Cześć wszystkim
Chcę doposażyć motocykl w gmole ze względu głównie na bezpieczeństwo ( strasznie boję się gleby ). Które z poniższych gmoli wyżej utrzymają motocykl po przewrotce, żeby w razie czego nie przykleszczyło nogi i nie oparzyło o silnik?
http://allegro.pl/gmol-gmole-z-podnozka ... 34301.html
http://allegro.pl/gmole-yamaha-virago-x ... 86207.html
http://allegro.pl/gmol-gmole-do-yamahy- ... 34526.html
Które gmole bardziej praktyczne?
-
- Posty: 896
- Rejestracja: 12 grudnia 2012, 15:33
- Motocykl: 535 I DS 650
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 25
- Status: Offline
Re: Które gmole bardziej praktyczne?
Jeśli chodzi o wywrotkę o najlepsze będą chyba te trzecie
Sajmon
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Które gmole bardziej praktyczne?
pierwsze i trzecie pomogą, drugie to tylko ochrona dla silnika
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Które gmole bardziej praktyczne?
Pytanie: czy przyczyną gleby nie będzie zawadzenie zbyt szerokim gmolem o coś przy drodze.
Dodatkowo spytałbym tych, którzy glebili więcej - jak często gleba jest w konfiguracji takiej, że jeździec zostaje na motocyklu i nie ma gdzie schować nogi? Moje doświadczenie w tym zakresie jest znikome ... W 3/4 miałem takie jak na drugim zdjęciu ale nie miałem okazji przetestować. A na wygląd wydawało mi się, że w ekstremalnej sytuacji mogą ochronić przed konsekwencjami spotkania z podłożem
Dodatkowo spytałbym tych, którzy glebili więcej - jak często gleba jest w konfiguracji takiej, że jeździec zostaje na motocyklu i nie ma gdzie schować nogi? Moje doświadczenie w tym zakresie jest znikome ... W 3/4 miałem takie jak na drugim zdjęciu ale nie miałem okazji przetestować. A na wygląd wydawało mi się, że w ekstremalnej sytuacji mogą ochronić przed konsekwencjami spotkania z podłożem
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- grzegorzbr2
- Posty: 4923
- Rejestracja: 13 listopada 2012, 21:00
- Motocykl: XV 535 1,1 1,7 1,3
- Lokalizacja: Świętokrzyskie - TOP
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: Które gmole bardziej praktyczne?
Przy mojej virce 1100 mam taki jak z linku pierwszego i powiem Wam że ostatnio uratował mi prawą stopę przed poważnym zgnieceniem o kapę silnika w kolizji viewtopic.php?f=1&t=26685
W 535 też miałem takowe i gdy stopka boczna na postoju wbiła się w ziemię ten gmol uratował lusterko, manetkę i kierunki przed uszkodzeniem .
W 535 też miałem takowe i gdy stopka boczna na postoju wbiła się w ziemię ten gmol uratował lusterko, manetkę i kierunki przed uszkodzeniem .
https://www.youtube.com/channel/UC2cqDn ... subscriber
https://m.facebook.com/groups/660822217 ... mail_notif
ŻYCIE JEST PO TO BY LATAĆ NA MOTO
https://m.facebook.com/groups/660822217 ... mail_notif
ŻYCIE JEST PO TO BY LATAĆ NA MOTO
- Mały-Głód
- Posty: 374
- Rejestracja: 28 marca 2013, 08:26
- Motocykl: XV 1100 '97
- Lokalizacja: Lublin
- Wiek: 47
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Które gmole bardziej praktyczne?
polecam tez cos jak moje sakwy przez niektorych nazwane gmolami tylnymi czyli stalowa puszka w sakwie
kto widzial ten wie
kto widzial ten wie
- grzegorzbr2
- Posty: 4923
- Rejestracja: 13 listopada 2012, 21:00
- Motocykl: XV 535 1,1 1,7 1,3
- Lokalizacja: Świętokrzyskie - TOP
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: Które gmole bardziej praktyczne?
Właśnie porządne wzmacniane tylne boczne sakwy też mogą spełniać role ochrony.Mały-Głód pisze:polecam tez cos jak moje sakwy przez niektorych nazwane gmolami tylnymi czyli stalowa puszka w sakwie
kto widzial ten wie
Mały - Głód zapodaj fotki.
https://www.youtube.com/channel/UC2cqDn ... subscriber
https://m.facebook.com/groups/660822217 ... mail_notif
ŻYCIE JEST PO TO BY LATAĆ NA MOTO
https://m.facebook.com/groups/660822217 ... mail_notif
ŻYCIE JEST PO TO BY LATAĆ NA MOTO
- sart
- Posty: 2820
- Rejestracja: 08 kwietnia 2008, 20:43
- Motocykl: była virago XV 535,jest suzuki boulevard C50
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Wiek: 112
- Status: Offline
Re: Które gmole bardziej praktyczne?
Gmole mają wady i zalety, jak wszystko zresztą
Zaletą jest to, że chronią nogi jak nie uda się wypaść z moto, a przy "lekkich" szlifach i parkingówkach, moto mniej ucierpi i straty są mniejsze (sprawdziłem osobiście).
Wadą jest to, że jak moto przy szlifie leci z jakąś prędkością i trafi gmolem na stałą przeszkodę np. krawężnik, to można się pożegnać z ramą i częścią silnika, do których jest przykręcony (tego nie sprawdziłem ).
Przeżyłem szlifa z gmolami nr.3 i wiesz co zrobiłem po tej akcji ?, pierwsze co założyłem do moto, to gmol właśnie (stary nadawał się do wyrzucenia).
Zaletą jest to, że chronią nogi jak nie uda się wypaść z moto, a przy "lekkich" szlifach i parkingówkach, moto mniej ucierpi i straty są mniejsze (sprawdziłem osobiście).
Wadą jest to, że jak moto przy szlifie leci z jakąś prędkością i trafi gmolem na stałą przeszkodę np. krawężnik, to można się pożegnać z ramą i częścią silnika, do których jest przykręcony (tego nie sprawdziłem ).
Przeżyłem szlifa z gmolami nr.3 i wiesz co zrobiłem po tej akcji ?, pierwsze co założyłem do moto, to gmol właśnie (stary nadawał się do wyrzucenia).