Witajcie
Sytuacja wygląda tak, że po zakupie moto w maju, w czerwcu padł aku, okazało się że był chyba żelowy, cały powyginany na bokach jak harmonijka - w sklepie powiedzieli że tego typu w mojej Virago nie powinien być. Nowy wstawiony, moto śmiga, aż tu tydzień temu wracam z przejażdżki i moto zgasł, wszystkie kontrolki i światła też. Przepalony główny bezpiecznik, wymieniam, przekręcam kluczyk, jest prąd, ale patrzę po 3 sekundach z kabli tj. plusa idzie dymek. wyłączyłem stacyjkę, bezpiecznik główny padł. Dymek szedł z plusa, a że był (nie wiem dlaczego łączony w 3 miejscach kostkami) to postanowiłem wymienić przewód od aku do głównego bezpiecznika i wtedy zauważyłem wyciągając aku, że w każdej celi jest połowa elekrtolitu. Nie mam w domu sprzętu do pomiaru prądu a do mechanika trzeba jakoś dojechać.
Dlaczego po tak krótkim okresie ubyło tyle elektrolitu? Co z akumulatorem? Mam go reklamować w sklepie czy nie ma sensu bo odrzucą? Dolać destylowanej i pojechać jak odpali czy lepiej go podładować? A potem to niech go fachura już obejrzy, bo bez sprzętu i tak nić nie zrobię, pewnie regulator napięcia co? Wypadało by sezon jakoś na baiku zakończyć Dodam Virago 750 1992r
Nowy akumulator - brak połowy elektrolitu po 3 miesiącach
-
- Posty: 198
- Rejestracja: 20 maja 2008, 09:51
- Motocykl: xv750,Road Star 1700
- Lokalizacja: Rogów
- Status: Offline
Re: Nowy akumulator - brak połowy elektrolitu po 3 miesiącac
Prawdopodobnie padł Ci rygler,Ładuje za dużym prądem i dlatego wygotowuje akumulator i pali kable.Ale żeby to stwierdzić trzeba pomierzyć nap.Dużo o tym jest na tym forum,wystarczy poszukać,to bardzo częsta usterka Virago.
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Nowy akumulator - brak połowy elektrolitu po 3 miesiącac
Podstawowym błędem popełnianym przy "padnięciu" akumulatora jest wycieczka do sklepu po nowy. Po nowy akumulator należy pójść wtedy, gdy po minimum 4 sezonach (zależnie od marki i właściwej eksploatacji) akumulator słabnie. Nie wtedy, gdy go pogięło, wygotowało czy cokolwiek innego gwałtownie pogorszyło jego stan. Jeśli stało się coś, co nie wygląda na normalne eksploatacyjne zużycie należy zacząć od weryfikacji układu elektrycznego - sprawdzić połączenia masowe, stan kabli, prąd ładowania, uzwojenia alternatora itd. Podobnie postępujemy gdy zaobserwujemy niepoprawne działanie regulatora napięcia - sama wymiana na nowy może być kosztownym rozwiązaniem bo może się okazać, że i ten nowy za moment będzie się nadawał jedynie na elektrośmieci. Układ elektryczny należy zawsze traktować całościowo - rzadko kiedy (może z wyjątkiem tanich żarówek) coś psuje się samo z siebie i wystarczy wymienić na nowe. A w przypadku objawów takich jak opisałeś - akumulator wyglądający jak po przejechaniu przez ciężarówkę - diagnostyka instalacji jest raczej obowiązkowa.
Wówczas to, o czym napisał dudi o7 o częstych usterkach nie będzie prawdą bo zepsuć się może wszystko ale jeśli będziemy jedynie likwidować widoczne objawy a nie naprawimy przyczyny, to powstawać będą mity o awaryjności Virago
Wówczas to, o czym napisał dudi o7 o częstych usterkach nie będzie prawdą bo zepsuć się może wszystko ale jeśli będziemy jedynie likwidować widoczne objawy a nie naprawimy przyczyny, to powstawać będą mity o awaryjności Virago
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- psonda
- Posty: 12
- Rejestracja: 17 kwietnia 2016, 09:48
- Motocykl: Yamaha Virago 750
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 48
- Status: Offline
Re: Nowy akumulator - brak połowy elektrolitu po 3 miesiącac
Dzięki za informację, ten "pogięty" akumulator to był już w Moto jak go kupiłem A wiadomo jak to handlarze, wstawi byle co byle by odpalił. Pojadę oczywiście do elektryka ale pytanie co z tym aku zrobić, dolać wody i wstawić i pojechać? Czy przedtem go naładować?
- aurumcantus
- Posty: 198
- Rejestracja: 18 października 2012, 14:27
- Motocykl: TDM 900
- Lokalizacja: Sochaczew
- Wiek: 45
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Nowy akumulator - brak połowy elektrolitu po 3 miesiącac
Wlać wody destylowanej. Ładować małym prądem. Przed zamontowaniem sprawdzić prądnice. Jeśli jest ok - zamontować, sprawdzić regulator, jak ładuje ok to jeździć.
-
- Posty: 198
- Rejestracja: 20 maja 2008, 09:51
- Motocykl: xv750,Road Star 1700
- Lokalizacja: Rogów
- Status: Offline
Re: Nowy akumulator - brak połowy elektrolitu po 3 miesiącac
Kol.psonda,kup sobie najtańszy multimetr (MIERNIK) za ok.20 zł,przyda się zawsze.Ustaw na zakres 20V stałe i po uruchomieniu moto zmierz nap.na AKUMULATORZE PO DODANIU GAZU,nie powinno ono przekraczać ok14,7V! Jak to za wiele musisz odwiedzić fachowca.
- psonda
- Posty: 12
- Rejestracja: 17 kwietnia 2016, 09:48
- Motocykl: Yamaha Virago 750
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 48
- Status: Offline
Re: Nowy akumulator - brak połowy elektrolitu po 3 miesiącac
Dzięki koledzy za pomoc, dam znać jak się sprawa zakończony
- psonda
- Posty: 12
- Rejestracja: 17 kwietnia 2016, 09:48
- Motocykl: Yamaha Virago 750
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 48
- Status: Offline
Re: Nowy akumulator - brak połowy elektrolitu po 3 miesiącac
Witajcie
to był regulator, spalił się tak, że jak tylko wkładałem nowy bezpiecznik, to od razu robił zwarę, nawet bez przekręcenia kluczyka w stacyjce. Kupiłem nowy zamiennik za 70 zł, na razie jest ok
to był regulator, spalił się tak, że jak tylko wkładałem nowy bezpiecznik, to od razu robił zwarę, nawet bez przekręcenia kluczyka w stacyjce. Kupiłem nowy zamiennik za 70 zł, na razie jest ok