XV750 Metaxa Cafe Racer
XV750 Metaxa Cafe Racer
Mailem nie robić tego tematu ,ale wiele osób na FB Pisze ze jest to bardzo ciekawy projekt i warto pozostawić coś dla potomnych .
Jest to już mój 2 projekt pierwszy był Bobber na Bazie VT600 ,Ktory obecnie jeździ w Czechach . Cafe Racer na bazie xv750 już widzę ze jest dużym wyzwaniem .A szczególnie jeśli chodzi o koszta . ale mamy na to cala zimę , A wiec zaczynamy
Kilka fot z Rozbiórki .
Jest to już mój 2 projekt pierwszy był Bobber na Bazie VT600 ,Ktory obecnie jeździ w Czechach . Cafe Racer na bazie xv750 już widzę ze jest dużym wyzwaniem .A szczególnie jeśli chodzi o koszta . ale mamy na to cala zimę , A wiec zaczynamy
Kilka fot z Rozbiórki .
Re: XV750 Metaxa Cafe Racer
[image][/image] [image][/image]
- Załączniki
-
- DSC00076.JPG (75.92 KiB) Przejrzano 34888 razy
-
- DSC00122.JPG (84.26 KiB) Przejrzano 34888 razy
Re: XV750 Metaxa Cafe Racer
2 etap to odnowa tego brzydkiego silnika oczywiście przed rozebraniem motocykl miał wizytę u mechanika gdzie zostały wyczyszczone gazniki i wyregulowane zawory .[image][/image][image][/image][image][/image]
Re: XV750 Metaxa Cafe Racer
2 Dni ciężkiej pracy [image][/image] . [image][/image] .
- Załączniki
-
- DSC00335.JPG (99.54 KiB) Przejrzano 34831 razy
-
- DSC00334.JPG (98.56 KiB) Przejrzano 34831 razy
- pero
- Posty: 229
- Rejestracja: 19 kwietnia 2014, 18:45
- Motocykl: Wild Star 1600
- Lokalizacja: k. Strzelec Op.
- Status: Offline
Re: XV750 Metaxa Cafe Racer
Można wiedzieć jaki jest koszt takiego odnowienia silnika i czy sam robiłeś?
Re: XV750 Metaxa Cafe Racer
1, Farba do silników Motip 50 zl za szt x2 ( najbardziej podobna kolorystycznie do oryginalnej farby )
2 ,Pasta polerska 30 zl + papier wodny 1500 - 2000- 2500
3. i najdroższa z rzeczy to własne chęci ,bo bezcenne ,
4 no i na koniec jeszcze jeden wydatek .
Re: XV750 Metaxa Cafe Racer
3 Etap przygotowanie wszystkiego do malowania proszkowego ,rama pospawana ,stelaż pod siedzenie wykonany . Niestety z pospiechu nie mam wszystkich zdiec wiec operuje tym co mam , jeśli będzie jakaś niewiadoma, z chęcią wszystko wyjaśnię.
[image][/image] .[image][/image][image][/image][image][/image][image][/image][image][/image]
Na zakończenie mogę podać ze cena pomalowania proszkowego tych elementów + lakier bezbarwny to 380 zl
[image][/image] .[image][/image][image][/image][image][/image][image][/image][image][/image]
Na zakończenie mogę podać ze cena pomalowania proszkowego tych elementów + lakier bezbarwny to 380 zl
- Załączniki
-
- 42666851_2149976695264555_1512499052845989888_n.jpg (61.28 KiB) Przejrzano 34808 razy
-
- 43539692_330147861127736_6796827097865125888_n.jpg (59.41 KiB) Przejrzano 34808 razy
-
- 44205220_497975494048716_605438166505095168_n.jpg (40.08 KiB) Przejrzano 34808 razy
-
- 44110981_353311422079516_3506661138702008320_n.jpg (43.78 KiB) Przejrzano 34808 razy
-
- 42666851_2149976695264555_1512499052845989888_n.jpg (61.28 KiB) Przejrzano 34808 razy
Re: XV750 Metaxa Cafe Racer
Etap 4 Bak chyba najbardziej pracochłonny element jeśli chodzi o przygotowanie i spawanie.
Biorąc pod uwagę ze niektóre elementy mam już poskładane i porobione będę szybciej wstawiał posty z wykonanych prac .
[image][/image] [image][/image] [image][/image]
Biorąc pod uwagę ze niektóre elementy mam już poskładane i porobione będę szybciej wstawiał posty z wykonanych prac .
