wymiana sprzęgła w 535
Re: wymiana sprzęgła w 535
Po podglądzie na kosz powinno być 5. Larsson podaje że w opakowaniu jest 4-8 sztuk w zależności od modelu więc i zdjęcie pewnie też jest poglądowe.
- toooomelo
- Posty: 5402
- Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
- Motocykl: XV535 -> FZS600
- Lokalizacja: Poznań/Luboń
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: wymiana sprzęgła w 535
Uffff... To dobrze, bo zamówiłem komplet z pięcioma sprężynami. Ponoć są to te lepsze VERSAH.podbiel pisze:Po podglądzie na kosz powinno być 5.
Dzięki za info.
P.S.
podbiel!
A Ty co? Twój kosz nie jest w motocyklu, że masz go pod ręką?
Re: wymiana sprzęgła w 535
Nie, jest na miejscu, ale u wujka wszystko można znaleźć.
Googola oczywiście.
Googola oczywiście.
- toooomelo
- Posty: 5402
- Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
- Motocykl: XV535 -> FZS600
- Lokalizacja: Poznań/Luboń
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: wymiana sprzęgła w 535
- jojo80
- Posty: 401
- Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 23:05
- Motocykl: yamaha virago 535' 2YL. 46ps.91'
- Lokalizacja: wadowice
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: wymiana sprzęgła w 535
do tych twardych toooomelo trudno sie przyzwyczaic ale ja juz smigam na tych cały sezon tzn.3000km. i nie zmieniam narazie......pocwicz troche nadgarstki i bedzie oki!
by jezdzic trzeba zyć...
- toooomelo
- Posty: 5402
- Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
- Motocykl: XV535 -> FZS600
- Lokalizacja: Poznań/Luboń
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: wymiana sprzęgła w 535
Rozumiem, że ustawienie sprzęgła, tzn. zgranie ostrego końca dźwigni z nadlewem na karterze, dokonuje się śrubką ze zdjęcia?kyller pisze:MONTAŻ
...
3. luzujesz zakontrowana srube popychacza i krecac nia srubokretem ustawiasz tak zeby zgrac ostry koniec dzwigni o która zaczepia sie linke z nadlewem na karterze po czym kontrujesz
- toooomelo
- Posty: 5402
- Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
- Motocykl: XV535 -> FZS600
- Lokalizacja: Poznań/Luboń
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: wymiana sprzęgła w 535
Jutro chcę założyć nowe tarcze sprzęgła. Nikt mi nie odpowie na powyższy pytanie?
Ostatnio zmieniony 30 grudnia 2011, 23:35 przez toooomelo, łącznie zmieniany 1 raz.
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: wymiana sprzęgła w 535
tak ta srubka
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: wymiana sprzęgła w 535
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- toooomelo
- Posty: 5402
- Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
- Motocykl: XV535 -> FZS600
- Lokalizacja: Poznań/Luboń
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: wymiana sprzęgła w 535
Fajnie. Tylko, że po angielsku nie zrozumiem
- toooomelo
- Posty: 5402
- Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
- Motocykl: XV535 -> FZS600
- Lokalizacja: Poznań/Luboń
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: wymiana sprzęgła w 535
Panowie!
Nadal potrzebuję Waszej pomocy przy regulacji sprzęgła w silniku!
Dla kogoś, kto już to robił (czasami niejednokrotnie), może sprawa wyglądać prosto i łatwo, a zadawane przeze mnie pytanie głupie i śmieszne. Ale dla kogoś, kto robi to pierwszy raz, nie wszystko jest jasne jak słońce
Nie jestem pewien, czy robię to dobrze.
