Pozwoliłem sobie umieścić mój wynalazek do leżakowania motorka na zime .
Potrzebne narzędzia:
- miara
- ryska lub ołówek
- młotek
- szlifierka kątowa
- spawarka
- 3 godziny wolnego czasu
- pare browarków
Materiał:
- blacha grubość 5mm
- pręt 8mm - około 2m
- płaskownik szer 20mm - 1m
- profil 40x20 -3m
- rurka średnica 40mm - 40cm
- rurka średnica 35 mm- 40cm
- rurka średnica 10 mm - 8 cm
Płyta główna wykonana z blachy o grubości 5 mm i wymiarach 20x 45 cm. Na jednej stronie płyty przyspawałem rurki 10mm w celu zamocowania jej pod silnikiem wykorzystując otwory w obudowie silnika. z drugiej strony płyty przyspawałem profil o rozpiętości 60cm .
Podstawka przednia (koziołek) wykonana jest z profila (wysokość 20 cm szerokość 30cm)
Podstawka tylna (kobyłka) postawa o wymiarach 16x16 cm i wysokości 20cm.
Czas na podnoszenie
Wariant 1
- mocujemy płyte do silnika
- podstawiamy lewarek (najlepiej typu piesek) na przedniej stronie płyty (zostawiając miejsce na koziołek)i podnosimy motorekdo góry.
- podstawiamy koziołek i opuszczamy lewarek
- podstawiamy lewarek od strony tylnego koła i podnosimy
- podstawiamy kobyłki i opuszczamy lewarek.
Wariant 2
Postępujemy podobnie jak w wariancie 1, tylko lewarek podstawiamy centralnie pod płyte (szukając wcześnie środka ciężkości ) i podnosimy cały motocykl do góry.
Teraz nasz motorek leżakuje do pierwszych ciepłych dni wiosny
Niestety podstawka mojego pomysłu nie jest doskonała .Do ustawienia motoru na podstawce potrzebna będzie nam druga osoba do pomocy, ponieważ przy podnoszeniu motor jest niestabilny. Ja przy trzecim podnoszeniu virażki zrobiłem to samodzielnie.
Biorąc pod uwage koszt wykonania takiej podstawki to około 30zł w punkcie skupu złomu, a i za browara idzie dostać materiał z zakładu ślusarskiego. Wystarczy pogrzebać w odpadach.
P.S> Czekam na Wasze opinie i sugestie. Może ktoś ma lepszy i prostrzy sposób.
Oto foto w realu
http://www.picasaweb.google.pl/manat20060/WynalazekO
PODSTAWKA DO VIRAGO
- irecki
- Posty: 277
- Rejestracja: 04 września 2007, 21:57
- Motocykl: Komar, WFM M06, SHL Gazela M17, Virago 535
- Lokalizacja: Szczecin
- Wiek: 44
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: PODSTAWKA DO VIRAGO
Fajny pomysł . Respekt.
Napisz może jak wygląda chybotliwość motorka podniesionego na podstawkach.
Aha może ja by dał jakieś mocowanie przedniego koziołka do głównej podstawy. Tak aby się nie zsunęło w razie czego.
I jeszcze raz dobry pomysł.
Napisz może jak wygląda chybotliwość motorka podniesionego na podstawkach.
Aha może ja by dał jakieś mocowanie przedniego koziołka do głównej podstawy. Tak aby się nie zsunęło w razie czego.
I jeszcze raz dobry pomysł.
W stajni: Komar, WFM,SHL Gazela M17,WSK M06, Virago 535.
- GLIWICKI
- Posty: 5643
- Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
- Motocykl: XV 750 '97
- Lokalizacja: Śląsk
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: PODSTAWKA DO VIRAGO
Szacunek
Pomysl doskonaly. Moze by tak tylko cos poprawic aby motocykl byl bezpieczny w czasie "zawieszania"? I moze cos co ulatwi samo "zawieszanie"?
Pomysl doskonaly. Moze by tak tylko cos poprawic aby motocykl byl bezpieczny w czasie "zawieszania"? I moze cos co ulatwi samo "zawieszanie"?
- manat
- Posty: 165
- Rejestracja: 07 września 2007, 15:58
- Motocykl: VIRAGO XV 535
- Lokalizacja: Stęszew
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: PODSTAWKA DO VIRAGO
Witam !!
O mocowaniu koziołka też myślałem i nawet myśle, że było by wskazane. przynajmniej mógłbym spokonie spać, że nic mu nie grozi (mam dwójke małych dzieci 2 i 7 lat.)
Dziś po głębokim przemyśleniu ustawiłem moto sam i bez lewarka
Oto WARIANT 3
zakładam, że motorek stoi na bocznej nóżce
- podkładamy kobyłke z prawej strony tylnej łapy
- przechylamy motor w prawo i podtawiamy lewą kobyłke ( motorek stoi stabilnie)
- podnosimy za przednie koło i podstawiamy koziołek i po kłopocie
Zapewniam, że ten wariant jest najbezpieczniejszy.
Dziękuje za uwagi i sugestie. POZDRAWIAM
-
Ja użyłem pręta o średnicy 8mm i dzisiaj to skorygowałem na 10mm, ponieważ otwór w obudowie silnika też ma 10mm. Nieznacznie motorek się przechyla, ale nie ma możliwości się przewrócić. Nie chciałem robić na sztywno w obawie, żeby czegoś nie naderwać w karterach.irecki pisze:Napisz może jak wygląda chybotliwość motorka podniesionego na podstawkach.
Aha może ja by dał jakieś mocowanie przedniego koziołka do głównej podstawy. Tak aby się nie zsunęło w razie czego
O mocowaniu koziołka też myślałem i nawet myśle, że było by wskazane. przynajmniej mógłbym spokonie spać, że nic mu nie grozi (mam dwójke małych dzieci 2 i 7 lat.)
I stało się bezpieczne !!!!Gliwicki pisze:Pomysl doskonaly. Moze by tak tylko cos poprawic aby motocykl byl bezpieczny w czasie "zawieszania"? I moze cos co ulatwi samo "zawieszanie"?
Dziś po głębokim przemyśleniu ustawiłem moto sam i bez lewarka
Oto WARIANT 3
zakładam, że motorek stoi na bocznej nóżce
- podkładamy kobyłke z prawej strony tylnej łapy
- przechylamy motor w prawo i podtawiamy lewą kobyłke ( motorek stoi stabilnie)
- podnosimy za przednie koło i podstawiamy koziołek i po kłopocie
Zapewniam, że ten wariant jest najbezpieczniejszy.
Dziękuje za uwagi i sugestie. POZDRAWIAM
-
- Marko22
- Posty: 462
- Rejestracja: 25 sierpnia 2011, 20:51
- Motocykl: yamaha virago 1100
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Wiek: 66
- Status: Offline
Re: PODSTAWKA DO VIRAGO
Super to wygląda ,a szukałem takiego rozwiązania. Podpatrzę trochę i coś wyjdzie-dzięki.