[image][/image] [image][/image] [image][/image]
- Doniu
- Posty: 255
- Rejestracja: 21 lutego 2016, 13:39
- Motocykl: Yamaha xv 1100 virag
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Status: Offline
Re: XV750 Metaxa Cafe Racer
Małe pytanko,czy zbiornik w jakiś szczególny sposób był przygotowany przed cięciem i spawanie, czy po prostu z marszu to robiłeś?
Ogólnie bardzo fajny projekt,czekam na dalsze zdjęcia z postępów prac!
Ogólnie bardzo fajny projekt,czekam na dalsze zdjęcia z postępów prac!
Ale dane niech mi będzie. Wał kardana mieć w napędzie...
Re: XV750 Metaxa Cafe Racer
Zbiornik był cięty na zgrzewach i tam spawany , dla bezpieczeństwa wylałem z niego paliwo , 3 dni suszyłem , przed spawaniem zalałem go woda z ludwikiem w proporcji 1 litr płynu na zbiornik . Pomysł zgarnięty od kolegi z USA płyn zapobiega atakowi rdzy po zalaniu woda , i naprawdę to działa .Po pospawaniu , wodę wylewamy i suszymy bak opalarka .
Re: XV750 Metaxa Cafe Racer
Etap 5 Przerobienie sztycy od R1 .
Niestety oryginalna sztyca od R1 jest o niecałe 2 cm krótsza od oryginalnej , nie chciałem robić patentu z YT w postaci przecięcia sztycy wsadzenie dystansu i połączenie jej prętem gwintowanym , bo jakoś w takie cuda nie wierze . a wiec wyszarpałem sztyce z oryginalniej pulki i wsadziłem do nowej . weszły na pokład nowe specjalne łożyska i górna nakrętka z patentu Ducati .
[image][/image] [image][/image][image][/image][image][/image][image][/image][image][/image][image][/image]
Niestety oryginalna sztyca od R1 jest o niecałe 2 cm krótsza od oryginalnej , nie chciałem robić patentu z YT w postaci przecięcia sztycy wsadzenie dystansu i połączenie jej prętem gwintowanym , bo jakoś w takie cuda nie wierze . a wiec wyszarpałem sztyce z oryginalniej pulki i wsadziłem do nowej . weszły na pokład nowe specjalne łożyska i górna nakrętka z patentu Ducati .
[image][/image] [image][/image][image][/image][image][/image][image][/image][image][/image][image][/image]
- Załączniki
-
- 44115379_1812211202209933_6240937546692427776_n.jpg (54.73 KiB) Przejrzano 34746 razy
-
- 44166145_716941148663943_4720260107315707904_n.jpg (71.41 KiB) Przejrzano 34746 razy
-
- 44108556_733097767051789_4598038145664024576_n.jpg (42.7 KiB) Przejrzano 34746 razy
-
- 43234138_2763109233714527_3892841602703425536_n.jpg (51 KiB) Przejrzano 34746 razy
-
- 42107434_265473430764433_705281793766457344_n.jpg (77.31 KiB) Przejrzano 34746 razy
-
- 44115379_1812211202209933_6240937546692427776_n.jpg (54.73 KiB) Przejrzano 34747 razy
Re: XV750 Metaxa Cafe Racer
Cale kompletne zawieszenie przednie od Yamahy r1 2002 r
[image][/image]
[image][/image]
- Załączniki
-
- IMG_20180828_173132_1CS.jpg (44.92 KiB) Przejrzano 34742 razy
- Doniu
- Posty: 255
- Rejestracja: 21 lutego 2016, 13:39
- Motocykl: Yamaha xv 1100 virag
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Status: Offline
Re: XV750 Metaxa Cafe Racer
Dziękuje za odpowiedz
Ale dane niech mi będzie. Wał kardana mieć w napędzie...
Re: XV750 Metaxa Cafe Racer
Panowie i Panie zapomniałem do czego był przykręcony ten kabel , góra na pewno do Akumulatora do - a dolne oczko do czego? Morzecie sprawdzić u siebie i podesłać foty albo napisać gdzie to przykręcić [image][/image]
- Załączniki
-
- DSC00484.JPG (94.09 KiB) Przejrzano 34687 razy
- Snake
- Posty: 970
- Rejestracja: 30 sierpnia 2016, 14:15
- Motocykl: Yamaha Virago 535
- Lokalizacja: Biała Podlaska
- Wiek: 42
- Status: Offline
Re: XV750 Metaxa Cafe Racer
Wg mnie to masa, to może do pokrywy (dekla) pod którąś śrubę, albo pod którąś śrubę w ramie?