Przed wymianą tarcz, gdy sprzęgło potrafiło się ślizgnąć na 4 czy 5 biegu, było ustawione tak, że na puszczonej klamce sprzęgła "strzałka" (tak nazywam ostry koniec dźwigni, który należy zgrać z nadlewem na karterze) była cofnięta do tyłu za nadlew na karterze (zdj.1). Po naciśnięciu klamki sprzęgła do końca, strzałka wysuwała się do przodu przed nadlew (zdj.2). Sprzęgło "chwytało" i motocykl zaczynał ruszać w momencie, gdy strzałka i nadlew zgrywały się. Może to było dobrze ustawione?
Teraz, po regulacji śrubką na tarczach przy rozłączonej lince ustawiłem tak, że ciągnąc dźwignię palcem do przodu "strzałka"spotyka opór na nadlewie. Po podłączeniu linki i na puszczonej klamce, strzałka i nadlew zgrywają się także ze sobą (zdj.3). Pozostała regulacja linki, bo teraz jest ona naciągnięta, a luz na klamce duży.
No i nie jestem pewien, czy to tak ma być i czy to jest dobrze? Przedtem było zupełnie inaczej, dlatego nie jestem pewien, czy czynność regulacji sprzęgła w silniku dokonuję prawidłowo.
Jeżeli robię to źle, mógłby ktoś uprzejmy podpowiedzieć i poinstruować "łopatologicznie" jak to zrobić?
Nadal potrzebuję Waszej pomocy przy regulacji sprzęgła w silniku!
Dla kogoś, kto już to robił (czasami niejednokrotnie), może sprawa wyglądać prosto i łatwo, a zadawane przeze mnie pytanie głupie i śmieszne. Ale dla kogoś, kto robi to pierwszy raz, nie wszystko jest jasne jak słońce
Nie jestem pewien, czy robię to dobrze.
Przed wymianą tarcz, gdy sprzęgło potrafiło się ślizgnąć na 4 czy 5 biegu, było ustawione tak, że na puszczonej klamce sprzęgła "strzałka" (tak nazywam ostry koniec dźwigni, który należy zgrać z nadlewem na karterze) była cofnięta do tyłu za nadlew na karterze (zdj.1). Po naciśnięciu klamki sprzęgła do końca, strzałka wysuwała się do przodu przed nadlew (zdj.2). Sprzęgło "chwytało" i motocykl zaczynał ruszać w momencie, gdy strzałka i nadlew zgrywały się. Może to było dobrze ustawione?
Teraz, po regulacji śrubką na tarczach przy rozłączonej lince ustawiłem tak, że ciągnąc dźwignię palcem do przodu "strzałka"spotyka opór na nadlewie. Po podłączeniu linki i na puszczonej klamce, strzałka i nadlew zgrywają się także ze sobą (zdj.3). Pozostała regulacja linki, bo teraz jest ona naciągnięta, a luz na klamce duży.
No i nie jestem pewien, czy to tak ma być i czy to jest dobrze? Przedtem było zupełnie inaczej, dlatego nie jestem pewien, czy czynność regulacji sprzęgła w silniku dokonuję prawidłowo.
Jeżeli robię to źle, mógłby ktoś uprzejmy podpowiedzieć i poinstruować "łopatologicznie" jak to zrobić?
- Załączniki
-
- 1 - 800.jpg (242.71 KiB) Przejrzano 5478 razy
-
- 2 - 800.jpg (207.47 KiB) Przejrzano 5478 razy
-
- 3 - 800.jpg (177.69 KiB) Przejrzano 5478 razy
Ostatnio zmieniony 27 stycznia 2023, 11:16 przez toooomelo, łącznie zmieniany 2 razy.
- toooomelo
- Posty: 5402
- Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
- Motocykl: XV535 -> FZS600
- Lokalizacja: Poznań/Luboń
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: wymiana sprzęgła w 535
Czyżby nikt z forumowiczów nie ustawiał nigdy tarcz sprzęgła w silniku?
