddatkiem na amperażu. A nie jakieś pierdzielenie.
Edit: Albo zrobi (lub ktoś mu zrobi ) coś porządnego z porządnym naddatkiem na amperażu. A nie jakieś pierdzielenie.
Żyj i daj rzyć innym.
- Kargul
- Posty: 686
- Rejestracja: 23 listopada 2011, 11:44
- Motocykl: BMW R1200GS
- Lokalizacja: Luboń
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: 1100 w ramie 700 zagadka z ladowaniem .
A jakie są objawy tych padniętych regulatorów? Co się dokładnie dzieje?
-
- Posty: 411
- Rejestracja: 06 stycznia 2011, 20:57
- Motocykl: 700 1985 serce 1,1o
- Lokalizacja: Meszna/Irlandia
- Wiek: 45
- Status: Offline
Re: 1100 w ramie 700 zagadka z ladowaniem .
Pan G chetnie kupię takiego składaka. A na resztę odpowie Vito.
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: 1100 w ramie 700 zagadka z ladowaniem .
Za każdym razem tak samo ,jak mierzy , plus z miernika do obudowy i minus do pina na kostce , to na dwóch pinach oporność 0 na jednym około 5 ohm.Jak mierzy plus do wyjścia i minus do pinów to nie ma przejścia .Każdy z regulatorów padał po przejechaniu tego samego dystansu około 40 km , przez 40 km voltomierz pokazuje 14,6 v a potem nagle 12,7 ( czyli napięcie akumulatora ) , po sprawdzeniu , miernik pokazuje jak wyżej napisałem .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: 1100 w ramie 700 zagadka z ladowaniem .
W poście powyżej napisałem błędnie sorki. Poprawnie , jak podłączę plus z miernika do wyjścia a minus do do pinów na kostce , to na jednym pinie mam przejście , miernik pokazuje 8 ohm na dwóch pozostałych przejścia nie ma . Jak przewód plusowy z miernika dam do obudowy , a minusowy do pinów przejścia nie ma .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- Kargul
- Posty: 686
- Rejestracja: 23 listopada 2011, 11:44
- Motocykl: BMW R1200GS
- Lokalizacja: Luboń
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: 1100 w ramie 700 zagadka z ladowaniem .
No to ewidentnie uwalony regulator. Ale co jest przyczyną to na odległość ciężko ocenić.
-
- Posty: 411
- Rejestracja: 06 stycznia 2011, 20:57
- Motocykl: 700 1985 serce 1,1o
- Lokalizacja: Meszna/Irlandia
- Wiek: 45
- Status: Offline
Re: 1100 w ramie 700 zagadka z ladowaniem .
Jako że pogoda u nas pod zdechlym azorem.Oraz czekam na kolejny tegulator mysle aby dorobić dodatkową wiązke instalacji do Moto. Ale to tylko będzie masa . Od silnika regulatora i pod bakiem puszczę dodatkowy kabel 2.5 aż do masy akumulatora.Co wy na to ?
Ostatnio zmieniony 11 lutego 2020, 07:08 przez goral, łącznie zmieniany 1 raz.
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: 1100 w ramie 700 zagadka z ladowaniem .
Masa wrogiem przyspieszenia
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
-
- Posty: 411
- Rejestracja: 06 stycznia 2011, 20:57
- Motocykl: 700 1985 serce 1,1o
- Lokalizacja: Meszna/Irlandia
- Wiek: 45
- Status: Offline
Re: 1100 w ramie 700 zagadka z ladowaniem .
Super odpowiedź. Bardzo pomocna .
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: 1100 w ramie 700 zagadka z ladowaniem .
Jakie pytanie taka odpowiedź...
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
- Top Gun
- Posty: 2994
- Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 16:23
- Motocykl: CRF 1000
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 60
- Status: Offline
Re: 1100 w ramie 700 zagadka z ladowaniem .
Może by tak na oparciu pasażera zamontować pantograf i zrobić z Virki hybrydę
Przyśpieszenie będzie zależne od napięcia zasilania
,,Nie rezygnuj z marzeń, nigdy nie wiesz kiedy okażą się potrzebne,,
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: 1100 w ramie 700 zagadka z ladowaniem .
Zawsze jakiś pomysł , tylko najbliższy tramwaj w Dublinie , poza tym po podkładach to zawieszenie do wymiany 3 razy do roku , a trolejbusy tylko w Gdyni . Widzę , że jak my tu na miejscu tego nie rozkminimy , to nikt nam nie pomoże . ( Jak morze nam nie pomoże , to może Przymorze nam pomoże )
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office