5000 Kilometrów -> 2 Ludzi -> 2 Motocykle -> 1 Cel
Re: XV750 Metaxa Cafe Racer
Etap 5 Powoli składamy [image][/image][image][/image] [image][/image] [image][/image] [image][/image]
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: XV750 Metaxa Cafe Racer
kierownice masz źle założoną
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
Re: XV750 Metaxa Cafe Racer
Na tym zdieciu tak ale już jest ok , ;] trochę był przestój ale jutro dam parę fot .
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 01 października 2018, 09:58
- Motocykl: Yamaha Virago XV250
- Status: Offline
Re: XV750 Metaxa Cafe Racer
Dobra robota, nie powiem jestem pod ogromnym wrażeniem.
- Maruda
- Posty: 1853
- Rejestracja: 22 września 2013, 23:00
- Motocykl: Czarny :)
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: XV750 Metaxa Cafe Racer
Ciekawie to wszystko się prezentuje... Będę obserwował dalszy postęp prac... Pozdrawiam i powodzenia życzę...
...żyj tak jakby jutra miało nie być...
Re: XV750 Metaxa Cafe Racer
Etap 6 Budowa i podłączenie przednich Kierunkowskazów
Mialem dylemat gdzie je umieścić ,bo wszędzie mi nie posuwało wiec wykorzystałem puszkę na bezpieczniki
Mialem dylemat gdzie je umieścić ,bo wszędzie mi nie posuwało wiec wykorzystałem puszkę na bezpieczniki
Re: XV750 Metaxa Cafe Racer
Etap 7 Podnóżki i mechanizmy zmiany biegów i hamulca
Miały być zwykle cięgla ,ale biorąc pod uwagę ze przód Motocykla jest zloty wiec złote dodatki jak najbardziej pasują tu
Miały być zwykle cięgla ,ale biorąc pod uwagę ze przód Motocykla jest zloty wiec złote dodatki jak najbardziej pasują tu
- tylust
- Posty: 2698
- Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
- Motocykl: XV 750 1982r.
- Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: XV750 Metaxa Cafe Racer
Fajnie, ale co do kierunkowskazów przednich zgodnie z "Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia" - ich wzajemna odległość powinna dla motocykla wynosić minimum 240 mm (tylnych 180 mm) a wysokość montażu z przodu co najmniej 1200 mm. Co prawda motocykle po raz pierwszy zarejestrowane przed 1986 rokiem nie muszą wcale mieć kierunkowskazów, ale gdy mają to powinny być zamontowane zgodnie z przepisami . Pomijam oczywiste "pierdoły", że powinny mieć odpowiednie znaki homologacji i takie tam
Motocykl musi być również (niestety) wyposażony w błotniki lub inne elementy spełniające tę funkcję. oczywiście w polskich realiach spotyka się wiele maszyn niespełniających nawet połowy wymogów ustawowych. W moim też do kilku elementów można by się spokojnie przyczepić
Zwracam jedynie uwagę na potencjalne problemy szczególnie przy zapowiadanych od kilku lat zamianach i zaostrzeniach przepisów dotyczących przeglądów rejestracyjnych. Chyba, że masz rejestrację "na zabytek" to problem cyklicznych przeglądów niejako odpada.
Jaką gumę włożyłeś na przód bo to chyba nie seryjne 120/70 ? Czy nie będzie ci przy nurkowaniu kolidowała z cewkami ? U mnie pojawił się ten problem przy zbyt "tłustej" oponie i wróciłem do 120/70.
Motocykl musi być również (niestety) wyposażony w błotniki lub inne elementy spełniające tę funkcję. oczywiście w polskich realiach spotyka się wiele maszyn niespełniających nawet połowy wymogów ustawowych. W moim też do kilku elementów można by się spokojnie przyczepić
Zwracam jedynie uwagę na potencjalne problemy szczególnie przy zapowiadanych od kilku lat zamianach i zaostrzeniach przepisów dotyczących przeglądów rejestracyjnych. Chyba, że masz rejestrację "na zabytek" to problem cyklicznych przeglądów niejako odpada.
Jaką gumę włożyłeś na przód bo to chyba nie seryjne 120/70 ? Czy nie będzie ci przy nurkowaniu kolidowała z cewkami ? U mnie pojawił się ten problem przy zbyt "tłustej" oponie i wróciłem do 120/70.
Tomek