Strona 1 z 1

Zanikający zapłon 1100 V

: 03 maja 2016, 10:15
autor: Doniu
Witam serdecznie i małe pytanko dla znających się na elektryce,mianowicie zauważyłem i poczułem ostatnio podczas jazdy spadek mocy oraz szarpanie motocykla,okazało się że na tylnym cylindrze,tym przy siedzeniu iskra raz się pojawia,a raz jej nie ma,pytanko czy to cewka,impulsator,moduł?Na przodzie jest iskra zawsze tył niestety nie domaga,czy impulsator jest jeden na dwa cylindry w roczniku 95 czy jeszcze coś jest odpowiedzialne za sterowaniem zapłonu
Świece dobre,oby dwie maja iskrę
Po włączeniu zapłonu pompa pracuje
Akumulator dobrze naładowany
Rezystory w fajkach wyczyszczone
Przewody WN dobre
napięcie do cewek dochodzi
czujnik podciśnienia (ten na cewkach)sprawdzony
Zostaje pomiar rezystencji cewek oraz impulsator,chociaż cewki na zimno mogą pokazywać że jest w porządku,tak samo jak impulsator
Co mogę jeszcze sprawdzić w własnym zakresie?

Re: Zanikający zapłon 1100 V

: 03 maja 2016, 20:39
autor: -waldi-
impulsator masz jeden...

podejrzewam moduł i impulsator

Re: Zanikający zapłon 1100 V

: 03 maja 2016, 21:11
autor: Doniu
Też tak sobie myślę o impulsatorze,ten mogę sprawdzić modułu już raczej nie dam rady :D
Dziękuje za odpowiedz,poinformuję co i jak !

Re: Zanikający zapłon 1100 V

: 03 maja 2016, 21:38
autor: Maksus
W swojej 920-ce miałem podobne objawy. Po rozgrzaniu się silnika odcinało jeden cylinder, ten od kierownika. Iskra raz była, raz nie było, ale więcej nie było. Po wymianie świec, przewodów i innych wymyślonych przeze mnie rzeczy, wymieniłem moduł sterujący. Po jego wymianie Virówka wróciła do normalności i jest OK do dzisiaj. Może, ktoś ma w zapasie moduł to można zrobić podmiankę, przynajmniej jedną rzecz byś wyeliminował.

Re: Zanikający zapłon 1100 V

: 04 maja 2016, 16:01
autor: Doniu
Dziękuję za zainteresowanie tematem,niestety nie mam od kogo pożyczyć modułu niestety,ale jeżeli jest to moduł to prawdopodobnie padł tranzystor 2SD1071 Tranzystor TO-220 (npn) 450V 6A 100MHz,jest do kupienia ale nie jestem pewien >
https://www.youtube.com/watch?v=y8dt_w3FTpo
Pan opisał swój problem,u mnie tez nie ma iskry na tylnym cylinderku :?

Re: Zanikający zapłon 1100 V

: 05 maja 2016, 17:21
autor: Doniu
Witam!
a więc dziś zabrałem się się za naprawy elektryczne i już wszystko jasne,miernik w rękę i jedziemy po kolei z pomiarami,to tamto i owanto(impulsatory,cewki) w klasie nie ma problemów wszystko się zgadza,myślę z ciekawości wyjmę moduł zapłonowy może jakiś kabelek poprawić styki,po prostu szukam,ok moduł wyciągnięty,ale jakiś taki dość dziwnie wyglądający tu szparka tam szparka,coś nie pasuje oglądam od spodu,gniazda wtyczek do dołu......... z modułu wyleciała WODA....hmmm pasuje,więc postanowiłem otworzyć moduł a tam co widzę,widzę trupy cmentarzysko :D ,ktoś go już naprawiał i nie zamknął tak jak trzeba w środku WODA I RDZA :shock:
Serdecznie dziękuję za podpowiedzi i teraz pytanko,szukać używki czy postarać się to naprawić,
Naprawiał ktoś moduł zapłonowy?
jeżeli można poprosić o podpowiedz gdzie takowy naprawić? :pomocy:

Re: Zanikający zapłon 1100 V

: 05 maja 2016, 19:47
autor: Doniu
13187855_1194657680545679_1959458252_n.jpg
Ma ktoś może zdjęcie wnętrza modułu zapłonowego,potrzebuję symbol wartość drabinki prostowniczej przy mikrokontrolerze,bo mi zżarło

Re: Zanikający zapłon 1100 V

: 06 maja 2016, 17:44
autor: Doniu
Serdecznie dziękuję za zainteresowanie moduł naprawiony za cenę 10 zł,przy okazji jeszcze powymieniane kondensatory bo stare "powysychały" :rock: oraz zmienione tranzystory,wszystko śmiga aż miło!

Re: Zanikający zapłon 1100 V

: 17 maja 2016, 14:44
autor: Maksus
To świetnie :bravo: A tak dla wiadomości wszystkich zainteresowanych. Chciałem kupić w salonie Yamahy nowy moduł do 920-stki i mało nie padłem przy słuchawce - cena 4000 zł :paw: . Oczywiście znalazłem używkę za 400 zł. Jak kogoś interesuje to gdzieś mam jeszcze ten uszkodzony moduł na którym jest numer katalogowy, mogę odnaleźć i przekazać. :motorcycle: