Ucieka prad z akumulatora )-:
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Ucieka prad z akumulatora )-:
Jak w temacie . Moge jezdzic caly dzien z postojami 2-3 godzin , moto pali i chodzi jak bajka . Odstawiam na noc i rano nawet kontrolka jalowego sie nie zajarzy . Akumulator nowy ma 4 dni , naladowany na full , ladowanie na wolnych 14 V na wyzszych 13,8 V oczywiscie ze swiatlami , nie pali mi zadnego bezpiecznika . Sprawdzilem instalacje , ktora sam dodalem jest ok. Mecze sie z tym juz od jakiegos czasu , zalatwilem juz dwa akumulatory . Mam do wyboru zamontowac hebel na plusie i pojezdzic do konca sezonu ( potem oczywiscie nowa wiazka ) albo rozgrzebac teraz cala wiazke i robic nowa ( nie mam za duzo wolnego czasu i zajmie mi to przynajmniej 2 tygodnie ) Nie jestem pewien czy to wina wiazki , moze rozrusznik ? Za wszelkie sugestie gdzie szukac , co sprawdzic ,jak sie zabrac do problemu bede bardzo wdzieczny .
sorki za angielska klawiature
sorki za angielska klawiature
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- GLIWICKI
- Posty: 5643
- Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
- Motocykl: XV 750 '97
- Lokalizacja: Śląsk
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: Ucieka prad z akumulatora )-:
Podłącz szeregowo amperomierz i sprawdź jakie jest natężenie prądu po wyłączeniu stacyjki. Jeżeli zerowe, to wadliwy akumulator. Jeżeli różne od zera, to odłączaj poszczególne bezpieczniki w celu sprawdzenia w którym obwodzie jest obciążenie "dojące akumulator".
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Ucieka prad z akumulatora )-:
regulator oryginalny czy jakiś inny adoptowany ?
Zakładam, że stacyjka oryginalna i nie masz podawanego napięcia stale na cewki.
Zakładam, że stacyjka oryginalna i nie masz podawanego napięcia stale na cewki.
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Ucieka prad z akumulatora )-:
Regulator z Larsona Tourmax , cewki ubiegloroczne oryginaly nic nie robilem z pradem przy cewkach , podlaczyle tak jak byly wczesniej podlaczone .-waldi- pisze:regulator oryginalny czy jakiś inny adoptowany ?
Zakładam, że stacyjka oryginalna i nie masz podawanego napięcia stale na cewki.
sorki za angielska klawiature
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Ucieka prad z akumulatora )-:
no to jak pisał Gliwicki - amperomierz szeregowo i na wyłączonej stacyjce zmierz pobór- jak "0" to aku padnięty niestety
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Ucieka prad z akumulatora )-:
Koledzy , mozecie bardziej obrazowo ? Ktora koncowka miernika i do czego podpiac ?-waldi- pisze:no to jak pisał Gliwicki - amperomierz szeregowo i na wyłączonej stacyjce zmierz pobór- jak "0" to aku padnięty niestety
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- GLIWICKI
- Posty: 5643
- Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
- Motocykl: XV 750 '97
- Lokalizacja: Śląsk
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: Ucieka prad z akumulatora )-:
Amperomierz prąd stały:
- odłączasz plus od akumulatora,
- czerwony kabel z miernika do końcówki (+) akumulatora,
- czarny kabel z miernika do klemy odłączonej od (+) akumulatora.
- odłączasz plus od akumulatora,
- czerwony kabel z miernika do końcówki (+) akumulatora,
- czarny kabel z miernika do klemy odłączonej od (+) akumulatora.
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Ucieka prad z akumulatora )-:
Dzieki wielkie jutro sprawdze .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- Kargul
- Posty: 686
- Rejestracja: 23 listopada 2011, 11:44
- Motocykl: BMW R1200GS
- Lokalizacja: Luboń
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: Ucieka prad z akumulatora )-:
Jak masz jakiegoś znajomego elektryka, to spytaj się czy ma cęgowy amperomierz prądu stałego. Znacznie ułatwi poszukiwania usterki.
PS. Jak rozumiem po dołączeniu klemy, po postoju nocnym nie ma problemu z odpaleniem moto.
PS. Jak rozumiem po dołączeniu klemy, po postoju nocnym nie ma problemu z odpaleniem moto.
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Ucieka prad z akumulatora )-:
Caly problem w tym , ze ani elektryka , ani mechanika w miare dobrego od motocykli nie znam dlatego jestem zdany na siebie i forum .Kargul pisze:Jak masz jakiegoś znajomego elektryka, to spytaj się czy ma cęgowy amperomierz prądu stałego. Znacznie ułatwi poszukiwania usterki.
PS. Jak rozumiem po dołączeniu klemy, po postoju nocnym nie ma problemu z odpaleniem moto.
Po zdjeciu klemy odpala bez problemu , po dwoch dniach od naladowanie napiecie na aku spadlo o 0.01 Volta .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- GLIWICKI
- Posty: 5643
- Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
- Motocykl: XV 750 '97
- Lokalizacja: Śląsk
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: Ucieka prad z akumulatora )-:
Szukaj wiec wampira energetycznego...
