Strona 1 z 1

Zerwany gwint

: 25 lutego 2015, 14:31
autor: grzes19851003
Witam. Po zakupie motoru jakim jest Virago 535 nadszedł czas na zmianę oleju i tu pojawił się problem a mianowicie okazało się że jest zerwany gwint na najdłuższej śrubie od pokrywy filtra oleju. Czy ktoś już miał taki problem i jak temu zaradzić? Bardzo proszę o pomoc i poradę. Z góry dziękuje i pozdrawiam

Re: Zerwany gwint

: 25 lutego 2015, 14:36
autor: kamyk2351
Może była wkręcona za krótka śruba, sprawdź czy wkręci się dłuższa, u mnie tak kiedyś było.
Jeśli gwint jest uszkodzony do końca to pozostaje rozwiercić i nagwintować pod szpilkę lub zakupić na alledrogo zestaw do naprawy zerwanych gwintów

Re: Zerwany gwint

: 25 lutego 2015, 14:43
autor: GregorS
wykręciłeś tę śrubkę? jak tak to czy gwint jest zerwany na śrubce?

Re: Zerwany gwint

: 25 lutego 2015, 14:47
autor: grzes19851003
gwint jest zerwany w bloku silnika

Re: Zerwany gwint

: 25 lutego 2015, 14:52
autor: GregorS
spróbuj dłuższą śrubkę wkręcić, powinien być zapas o pare milimetrów, a to powinno wystarczyć żeby trzymało, tylko delikatnie i z wyczuciem. Jak masz zdięty dekielek od filtra a nie masz pod ręką dłuższej śrubki to możesz spróbować inną śrubką która tam podejdzie, to w celu czy jest dobry i dłuższy gwint.

Re: Zerwany gwint

: 25 lutego 2015, 14:54
autor: grzes19851003
próbowałem tak i gwint jest zerwany do na całej długości

Re: Zerwany gwint

: 25 lutego 2015, 15:02
autor: GregorS
tam jest m5 czy m6 bo nie pamiętam? jak m6 to wiertło 6.8 wiertarka i wiercisz+gwintownik m8 i gwintujesz

lub........http://allegro.pl/zestaw-do-naprawy-gwi ... 07585.html

Re: Zerwany gwint

: 25 lutego 2015, 15:14
autor: grzes19851003
m6 tam jest ale to mam rozumieć że muszę ściągnąć pokrywę od sprzęgła?

Re: Zerwany gwint

: 25 lutego 2015, 15:16
autor: grzes19851003
czy ten gwint m8 zrobić w pokrywie sprzęgła?

Re: Zerwany gwint

: 25 lutego 2015, 15:23
autor: GregorS
w porywie to nie bo tam nie masz gwintu tylko otwory przelotowe

Re: Zerwany gwint

: 25 lutego 2015, 15:36
autor: grzes19851003
właśnie zmierzyłem ten otwór przelotowy i on ma 6,8 mm

Re: Zerwany gwint

: 25 lutego 2015, 15:40
autor: GregorS
teoretycznie to mógłbyś nagwintować i w pokrywie i też powinno trzymać, tylko musisz ją zdemontować bo Ci wiórów naleci do oleju

Re: Zerwany gwint

: 25 lutego 2015, 15:45
autor: kamyk2351
GregorS pisze:teoretycznie to mógłbyś nagwintować i w pokrywie i też powinno trzymać, tylko musisz ją zdemontować bo Ci wiórów naleci do oleju
Nie bardzo dobry pomysł , ponieważ ta śróbka dociska do karteru też prawą kapę.

Re: Zerwany gwint

: 25 lutego 2015, 15:49
autor: GregorS
masz rację, spojrzałem teraz na foto kapy,

Re: Zerwany gwint

: 25 lutego 2015, 15:55
autor: grzes19851003
to co nie gwintować w pokrywie?

Re: Zerwany gwint

: 25 lutego 2015, 15:59
autor: GregorS
na pewno ta długa sruba jest po obwodzie pokrywy?

Re: Zerwany gwint

: 25 lutego 2015, 16:04
autor: grzes19851003
no właśnie że nie po obwodzie tylko w środku pokrywy

Re: Zerwany gwint

: 25 lutego 2015, 16:08
autor: GregorS
ja bym zaryzykował i nagwintował, kapa bedzie dociskana po obwodzie i powinno być szczelnie, może ta jedna śrubka nie zrobi dużej różnicy

Re: Zerwany gwint

: 25 lutego 2015, 16:12
autor: grzes19851003
no też tak właśnie myślę bo jak by było po obwodzie to nie wygłupiał bym się z czyms takim jak gwintowanie w pokrywie. dzięki kolego za porady. pozdrawiam

Re: Zerwany gwint

: 25 lutego 2015, 16:17
autor: GregorS
tak to wygląda

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: Zerwany gwint

: 25 lutego 2015, 17:16
autor: Artur
Jakie gwintowanie w pokrywie to z to idiotyzm jak można dawać takie rady, to jest bardzo ważną śruba bo w filtrze jest ciśnienie oleju z pompy
Trzeba zdemontować pokrywę i naprawić gwint zestawem Helicoil M6 i będzie działać jak orginał

Re: Zerwany gwint

: 25 lutego 2015, 18:00
autor: kamyk2351
Nię gwintuj w kapie :!: Tak jak wcześniej pisałem, śruba musi być przelotowa przez dekiel i wkŕecona w karter, obok tej śruby znajduje się połączenie magistrali olejowej która z filtra idzie dalej i olej smaruje wał główny, i pozostałe elementy obrotowe.Panuje tam ciśnienie oleju i jeśli kapa będzie słabo docinięta do karteru to olej może wypluć uszczelkę :!: i zatarcie silnika gotowe, mam na myśli ten półokrągły otwór.
Ale wybór należy do Ciebie.

Re: Zerwany gwint

: 06 listopada 2023, 15:54
autor: goldboss
Ja zrobiłem tak. W dekielku przewierciłem otwór na 7,2mm , w bloku nic nie wierciłem tylko powolutku nagwintowałem otwór gwintownikiem M7
kupiłem na alledrogo jak najdłuższą śrubę M7 ze starej tej długiej obciołem tyle śruby z łbem ile na całą długość było mi potrzeba elegancko pospawałem równo i wkręciłem . Trzyma jak umarłego za serce. Trzeba dokładnie zmierzyć i dopasować tą srube żeby nie była za krótka i wkręcała się prawie do samego końca do zrobionego gwintu.

Re: Zerwany gwint

: 10 listopada 2023, 06:38
autor: ZWIERZAK
Też uważam że sruba m7 jest najlepszym rozwiązaniem, w tym deklu sruba m8 to moim zdaniem trochę za duzo