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: wymiana sprzęgła w 535
Nie robiłem, ale czytałem i tak wywnioskowałem. Zakres działania wysprzęlika (to jest zaczynając od klamki poprzez linkę, dźwigienkę i ośkę tegoż urządzenia) ma ograniczony zasięg działania. Toteż tak trzeba przygotować sprzęgło, żeby ów ograniczony zasięg trafiał na przygotowany grunt. Więc tak centralną śrubą regulujesz położenie popychacza (i nie zapomnij o kulce), aby strzałka była zgrana z nadlewem na karterze. Przy takim położeniu popychacza urządzenie wysprzęglające będzie pracowało w optymalnych warunkach. , czyli w swoim zakresie działania.
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- toooomelo
- Posty: 5402
- Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
- Motocykl: XV535 -> FZS600
- Lokalizacja: Poznań/Luboń
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: wymiana sprzęgła w 535
Blunio! Zastrzeliłeś mnie!Blunio pisze:... (i nie zapomnij o kulce)...
O co chodzi z tą kulką? Ja tam nie widzę, żadnej kulki?
- kris.gan
- Posty: 758
- Rejestracja: 18 marca 2011, 23:31
- Motocykl: Blue shadow-był...
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: wymiana sprzęgła w 535
Pozwólcie że się podepnę bo jest to u mnie temat na czasie-sprzęgło ślizga na 4 i 5 biegu przy ostrym dodaniu gazu:
tarcze korkowe 3,0mm
sprężyny 39,5mm
przekładki wyglądają na mało używane i nie przebarwione, ale jak je obrócić to z drugiej strony każda przebarwiona.
Według Was co wymieniać komplet czy tylko przekładki i sprężyny?
tarcze korkowe 3,0mm
sprężyny 39,5mm
przekładki wyglądają na mało używane i nie przebarwione, ale jak je obrócić to z drugiej strony każda przebarwiona.
Według Was co wymieniać komplet czy tylko przekładki i sprężyny?
- toooomelo
- Posty: 5402
- Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
- Motocykl: XV535 -> FZS600
- Lokalizacja: Poznań/Luboń
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: wymiana sprzęgła w 535
A dobrze miałeś wyregulowane tarcze sprzęgła?
"Strzałka" na dźwigni zgrana była z nadlewem na korpusie?
"Strzałka" na dźwigni zgrana była z nadlewem na korpusie?
- kris.gan
- Posty: 758
- Rejestracja: 18 marca 2011, 23:31
- Motocykl: Blue shadow-był...
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: wymiana sprzęgła w 535
Nie,strzałka była niczym na twoich zdięciach-za tym wypustem na karterze i przy włączaniu identyko Twój przykład(przy wciśniętym sprzęgle dżwigienka wchodziła przed ten nadlew i puszczając sprzęgło silnik ciągnął na wysokości tego nadlewu.
Temu czytając tego posta byłem pewien że sprzęgło jest w du..e a tu wymiary jak z katalogu
Temu czytając tego posta byłem pewien że sprzęgło jest w du..e a tu wymiary jak z katalogu
- toooomelo
- Posty: 5402
- Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
- Motocykl: XV535 -> FZS600
- Lokalizacja: Poznań/Luboń
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: wymiana sprzęgła w 535
U mnie wymiary były też jak w katalogu (oprócz sprężyn, które wymieniłem) i chyba niepotrzebnie wymieniłem tarcze. Przyczyną ślizgania jest najprawdopodobniej rozregulowanie tarcz w silniku.
Ja na Twoim miejscu (z wiedzą jaką mam dzisiaj), aby uniknąć kosztów, tylko bym wyregulował tarcze i sprawdził jak będzie się sprzęgło zachowywać.
U mnie znaczniki regulacji na dźwigience wyglądają teraz tak jak pokazuję to na poniższym rysunku. Ale jeszcze nie miałem okazji sprawdzić regulacji w dłuższej trasie. Jadąc w koło garaży było OK.
Ja na Twoim miejscu (z wiedzą jaką mam dzisiaj), aby uniknąć kosztów, tylko bym wyregulował tarcze i sprawdził jak będzie się sprzęgło zachowywać.
