początki
- Adam
- Posty: 2226
- Rejestracja: 22 października 2007, 19:52
- Motocykl: 1100, 92r. OGAR 200
- Lokalizacja: Święta Anna
- Wiek: 45
- Kontakt:
- Status: Offline
początki
witam. właśnie nabyłem 1100. rocznik 92. przejechane niby 18400mil czyli jakieś 30 000km ( no być może). Czego jestem pewny to to że przez ostatnie dwa latka stała prawie nie ruszna i to "pod chmurką" w dodatku. Z odpalaniem nie ma problemu, innych usterek też jeszcze nie znalazłem, z wyjątkiem nie działającego stopu nożnego i nieświecących dodatkowych lamp ( sorki nie wiem jak one sie fachowo nazywają). zakup dokonany na dniach tak że nawet kilometra nie przejechałem jeszcze "osobiście" .
Chciałbym sie was poradzić od czego zacząć, tzn. co sprawdzić na samym początku, co wypadało by wymienić, na co zwrócić szczególną uwagę?
Jak o nią zadbać żeby obyło się bez przykrych niespodzianek?
Pozdrawiam
Adam
Chciałbym sie was poradzić od czego zacząć, tzn. co sprawdzić na samym początku, co wypadało by wymienić, na co zwrócić szczególną uwagę?
Jak o nią zadbać żeby obyło się bez przykrych niespodzianek?
Pozdrawiam
Adam
- kasia-jaro
- Posty: 1037
- Rejestracja: 02 października 2007, 19:26
- Motocykl: wigry 3
- Lokalizacja: Pcin Dolny
- Wiek: 50
- Status: Offline
Re: początki
Pogratulować zakupu!
Jeśli biją na drogę to LIGHTBARY a jeśli w górę to SZPERACZE
Przede wszystkim olej KARDAN SILNIK KOłO sprawdź bezpieczniki mogą być powatowane
jakoś tak, świece płyn hamulcowy no i obowiązkowo GALERIA
Jeśli biją na drogę to LIGHTBARY a jeśli w górę to SZPERACZE
Przede wszystkim olej KARDAN SILNIK KOłO sprawdź bezpieczniki mogą być powatowane
jakoś tak, świece płyn hamulcowy no i obowiązkowo GALERIA
-
- Status: Offline
Re: początki
Zacier na Twoim miejscu na samym początku wymienił bym:
- wydech (na pusty )
- oleje (silnikowy, dyfer, w lagach)
- płyn hamulcowy (możesz się pokusic na przewody w stalowym oplocie Ja za komplet zapłaciłem 200 zł)
- sprawdź poziom elektrolitu w aku (sprawdź który rocznik akumulatora )
- sprawdź stan (i rocznik) opon
- sprawdź stan łożysk (główki ramy, kół itp)
- sprawdź luzy zaworowe
- sprawdź stan linek (gazu, sprzęgła, ssania)
- sprawdź stan klocków, tarcz, okładzin, bębna
- sprawdź stan filtra powietrza, filtra paliwa (najlepiej wymienić)
... to tak na początek Później szmata, pasta polerska i masz zimowe wieczory z głowy Jak z którąś z w/w operacji będziesz miał problem - napisz - podpowiem
Kwestia niedziałającego włacznika świateł stopu jest bardzo prosta Wystarczy miernik Musisz zmierzyć gdzie nie masz prądu przed czy za (włączonym) włącznikiem może to kwestia regulacji, wyczyszczenia (albo sprawdź bezpieczniki i żarówki ) Z lightbarami gorszy temat bo do całej instalacji dochodzi przekaźnik Nie wiem na ile się znasz ale to tez kwestia pomiarów i wymiany uszkodzonych elementów (po nitce do kłębka ) ... to by było na tyle ;p
- wydech (na pusty )
- oleje (silnikowy, dyfer, w lagach)
- płyn hamulcowy (możesz się pokusic na przewody w stalowym oplocie Ja za komplet zapłaciłem 200 zł)
