katastrofa przy zmienie żarówki pozycyjnej :)
-
- Status: Offline
katastrofa przy zmienie żarówki pozycyjnej :)
Cześć ! Chciałem sobie zmienić żaróweczkę od pozycyjnych z przodu, no i wziąłem się za odkręcanie .... Niestety odkręciłem śruby od ustawiania reflektora ! Wszsytko sie rozsypało, zanim skapowałem sie ze przy kierunkowskazach są inne śruby, za pomocą których odkręca sie lampe w celu zmiany żarówek .
Teraz mam kilka pytań odnośnie poprawnego złożenia tego w całość
1. W środku reflektora jest taki drut przytrzymujący lampę do obramówki, moje pytanie brzmi czy poprawnie to wsadziłem (patrz foto). Może ktoś odkręcić u siebie i zobaczyć czy ma tak być czy na odwrót.
2. Jak samemu poprawnie wyregulować reflektor za pomocą tych 2 śrub Mam w tej chwili tak (patrz foto). Chodzi o te odstępy reflektora od obudowy.
Teraz mam kilka pytań odnośnie poprawnego złożenia tego w całość
1. W środku reflektora jest taki drut przytrzymujący lampę do obramówki, moje pytanie brzmi czy poprawnie to wsadziłem (patrz foto). Może ktoś odkręcić u siebie i zobaczyć czy ma tak być czy na odwrót.
2. Jak samemu poprawnie wyregulować reflektor za pomocą tych 2 śrub Mam w tej chwili tak (patrz foto). Chodzi o te odstępy reflektora od obudowy.
Ostatnio zmieniony 01 listopada 2012, 19:16 przez 100688, łącznie zmieniany 1 raz.
- Malobrody
- Posty: 400
- Rejestracja: 17 maja 2008, 20:57
- Motocykl: xv 750
- Lokalizacja: Zarzyce Wielkie
- Wiek: 44
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: katastrofa przy zmienie żarówki pozycyjnej :)
Oj i mnie przytrafiła się taka katastrofa. Założyłem tak samo jak Ty ale wcale mi to nie wyglądało poprawnie. Inaczej założone nie było stabilne więc się poddałem. Ustawienie lampy zajęło mi jeszcze dłużej. Metodą prób i błędów (wkęcanie jednej śruby, wykręcanie drugiej) udało mi się ustawić w miarę poprawnie.
Może ktoś ma jakiś dobry sposób to i ja skorzystam
Może ktoś ma jakiś dobry sposób to i ja skorzystam
-
- Status: Offline
Re: katastrofa przy zmienie żarówki pozycyjnej :)
No więc już we 2 prosimy na odpowiedzi najpierw na pytanie 1 potem 2 schemat
[ Dodano: Sob Sie 23, 2008 12:05 am ]
nikt nie może zrobić dla nas tej małej przysługi i zobaczyć jak to powinno byc ?
[ Dodano: Sob Sie 23, 2008 9:22 pm ]
nikt nie moze dla nas tego sprawdzić ??
[ Dodano: Nie Sie 24, 2008 6:27 pm ]
:/
[ Dodano: Sob Sie 23, 2008 12:05 am ]
nikt nie może zrobić dla nas tej małej przysługi i zobaczyć jak to powinno byc ?
[ Dodano: Sob Sie 23, 2008 9:22 pm ]
nikt nie moze dla nas tego sprawdzić ??
[ Dodano: Nie Sie 24, 2008 6:27 pm ]
:/
Ostatnio zmieniony 01 listopada 2012, 19:15 przez 100688, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Status: Offline
Re: katastrofa przy zmienie żarówki pozycyjnej :)
Patrzylem w moim jest tak samo czyli dobrze zalozyles
- Feldek
- Posty: 1406
- Rejestracja: 19 marca 2008, 16:01
- Motocykl: Virago 535 Custom
- Lokalizacja: Poznań/Mosina
- Wiek: 38
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: katastrofa przy zmienie żarówki pozycyjnej :)
Przyłączę się do kolegów. Miałem podobny problem i do dziś dnia nie potrafię wyregulować poprawnie świateł Niestety nie sprawiało mi to problemu do czasu, gdy zacząłem częściej wieczorami jeździć i światła mijania nie oświetlały nic poza przednim kołem Podpowiedzcie którą śrubą co się reguluje!!! z góry dzięki w imieniu trzech potrzebujących
- wuem
- Posty: 495
- Rejestracja: 28 marca 2008, 20:26
- Motocykl: virago 535
- Lokalizacja: Skoczów
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: katastrofa przy zmienie żarówki pozycyjnej :)
ja mam inny problem. na światłach mjania wieczorem i w nocy widzę więcej niż na długich.. spowdowane to jest tym, że mam je źle wyregulowane, ale póki co nie tykam się tego. ostatnim razem jak to ruszyłem, to 3 godziny się męczyłem żeby złożyć lampe do kupy :/
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: Wszechświat i ludzka głupota. Nie mam pewności co do Wszechświata."
