Witam
Czy znay jest Wam może moment dokręcania i kolejność głowicy w XV 920 ? Zerwałem gwint podczas wykręcania świecy i musze zregenerować. Na razie będę próbował regenerować pozostały gwint. Mam pytania:
- czy jak mam do połowy gwint to nie wystrzeli świeca w czasie jazdy ?
- czy lepsze są tulejki czy sprężynki ?
Pozdrawiam
Moment i kolejność dokręcania głowicy - zerwany gwint świecy
Re: Moment i kolejność dokręcania głowicy - zerwany gwint świecy
Clymer:
Cylinder head nut XV750, XV920
ft.-lb. - 29
N*m - 40
Cylinder head bolt
ft.-lb. - 14
N*m - 20
Uzupełnij profil prosimy uprzejmie...
Cylinder head nut XV750, XV920
ft.-lb. - 29
N*m - 40
Cylinder head bolt
ft.-lb. - 14
N*m - 20
Uzupełnij profil prosimy uprzejmie...
-
- Status: Offline
Dzięki
Profil uzupełniłem, serwisówkę oblukam, o wyniku zabiegu poinformuję. Jak do tej pory wyregulowałem gaźniki bez wyjmowania - opiszę w wolnej chwili
[ Dodano: Pon Lip 14, 2008 2:55 pm ]
Jakbyś jeszcze mógł podpowiedzieć kolejność dokręcania - nie bardzo kumam co tam napisane generalnie to zaproszam na - właściciela nietypowego Virago 920 - w końcu obaj z jednej wioski jesteśmy (innych również)BoPos pisze:Clymer:
Cylinder head nut XV750, XV920
ft.-lb. - 29
N*m - 40
Cylinder head bolt
ft.-lb. - 14
N*m - 20
Uzupełnij profil prosimy uprzejmie...
Pozdrawiam - Jurek
-
- Posty: 198
- Rejestracja: 20 maja 2008, 09:51
- Motocykl: xv750,Road Star 1700
- Lokalizacja: Rogów
- Status: Offline
Re: Moment i kolejność dokręcania głowicy - zerwany gwint świecy
Śruby dokręca się na krzyż (po przekątnej).Najpierw lekko,a następnie stopniowo odpowiednim momentem.
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Moment i kolejność dokręcania głowicy - zerwany gwint świecy
jak jest 1/2 gwitu ale DOBREGO gwintu to swieca nie powinna na 98% wystrezlic
ale zaznaczam DOBREGO
musisz regerenować cąły gwint zreszt jak wyobrazasz sobie regeneracj eczesci ?
jak masz DOBREGO fachowca to tulejka może być
jak gorszego to zrob na Helicoilu tyz jest dobrze (na spiralce łatwiej zrobic (IMVHO))
ale zaznaczam DOBREGO
musisz regerenować cąły gwint zreszt jak wyobrazasz sobie regeneracj eczesci ?
jak masz DOBREGO fachowca to tulejka może być
jak gorszego to zrob na Helicoilu tyz jest dobrze (na spiralce łatwiej zrobic (IMVHO))
-
- Status: Offline
DZIĘKI ZA INFO
Kupiłem zestaw naprawczy z gwintownikiem i tulejkami (44 zł - Allegro), mam też gwintowniki 14 x 1,25 - jutro będę działał - boje się tylko zdejmowania głowicy - nigdy nie robiłem tego w takim motorze, ale kiedyś musi być 1 raz Niestety moto jest daleko od normalnych serwisów, więc muszę sobie radzić sam.
Co do gwintu - ok 50% jest ok na 100%, naturalnie od strony komory spalania, więc bez zdjęcia głowicy się nie obędzie... Czytałem o sposobie tulejowania ze smarem (w samochodach sam to robiłem) i potem odkurzania wiórów, ale jakoś mi się nie chce wierzyć w takie experymenty - zwłaszcza, że mam 70 000 nawinięte, więc nie będę ryzykował szlifu.
Pozdrawiam
Co do gwintu - ok 50% jest ok na 100%, naturalnie od strony komory spalania, więc bez zdjęcia głowicy się nie obędzie... Czytałem o sposobie tulejowania ze smarem (w samochodach sam to robiłem) i potem odkurzania wiórów, ale jakoś mi się nie chce wierzyć w takie experymenty - zwłaszcza, że mam 70 000 nawinięte, więc nie będę ryzykował szlifu.
Pozdrawiam