Mam Dylemat z silnikiem ,RaTUNKU
-
- Status: Offline
Mam Dylemat z silnikiem ,RaTUNKU
Mam virago 125 gdy zrobie nią jakies 3 km,bardzo szybko sie nagrzewa nie mal jest jak wulkan,gdy jade dziwnie mi cos dzwoni w okolicach silnika, duzo ludzi mi mowi ze to pierwscienie a inni ze cos innego,juz nei wiem co to jest, Prosze o pomoc
-
- Status: Offline
Re: Mam Dylemat z silnikiem ,RaTUNKU
A świece masz odpowiednie (o odpowiedniej ciepłocie)? To dzwonienie to być może spalanie stukowe.
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Mam Dylemat z silnikiem ,RaTUNKU
czesc
w zasadzie powinienem ciebie opierdolić za brak wiedzy....
za czasów mojej młodości zanim człowiek na cos wsiadł to musiał to sobie wyremontowac.....
no dobra mozliwea diagnoza
BTW pierscienie nie dzwonia !!!!!!
tak jak napisał przedpiszca to jest spalanie stukowe szczególnie jesli silnik sie starsznie nagrzewa
nie jest to skutkiem niełasciwych swiec - znaczy swiece teaz moga byc do wyrzucenia -trzeba je obejrzec i jak elektrody sa nadtopione to wywalic
teraz konkret
spalanie stukowe i przegrzewanie silnika sa ze soba zwiazane i jedno moze wynikac z drugiego lub na odwrót
wersja A
spalanie stukowe wynikiem przegrzewania silnika
-> walczymy z przegrzewaniem
1.za uboga mieszanka
2.silnik pracuje na granicy zacierania (wyraznie słabnie moc w ramach nagrzewania) - watpliwe ale mozliwe
zanajdz w necie fotki kóre pokazuja jak powinna wygladac swieca przy za ubogiej mieszance
wersja B
-> walczymy ze spalaniem stukowym
1.jazda na paliwie bez dodatkow przeciwstukowych (etylina 78 )
2.zapłon nastepuje w niewłasciwym momencie
- jesli moto ładnie zapala to znaczy ze moduł zapłonowy sie zepsuł i nie zmienia kata wyprzedzenia zaplonu
nie napisałes czy obajwy nastapiły nagle , czy stopniowo, czy to było po serwisie , po tankowaniu na jakiesj neisprawdzonej stacji, itp itd uscislij i cos moze wymislimy razem
i na boga kup jakas ksiazke i poczytaj
polecam poszukanie starej ksiazki "Naprawa Motocykli", chyba majewskiego
w zasadzie powinienem ciebie opierdolić za brak wiedzy....
za czasów mojej młodości zanim człowiek na cos wsiadł to musiał to sobie wyremontowac.....
no dobra mozliwea diagnoza
BTW pierscienie nie dzwonia !!!!!!
tak jak napisał przedpiszca to jest spalanie stukowe szczególnie jesli silnik sie starsznie nagrzewa
nie jest to skutkiem niełasciwych swiec - znaczy swiece teaz moga byc do wyrzucenia -trzeba je obejrzec i jak elektrody sa nadtopione to wywalic
teraz konkret
spalanie stukowe i przegrzewanie silnika sa ze soba zwiazane i jedno moze wynikac z drugiego lub na odwrót
wersja A
spalanie stukowe wynikiem przegrzewania silnika
-> walczymy z przegrzewaniem
1.za uboga mieszanka
2.silnik pracuje na granicy zacierania (wyraznie słabnie moc w ramach nagrzewania) - watpliwe ale mozliwe
zanajdz w necie fotki kóre pokazuja jak powinna wygladac swieca przy za ubogiej mieszance
wersja B
-> walczymy ze spalaniem stukowym
1.jazda na paliwie bez dodatkow przeciwstukowych (etylina 78 )
2.zapłon nastepuje w niewłasciwym momencie
- jesli moto ładnie zapala to znaczy ze moduł zapłonowy sie zepsuł i nie zmienia kata wyprzedzenia zaplonu
nie napisałes czy obajwy nastapiły nagle , czy stopniowo, czy to było po serwisie , po tankowaniu na jakiesj neisprawdzonej stacji, itp itd uscislij i cos moze wymislimy razem
i na boga kup jakas ksiazke i poczytaj
polecam poszukanie starej ksiazki "Naprawa Motocykli", chyba majewskiego
-
- Status: Offline
Re: Mam Dylemat z silnikiem ,RaTUNKU
Wlasnie jak powiedzailes to bylo stopniowe,gdy dostalem motor byly jakies tam dziwne odglosy z silnika ,ale to zignorowalem.Apropo swiec sa one nowe, maja zaledwie tydzien.Z czasem halas sie nasilal.Gdy motor stoi w meijscu i silnik pracuje na wolnych obrotach jest okey,ale gdy wrzuce bieg to juz silnik inaczej pracuje,bardzo szybko sie nagrzewa.Oczywiscie osiagi sa takie same.. wlasnie ale ten odglos juz mnei nei pokoi.Nigdzie nie ma sklepu w ktorym moglbym znalesc silnik tloki,wydech do mojej virazki
- strazak
- Posty: 1412
- Rejestracja: 29 listopada 2007, 00:21
- Motocykl: XV 1000 GE USA 1984.