- rembrandtin
- Posty: 493
- Rejestracja: 25 czerwca 2008, 15:10
- Motocykl: 535
- Lokalizacja: Pilawa
- Status: Offline
Re: katastrofa przy zmienie żarówki pozycyjnej :)
nie wiem czy wam to pomoże ale jedna śrubka się reguluje góra-dol a druga prawo-lewo postaram się zaraz sprawdzić która co to dopisze
górna śrubka prawo-lewo kręcąc w prawo reflektor kierujemy w prawo kręcąc w lewo reflektor kierujemy w lewo
dolna śrubka góra-dół kręcąc w lewo reflektor w dól kręcąc w prawo w górę.
górna śrubka prawo-lewo kręcąc w prawo reflektor kierujemy w prawo kręcąc w lewo reflektor kierujemy w lewo
dolna śrubka góra-dół kręcąc w lewo reflektor w dól kręcąc w prawo w górę.
bledy w pisowni sa poto zeby je popelniac a i tak wszyscy wiedza oco chodzi wiec poco pisac poprawnie niejestem dumny z tego ze w kraju zadza sami ...... wiec pisze tak jak oni zadza jak bedzie git to bede pisal jak nalezy a puki co pisze jak jest
- Malobrody
- Posty: 400
- Rejestracja: 17 maja 2008, 20:57
- Motocykl: xv 750
- Lokalizacja: Zarzyce Wielkie
- Wiek: 44
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: katastrofa przy zmienie żarówki pozycyjnej :)
Dzięki dla Janusza, utwierdził mnie w przekonaniu że założyłem poprawnie. Wyregulowałem metodą prób i błędów
- Feldek
- Posty: 1406
- Rejestracja: 19 marca 2008, 16:01
- Motocykl: Virago 535 Custom
- Lokalizacja: Poznań/Mosina
- Wiek: 38
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: katastrofa przy zmienie żarówki pozycyjnej :)
rembrandtin - dzięki za opis! jutro idę do garażu sprawdzić i wyregulować to paskudztwo
- Ordynator
- Posty: 218
- Rejestracja: 21 sierpnia 2008, 12:59
- Motocykl: Virago 750 '96
- Lokalizacja: Gryfino
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: katastrofa przy zmienie żarówki pozycyjnej :)
Też miałem taki problemik tuż po zakupie. Gdy wyjechałem w nocy to w kosmos świeciłem. Ale jednak te dwie śrubki po przekątnej to średnie rozwiązanie. Zakres regulacji jest bowiem prawie żaden. Troche co prawda dałem radę obniżyć, ale przy okazji zjechałem łby w śrubach regulacyjnych i musiałem jakieś inne zorganizować. Początkowo myślałem, że cała lampa jest ruchoma, ale po rozebraniu całości już wiem, że nie.
ZF Kolektyw
-
- Status: Offline
Re: katastrofa przy zmienie żarówki pozycyjnej :)
no widzę,że nie ja jeden..,zakładałem daszek..i zacząłem odkręcać reflektor śrubkami od regulacji,oczywista wszystko sie rozsypało,jakos skręciłem wszystko do kupy,ale ustawienie jest do d...,trzeba będzie nad tym popracować,całe szczęście nie jeżdziłem w nocy,bo pewnie jak Ordynator świeciłbym w kosmos,pozdro!!!
p.s.
nie ma jak doswiadczyć pewnych rzeczy samemu!
p.s.
nie ma jak doswiadczyć pewnych rzeczy samemu!
-
- Status: Offline
Re: katastrofa przy zmienie żarówki pozycyjnej :)
Rozsypała się też lampa- przy wymianie żarówki. Tylko mam problem bo zgubił się ten właśnie drucik , i znaleźć nie mogę. Czy on musi być założony - czy i bez niego jakoś względnie będzie świeciło. Nie mam jak sprawdzić bo zima.
