Wyciek, demontaż gaźników.
- twistyddd
- Posty: 116
- Rejestracja: 10 września 2015, 12:56
- Motocykl: XV700 85'/SV650S '99
- Status: Offline
Wyciek, demontaż gaźników.
Witam. Po odpaleniu "wariatki" na wolnych obrotach pochodziła do momentu aż zaczałem dodawać gazu-gasła. Okopcała mi jedną świece, wyczyściłem i już nie zagadała. Myśle - akumulator- Niestety.. Przychodzę rano a tu wyciek z gaźnika, że
Demontaż gaźników nie jest łatwy, więc poszukuję wskazówek jak je wyjąc? (poodkręcałem śruby od kolektorów i dalej stoje w miejscu).
Demontaż gaźników nie jest łatwy, więc poszukuję wskazówek jak je wyjąc? (poodkręcałem śruby od kolektorów i dalej stoje w miejscu).
- Darek Adamczewski
- Posty: 785
- Rejestracja: 09 lutego 2015, 18:53
- Motocykl: XV1100, Iż49, MZ 250
- Lokalizacja: Alex woj. łódzkie
- Wiek: 59
- Status: Offline
Re: Wyciek, demontaż gaźników.
No, masz typową usterkę dla gaźników w Virago - zawieszenie się zaworka iglicowego. Miałem to samo latem, po miesięcznym nie jeżdżeniu spowodowanym wyjazdem. Spróbuj prostego, żeby nie powiedzieć prymitywnego sposobu. Bierzemy gumowy młotek i kawałek drewna umożliwiający obstukanie gaźników.
Nie za mocno, ale stanowczo. Przeważnie pomaga. Jeśli nie, to niestety trzeba wyjąć. Przeczytaj szczegółowo serwisówkę, bo tam jest rzeczywiście ciasno i trzeba co do milimetra stosować się do instrukcji. Szczególnie ciężko jest wyciągnąć króćce z gum kolektorów, a potem jeszcze gorzej wygląda zakładanie. Polecam posmarowanie gum olejem.
Nie za mocno, ale stanowczo. Przeważnie pomaga. Jeśli nie, to niestety trzeba wyjąć. Przeczytaj szczegółowo serwisówkę, bo tam jest rzeczywiście ciasno i trzeba co do milimetra stosować się do instrukcji. Szczególnie ciężko jest wyciągnąć króćce z gum kolektorów, a potem jeszcze gorzej wygląda zakładanie. Polecam posmarowanie gum olejem.
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty.
- twistyddd
- Posty: 116
- Rejestracja: 10 września 2015, 12:56
- Motocykl: XV700 85'/SV650S '99
- Status: Offline
Re: Wyciek, demontaż gaźników.
Dzięki za rady-bardzo pomocne. Sprawa jeszcze taka,ze w tym cylindrze w którym okopcało świece paliwo jest niemalże pod korek... jak przyczyna?
- Darek Adamczewski
- Posty: 785
- Rejestracja: 09 lutego 2015, 18:53
- Motocykl: XV1100, Iż49, MZ 250
- Lokalizacja: Alex woj. łódzkie
- Wiek: 59
- Status: Offline
Re: Wyciek, demontaż gaźników.
Rozumiem, że paliwa jest "pod korek" w gaźniku? No bo chyba nie w cylindrze? No tak, taki poziom paliwa w komorze pływakowej to właśnie skutek zacięcia się zaworka iglicowego. Nie zamyka on dopływu paliwa do gaźnika i stąd ten wyciek paliwa i wylewanie się go z gaźnika. Jest druga możliwa przyczyna - zatonięcie pływaka. To już dużo gorsza opcja. Spuść nadmiar paliwa zaworkiem w dolnej części komory pływakowej - tym samym sprawdzamy poziom paliwa (wcześniej oczywiście zamknij dopływ). Obstukaj trefny gaźnik, otwórz dopływ i zobacz co to dało. Jeśli pomoże - chwała Bogu. Jeśli nie, to niestety wyciąganie gaźników Cie nie minie.
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty.
- twistyddd
- Posty: 116
- Rejestracja: 10 września 2015, 12:56
- Motocykl: XV700 85'/SV650S '99
- Status: Offline
Re: Wyciek, demontaż gaźników.