- Kargul
- Posty: 686
- Rejestracja: 23 listopada 2011, 11:44
- Motocykl: BMW R1200GS
- Lokalizacja: Luboń
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: Ucieka prad z akumulatora )-:
Hmmm. Jedyne co mi przychodzi do głowy to dopięcie regulatora napięcia i sprawdzenie czy odpali po nocy (sprawdzisz czy regulator nie żre prądu). A następnie odpięcie grubego przewodu od klemy (+) idącego do elektromagnesu, a pozostawić podpięty cienki czerwony przewód i znowu próba odpalenia (sprawdzisz, czy elektromagnes nie żre prądu - nie wiem jak jest zbudowany w 535 - jedna cewka czy dwie).
Pozostałe odbiory oryginalne są zasilane z za stacyjki. Nie wiem jak te dorobione. Jeżeli z przed stacyjki to też odpiąć i sprawdzić co się dzieje.
No i ostatnia rzecz. Odpiąć czerwony cienki kabel od aku albo wyjąć bezpiecznik główny i rano sprawdzić czy odpali. Raczej nie spodziewał bym się przetartych kabli i takiego upływu wiec pozostanie może to być przyczyna wadliwej stacyjki. Ale stacyjkę wpierw bym omomierzem przedzwonił czy nie ma przejścia w pozycji off pomiędzy przewodem czerwonym a pozostałymi dwoma przewodami na rozpiętej kostce.
Pozostałe odbiory oryginalne są zasilane z za stacyjki. Nie wiem jak te dorobione. Jeżeli z przed stacyjki to też odpiąć i sprawdzić co się dzieje.
No i ostatnia rzecz. Odpiąć czerwony cienki kabel od aku albo wyjąć bezpiecznik główny i rano sprawdzić czy odpali. Raczej nie spodziewał bym się przetartych kabli i takiego upływu wiec pozostanie może to być przyczyna wadliwej stacyjki. Ale stacyjkę wpierw bym omomierzem przedzwonił czy nie ma przejścia w pozycji off pomiędzy przewodem czerwonym a pozostałymi dwoma przewodami na rozpiętej kostce.
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Ucieka prad z akumulatora )-:
Sprawdze ( bede potrzebowal trzech nocy , bede sprawdzal po jednym elemencie na noc ) 535 ma dwie cewki . Jedyna dorobka jaka mam to prad na elektromagnes do rezerwy . Robil to kolega elektryk , ale taki od 220V .Kargul pisze:Hmmm. Jedyne co mi przychodzi do głowy to dopięcie regulatora napięcia i sprawdzenie czy odpali po nocy (sprawdzisz czy regulator nie żre prądu). A następnie odpięcie grubego przewodu od klemy (+) idącego do elektromagnesu, a pozostawić podpięty cienki czerwony przewód i znowu próba odpalenia (sprawdzisz, czy elektromagnes nie żre prądu - nie wiem jak jest zbudowany w 535 - jedna cewka czy dwie).
Pozostałe odbiory oryginalne są zasilane z za stacyjki. Nie wiem jak te dorobione. Jeżeli z przed stacyjki to też odpiąć i sprawdzić co się dzieje.
No i ostatnia rzecz. Odpiąć czerwony cienki kabel od aku albo wyjąć bezpiecznik główny i rano sprawdzić czy odpali. Raczej nie spodziewał bym się przetartych kabli i takiego upływu wiec pozostanie może to być przyczyna wadliwej stacyjki. Ale stacyjkę wpierw bym omomierzem przedzwonił czy nie ma przejścia w pozycji off pomiędzy przewodem czerwonym a pozostałymi dwoma przewodami na rozpiętej kostce.
dzieki za wszelkie sugestie odnosnie problemu
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Ucieka prad z akumulatora )-:
-waldi- pisze:no to jak pisał Gliwicki - amperomierz szeregowo i na wyłączonej stacyjce zmierz pobór- jak "0" to aku padnięty niestety
Pomierzylem amperomierz ustawilem na 2m w polaczeniu j/w , amperomierz pokazal 0,42GLIWICKI pisze:Amperomierz prąd stały:
- odłączasz plus od akumulatora,
- czerwony kabel z miernika do końcówki (+) akumulatora,
- czarny kabel z miernika do klemy odłączonej od (+) akumulatora.
-plus akumulatora do bezpiecznika glownego 30A - 0,43
-plus do bezpiecznikow pozostalych 15A - 0,35
-pomiary przy wylaczonej stacyjce ale przy wlaczonym przycisku RUN na kierownicy
-plus do bezpiecznikow 15A z wylaczonym przyciskiem RUN - 0,12
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Ucieka prad z akumulatora )-:
zakres 2mA i wskazanie na nim 0,43, to pomijalny pobór prądu = 430uA
ale jeżeli był to zakres 2A to już tragicznie
ale jeżeli był to zakres 2A to już tragicznie
- Kargul
- Posty: 686
- Rejestracja: 23 listopada 2011, 11:44
- Motocykl: BMW R1200GS
- Lokalizacja: Luboń
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: Ucieka prad z akumulatora )-:
I jeszcze pytanie jak długo były wykonywany pomiar.