Pytam teoretycznie. Może jest ktoś w posiadaniu takiego zbędnego drucika.
pozdrowienia :
Pytam teoretycznie. Może jest ktoś w posiadaniu takiego zbędnego drucika.
pozdrowienia :
- Motokris
- Posty: 368
- Rejestracja: 12 kwietnia 2008, 23:05
- Motocykl: FLSTF
- Lokalizacja: Otwock
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: katastrofa przy zmienie żarówki pozycyjnej :)
[quote="sanlin mam problem bo zgubił się ten właśnie drucik Może jest ktoś w posiadaniu takiego zbędnego drucika.
[/quote]
Ten drucik możesz sobie wygiąć ze zwykłej szprychy rowerowej , będzie ok, nie musi mieć identycznych wymiarów.Oby tylko spełniła swoje zadanie.Zdjęcie sprężynki masz wyżej. Powodzenia!
[/quote]
Ten drucik możesz sobie wygiąć ze zwykłej szprychy rowerowej , będzie ok, nie musi mieć identycznych wymiarów.Oby tylko spełniła swoje zadanie.Zdjęcie sprężynki masz wyżej. Powodzenia!
-
- Posty: 98
- Rejestracja: 06 lutego 2008, 23:56
- Motocykl: Yamaha XV 750
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Wiek: 62
- Status: Offline
Re: katastrofa przy zmienie żarówki pozycyjnej :)
No muszę przyznać, ze wdepnąłem w ubiegłym sezonie w to samo! Widocznie pierwszy raz tak jest
Jakoś ustawiłem ale już niedługo jadę na pierwszy przegląd w Polsce i zobaczę czy jestem dobry ( w ustawianiu )
Pozdro!
Jakoś ustawiłem ale już niedługo jadę na pierwszy przegląd w Polsce i zobaczę czy jestem dobry ( w ustawianiu )
Pozdro!
żyj i daj żyć innym...
- czarnyrm
- Posty: 42
- Rejestracja: 07 czerwca 2008, 09:39
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: Zd-Wola/Wrocław
- Wiek: 38
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: katastrofa przy zmienie żarówki pozycyjnej :)
Też właśnie dzisiaj planowałem wymienić żarówkę i dobrze, że zerknąłem na forum...oczywiście pierwsze co chciałem to rozkręcać szybkę:)
tutaj instrukcja(może komuś sie jeszcze przyda:)
http://virago535.ovh.org/Virago/Instrukcja/str(22).jpg
Akurat to jest strona 22 ale można sobie w adresie zmieniać o początku, fajna instrukcja:)
tutaj instrukcja(może komuś sie jeszcze przyda:)
http://virago535.ovh.org/Virago/Instrukcja/str(22).jpg
Akurat to jest strona 22 ale można sobie w adresie zmieniać o początku, fajna instrukcja:)
"jeździć-znaczy wolność"
- marian07
- Posty: 270
- Rejestracja: 20 listopada 2009, 08:48
- Motocykl: VN900
- Lokalizacja: Zajezierze
- Wiek: 59
- Status: Offline
Re: katastrofa przy zmienie żarówki pozycyjnej :)
Właśnie pozyskałem drut stalowy 1,5 celem wieczornego wyginania drucika. Po lekturze wątku zajrzałem - oczywiście nie było. Światło było ustawione dobrze, ale na nierównościach wpadało w drgawicę.
(poszło piwo dla 100688 za fotki)
(poszło piwo dla 100688 za fotki)
Najdroższa jest pierwsza butelka
LS650, XV750, C90, VTX1300, VTX1800, ST1100, VS1400, VL800, VT1100C3Aero, VF750, MGNevada750, C50
LS650, XV750, C90, VTX1300, VTX1800, ST1100, VS1400, VL800, VT1100C3Aero, VF750, MGNevada750, C50
- Morte-69
- Posty: 241
- Rejestracja: 13 lipca 2009, 10:32
- Motocykl: 535 :)
- Lokalizacja: Kraków/Olesno Tarn.
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: katastrofa przy zmienie żarówki pozycyjnej :)
Moja lampa trzyma sie na jakims kleju silikonowym,brakuje tam czegos wiec skleilem na szybcika i juz tak siedzi pare miesiecy.Jak przestanie padac to sie za to musze wziasc z regulacja to byla masakra ,ale jakos w miare swieci teraz .Nocami nie smigam wiec nie ma problemu przestanie padac ten cholerny deszcz to musze to wkoncu zrobic.niestety stanie pod namiotem ma swoje minusy ,nic sie nie da zrobic.