U mnie znaczniki regulacji na dźwigience wyglądają teraz tak jak pokazuję to na poniższym rysunku. Ale jeszcze nie miałem okazji sprawdzić regulacji w dłuższej trasie. Jadąc w koło garaży było OK.
- Załączniki
-
- dzwignia 4b.jpg (27.16 KiB) Przejrzano 5478 razy
Ostatnio zmieniony 27 stycznia 2023, 11:18 przez toooomelo, łącznie zmieniany 1 raz.
- kris.gan
- Posty: 758
- Rejestracja: 18 marca 2011, 23:31
- Motocykl: Blue shadow-był...
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: wymiana sprzęgła w 535
Kurda mam problem w końcu załatwiłem simering,przekładki i sprężyny(6szt w opakowaniu???!)
Przygotowałem dziś wszystko do jutrzejszego wieczornego składania ale nie umię znaleźć znaków na koszu-niema ich?!
Macie jakiś pomysł?
Co prawda zaznaczyłem sobie na koszu markerem w którym miejscu były wycięcia na tarczach ale czy tak to składać?,a jak będzie źle?
Chłopaki podpowie mi ktoś bo zgłupiałem
Przygotowałem dziś wszystko do jutrzejszego wieczornego składania ale nie umię znaleźć znaków na koszu-niema ich?!
Macie jakiś pomysł?
Co prawda zaznaczyłem sobie na koszu markerem w którym miejscu były wycięcia na tarczach ale czy tak to składać?,a jak będzie źle?
Chłopaki podpowie mi ktoś bo zgłupiałem
- arecki
- Posty: 484
- Rejestracja: 05 października 2013, 18:51
- Motocykl: virago 535 93r
- Lokalizacja: Czaplinek (zachodniopomorskie)
- Wiek: 37
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: wymiana sprzęgła w 535
też u mnie zaczął się problem ze ślizgającym się sprzęgłem na 5tym biegu przy prędkości około 100km/h , podczas odkręcenia manetki do końca w celu przyśpieszenia zaczyna się ślizgać sprzęgło ,już poluźniłem linkę nawet na max żeby była luźna i nadal się ślizga , zrobiłem dziś fotki jak to wygląda strzałka względem odlewu na karterze wiec się nie zgrywa, to chyba coś nie tak?
zdjęcie przy nie wciśniętej klamce sprzęgła
zdjęcie przy wciśniętej klamce sprzęgła
zdjęcie przy nie wciśniętej klamce sprzęgła
zdjęcie przy wciśniętej klamce sprzęgła
Raz motór był chory i leżał w łóżeczku , przyszedł pan doktór co jest motoreczku???
-Ahh wspornik mnie boli i swędzi mnie rura i gaźnik mam chory i chronią zawory.
To że mnie nie widać nie oznacza że mnie nie ma. Czasem jestem ale tego nie widać .
-Ahh wspornik mnie boli i swędzi mnie rura i gaźnik mam chory i chronią zawory.
To że mnie nie widać nie oznacza że mnie nie ma. Czasem jestem ale tego nie widać .
- arecki
- Posty: 484
- Rejestracja: 05 października 2013, 18:51
- Motocykl: virago 535 93r
- Lokalizacja: Czaplinek (zachodniopomorskie)
- Wiek: 37
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: wymiana sprzęgła w 535
Dziś wymontowałem sprzęgło okazało się że tarcze są w dobrym stanie 3mm korka, blaszki nie przebarwione , przyjrzałem się temu wszystkiemu i moim zdaniem był wodzik (czy jak to tam się nazywa fachowo) za mocno wkręcony i się nie zgrywała strzałka z odlewem na karterze , popuściłem kontrę wykręciłem troszkę wodzik zgrała się strzałka z odlewem i skontrowałem, sprzęgło od razu chodzi głębiej i dodatkowo wyregulowałem linkę przy lewym karterze dwoma śrubami ( jutro kupuje nową uszczelkę ) zalewam olejem i miejmy nadzieje że wszystko będzie grało.