Darek, już wyciagnalem gaźniki. paliwa jest tyle w cylindrze... odpompuje to jakos strzykawka itd. ale niewiem skad tyle sie tam nabralo.
- Darek Adamczewski
- Posty: 785
- Rejestracja: 09 lutego 2015, 18:53
- Motocykl: XV1100, Iż49, MZ 250
- Lokalizacja: Alex woj. łódzkie
- Wiek: 59
- Status: Offline
Re: Wyciek, demontaż gaźników.
Jezusie Nazareński!!! to BEZWZGLĘDNIE musisz też spuścić olej z silnika, bo na bank jest rozrzedzony i grozi to zatarciem panewek. Musiało Ci zassać paliwa bezpośrednio do cylindra. Uważaj na pływak żeby, jeśli jest dobry, to niech taki pozostanie.
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty.
- twistyddd
- Posty: 116
- Rejestracja: 10 września 2015, 12:56
- Motocykl: XV700 85'/SV650S '99
- Status: Offline
Re: Wyciek, demontaż gaźników.
Olej spuszczony (d0datkowy koszt ale trudno ). Benzynę z cylindra wyciągnałem strzykawką. Po świętach poczyszczę gaźniki i pozakładam z powrotem zobaczę jak będzie... Jeszcze synchronizacja ale to już chyba w innym dziale jet opisane. Pytanie jeszcze takie-Czy sprawdzać przy okazji czyszczenia gaźników luzy zaworowe?
- Darek Adamczewski
- Posty: 785
- Rejestracja: 09 lutego 2015, 18:53
- Motocykl: XV1100, Iż49, MZ 250
- Lokalizacja: Alex woj. łódzkie
- Wiek: 59
- Status: Offline
Re: Wyciek, demontaż gaźników.
Jedno z drugim sie bezposrednio nie wiąże, ale bez gaźników jest duuuużo lepszy dostęp do zaworów ssących. Ponieważ wspominałeś o zamiarze synchronizacji (a nawet konieczności), to po pierwsze najpierw zawory! W odpowiednim miejscu znajdziesz przepis na wakuometr typu U-rurka. Zrobiłem sobie taki za ok. 15 zł, jest bez porównania czulszy i skuteczniejszy od wszelkich zegarowych ustrojstw.
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty.
- twistyddd
- Posty: 116
- Rejestracja: 10 września 2015, 12:56
- Motocykl: XV700 85'/SV650S '99
- Status: Offline
Re: Wyciek, demontaż gaźników.
Dzięki za wsparcie techniczne:) Wszystko mam na uwadze wg. Twoich wytycznych.
Tymczasem życzę Wesołych Świąt
Wrócę do tematu po przerwie świątecznej.
Pozdrawiam
Tymczasem życzę Wesołych Świąt
Wrócę do tematu po przerwie świątecznej.
Pozdrawiam
- twistyddd
- Posty: 116
- Rejestracja: 10 września 2015, 12:56
- Motocykl: XV700 85'/SV650S '99
- Status: Offline
Re: Wyciek, demontaż gaźników.
Witam po przerwie i od razu walę z pytaniami
Gaźniki rozebrane. wyczyszczone benyzna ekstrakcyjną i przedmuchane powietrzem.
1. Chciałbym sprawdzić szczelność przed złożeniem, więc pytanko jak sie do tego zabrać
2. W jednym z gaźników jest uszkodzona uszczelka przy pokrywie pływakowej, czy dotnę z czegoś czy musze szukać oryginału?
Gaźniki rozebrane. wyczyszczone benyzna ekstrakcyjną i przedmuchane powietrzem.
1. Chciałbym sprawdzić szczelność przed złożeniem, więc pytanko jak sie do tego zabrać
2. W jednym z gaźników jest uszkodzona uszczelka przy pokrywie pływakowej, czy dotnę z czegoś czy musze szukać oryginału?
- marian07
- Posty: 270
- Rejestracja: 20 listopada 2009, 08:48
- Motocykl: VN900
- Lokalizacja: Zajezierze
- Wiek: 59
- Status: Offline
Re: Wyciek, demontaż gaźników.
