Wymienilem na wiosne olej i przy okazji sruby w sprzegle rozrusznika w magneto. (nie wiem czy dobrze to opisuje)
poskladalem i odpalilem. Zagadala Bestia ale po paru minutach zgasla
I tu zaczyna sie problem.
co moglo sie stac?
Teraz Virazka jest od 1,5 m-ca u mechanika
i ci Dalej!!!!! mechanik poda się i co dalej ?!
teraz kasa inny mechani
Virago 535 nie odpala
- adams65
- Posty: 2
- Rejestracja: 22 czerwca 2012, 12:22
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: Lipowa
- Wiek: 57
- Status: Offline
Virago 535 nie odpala
Ostatnio zmieniony 17 lipca 2019, 22:03 przez adams65, łącznie zmieniany 1 raz.
- barg
- Posty: 815
- Rejestracja: 15 września 2011, 23:44
- Motocykl: XV 700 '84 ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Virago 535 nie odpala
Upraszczając, do działania silnika spalinowego zasilanego etyliną potrzebne są trzy czynniki: mieszanka paliwowo-powietrzna, ciśnienie czyli kompresja i iskra.
Iskrę i ciśnienie łatwo sprawdzić więc te kwestie pomijamy. Sprawdź czy po prosu przez zimę nie wyparowała etylina z gaźników. Wlej trochę bezpośrednio do cylindrów albo użyj samostatu w sprayu. Jak zakaszle to jesteś blisko rozwiązania.
Witaj na forum.
Iskrę i ciśnienie łatwo sprawdzić więc te kwestie pomijamy. Sprawdź czy po prosu przez zimę nie wyparowała etylina z gaźników. Wlej trochę bezpośrednio do cylindrów albo użyj samostatu w sprayu. Jak zakaszle to jesteś blisko rozwiązania.
Witaj na forum.
Milczę zawzięcie i czekam na znak by mogło być pięknie, bo nie jest aż tak.
- adams65
- Posty: 2
- Rejestracja: 22 czerwca 2012, 12:22
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: Lipowa
- Wiek: 57
- Status: Offline
Re: Virago 535 nie odpala
dzięki ROBILEM TE SPRAWY. jestem LAIKEM ALE TYLE TO SPRAWDZAM , NIE DZIALA WIEC
Dałem do mechanika 1,5 mc i nic!!!!
Pytanie co dalej ?
Kolejny mechanik kolejne koszty - cos tu nie tak!
Dzięki za porady są ok !
ale to dla minie laika, dla mnie jakbym się podjął naprawy - chciałem uniknąć tego wiec wyszukałem mechanika o co!!!
może okazać się ze wrócę do naprawiania samemu wtedy będę was POTRZEBIWAL!!
czekam na efekty mechanika - odezwie się (być może w tym sezonie!!!
Dałem do mechanika 1,5 mc i nic!!!!
Pytanie co dalej ?
Kolejny mechanik kolejne koszty - cos tu nie tak!
Dzięki za porady są ok !
ale to dla minie laika, dla mnie jakbym się podjął naprawy - chciałem uniknąć tego wiec wyszukałem mechanika o co!!!
może okazać się ze wrócę do naprawiania samemu wtedy będę was POTRZEBIWAL!!
czekam na efekty mechanika - odezwie się (być może w tym sezonie!!!
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Virago 535 nie odpala
Odpowiedz barg-a jest adekwatna do Twojego pierwszego postu .Napisz chociaż podstawowe informacje ,bo dla mnie "zagadała bestia i po paru minutach zgasła " znaczy , że paliwo się skończyło i trzeba zatankować . Sprawdż i napisz ,czy rozruszik kręci , czy jest iskra na świecach , czy jest paliwo w komorach pływakowych w gaźnikach , jak nie wiesz jak to sprawdzić zadaj pytanie , na pewno ktoś Ci pomoże .Ludzie na forum uczynni są i pomocni .Miej ufność .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 25 maja 2020, 21:10
- Motocykl: Virago 535 97r. 3BR
- Lokalizacja: Nisko
- Wiek: 42
- Status: Offline
Re: Virago 535 nie odpala
Podpinam się do tematu.
