Wymiary oringów XV1100
- Feniks
- Posty: 1095
- Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: Rybarzowice
- Kontakt:
- Status: Offline
Wymiary oringów XV1100
Witam. Czy byłby ktos uprzejmy sprawdzic w serwisówce i podać mi jakie są nominalne wymiary oringów pod kolektory ssące, pokrywki zaworów i pokrywkę łańcucha rozrządu w głowicy XV1100. Bo grzebie po necie i nic a suwmiarka wydaje mi się mało wiarygodna
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
- Feniks
- Posty: 1095
- Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: Rybarzowice
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Wymiary oringów XV1100
thx skarbek70 ale nie podają tam jakie wymiary mają konkretne oringi
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
-
- Posty: 61
- Rejestracja: 14 lipca 2014, 07:37
- Motocykl: Virago1100,FJR 1300
- Lokalizacja: Bieszczady
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: Wymiary oringów XV1100
https://yama-sklep.pl/schemes/oem-part/9321062446 kupic Ci czy dasz radę???????
- Feniks
- Posty: 1095
- Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: Rybarzowice
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Wymiary oringów XV1100
Chyba dam radę, tanie nie są. Nie mogę znaleźć tych pod kolektory ssace
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
-
- Posty: 61
- Rejestracja: 14 lipca 2014, 07:37
- Motocykl: Virago1100,FJR 1300
- Lokalizacja: Bieszczady
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: Wymiary oringów XV1100
Jak chcesz kupić tylko ORING to przeczytaj to( skopiowałem z opisu alecośtam): Bardzo ważne jest i to, z jakiego materiały został wyprodukowany. Często mówi się, że oringi wykonane są z kauczuku lub gumy. To pewien skrót myślowy. Tego typu uszczelki produkuje się z bardzo szerokiej gamy elastomerów. Jedne lepiej znoszą obciążenia statyczne, czyli nacisk, inne – obciążenia dynamiczne, więc nadają się np. do broni palnej i elementów ruchomych, gdzie inne starłyby się na pył. Jeszcze inne są odporne na różne substancje chemiczne, kolejne zaś na bardzo wysokie temperatury.
Najpopularniejsze i najczęściej wykorzystywane są oringi NBR, czyli z kauczuku butadienowo-akrylonitrylowego. Są elastyczne, dobrze pracują w temperaturach od -40°C do +100°C, działają w kontakcie z olejem czy benzyną, ale nie są odporne na płyn hamulcowy.
Oringi VMQ są wykonane z silikonu, odporne na temperaturę przekraczającą 200°C i większość agresywnych środków chemicznych, ale bardzo łatwo się ścierają. Ponieważ nie wpływają na zapach i smak żywności, są wykorzystywane w przemyśle spożywczym.
Z kolei oringi EPDM, czyli z kauczuku etylenowo-propylenowo-dienowego, są bardzo długowieczne, ale nie wytrzymują kontaktu z benzyną czy olejami. Często montuje się je w sprzętach AGD.
Oringi FPM są niepalne, wykorzystuje się je w samolotach i fabrykach, gdzie indziej sprawdzają się PTFE (teflonowe – bardzo twarde). Łącznie jest kilkadziesiąt rodzajów oringów o specyficznych właściwościach i w zasadzie każdy wymaga odpowiedniego smarowania.
Nie założysz oringa z byle czego do kontaktu z benzyną bo go albo zje albo utwardzi.
Najpopularniejsze i najczęściej wykorzystywane są oringi NBR, czyli z kauczuku butadienowo-akrylonitrylowego. Są elastyczne, dobrze pracują w temperaturach od -40°C do +100°C, działają w kontakcie z olejem czy benzyną, ale nie są odporne na płyn hamulcowy.
Oringi VMQ są wykonane z silikonu, odporne na temperaturę przekraczającą 200°C i większość agresywnych środków chemicznych, ale bardzo łatwo się ścierają. Ponieważ nie wpływają na zapach i smak żywności, są wykorzystywane w przemyśle spożywczym.
Z kolei oringi EPDM, czyli z kauczuku etylenowo-propylenowo-dienowego, są bardzo długowieczne, ale nie wytrzymują kontaktu z benzyną czy olejami. Często montuje się je w sprzętach AGD.
Oringi FPM są niepalne, wykorzystuje się je w samolotach i fabrykach, gdzie indziej sprawdzają się PTFE (teflonowe – bardzo twarde). Łącznie jest kilkadziesiąt rodzajów oringów o specyficznych właściwościach i w zasadzie każdy wymaga odpowiedniego smarowania.
Nie założysz oringa z byle czego do kontaktu z benzyną bo go albo zje albo utwardzi.
- Feniks
- Posty: 1095
- Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: Rybarzowice
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Wymiary oringów XV1100
Masz rację jest tych odmian sporo. Na alledrogo reklamują się oringi NBR i miałem taką nadzieję że z tego coś wybiorę bo ceny może lepsze, tylko widzę że stopniowanie wymiarów jest z dokładnością do setnych mm nawet a ja nie znam nominałow jakie potrzebuje. W yama-sklepie to że 150zł mnie wyjdzie
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
- Feniks
- Posty: 1095
- Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: Rybarzowice
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Wymiary oringów XV1100
Znalazłem sklep z oringami. Gościu zapewnia że to NBR, powierzył suwmiarką. Zapłaciłem 15 zł za 1 pod pokrywę łańcucha rozrządu, 4 pod pokrywy zaworów i 2 do kolektorów ssących.
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
-
- Posty: 63
- Rejestracja: 31 maja 2018, 08:48
- Motocykl: XV 1100
- Lokalizacja: Rzeszów/ całe podkarpacie
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: Wymiary oringów XV1100
Feniks, sorry za odkopanie tematu, ale czy możesz podać wymiary o-ringów pod pokrywę łańcucha rozrządu? Zaczęło się pocenie i chcę szybko to ogarnąć.
Czy zamiennik który kupiłeś daje radę, czy brać oryginał (zdaje się, że to ten - 9321092448)?
Czy zamiennik który kupiłeś daje radę, czy brać oryginał (zdaje się, że to ten - 9321092448)?
- Feniks
- Posty: 1095
- Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: Rybarzowice
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Wymiary oringów XV1100
Oring jest ok. trzeci rok już.
Niestety nie pamiętam żebym wymiar gdzieś zapisywał
Niestety nie pamiętam żebym wymiar gdzieś zapisywał
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
-
- Posty: 63
- Rejestracja: 31 maja 2018, 08:48
- Motocykl: XV 1100
- Lokalizacja: Rzeszów/ całe podkarpacie
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: Wymiary oringów XV1100
Ok, czyli dobrać NBR i będzie ok:)
- Feniks
- Posty: 1095
- Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: Rybarzowice
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Wymiary oringów XV1100
Tak. U mnie sie NBR sprawdza. Przejedz sie z pokrywą i starym oringiem do sklepu z oringami i dobierzesz na miejscu
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
-
- Posty: 63
- Rejestracja: 31 maja 2018, 08:48
- Motocykl: XV 1100
- Lokalizacja: Rzeszów/ całe podkarpacie
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: Wymiary oringów XV1100
Dzięki!
- Top Gun
- Posty: 2994
- Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 16:23
- Motocykl: CRF 1000
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 60
- Status: Offline
Re: Wymiary oringów XV1100
Tysiąc pincet sto dziewienset Pojedziecie coś w końcu
,,Nie rezygnuj z marzeń, nigdy nie wiesz kiedy okażą się potrzebne,,
- Feniks
- Posty: 1095
- Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: Rybarzowice
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Wymiary oringów XV1100
Taaa, po oringi
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.