Przy okazji - jaki masz kranik? Podejrzewam że podciśnieniowy więc jeśli tak na bank też go musisz zregenerować bo nie trzyma.
W stosunku do uszczelki to jak masz gaźniki wywleczone na Twoim miejscu nabył bym zestaw naprawczy i poskładał na nowych elementach, ustawisz poziomy itp i będzie spokój na dłużej
W stosunku do uszczelki to jak masz gaźniki wywleczone na Twoim miejscu nabył bym zestaw naprawczy i poskładał na nowych elementach, ustawisz poziomy itp i będzie spokój na dłużej
Najdroższa jest pierwsza butelka
LS650, XV750, C90, VTX1300, VTX1800, ST1100, VS1400, VL800, VT1100C3Aero, VF750, MGNevada750, C50
LS650, XV750, C90, VTX1300, VTX1800, ST1100, VS1400, VL800, VT1100C3Aero, VF750, MGNevada750, C50
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Wyciek, demontaż gaźników.
sprawdzić łatwo. podepnij paliwo do gaźnika wężykiem z umieszczonym wysoko zbiornikiem zastępczym np butelką.
grawitacja zrobi swoje.
dotnij sobie z cieńkiej gumy albo każdego innego materiału na uszczelki(byle nie za grubego) dla obu gaźników i wymień śruby pokryw komór pływakowych na inbusy z nierdzewki.
kranik trzymać nie musi, nie zawracaj sobie głowy, jak są sprawne zaworki iglicowe paliwo się nie przeleje.
zestawu naprawczego nie kupuj, szkoda kasy, jak zaworki nie trzymają wymień tylko gniazda i iglice w obu gaźnikach.
.peace
Ps. po trzecim wyjęciu gaźników dojdziesz do już do wprawy. dobrze jest wymienić śruby kolektorów na inbusy bo dostęp do nich jest fatalny płaskim kluczem.
grawitacja zrobi swoje.
dotnij sobie z cieńkiej gumy albo każdego innego materiału na uszczelki(byle nie za grubego) dla obu gaźników i wymień śruby pokryw komór pływakowych na inbusy z nierdzewki.
kranik trzymać nie musi, nie zawracaj sobie głowy, jak są sprawne zaworki iglicowe paliwo się nie przeleje.
zestawu naprawczego nie kupuj, szkoda kasy, jak zaworki nie trzymają wymień tylko gniazda i iglice w obu gaźnikach.
.peace
Ps. po trzecim wyjęciu gaźników dojdziesz do już do wprawy. dobrze jest wymienić śruby kolektorów na inbusy bo dostęp do nich jest fatalny płaskim kluczem.
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
- Darek Adamczewski
- Posty: 785
- Rejestracja: 09 lutego 2015, 18:53
- Motocykl: XV1100, Iż49, MZ 250
- Lokalizacja: Alex woj. łódzkie
- Wiek: 59
- Status: Offline
Re: Wyciek, demontaż gaźników.
Ze wszystkim co pisze 2007 XV.... się zgadzam, za wyjątkiem tej cienkiej gumy na uszczelkę. Chyba, że to atestowana guma odporna na benzynę, bo inaczej się rozpuści i dopiero będzie jazda. Lepiej poszukać czegoś, co jest przewidziane na takie uszczelki, albo już kupić zestaw, choć zdzierają jak za zboże, a może poszukać samych uszczelek komór pływakowych. Jak wspominałem, miałem podobny o ile nie identyczny przypadek. Najpierw pomogło ostukiwanie gaźnika, po dwu dniach postoju znowu kiszka, więc rozebrałem i wyczyściłem, choć za bardzo nie było z czego. Jazda, postój i znowu więc młotek i drewniany kołeczek i stuku-puku. Od tego czasu spokój. Zobaczymy jak będzie na wiosnę, gdy się Yamaszka ze snu zimowego obudzi. Przyczyną mogą być drobne zanieczyszczenia, które potrafią się przez filtr przedostać i potem ulokować między iglica zaworka, a tulejką. Ja mam pompę paliwową, wiec ciśnienie podawania paliwa jest wieksze.
