PODSTAWKA DO VIRAGO

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
Awatar użytkownika
manat
Posty: 165
Rejestracja: 07 września 2007, 15:58
Motocykl: VIRAGO XV 535
Lokalizacja: Stęszew
Wiek: 51
Status: Offline

PODSTAWKA DO VIRAGO

Post autor: manat »

Pozwoliłem sobie umieścić mój wynalazek do leżakowania motorka na zime :idea: .

Potrzebne narzędzia:
- miara
- ryska lub ołówek
- młotek
- szlifierka kątowa
- spawarka
- 3 godziny wolnego czasu
- pare browarków

Materiał:

- blacha grubość 5mm
- pręt 8mm - około 2m
- płaskownik szer 20mm - 1m
- profil 40x20 -3m
- rurka średnica 40mm - 40cm
- rurka średnica 35 mm- 40cm
- rurka średnica 10 mm - 8 cm

Płyta główna wykonana z blachy o grubości 5 mm i wymiarach 20x 45 cm. Na jednej stronie płyty przyspawałem rurki 10mm w celu zamocowania jej pod silnikiem wykorzystując otwory w obudowie silnika. z drugiej strony płyty przyspawałem profil o rozpiętości 60cm .
Podstawka przednia (koziołek) wykonana jest z profila (wysokość 20 cm szerokość 30cm)
Podstawka tylna (kobyłka) postawa o wymiarach 16x16 cm i wysokości 20cm.

Czas na podnoszenie
Wariant 1

- mocujemy płyte do silnika
- podstawiamy lewarek (najlepiej typu piesek) na przedniej stronie płyty (zostawiając miejsce na koziołek)i podnosimy motorekdo góry.
- podstawiamy koziołek i opuszczamy lewarek
- podstawiamy lewarek od strony tylnego koła i podnosimy
- podstawiamy kobyłki i opuszczamy lewarek.

Wariant 2

Postępujemy podobnie jak w wariancie 1, tylko lewarek podstawiamy centralnie pod płyte (szukając wcześnie środka ciężkości ) i podnosimy cały motocykl do góry.

Teraz nasz motorek leżakuje do pierwszych ciepłych dni wiosny :wink:


Niestety podstawka mojego pomysłu nie jest doskonała :sad: .Do ustawienia motoru na podstawce potrzebna będzie nam druga osoba do pomocy, ponieważ przy podnoszeniu motor jest niestabilny. Ja przy trzecim podnoszeniu virażki zrobiłem to samodzielnie.

Biorąc pod uwage koszt wykonania takiej podstawki to około 30zł w punkcie skupu złomu, a i za browara idzie dostać materiał z zakładu ślusarskiego. Wystarczy pogrzebać w odpadach.

P.S> Czekam na Wasze opinie i sugestie. Może ktoś ma lepszy i prostrzy sposób.
Oto foto w realu
http://www.picasaweb.google.pl/manat20060/WynalazekO
Awatar użytkownika
irecki
Posty: 277
Rejestracja: 04 września 2007, 21:57
Motocykl: Komar, WFM M06, SHL Gazela M17, Virago 535
Lokalizacja: Szczecin
Wiek: 44
Kontakt:
Status: Offline

Re: PODSTAWKA DO VIRAGO

Post autor: irecki »

Fajny pomysł :D. Respekt.
Napisz może jak wygląda chybotliwość motorka podniesionego na podstawkach.
Aha może ja by dał jakieś mocowanie przedniego koziołka do głównej podstawy. Tak aby się nie zsunęło w razie czego.
I jeszcze raz dobry pomysł. :mrgreen:
W stajni: Komar, WFM,SHL Gazela M17,WSK M06, Virago 535.
Awatar użytkownika
GLIWICKI
Posty: 5643
Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
Motocykl: XV 750 '97
Lokalizacja: Śląsk
Wiek: 54
Status: Offline

Re: PODSTAWKA DO VIRAGO

Post autor: GLIWICKI »

Szacunek :mrgreen:
Pomysl doskonaly. Moze by tak tylko cos poprawic aby motocykl byl bezpieczny w czasie "zawieszania"? I moze cos co ulatwi samo "zawieszanie"?
Awatar użytkownika
manat
Posty: 165
Rejestracja: 07 września 2007, 15:58
Motocykl: VIRAGO XV 535
Lokalizacja: Stęszew
Wiek: 51
Status: Offline

Re: PODSTAWKA DO VIRAGO

Post autor: manat »

Witam !!
irecki pisze:Napisz może jak wygląda chybotliwość motorka podniesionego na podstawkach.
Aha może ja by dał jakieś mocowanie przedniego koziołka do głównej podstawy. Tak aby się nie zsunęło w razie czego
Ja użyłem pręta o średnicy 8mm i dzisiaj to skorygowałem na 10mm, ponieważ otwór w obudowie silnika też ma 10mm. Nieznacznie motorek się przechyla, ale nie ma możliwości się przewrócić. Nie chciałem robić na sztywno w obawie, żeby czegoś nie naderwać w karterach.

O mocowaniu koziołka też myślałem i nawet myśle, że było by wskazane. przynajmniej mógłbym spokonie spać, że nic mu nie grozi (mam dwójke małych dzieci 2 i 7 lat.)

Gliwicki pisze:Pomysl doskonaly. Moze by tak tylko cos poprawic aby motocykl byl bezpieczny w czasie "zawieszania"? I moze cos co ulatwi samo "zawieszanie"?
I stało się bezpieczne !!!!
Dziś po głębokim przemyśleniu ustawiłem moto sam i bez lewarka :shock:

Oto WARIANT 3

zakładam, że motorek stoi na bocznej nóżce
- podkładamy kobyłke z prawej strony tylnej łapy
- przechylamy motor w prawo i podtawiamy lewą kobyłke ( motorek stoi stabilnie)
- podnosimy za przednie koło i podstawiamy koziołek i po kłopocie :mrgreen:
Zapewniam, że ten wariant jest najbezpieczniejszy.

Dziękuje za uwagi i sugestie. POZDRAWIAM


-
Awatar użytkownika
Marko22
Posty: 462
Rejestracja: 25 sierpnia 2011, 20:51
Motocykl: yamaha virago 1100
Lokalizacja: Starogard Gdański
Wiek: 66
Status: Offline

Re: PODSTAWKA DO VIRAGO

Post autor: Marko22 »

Super to wygląda ,a szukałem takiego rozwiązania. Podpatrzę trochę i coś wyjdzie-dzięki. :D
ODPOWIEDZ