Znam przypadek z puszki (też problem z rozładowującym się aku), że na wyłączonym zapłonie (bez kluczyka w stacyjce) płynął sobie jakiś mały prąd (akceptowalny)i nagle jebnięcie po 5A na chwile. I taki szpile regularnie się powtarzały, ale przy krótkim pomiarze można je było przeoczyć.
Co do prądów to jak Waldi napisał jak na zakresie 2mA to pomijalne prądy, jak na zakresie 2A do dużo. Ale za stacyjką, jeśli jest sprawna nie powinno mieć to miejsca.
PS zamiast wyjęcie bezpiecznika głównego lepiej rozepnij stacyjce na kostkach.
PS Niestety lepszych metod nie znam bez miernika cęgowego.
Znam przypadek z puszki (też problem z rozładowującym się aku), że na wyłączonym zapłonie (bez kluczyka w stacyjce) płynął sobie jakiś mały prąd (akceptowalny)i nagle jebnięcie po 5A na chwile. I taki szpile regularnie się powtarzały, ale przy krótkim pomiarze można je było przeoczyć.
Co do prądów to jak Waldi napisał jak na zakresie 2mA to pomijalne prądy, jak na zakresie 2A do dużo. Ale za stacyjką, jeśli jest sprawna nie powinno mieć to miejsca.
PS zamiast wyjęcie bezpiecznika głównego lepiej rozepnij stacyjce na kostkach.
PS Niestety lepszych metod nie znam bez miernika cęgowego.
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Ucieka prad z akumulatora )-:
koledzy , przepraszam wprowadzilem w blad , przy ustawieniu amperomierza na 200u uzyskalem pomiar 03.8
We wczesniejszych przy ustawieniu na 2m uzyskalem .042 czyli chyba 0.042 a nie jak podalem 0.42.
czy to znaczy , ze pobor jest do przyjecia?
We wczesniejszych przy ustawieniu na 2m uzyskalem .042 czyli chyba 0.042 a nie jak podalem 0.42.
czy to znaczy , ze pobor jest do przyjecia?
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Ucieka prad z akumulatora )-:
No to pomijalnie mały pobór prądu.
Wskazuje to na uszkodzone aku.
Wskazuje to na uszkodzone aku.
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Ucieka prad z akumulatora )-:
Czyli aku do wymiany ? Ma dopiero pare dni i to jest druga sztuka w ciagu miesiaca , apel do forumowiczow , nie kupujcie akumulatorow o nazwie :easy start .-waldi- pisze:No to pomijalnie mały pobór prądu.
Wskazuje to na uszkodzone aku.
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- GLIWICKI
- Posty: 5643
- Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
- Motocykl: XV 750 '97
- Lokalizacja: Śląsk
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: Ucieka prad z akumulatora )-:
Sprawdz jeszcze napiecie pod obciazeniem.
- Kargul
- Posty: 686
- Rejestracja: 23 listopada 2011, 11:44
- Motocykl: BMW R1200GS
- Lokalizacja: Luboń
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: Ucieka prad z akumulatora )-:
Jakos nie jestem przekonany co do wadliwego aku, skoro przy odlaczonych klemach pali moto na drugi dzien. Lepiej sprawdz wszystko jeszcze raz.
- DARKMAN
- Posty: 899
- Rejestracja: 07 czerwca 2010, 00:39
- Motocykl: Virago 535 '90
- Lokalizacja: Legnica
- Wiek: 34
- Status: Offline
Re: Ucieka prad z akumulatora )-:
Albo pokaż nam zdjęcie instalacji bo zdarzali się tacy co mieli jeden wielki sajgon polepiony z dziesięciu motocykli.
Yamaha Virago 535
SZUKASZ NOWYCH OPON DO SWOJEJ YAMAHY?? NAPISZ PW A BĘDĄ TAŃSZE NIŻ W NECIE!
Wymiana opon motocyklowych - LEGNICA i okolice. Przystępne ceny!
SZUKASZ NOWYCH OPON DO SWOJEJ YAMAHY?? NAPISZ PW A BĘDĄ TAŃSZE NIŻ W NECIE!
Wymiana opon motocyklowych - LEGNICA i okolice. Przystępne ceny!
- Ciastek9000
- Posty: 384
- Rejestracja: 15 maja 2014, 18:54
- Motocykl: Yamaha XV750
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: Ucieka prad z akumulatora )-:
Ja nie jestem elektrykiem ale nie ma opcji żeby 2 aku w ciągu miesiąca padły.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Ucieka prad z akumulatora )-:
zostaje jeszcze opcja zwarcia gdzieś na instalacji, ale to już trzeba kopać
korespondencyjnie ciężko będzie
korespondencyjnie ciężko będzie
- GLIWICKI
- Posty: 5643
- Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
- Motocykl: XV 750 '97
- Lokalizacja: Śląsk
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: Ucieka prad z akumulatora )-:
Może któryś z przewodów jest przetarty/uszkodzony? Podepnij jeszcze raz amperomierz i ruszaj kablami.