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty.
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Wyciek, demontaż gaźników.
Jaka guma jest rozpuszczalna w etylinie?
- marian07
- Posty: 270
- Rejestracja: 20 listopada 2009, 08:48
- Motocykl: VN900
- Lokalizacja: Zajezierze
- Wiek: 59
- Status: Offline
Re: Wyciek, demontaż gaźników.
Nie lekcewaz kranika - poczytaj w goglach o konsekwencjach, szczegolnie poza sezonem mozesz benzynki dodac do karteru nawet nie wiedzac o tym.
Guma sbr - do ukladow hamulcowych na uszczlnienia, i wiele innych / no moze nie rozpuszczlna ale nieodporna i lipa bedzie
Guma sbr - do ukladow hamulcowych na uszczlnienia, i wiele innych / no moze nie rozpuszczlna ale nieodporna i lipa bedzie
Najdroższa jest pierwsza butelka
LS650, XV750, C90, VTX1300, VTX1800, ST1100, VS1400, VL800, VT1100C3Aero, VF750, MGNevada750, C50
LS650, XV750, C90, VTX1300, VTX1800, ST1100, VS1400, VL800, VT1100C3Aero, VF750, MGNevada750, C50
- twistyddd
- Posty: 116
- Rejestracja: 10 września 2015, 12:56
- Motocykl: XV700 85'/SV650S '99
- Status: Offline
Re: Wyciek, demontaż gaźników.
Sprawdziłem po swojemu i się zdziwiłem wyciek jak hohoh dobrze,ze wlałem mało benzyny. ale już wiem w czym rzecz.
-uszczelki dotnę po swojemu bo niestety wydałem już limit...
-następnym razem nie zapomnę o imbusach (bardzo dobry i prosty pomysł +)
-kranik zbadam
Pytanie teraz takie: czy dostanę się do uszczelek bez wyciągania gaźnika?
P.S, skanujcie panowie uszczelki i podawajcie wymiary jak kupujecie to postaram się zrobić kolekcję gotową do drukowania lub wycinania gdyż niektóre ciężko dostać.
-uszczelki dotnę po swojemu bo niestety wydałem już limit...
-następnym razem nie zapomnę o imbusach (bardzo dobry i prosty pomysł +)
-kranik zbadam
Pytanie teraz takie: czy dostanę się do uszczelek bez wyciągania gaźnika?
P.S, skanujcie panowie uszczelki i podawajcie wymiary jak kupujecie to postaram się zrobić kolekcję gotową do drukowania lub wycinania gdyż niektóre ciężko dostać.
- twistyddd
- Posty: 116
- Rejestracja: 10 września 2015, 12:56
- Motocykl: XV700 85'/SV650S '99
- Status: Offline
Re: Wyciek, demontaż gaźników.
2007XV1700 pisze:sprawdzić łatwo. podepnij paliwo do gaźnika wężykiem z umieszczonym wysoko zbiornikiem zastępczym np butelką.
grawitacja zrobi swoje.
dotnij sobie z cieńkiej gumy albo każdego innego materiału na uszczelki(byle nie za grubego) dla obu gaźników i wymień śruby pokryw komór pływakowych na inbusy z nierdzewki.
kranik trzymać nie musi, nie zawracaj sobie głowy, jak są sprawne zaworki iglicowe paliwo się nie przeleje.
zestawu naprawczego nie kupuj, szkoda kasy, jak zaworki nie trzymają wymień tylko gniazda i iglice w obu gaźnikach.
.peace
Ps. po trzecim wyjęciu gaźników dojdziesz do już do wprawy. dobrze jest wymienić śruby kolektorów na inbusy bo dostęp do nich jest fatalny płaskim kluczem.
- na uszczelki kupiłem płytę uszczelarską (narazie małe kawałeczki, zobaczymy jak się sprawdzi) 0,5 i 0,8mm
-zeskanuję starą i wytnę na wymiar ploterowo, jak zadziała to będe miał kilka więcej na stanie jakby coś
Dodano 31.12.2105
Dzięki za wszelkie podpowiedzi. Wszystko działa jak należy. Pozdrawiam i życzę Szczęśliwego Nowego Roku