Raz motór był chory i leżał w łóżeczku , przyszedł pan doktór co jest motoreczku???
-Ahh wspornik mnie boli i swędzi mnie rura i gaźnik mam chory i chronią zawory.
To że mnie nie widać nie oznacza że mnie nie ma. Czasem jestem ale tego nie widać .
-Ahh wspornik mnie boli i swędzi mnie rura i gaźnik mam chory i chronią zawory.
To że mnie nie widać nie oznacza że mnie nie ma. Czasem jestem ale tego nie widać .
- arecki
- Posty: 484
- Rejestracja: 05 października 2013, 18:51
- Motocykl: virago 535 93r
- Lokalizacja: Czaplinek (zachodniopomorskie)
- Wiek: 37
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: wymiana sprzęgła w 535
te 5 śrub i tą nakrętkę po środku do regulacji dawać na klej loctite do gwintów ???
Ostatnio zmieniony 12 maja 2015, 20:36 przez arecki, łącznie zmieniany 1 raz.
Raz motór był chory i leżał w łóżeczku , przyszedł pan doktór co jest motoreczku???
-Ahh wspornik mnie boli i swędzi mnie rura i gaźnik mam chory i chronią zawory.
To że mnie nie widać nie oznacza że mnie nie ma. Czasem jestem ale tego nie widać .
-Ahh wspornik mnie boli i swędzi mnie rura i gaźnik mam chory i chronią zawory.
To że mnie nie widać nie oznacza że mnie nie ma. Czasem jestem ale tego nie widać .
- toooomelo
- Posty: 5402
- Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
- Motocykl: XV535 -> FZS600
- Lokalizacja: Poznań/Luboń
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: wymiana sprzęgła w 535
Nie ma potrzeby.arecki pisze:te 5 śrub i tą po środku do regulacji dawać na klej loctite do gwintów ???
- Robson666
- Posty: 177
- Rejestracja: 15 czerwca 2015, 14:39
- Motocykl: Virago DX535/XVS1100
- Lokalizacja: Trzebnica
- Wiek: 57
- Status: Offline
Re: wymiana sprzęgła w 535
Witam,
czytam posty o sprzęgle w 535 i zwracam się do Was z moim objawem:
1. silnik zimny - nic nie słychać
2. po rozgrzaniu na biegu jałowym stuki z prawej strony w okolicy sprzęgła
3.po wciśnięciu sprzęgła stukot zanika
4 sprzęgło działa poprawnie, biegi wchodzą bez problemu, nie ciągnie ani się nie ślizga.
Z postów wynika, że ten typ tak ma i się nie przejmować , ale zima przed nami i zaplanowałem rozebrać i stąd moje pytanie:
Który z elementów sprzęgła zazwyczaj powoduje ten stukot i w jakie części powinienem się zaopatrzyć.
Załączam rysunek , będę wdzięczny za podpowiedź, ułatwi mi to naprawę
pozdrawiam
czytam posty o sprzęgle w 535 i zwracam się do Was z moim objawem:
1. silnik zimny - nic nie słychać
2. po rozgrzaniu na biegu jałowym stuki z prawej strony w okolicy sprzęgła
3.po wciśnięciu sprzęgła stukot zanika
4 sprzęgło działa poprawnie, biegi wchodzą bez problemu, nie ciągnie ani się nie ślizga.
Z postów wynika, że ten typ tak ma i się nie przejmować , ale zima przed nami i zaplanowałem rozebrać i stąd moje pytanie:
Który z elementów sprzęgła zazwyczaj powoduje ten stukot i w jakie części powinienem się zaopatrzyć.
Załączam rysunek , będę wdzięczny za podpowiedź, ułatwi mi to naprawę
pozdrawiam
Robson666