- sprawdź poziom elektrolitu w aku (sprawdź który rocznik akumulatora )
- sprawdź stan (i rocznik) opon
- sprawdź stan łożysk (główki ramy, kół itp)
- sprawdź luzy zaworowe
- sprawdź stan linek (gazu, sprzęgła, ssania)
- sprawdź stan klocków, tarcz, okładzin, bębna
- sprawdź stan filtra powietrza, filtra paliwa (najlepiej wymienić)
... to tak na początek Później szmata, pasta polerska i masz zimowe wieczory z głowy Jak z którąś z w/w operacji będziesz miał problem - napisz - podpowiem
Kwestia niedziałającego włacznika świateł stopu jest bardzo prosta Wystarczy miernik Musisz zmierzyć gdzie nie masz prądu przed czy za (włączonym) włącznikiem może to kwestia regulacji, wyczyszczenia (albo sprawdź bezpieczniki i żarówki ) Z lightbarami gorszy temat bo do całej instalacji dochodzi przekaźnik Nie wiem na ile się znasz ale to tez kwestia pomiarów i wymiany uszkodzonych elementów (po nitce do kłębka ) ... to by było na tyle ;p
- Adam
- Posty: 2226
- Rejestracja: 22 października 2007, 19:52
- Motocykl: 1100, 92r. OGAR 200
- Lokalizacja: Święta Anna
- Wiek: 45
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: początki
dzieki za liste:) sprawdze co bede potrafil. ale na przyklad nie mam pojecia jak sie zabrać za takie "luzy zaworowe". co do stopu to problem nie tkwi w braku prądu ale w tym ze jest go za duzo. tzn. sprezynka uruchamiajaca czujnik byla poluzowana i wogole nie dzialala, kiedy ją naciąglem to nacisniecie chamulca powodowalo dziwne iskrzenia w okolicach czujnika i nagrzewanie sie go, wiec na wszelki wypadek odlaczylem tak jak bylo, pewie jakies przebicie ma??? moze nowy czujnik zalatwi sprawe?
czy plyn hamulcowy nalezy raczej wymienic czy wystraczy sprawdzic ilosć?
dzieki za pomoc
czy plyn hamulcowy nalezy raczej wymienic czy wystraczy sprawdzic ilosć?
dzieki za pomoc
- kasia-jaro
- Posty: 1037
- Rejestracja: 02 października 2007, 19:26
- Motocykl: wigry 3
- Lokalizacja: Pcin Dolny
- Wiek: 50
- Status: Offline
-
- Status: Offline
Re: początki
odnośnie czujnika - wymontuj go i sprawdź jego stan (może wystarczy przetrzeć papierem ściernym <delikatnym> miejsc gdzie są wyraźne zwarcia... inaczej nazwać tego nie umiem Pamiętaj że co dało się rozłożyć da się złożyć tylko w odwrotnej kolejności <oprócz miejsc zalewanych na stałe ... chociaż też się da > ) Nowy czujnik powinien pomóc (ale nie widziłaem więc się domyśłam) Ale jak masz kupic nowy to czemu nie możesz "popsuć" starego Zawsze można się czegoś nauczyć
Luzy zaworowe to dłuższy temat - jak chcesz to mogę Ci napisać "co i jak" bo trochę roboty z tym ... jest Jeżeli masz szczelinomierze to na spokojnie możesz zrobić to sam
płyn hamulcowy polecam zmienić na nowy Buteleczka 1l( http://www.sklep1.larsson.pl/Parts.aspx ... 0hamulcowy ) kosztuje ok 45 zł a starczy dla Ciebie i jeszcze na dwa motocykle (zawsze możesz się z kimś "zrzucić" ) Odpowietrzanie samego układu to też męka ale warto to zrobić (po wymianie przewodów i płynu skuteczność zwiększyła mie się o co najmniej 25 % :):) ) Są fajne patenty na odpowietrznie - wystarczy duża strzykawka i giętka rurka ..no i najlepiej ktoś do pomocy (może sięnie znać na mechanice ) ... no i parę piw ... najlepiej kilkanaście i sam zrobisz wszystko Jakbyś miał pytania - pisz
