Strona 1 z 1

Kable od alternatora XV535

: 05 kwietnia 2016, 21:28
autor: Eyescream
Witam, mam problem, ufajczyło mi kostkę łączącą alternator z regulatorem. Zmieniając ją zapomniałem oznaczyć który kabel jest do którego. Ma to jakieś znaczenie? czy obojętne który do którego?

Re: Kable od alternatora XV535

: 05 kwietnia 2016, 22:22
autor: vinny
Eyescream pisze:Witam, mam problem, ufajczyło mi kostkę łączącą alternator z regulatorem. Zmieniając ją zapomniałem oznaczyć który kabel jest do którego. Ma to jakieś znaczenie? czy obojętne który do którego?
Obojetnie ktory ,byle bialy do bialego :) , jak sfajczylo kostke to i regulator tez :( .

Re: Kable od alternatora XV535

: 05 kwietnia 2016, 22:28
autor: Eyescream
Hmmm... to by mogło tłumaczyć brak ładowania :D
Możliwe że regler spalił się przez przegrzanie? Jeździłem dużo po mieście przy małych prędkościach, odstawiłem do garażu i na następny dzień ładowania brak :?

Re: Kable od alternatora XV535

: 06 kwietnia 2016, 00:48
autor: vinny
Na pewno sie przegrzal , ale nie od jazdy po miescie , tylko brak pozadnej masy przy regulatorze lub slabego styku regulatora z chlodniczka regulatora ( takie aluminiowe uzebrowane przy regulatorze :D )
-waldi- o tym pisal wiele razy .
Sprawdz czy alternator jest sprawny !!

Re: Kable od alternatora XV535

: 06 kwietnia 2016, 08:32
autor: al99
między zwojowe najpierw pomierz, pózniej na wyjścu leglera i na końcu dla pewności oporowo aku czy aby zwarcie na celach nie wystąpło, a masa to rzecz swięta.Ja dawałem płytkę z miedzi co by cieplo szybciej odprowadzać i egzamin zdawało,,,,,no ale jak nie znajdziesz żrodla gdzie defekt istnieje to posypią się koszty dla przkładu (może alternator tz prądnica padła wówczas napiecie rzędu 40/80v na jednej cewce na bank udupi regler co zaowocuje wydatkiem z zasady zbędnym skoro przyczyna tkwi przed a nie za..............moze też się zdarzyć że aku padaczka i też dupa blada. Wniosek prosty i banalny , miernik w dłoń ,,,,kista piwa karta,pisak i do dzieła i szamo szydłooooo z wola wylezie,POWODZENIA :motorcycle:,,,,A I KABELKI MASOWE DOKŁADNIE SPRAWDZ CZY ABY POD ŚRUBĄ RDZA SIĘ NIE DOSTAŁA I TRACI MASĘ.LUB PRZETARTY GAD PRZEWODZIK.

Re: Kable od alternatora XV535

: 21 maja 2016, 22:20
autor: Alicante
al99 pisze:KABELKI MASOWE DOKŁADNIE SPRAWDZ CZY ABY POD ŚRUBĄ RDZA SIĘ NIE DOSTAŁA I TRACI MASĘ
Gdzie to sprawdzić? w Którym miejscu?

Re: Kable od alternatora XV535

: 22 maja 2016, 16:04
autor: -waldi-
w 750 masę masz od aku do śruby skręcającą kapę i czujnik stopu do karterów silnika

masa na wiązkę jest pod zbiornikiem paliwa, przykręcona do grzbietu ramy po lewej stronie

Re: Kable od alternatora XV535

: 23 maja 2016, 16:02
autor: Alicante
Masz gdzieś na jakiejś fotce to widoczne?

Re: Kable od alternatora XV535

: 23 maja 2016, 21:58
autor: -waldi-
wszystko na forum znajdziesz, trochę własnej inicjatywy...


http://virago.com.pl/viewtopic.php?f=2& ... 57#p590557

Re: Kable od alternatora XV535

: 28 lipca 2016, 13:55
autor: Alicante
"masa na wiązkę jest pod zbiornikiem paliwa, przykręcona do grzbietu ramy po lewej stronie"
Czy można sie tam dostać bez demontowania baku?

Mam już zamówiony regulator napiecia, teraz mam jeszcze pytanie,
Jakie powinno być nominalne napiecie aku:
- naładowany w stanie spoczynku;
- albo rozładowany w stanie spoczynku;
- na wolnych obrotach;
- na wysokich obrotach - 14-15V ?

Re: Kable od alternatora XV535

: 28 lipca 2016, 15:31
autor: grzegorzbr2
Alicante pisze:" mam jeszcze pytanie,
Jakie powinno być nominalne napiecie aku:
- naładowany w stanie spoczynku;
- albo rozładowany w stanie spoczynku;
- na wolnych obrotach;
- na wysokich obrotach - 14-15V ?
U mnie są takie wartosci:
- 12,9V
- poniżej 12,4V
- 14,3V
- 14,2V

Re: Kable od alternatora XV535

: 30 lipca 2016, 06:55
autor: -waldi-
naładowane aku w spoczynku (nie bezpośrednio po zgaszeniu) 12,8V
aku skrajnie rozładowane 10,5V
aku rozładowane w spoczynku około 11V

ładowanie prawidłowe 14,5 +/-0,5V
na jałowych w zależności od ich ustawienia i sprawności koła magnesowego, uzwojeń i regulatora około 13,5V

Jeżeli napięcie spada przy wzroście obrotów to pora przejrzeć instalację, gdyż są na niej za duże spadki napięć.
Zarówno przewody + od aku do regulatora jak i masa regulatora, i połączenie -aku z ramą (silnikiem)