- marian07
- Posty: 270
- Rejestracja: 20 listopada 2009, 08:48
- Motocykl: VN900
- Lokalizacja: Zajezierze
- Wiek: 59
- Status: Offline
Re: katastrofa przy zmienie żarówki pozycyjnej :)
I niech ktoś powie że nie jestem debeściak
Drut stalowy fi 1,5 dwie pary płaskoszczypów i trochę gimnastyki. Trochę inaczej biegnie niż na fotkach z początku wątku, ale trzyma elegancko.
http://img375.imageshack.us/img375/3473/drucik.jpg
Drut stalowy fi 1,5 dwie pary płaskoszczypów i trochę gimnastyki. Trochę inaczej biegnie niż na fotkach z początku wątku, ale trzyma elegancko.
http://img375.imageshack.us/img375/3473/drucik.jpg
Najdroższa jest pierwsza butelka
LS650, XV750, C90, VTX1300, VTX1800, ST1100, VS1400, VL800, VT1100C3Aero, VF750, MGNevada750, C50
LS650, XV750, C90, VTX1300, VTX1800, ST1100, VS1400, VL800, VT1100C3Aero, VF750, MGNevada750, C50
- Pinek
- Posty: 165
- Rejestracja: 07 kwietnia 2010, 21:15
- Motocykl: Yamaha Virago 535
- Lokalizacja: Łódź
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: katastrofa przy zmienie żarówki pozycyjnej :)
Ja oczywiście zrobiłem to samo... Chyba... Wykręciłem dwie śruby, jedną z góry lekko z prawej (stojąc przodem do motoru), drugą z dołu z lewej. Wypiąłem kabel, wyciągnąłem żarówkę...
Ale nie mogę za cholerę zmontować tego z powrotem. Nawet jak już mi się uda śruby włożyć dobrze w sprężynę i zaczynam dokręcać to kręci się w kółko i nie daje się dokręcić... Cholerne sprężyny...
Teraz pytania:
1. Czy ja w ogóle odkręciłem odpowiednie śruby?
2. Czy ktoś ma patent na to jak to przykręcić z powrotem?
3. Czy ta strona instrukcji, która była podana wcześniej pokazuje w końcu jak wymienić żarówkę czy cały reflektor? Czyli czy to co jest pokazane w instrukcji to to jest to co robimy źle czy to właśnie powinniśmy robić jak wymieniamy żarówkę?
Czyli mówiąc krótko: jestem głąbem ;]
Ale nie mogę za cholerę zmontować tego z powrotem. Nawet jak już mi się uda śruby włożyć dobrze w sprężynę i zaczynam dokręcać to kręci się w kółko i nie daje się dokręcić... Cholerne sprężyny...
Teraz pytania:
1. Czy ja w ogóle odkręciłem odpowiednie śruby?
2. Czy ktoś ma patent na to jak to przykręcić z powrotem?
3. Czy ta strona instrukcji, która była podana wcześniej pokazuje w końcu jak wymienić żarówkę czy cały reflektor? Czyli czy to co jest pokazane w instrukcji to to jest to co robimy źle czy to właśnie powinniśmy robić jak wymieniamy żarówkę?
Czyli mówiąc krótko: jestem głąbem ;]
- marian07
- Posty: 270
- Rejestracja: 20 listopada 2009, 08:48
- Motocykl: VN900
- Lokalizacja: Zajezierze
- Wiek: 59
- Status: Offline
Re: katastrofa przy zmienie żarówki pozycyjnej :)
jak by miało coś pomóc w montażu, to mogę zrobić fotkę bebechów skręconych
Najdroższa jest pierwsza butelka
LS650, XV750, C90, VTX1300, VTX1800, ST1100, VS1400, VL800, VT1100C3Aero, VF750, MGNevada750, C50
LS650, XV750, C90, VTX1300, VTX1800, ST1100, VS1400, VL800, VT1100C3Aero, VF750, MGNevada750, C50
- kriss
- Posty: 14
- Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 13:09
- Motocykl: Virago XV1100
- Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie
- Status: Offline
Re: katastrofa przy zmienie żarówki pozycyjnej :)
Witajcie
Kożystając z tematu demontażu lampy - pomóżcie, jak założyć daszek żeby nic nie spierniczyć!
pozdrawiam
Kożystając z tematu demontażu lampy - pomóżcie, jak założyć daszek żeby nic nie spierniczyć!