Luzy zaworowe to dłuższy temat - jak chcesz to mogę Ci napisać "co i jak" bo trochę roboty z tym ... jest Jeżeli masz szczelinomierze to na spokojnie możesz zrobić to sam
płyn hamulcowy polecam zmienić na nowy Buteleczka 1l( http://www.sklep1.larsson.pl/Parts.aspx ... 0hamulcowy ) kosztuje ok 45 zł a starczy dla Ciebie i jeszcze na dwa motocykle (zawsze możesz się z kimś "zrzucić" ) Odpowietrzanie samego układu to też męka ale warto to zrobić (po wymianie przewodów i płynu skuteczność zwiększyła mie się o co najmniej 25 % :):) ) Są fajne patenty na odpowietrznie - wystarczy duża strzykawka i giętka rurka ..no i najlepiej ktoś do pomocy (może sięnie znać na mechanice ) ... no i parę piw ... najlepiej kilkanaście i sam zrobisz wszystko Jakbyś miał pytania - pisz
- Adam
- Posty: 2226
- Rejestracja: 22 października 2007, 19:52
- Motocykl: 1100, 92r. OGAR 200
- Lokalizacja: Święta Anna
- Wiek: 45
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: początki
jeszcze raz dzięki za pomoc. w razie kłopotów na pewno sie zgłoszę, a jak znam życie to niedługo będzie;) jaro dzięki za link. pozdrawiam
- ayo007
- Posty: 1207
- Rejestracja: 12 września 2007, 21:51
- Motocykl: yamaha virago 1100
- Lokalizacja: Księstwo Cieszyńskie
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: początki
..zalecany do hamulcow to DOT4,jest na kazdej stacji benzynowej,a wchodzi go naprawde niewiele..
Virago 1100,na razie starczy..
- GLIWICKI
- Posty: 5643
- Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
- Motocykl: XV 750 '97
- Lokalizacja: Śląsk
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: początki
Pamietajcie, ze kolega jest w UK ...
-
- Status: Offline
Re: początki
Ja mam w swoim motocyklu płyn hamulcowy (DOT 4) o podwyższonej (górnej wartości) temperaturze To jest jakiś sportowy czy coś Różnica w cenie jest niewielka a skoro jest lepsze ...
-
- Status: Offline
Re: początki
Witam serdecznie wszystkich,
kupilem przed 2 tyg Yamahe virago 535 i potrzebuje pomocy...
mozecie mi polecic:
olej silnikowy (na forum znalazlem Olej silnikowy Motul 5100 15W50 (półsyntetyczny, 4 litry))
plyn hamulcowy (jak pisaliscie wyzej Castrol Response DOT4 (250 ml))
olej do kardana-> wiecej olejow chyba juz nie ma
i srodki czyszczace , czyli czym co czysci i prosze bez slagu wiele jeszcze tych slow nie rozumiem
chcialem najpierw wszystkie plyny wyminic, przezorny zawsze ubezpieczony
kupilem przed 2 tyg Yamahe virago 535 i potrzebuje pomocy...
mozecie mi polecic:
olej silnikowy (na forum znalazlem Olej silnikowy Motul 5100 15W50 (półsyntetyczny, 4 litry))
plyn hamulcowy (jak pisaliscie wyzej Castrol Response DOT4 (250 ml))
olej do kardana-> wiecej olejow chyba juz nie ma
i srodki czyszczace , czyli czym co czysci i prosze bez slagu wiele jeszcze tych slow nie rozumiem
chcialem najpierw wszystkie plyny wyminic, przezorny zawsze ubezpieczony