Strona 1 z 1

Regulacja gaźnika po raz setny

: 14 sierpnia 2015, 20:28
autor: Ciastek9000
Cześć mam wakuometr z tarczą jak na zdjęciu:
http://www.czesci-moto.pl/galerie/w/wak ... _27474.jpg

Podłączyłem go i zsynchronizowałem gaźniki ale nie wiem czy gaźniki są dobrze wyregulowane. Gdzie powinna wskazywać strzałka wakuometru przy prawidłowo wyregulowanym gaźniku XV 750 96r?

Re: Regulacja gaźnika po raz setny

: 14 sierpnia 2015, 21:01
autor: Bynio
Ważne żeby na duch pokazywało tak samo.

Re: Regulacja gaźnika po raz setny

: 14 sierpnia 2015, 21:10
autor: Darek Adamczewski
No, przede wszystkim to na obydwu gaźnikach wskazanie powinno być takie same. a co do wartości podciśnienia, to poszukaj w wątku o wykonaniu własnego wakuometru. Ktoś tam cytuje przetłumaczoną instrukcję regulacji.

Re: Regulacja gaźnika po raz setny

: 14 sierpnia 2015, 21:48
autor: Ciastek9000
Ok to jeszcze tam poszukam. Oczywiście zsynchronizowałem gaźniki i oba pokazują 7 (na tym czerwonym polu) ale to nie pomogło więc pomyślałem, że może są źle wyregulowane - każdy z osobna. Jakieś 2 miesiące temu oddałem gaźniki do sprawdzenia bo moto nie szło więcej jak 155 km/h (Jak kupiłem go 2 lata temu to 175 udało się osiągnąć), po magicznych zabiegach mechanika idzie max 140-145... narazie chcę choć trochę to poprawić, a w zimę kupuję zestaw naprawczy i nowe membrany.

Re: Regulacja gaźnika po raz setny

: 14 sierpnia 2015, 22:20
autor: Blunio
Nie za bardzo znam gaźniki typu zamontowanego w Twoim motocyklu, ale per analogia ... skoro piszesz o membranach, to są na pewno i iglice i możliwość ich osadzenia w różnych pozycjach. Oprócz tego są jeszcze poziomy paliwa. Tutaj widzę możliwość ingerencji w układ zasilania, bo raczej dysze się nie zwęziły. Z tym że nie ma nic za darmo, większe osiągi to i większy apetyt na paliwo (w większości wypadków, ale nie zawsze}.
A czy patrzyłeś jakiego koloru są świece zapłonowe, oczywiście po dłuższej przejażdżce ?
Na osiągi mogą mieć wpływ inne czynniki, jak zamontowanie szyby czy kufrów bądź ocierające hamulce. Ciśnienie sprężania również !
:chopper:
Do poczytania: http://www.swiatmotocykli.pl/Motocykle/ ... 20482.html

Re: Regulacja gaźnika po raz setny

: 15 sierpnia 2015, 09:50
autor: Ciastek9000
Moto nie ma nic założone. Nie było w nim nic zmieniane od początku roku i po godzinie u mechanika traci 15 km/h vmax. Czyli coś spaprał z gaźnikami - sprawdziłem po nim świece i były czarne okopcone. Postanowiłem wrócić do punktu wyjścia i odkręciłem mieszankę na każdym gaźniku 2,5 obrotu - świece były blade więc odkręciłem jeszcze trochę i przejechałem 100km - dziś sprawdzę jak wyglądają. Chodzi mi o to, że wyjmowanie świec to chyba nie jest jedyny sposób sprawdzania czy gaźniki są dobrze wyregulowane - chyba odczyt podciśnienia powinien mi powiedzieć czy zrobiłem to dobrze ale mogę się mylić.


Edit: ok czyli podciśnienie powinno być 180 mmHg, mi pokazuje 160. Czy to jest duża czy może dopuszczalna różnica.

Re: Regulacja gaźnika po raz setny

: 15 sierpnia 2015, 22:12
autor: Blunio
Ciastek9000 pisze:Postanowiłem wrócić do punktu wyjścia i odkręciłem mieszankę na każdym gaźniku 2,5 obrotu - świece były blade więc odkręciłem jeszcze trochę i przejechałem 100km
Układ zasilania na wolnych obrotach jest nader ważny, aczkolwiek podczas pracy pod obciążeniem ma raczej marginalny charakter. Jeżeli świece po przejaźdżce 100 km będą czarne, to dowód na zbyt bogatą mieszankę. Na początek proponuję obejrzeć nastawy gaźników i powrócić do fabrycznych, dopiero potem korygować. Czyli śruby wolnych obrotów, poziomy paliwa, ustawienie iglic w membranach (całych membranach :mrgreen: )
Jakie powinno być podciśnienie ? Tego akurat nie wiem, ale zasada regulacji wolnych obrotów jest taka, aby przepustnice domykać a obroty starać się podwyższyć śrubą. Oczywiście na początek regulacji niwelujemy różnice spowodowane wcześniejszą synchronizacją, bo będą nam zafałszowywać ustawienia !