Motor po wymianie filtra powietrza i filtra paliwa odpala tylko na chwile (30-40 sekund po wlaniu kapki paliwa do cylindrów), po chwili gaśnie, później nie chcę już odpalać. Na ssaniu nie odpala tak samo nie można dodawać gazu, lekki ruch przy gazie i zmuła gaśnie.
Świece sprawdzałem i są ok.
Nic nie było regulowane, przestawiane w gaźniku, zaznaczam. Przed wymianą motor palił na ssaniu, bez ssania, żadnych problemów poza tym że trochę był zamulony jakby zblokowany, co już opisałem w innym temacie.
Zauważyłem że świece mam o numerze B8ES NGK, z tego co wyczytałem zalecane są: NGK BPR7ES
Jak sprawdzić czy paliwo jest w komorach pływakowych? Da się to jakoś łatwo sprawdzić?
Jakieś sugestie, co sprawdzić, jak sprawdzić ?
Aktualizacja:
Mój temat po wymianie filtra paliwa jest już ogarnięty.
Jeśli ktoś ma problem z odpaleniem motocykla po wymianie filtra paliwa to w moim przypadku wystarczyło potrzymać dłużej na ssaniu, pełne otwarcie wajchy od ssania i mimo że motor nie pali należy próbować tak przez chwile wydaje mi się że do 10 sekund. Następnie wyłączamy ssanie i motor powinien odpalić.
Motor po wymianie filtra powietrza i filtra paliwa odpala tylko na chwile (30-40 sekund po wlaniu kapki paliwa do cylindrów), po chwili gaśnie, później nie chcę już odpalać. Na ssaniu nie odpala tak samo nie można dodawać gazu, lekki ruch przy gazie i zmuła gaśnie.
Świece sprawdzałem i są ok.
Nic nie było regulowane, przestawiane w gaźniku, zaznaczam. Przed wymianą motor palił na ssaniu, bez ssania, żadnych problemów poza tym że trochę był zamulony jakby zblokowany, co już opisałem w innym temacie.
Zauważyłem że świece mam o numerze B8ES NGK, z tego co wyczytałem zalecane są: NGK BPR7ES
Jak sprawdzić czy paliwo jest w komorach pływakowych? Da się to jakoś łatwo sprawdzić?
Jakieś sugestie, co sprawdzić, jak sprawdzić ?
Aktualizacja:
Mój temat po wymianie filtra paliwa jest już ogarnięty.
Jeśli ktoś ma problem z odpaleniem motocykla po wymianie filtra paliwa to w moim przypadku wystarczyło potrzymać dłużej na ssaniu, pełne otwarcie wajchy od ssania i mimo że motor nie pali należy próbować tak przez chwile wydaje mi się że do 10 sekund. Następnie wyłączamy ssanie i motor powinien odpalić.
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Virago 535 nie odpala
Częsty i podstawowy błąd to dodawanie gazu przy włączonym ssaniu !!! Silnik a raczej świece zalewają się i bez ich reanimacji nie ma czego się szarpać. Można wtedy próbować odpalić na wyłączonym ssaniu i na maksa otwartej przepustnicy.
Warto mieć na uwadze, że z powodu indywidualnych ustawień silnika i jego stanu technicznego (kompresja) często można odpalić silnik przy letnich temperaturach bez ssania. Wystarczy wtedy lekko dać gazu i odpalać. Jak odpali potrzymać trochę na gazie i jak ustabilizują się obroty jechać.
Trzeba po prostu wyczuwać swoją maszynę
Warto mieć na uwadze, że z powodu indywidualnych ustawień silnika i jego stanu technicznego (kompresja) często można odpalić silnik przy letnich temperaturach bez ssania. Wystarczy wtedy lekko dać gazu i odpalać. Jak odpali potrzymać trochę na gazie i jak ustabilizują się obroty jechać.
Trzeba po prostu wyczuwać swoją maszynę
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!