luz zacisków hamulcowych
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 19 lutego 2015, 13:37
- Motocykl: yamaha virago 535
- Status: Offline
luz zacisków hamulcowych
Witam. Czy po wymianie klocków hamulcowych może być taki milimetrowy luz zacisku? Jak złapie go w rękę to mogę poruszać nim poprzecznie do tarczy hamulcowej. Nie sprawdzilem przed wymianą klocków czy był taki luz i teraz nie wiem czy tak może być.
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: luz zacisków hamulcowych
nie może być luzu między zaciskiem a widelcem, może być luz przy pływającym zacisku ale zacisk-zacisk nie zacisk-laga
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 19 lutego 2015, 13:37
- Motocykl: yamaha virago 535
- Status: Offline
Re: luz zacisków hamulcowych
Wczesniej wdusilem tloczek i ten luz powstal miedzy tloczkiem a klockiem, wczoraj to dokladnie sprawdzilem. A taki luz moze byc?
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: luz zacisków hamulcowych
a sprężynki pozakładał?
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 19 lutego 2015, 13:37
- Motocykl: yamaha virago 535
- Status: Offline
Re: luz zacisków hamulcowych
Tak pozakladalem. Jak myslisz odkrecic i sprawdzic wszystko
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 19 lutego 2015, 13:37
- Motocykl: yamaha virago 535
- Status: Offline
Re: luz zacisków hamulcowych
Tak sobie mysle no przeciez klocek nie moze dociskac do samej tarczy wiec chyba musi byc delikatny luz no chyba ze nie
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: luz zacisków hamulcowych
najlepiej. rozebrać i poskładać może spręzynki pozamieniałeś albo przetyczki no nie wiem. dużo pracy przy tym nie ma, to rozbierz i poskładaj raz jeszcze. klocki muszą się trzymać sztywno.
luz ma być jak się cofną tłoczki przy puszczeniu klamki, klocki nie mogą "latać jak żyd po pustym sklepie" w zacisku.
luz ma być jak się cofną tłoczki przy puszczeniu klamki, klocki nie mogą "latać jak żyd po pustym sklepie" w zacisku.
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 19 lutego 2015, 13:37
- Motocykl: yamaha virago 535
- Status: Offline
Re: luz zacisków hamulcowych
Okej ide jeszcze raz zlozyc
- tylust
- Posty: 2698
- Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
- Motocykl: XV 750 1982r.
- Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: luz zacisków hamulcowych
Pytanie czy tylko złożyłeś czy używałeś już hamulców ? Jak dociśniesz klamkę tłoczek dociska klocek, a klocek dochodzi do tarczy i robi się ciasno. Jak puszczasz hamulec to zmniejsza się ciśnienie w układzie i tłoczek odpuszcza, ale nie mówmy o "cofaniu się tłoczka" bo nigdzie on się nie cofa.... a na pewno nie o jakieś widzialne gołym okiem wielkości - mówimy o ułamkach milimetra. Przy odpuszczonym hamulcu klocki praktycznie dotykają tarczy tak, że kartki papieru się w szparę nie włoży. Nawet jak opuścisz klamkę to tłoczek cały czas powinien przylegać do klocka. Luz może być jak wciśniesz palcami tłoczek do środka i założysz nowe klocki, ale po naciśnięciu klamki wszystko powinno sie ułożyć na sztywno.
Między innymi dlatego limit na bicie tarcz hamulcowych np. w moim modelu to 0,15mm. jak jest większe to tarczę powinno sie przetoczyć.
Tarcza hamulcowa nowa ma 7mm, a poniżej 6,5mm nadaje się wg serwisówki do wymiany.... o takich rzędach wielkości mówimy jeśli chodzi o spasowanie hamulców tarczowych... Milimetr w te czy wewte to już są GIGANTYCZNE wielkości.
Co do ruchu zacisku w stosunku do goleni. Nie wiem jak jest w 535, ale w mojej babci zacisk jest jednotłoczkowy - tłoczek jest tylko po jednej stronie, więc zacisk MUSI się ruszać względem tarczy, a tym samym goleni bo inaczej zużywałby się klocek tylko od strony tłoczka. W moi zacisku tłoczek dociska klocek do tarczy i jednocześnie dociąga zacisk do tarczy i tym samym klocek z drugiej strony dociąga do tarczy. Między innymi dlatego okładziny w klockach mojego modelu są skośne
Między innymi dlatego limit na bicie tarcz hamulcowych np. w moim modelu to 0,15mm. jak jest większe to tarczę powinno sie przetoczyć.
