Strona 1 z 1

Nagły brak iskry

: 30 listopada 2015, 20:47
autor: Sapateros2
Witam . Otóż niedawno zakupiłem Yamaha virago 750 z 1984 R. Motocykl był na chodzie jednak po odpaleniu i nagraniu się silnika i osiagniecia ok 5 tyś obrotów zgasł po ponownej próbie odpalenia okazało się że nie ma iskry na dwóch cylindrach sorawdzilem kostki,cewki, bezpieczniki, impulsatory prawdopodobnie tez dobre mozliwe ze to modul zaplonowy czy cos innego? Proszę o pomoc!

Re: Nagły brak iskry

: 01 grudnia 2015, 03:26
autor: 2007XV1700
Wypadalo by się najpierw przywitać. Nawet mamy taki dział do tego.

Ciekawą historię piszesz. Tak nagłe zniknięcie iskier nie może wróżyć nic dobrego. Albo zasilanie zwarło do masy gdzieś,czego Ci nie życzę,albo TCI sie usmażyło.
Ale zanim wymienisz na "nowy" sprawdź swój moduł w drugim motocyklu. Żeby sobie nie usmażyć kolejnego modułu.
Jak z kontrolkami ? Reszta elktryki w porządku?

.peace

Re: Nagły brak iskry

: 01 grudnia 2015, 15:19
autor: Sapateros2
Witam kolejny raz wszystkich forumowiczów i dziękuję za podpowiedź. Nawiązując do nagłego braku iskry, kontrolki ok reszta elektryki zdaje się że też w porządku dodam tylko ze nielaczyla kostka do przekaźnika która popryskalem WD 40 możliwe że zrobiłem jakieś zwarcie? Cewki sprawdzone są dobre. Nie znam się na tym co to jest TCI?

Re: Nagły brak iskry

: 01 grudnia 2015, 17:11
autor: 2007XV1700
tci transistor controlled ignition - moduł zapłonowy

wd 40 jak nie wysechł przed zapięciem kostki mógł zrobić zwarcie.
sprawdziłeś bezpieczniki?

Re: Nagły brak iskry

: 01 grudnia 2015, 17:58
autor: Sapateros2
Tak bezpieczniki sprawdzone sa ok jesli mowa o tych ktore znajduja sie przy zegarach?! Sa jeszcze jakies inne?

Re: Nagły brak iskry

: 01 grudnia 2015, 18:10
autor: 2007XV1700
pod fotelem

Re: Nagły brak iskry

: 02 grudnia 2015, 06:30
autor: Sapateros2
Bezpiecznik pod fotelem sprawdzony jest ok. Więc co może być powodem takiego szybkiego braku iskry kto może niech pomoże.

Re: Nagły brak iskry

: 02 grudnia 2015, 12:57
autor: 2007XV1700
skąd jesteś?

Re: Nagły brak iskry

: 02 grudnia 2015, 13:42
autor: Sapateros2
Łęczna 30 km od lublina

Re: Nagły brak iskry

: 02 grudnia 2015, 14:41
autor: kamyk2351
Sprawdzaleś wcześniej ładowanie aku ? Jak spalony regulator to za duże ładowanie i przy 5 tyś obrotów uwaliło moduł zapłonowy.
Warto sprawdzić stan regulatora i alternatora, niektórzy psełdo mechanicy - handlarze zamiast regla wkladają scalone mostki prostownicze lub diody.

Re: Nagły brak iskry

: 02 grudnia 2015, 15:34
autor: 2007XV1700
cholera, daleko...
dobrze by było żeby ktoś do Ciebie podjechał i zobaczył co w trawie piszczy

Re: Nagły brak iskry

: 02 grudnia 2015, 17:16
autor: Sapateros2
Niesprawdzalem ani regulatora ani alternatora. A jak sprawdzić jedno i drugie? Tak z Wrocławia do mnie jest ok 600 km

Re: Nagły brak iskry

: 02 grudnia 2015, 18:11
autor: 2007XV1700

Re: Nagły brak iskry

: 03 grudnia 2015, 02:36
autor: muniek
Sapateros2 pisze: dodam tylko ze nielaczyla kostka do przekaźnika która popryskalem WD 40 możliwe że zrobiłem jakieś zwarcie?
WD-40 jest do zardzewiałych zawiasów, do elektryki stosujemy Kontakt w sprayu.

Re: Nagły brak iskry

: 03 grudnia 2015, 06:50
autor: Sapateros2
Mam takie pytanie czy prąd przy dojsciu do cewek powinien być na plusie jak i na minusie? Czy tylko na plusie

Re: Nagły brak iskry

: 03 grudnia 2015, 09:47
autor: kamyk2351
Sapateros2 pisze:Mam takie pytanie czy prąd przy dojsciu do cewek powinien być na plusie jak i na minusie? Czy tylko na plusie
Możesz sprecyzować ? Jakie cewki masz na myśli i co to jes ,, powinien być na plusie jak i na minusie '' ?
Bo nie kamam :roll:

Re: Nagły brak iskry

: 03 grudnia 2015, 12:06
autor: gazownik
Zależy jak sprawdzasz.
Po odłączeniu kolektorów, powinieneś na jedne stronie mieć +12v względem masy a na drugiej parze zacisków sterowanie masa.
Jeśli wszystko będzie podłączone to będziesz miał wszędzie +12v względem masy.

Re: Nagły brak iskry

: 03 grudnia 2015, 15:12
autor: Sapateros2
Chodziło mi o cewki zapłonowe mam na myśli to czy jak wezmę zwykły miernik i dotkne do przewodu koloru czerwonego( plusa) który dochodzi do cewki okaże się że jest tam prad tzn jest ok ale czy na kablu o kolorze bialym (minusie) też powinien być prad?

Re: Nagły brak iskry

: 03 grudnia 2015, 18:14
autor: Cpt. Nemo
Może na początek nie mylmy prądu z napięciem :)

Re: Nagły brak iskry

: 03 grudnia 2015, 18:14
autor: Cpt. Nemo
gazownik pisze:Zależy jak sprawdzasz.
Po odłączeniu kolektorów, powinieneś na jedne stronie mieć +12v
Kolektorów wydechowych nie musi do tego zdejmować :)

Re: Nagły brak iskry

: 03 grudnia 2015, 19:25
autor: kamyk2351
Prądy prądami a napięcia napięciami, jak nie ma napiecia to prad nie poplynie :) :P
Teraz na serio
Napiecia mierzone względem masy motocykla (-) zgaszonym silniku.
Przy rozlaczonych konektorach, + na konektorach ( mierzone ba konektorach )
1 cewka
czerwono - bialy + 11, 3 V
pomaranczowy + 7.5V

2 cewka
czerwono - bialy + 11,3 V
szary + 7,5 V

Przy podpietych konektoeach do cewek mierzone ba końcowkach cewek +
1 cewka czerwono bialy + 11,3 V
pomarańczowy + 11,3 V

2 cewka
czerwono bialy + 11,3 V
szary + 11,3 V

Napiecia mierzone przy właczonej sracyjce i wlaczonym zaplonie ( na nieodpalonym silniku ) przy napieciu aku okolo 11,9 V.
Virażka 1,1. 98r. :rock:
Sory za literki, pisalem z tabletki

Re: Nagły brak iskry

: 15 grudnia 2015, 20:45
autor: Sapateros2
Sam nie poradziłem zawiozłem do gościa co dobrze się na tym zna i okazało się że masa bladzila po instalacji. Problem rozwiązany. Dzięki za podpowiedzi

Re: Nagły brak iskry

: 15 grudnia 2015, 20:50
autor: 2007XV1700
Cieszymy się Twoim szczęściem. Co było? Błądząca masa?

Re: Nagły brak iskry

: 28 grudnia 2015, 00:52
autor: -waldi-
a co to jest???


pod zbiornikiem paliwa po lewej stronie masz masę wiązki... pewnie tam nie łączyło

Re: Nagły brak iskry

: 30 grudnia 2015, 12:23
autor: Sapateros2
Po prostu nie łączyła masa w instalacji stare styki tak wiec blacha sprawa ale zrobiła sporo kłopotu. Pozdrawiam