Re: prostownik w virago 535 - pytanie
: 30 października 2008, 11:44
ja pamietam, ale juz takiego nie miałam, ale widać że kolega był posiadaczem
www.virago.com.pl
https://www.virago.com.pl/
W motocyklach, po uruchomieniu są włączone światła. Po zdjęciu klemy z akumulatora, podwyższone napięcie przechodzi na żarówki, które w mgnieniu oka zostaną spalone i z przodu i z tyłu. Kiedyś tak sprawdzano, czy jest ładowanie w autach, jak była możliwość wyłączenia wszystkich odbiorników prądu. Teraz, to zły pomysł. Pozdrawiam LWG.custome pisze: ↑28 sierpnia 2008, 15:49 witam, najprościej. odpal moto i zciągnij klemę z akumulatora, powinien dalej działać, jeśli zgaśnie to nie ma ładowania z alternatora. Można sprawdzić miernikiem ale to już inna bajka.
Jeśli już mechanik to sprawdził to jest kilka możliwości.
1. zawieszone szczotki na alternatorze
2. szczotki wytarte, trzeba wymienić za grosze
3. dupnięty regulator, jest przykręcony do alternatora
4. dupnięty alternator, wirnik, dioda,
Moim zdaniem najłatwiej zacząć od prostych spraw.
Nie wiem jak w moto jest połączony silnik z alternatorem, może tam tkwi problem, że alternator się nie kręci.
Niezły odkop.janula4514 pisze: ↑08 maja 2022, 05:32W motocyklach, po uruchomieniu są włączone światła. Po zdjęciu klemy z akumulatora, podwyższone napięcie przechodzi na żarówki, które w mgnieniu oka zostaną spalone i z przodu i z tyłu. Kiedyś tak sprawdzano, czy jest ładowanie w autach, jak była możliwość wyłączenia wszystkich odbiorników prądu. Teraz, to zły pomysł. Pozdrawiam LWG.custome pisze: ↑28 sierpnia 2008, 15:49 witam, najprościej. odpal moto i zciągnij klemę z akumulatora, powinien dalej działać, jeśli zgaśnie to nie ma ładowania z alternatora. Można sprawdzić miernikiem ale to już inna bajka.
Jeśli już mechanik to sprawdził to jest kilka możliwości.
1. zawieszone szczotki na alternatorze
2. szczotki wytarte, trzeba wymienić za grosze
3. dupnięty regulator, jest przykręcony do alternatora
4. dupnięty alternator, wirnik, dioda,
Moim zdaniem najłatwiej zacząć od prostych spraw.
Nie wiem jak w moto jest połączony silnik z alternatorem, może tam tkwi problem, że alternator się nie kręci.