pozdrawiam
-
- Posty: 67
- Rejestracja: 19 lipca 2009, 12:31
- Motocykl: drag star 1100
- Lokalizacja: Myszków
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: katastrofa przy zmienie żarówki pozycyjnej :)
Moi drodzy podpowiedzcie mi jak mam to naprawic tzn. przy mojej lalce stwierdziłem,że mam lekko przekrzywony daszek wiec postanowiłem go wyprostowac w sencie usttułowac o idealnie w górnej czesci lampy. A ze był to mój "pierwszy raz" to napalony zabrałem sie od odkrecenia pierwszej srubki która wpadła mi w oko czyli tej od regulacji była to ta górna lekko z prawej stojąc przodem do lali. I jak ja wykrecałem nagle mi wypchneło srubke i klosz lampy teraz wyszedł troszke na zewnarz siedzac na moto patrzy lekko w prawo. Jak podgladałme w tej sczelinie to jest tam taka sprezynka która jest w połowie na tej srubce a w połowie zrobiła sie w kształcie banana bo "zeszła" z tej srubki od regulacji. Co mam teraz zrobic? Widze ze przy lampie jest jeszcze jedna taka sróbka na dole z lewej stojac przodem do moto której juz napewno nie rusze ale jest tez tam obok taka jedna wieksza. Co robic pomocy, bo jak patrze na te lampe to mnie h** szczela Pomocy koledzy i koleżanki
- marian07
- Posty: 270
- Rejestracja: 20 listopada 2009, 08:48
- Motocykl: VN900
- Lokalizacja: Zajezierze
- Wiek: 59
- Status: Offline
Re: katastrofa przy zmienie żarówki pozycyjnej :)
najpierw wykręć właściwe śruby do demontażu lampy:
http://img191.imageshack.us/img191/8685 ... montau.jpg
są dwie, po jednej z każdej strony lampy. po wykręceniu obydwóch, lampę u dołu do przodu, potem lekko w dół i masz wyjętą.
widok jak to powinno być skręcone:
http://img14.imageshack.us/img14/236/bebechyrazem.jpg
i widok jak skręcona jest śrubka regulacyjna (obie tak samo):
http://img96.imageshack.us/img96/616/uoeniesprynki.jpg
http://img526.imageshack.us/img526/8783 ... rynki1.jpg
podsumowując: odkręcasz śruby, wyjmujesz odbłyśnik, odpinasz kable, to co masz wyjęte na stół i skręcasz jak na fotkach, jeśli nie ma słynnego drucika który opisany jest wyżej to dorób go, montaż, regulacja i jest OK.
http://img191.imageshack.us/img191/8685 ... montau.jpg
są dwie, po jednej z każdej strony lampy. po wykręceniu obydwóch, lampę u dołu do przodu, potem lekko w dół i masz wyjętą.
widok jak to powinno być skręcone:
http://img14.imageshack.us/img14/236/bebechyrazem.jpg
i widok jak skręcona jest śrubka regulacyjna (obie tak samo):
http://img96.imageshack.us/img96/616/uoeniesprynki.jpg
http://img526.imageshack.us/img526/8783 ... rynki1.jpg
podsumowując: odkręcasz śruby, wyjmujesz odbłyśnik, odpinasz kable, to co masz wyjęte na stół i skręcasz jak na fotkach, jeśli nie ma słynnego drucika który opisany jest wyżej to dorób go, montaż, regulacja i jest OK.
Najdroższa jest pierwsza butelka
LS650, XV750, C90, VTX1300, VTX1800, ST1100, VS1400, VL800, VT1100C3Aero, VF750, MGNevada750, C50
LS650, XV750, C90, VTX1300, VTX1800, ST1100, VS1400, VL800, VT1100C3Aero, VF750, MGNevada750, C50
-
- Posty: 67
- Rejestracja: 19 lipca 2009, 12:31
- Motocykl: drag star 1100
- Lokalizacja: Myszków
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: katastrofa przy zmienie żarówki pozycyjnej :)
dzięki Marian za pomoc, a przede wszystkim szacunek dla Ciebie za te fotki i opis. Poszło piwko Myślę ze po Twoim poście temat skręcenia przedniej lamy już będzie prosty dla każdego z nas,który oczywiscie przed demontażem odwiedzi forum a nie dorwie się do pierwszej widocznej śrubki (jak ja)
- Pinek
- Posty: 165
- Rejestracja: 07 kwietnia 2010, 21:15
- Motocykl: Yamaha Virago 535
- Lokalizacja: Łódź
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: katastrofa przy zmienie żarówki pozycyjnej :)
Ode mnie też piwko...
Ale mam jeszcze pytania:
1. Czy ten drucik jest konieczny? Za co on odpowiada?
2. Jeśli jest konieczny to jak go zamocować?
Ale mam jeszcze pytania:
1. Czy ten drucik jest konieczny? Za co on odpowiada?
2. Jeśli jest konieczny to jak go zamocować?