Strona 1 z 1

Co jest? Pomoc w zdiagnozowaniu problemu...

: 08 września 2014, 11:19
autor: radziu63
Witajcie, mam dziwny problem (XV 250)... Kilka dni temu wyciągam moto z garażu, odpalam i jadę. Po przejechaniu 4-5 km zauważyłem ledwo migające kierunkowskazy, ale światła działały normalnie... Po zgaszeniu silnika odpalanie tylko na pych. Po powrocie do domu naładowałem aku i po sprawdzeniu miał 12,34V i od razu po przejechaniu około 3-4 km aku miało już 10,30V i rozrusznik ledwo kręcił... Następnego dnia rano sprawdziłem i aku miał znowu o dziwo 12,34V i pomimo tego rozrusznik nie kręcił wogóle!!! Jak sprawdzam aku miernikiem podczas działania silnika i jak dodam gazu to następuje spadek napięcia, nawet jak tylko lekko dodam gazu... Dodam że aku ma już swoje lata ale całe lato działał perfekt a tu nagle taka sytuacja... I przez okres wakacyjny dolewałem kilka razy wodę destylowaną bo czasem to potrafiło ubyć aż o 1/4! Raz po powrocie do domu zauważyłem że trochę elektrolitu wyleciało z aku tym bocznym wężykiem...Czy wina leży po stronie braku ładowania, regulatora napięcia czy aku jest wykończone? ? ?

Re: Co jest? Pomoc w zdiagnozowaniu problemu...

: 08 września 2014, 12:51
autor: leszekk
regulator do wymiany
i akumulator teraz juz tez

Re: Co jest? Pomoc w zdiagnozowaniu problemu...

: 08 września 2014, 12:52
autor: falko
A jak rozrusznik nie kręcił to "strzelał" Ci przekaźnik rozrusznika? jeżeli było 12,4 to rozrusznik raczej powinien kręcić;/ Co do spadku napięcia to obejrzyj inne wątki "problem z ładowaniem 535" mi duuużo pomagają.- pomierz napięcia na alternatorze, a potem z regulatorze - powinieneś mieć odpowiedź:)

Re: Co jest? Pomoc w zdiagnozowaniu problemu...

: 08 września 2014, 15:01
autor: radziu63
Nie, nie strzelał przekaźnik.

Re: Co jest? Pomoc w zdiagnozowaniu problemu...

: 08 września 2014, 17:49
autor: radziu63
Hej, poprawka, "strzelał" przekaźnik...

Re: Co jest? Pomoc w zdiagnozowaniu problemu...

: 08 września 2014, 18:37
autor: Ciastek9000
Miałem to samo 2 miesiące temu. Posłuchaj Leszka i kup regulator.

Re: Co jest? Pomoc w zdiagnozowaniu problemu...

: 08 września 2014, 20:46
autor: -waldi-
A wcześniej zmierz, czy uzwojenia nie mają zwarcia do masy, bo wykończysz kolejny regulator

Re: Co jest? Pomoc w zdiagnozowaniu problemu...

: 08 września 2014, 21:51
autor: radziu63
To w takim razie szukam zamiennika bo oryginalny prawie 2 tysie. Dzięki za porady!!!

Re: Co jest? Pomoc w zdiagnozowaniu problemu...

: 14 września 2014, 12:43
autor: radziu63
I sukces Panowie!!! Wymieniłem regulator napięcia i wszystko jest już OK!!! I okazało się jeszcze, ze przez niedziałający regulator, kable pod siedzeniem się potopiły, niektóre to aż wtopiły się w inne!!! I dlatego po przejechaniu kilku km akumulator był totalnie rozładowany!!! Jeszcze raz dzięki za porady!!!!!!!!!! :rock: :rock:

Re: Co jest? Pomoc w zdiagnozowaniu problemu...

: 14 września 2014, 13:42
autor: Ciastek9000
A aku udało się jeszcze odratować?

Re: Co jest? Pomoc w zdiagnozowaniu problemu...

: 14 września 2014, 14:43
autor: radziu63
Tak, aku raczej dobre, po naładowaniu i przejechaniu kilku km rozrusznik żwawo kreci, po powrocie sprawdziłem aku i ma trochę ponad 12V. Ale i tak w przyszłym sezonie kupię nowy...

Re: Co jest? Pomoc w zdiagnozowaniu problemu...

: 14 września 2014, 19:14
autor: -waldi-
no trochę maławo ma aku jak tylko trochę po nad 12V po przyjeździe

Re: Co jest? Pomoc w zdiagnozowaniu problemu...

: 14 września 2014, 22:49
autor: Pandik
Do wiosny wystarczy :)