- Lokalizacja: Piaseczno(złotokłos)
- Wiek: 50
- Status: Offline
Re: Mam Dylemat z silnikiem ,RaTUNKU
a na jakim oleju jeździsz ? i jaki masz przebieg ? w jakich granicach masz spalanie na 100km ? świece oczywiście to danego typu motorka ? no i na koniec czasami silnika nie obudowałeś jakąś owiewką ? albo między żebrami cylindra nie nazbierało ci się jakiegoś syfu ?
ADAM
-
- Status: Offline
Re: Mam Dylemat z silnikiem ,RaTUNKU
olej swiezutko wymieniony,nie zalowalem powiem tak na olej,swiece sa takie same ,dzis z ojcem sprawdzalem identyko,nic nie obudowalem silnika,przebieg 26 tys,spalanie 2-2.5 litra/100
- strazak
- Posty: 1412
- Rejestracja: 29 listopada 2007, 00:21
- Motocykl: XV 1000 GE USA 1984.
- Lokalizacja: Piaseczno(złotokłos)
- Wiek: 50
- Status: Offline
Re: Mam Dylemat z silnikiem ,RaTUNKU
a na jaki olej wymieniłeś? jakiś syntetyk czy coś w tym stylu ? bo wiesz że nasze lalki są smarowane ichłodzone olejem
ADAM
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Mam Dylemat z silnikiem ,RaTUNKU
1. ile powinna palic katalogowo ?? bo nie znam siem na tym modelu
2."dzwoni"
a.jak sinik jest zimny tez?
b.po nagrzaniu cały czas?
c. po nagrzaniu przy odkrecaniu manetki gazu?
c1.ostrym odrecaniu dzowni?
c2. przy łagodnym odkrecaniu tez dzwoni
d.jak odejmujesz gazu to przestaje dzwonic ?
3.opisz jak sie zmienia ten dziek w zaleznosci od czasu , stylu, itp jazdy
to pojdziemy z diangoza dalej
2."dzwoni"
a.jak sinik jest zimny tez?
b.po nagrzaniu cały czas?
c. po nagrzaniu przy odkrecaniu manetki gazu?
c1.ostrym odrecaniu dzowni?
c2. przy łagodnym odkrecaniu tez dzwoni
d.jak odejmujesz gazu to przestaje dzwonic ?
3.opisz jak sie zmienia ten dziek w zaleznosci od czasu , stylu, itp jazdy
to pojdziemy z diangoza dalej
-
- Status: Offline
Re: Mam Dylemat z silnikiem ,RaTUNKU
Juz znalazlem przyczyne ,jeden z kolegow przy innym temacie mi pomogl.Jak idzie kolano ,i wewnątrz kolana jest rura antyzarowa ,i ona wlasnie mi sie upalila dosyc sporo i odpadla od glownej rury wewnatrz, i dlatego slyszalem takie dziwne dzwonienie .Tlumik do wymiany.Tylko mam problem gdzie kupic dobrze i tanio do xv 125 ... ;/
- wwwolti
- Posty: 1672
- Rejestracja: 17 października 2007, 15:02
- Motocykl: był i będzie
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Status: Offline
Re: Mam Dylemat z silnikiem ,RaTUNKU
normalnie beczka śmiechuMlodyMisiek pisze:Juz znalazlem przyczyne ,jeden z kolegow przy innym temacie mi pomogl.Jak idzie kolano ,i wewnątrz kolana jest rura antyzarowa ,i ona wlasnie mi sie upalila dosyc sporo i odpadla od glownej rury wewnatrz, i dlatego slyszalem takie dziwne dzwonienie .Tlumik do wymiany.Tylko mam problem gdzie kupic dobrze i tanio do xv 125 ... ;/
pozdr
Wojtek
Wojtek
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Mam Dylemat z silnikiem ,RaTUNKU
a ja tu sie produkuje
to pokazuje jak wazny jest opis problemu jak najbardziej precyzyjny
to pokazuje jak wazny jest opis problemu jak najbardziej precyzyjny