Tarcza hamulcowa nowa ma 7mm, a poniżej 6,5mm nadaje się wg serwisówki do wymiany.... o takich rzędach wielkości mówimy jeśli chodzi o spasowanie hamulców tarczowych... Milimetr w te czy wewte to już są GIGANTYCZNE wielkości.
Co do ruchu zacisku w stosunku do goleni. Nie wiem jak jest w 535, ale w mojej babci zacisk jest jednotłoczkowy - tłoczek jest tylko po jednej stronie, więc zacisk MUSI się ruszać względem tarczy, a tym samym goleni bo inaczej zużywałby się klocek tylko od strony tłoczka. W moi zacisku tłoczek dociska klocek do tarczy i jednocześnie dociąga zacisk do tarczy i tym samym klocek z drugiej strony dociąga do tarczy. Między innymi dlatego okładziny w klockach mojego modelu są skośne
Tomek
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: luz zacisków hamulcowych
Jakbyś nie mógl przesunąć zacisku to znaczyłoby , że masz zapiecone swożnie pływakowe , jak mozes przesuwać to znaczy , ze wszystko jest perfekt.szaman2207 pisze:Witam. Czy po wymianie klocków hamulcowych może być taki milimetrowy luz zacisku? Jak złapie go w rękę to mogę poruszać nim poprzecznie do tarczy hamulcowej. Nie sprawdzilem przed wymianą klocków czy był taki luz i teraz nie wiem czy tak może być.
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: luz zacisków hamulcowych
W Virażce jest zacisk typu pływającego, to znaczy że ma luz poosiowy (i możliwość przemieszczania się) względem tarczy hamulcowej, bo musi się względem niej ustawiać, zwłaszcza w miarę zużywania się okładzin klocków. Jak zmontujesz zacisk po naprawie lub konserwacji ten luz będzie spory, ale po parokrotnym naciśnięciu klamki luz wybierzesz i będzie on praktycznie niezauważalny (jak pisał tylust). Zawsze po naprawie hamulców przed jazdą należy skasować luzy, bo można mieć poważny problem z zatrzymaniem pojazdu z powodu braku siły hamowania
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- pisior
- Posty: 5366
- Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
- Motocykl: 535,1100 1500 1255
- Lokalizacja: kostrzyn nad odra
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: luz zacisków hamulcowych
JUŻ ZROBIL ,ZLE ODPOWIETRZAŁ
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 19 lutego 2015, 13:37
- Motocykl: yamaha virago 535
- Status: Offline
Re: luz zacisków hamulcowych
zrobiłem. Dzieki wielkie wszystkim. Jeszcze musze dwa dni poczekać bo dałem pare części do chromowania i w końcu na drogę.
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 19 lutego 2015, 13:37
- Motocykl: yamaha virago 535
- Status: Offline
Re: luz zacisków hamulcowych
pisior dla ciebie szczególne podziękowania
- micek1968
- Posty: 871
- Rejestracja: 25 października 2009, 12:26
- Motocykl: VIRAGO XV 750
- Lokalizacja: Zgierz
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: luz zacisków hamulcowych
A to ja jeszcze odkopię temat dotyczący luzu ale nie chodzi mi o luz na zaciskach tylko luz na klockach. Czy klocki powinny latać? (przy okazji chyba brzęczeć podczas jazdy). Mam wrażenie że kiedyś (przed wymianą w warsztacie tarcz) nie latały tak luźno i miały jakąś sprężynkę czy coś co powodowało że były bardziej nieruchome.
- Darek Adamczewski
- Posty: 785
- Rejestracja: 09 lutego 2015, 18:53
- Motocykl: XV1100, Iż49, MZ 250
- Lokalizacja: Alex woj. łódzkie
- Wiek: 59
- Status: Offline
Re: luz zacisków hamulcowych
Co do "latania klocków", to powinny za to odpowiadać takie sprężynki wyglądające jak powyginane blaszki. Mają takie języczki. Przy wymianie klocków powinno się je lekko podgiąć, żeby klocek był trzymany w zacisku. Dzięki temu nie kolebocze się i nie obija o tarczę i swoje gniazdo w zacisku.. To są niewielkie siły, ale wystarczają do ustabilizowania klocków. Tylko nie przeholuj, bo można łatwo złamać blaszki i będzie kiszka.
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty.