Strona 1 z 1

Problem z biegiem neutralnym

: 03 sierpnia 2014, 18:43
autor: dredek7
Witajcie! Podczas próby przełączenia na bieg neutralny, zamiast niego przeskakuje 2, potem 1. Próbuję z odpuszczeniem sprzęgła, dodaniem gazu, ale to nie zawsze działa. Jeśli ponawiam te próby dłuższy czas motocykl gaśnie i potem nie chce zapalić przez co najmniej godzinę, potem jest wszystko ok. Zupełnie nie wiem co robię źle. Proszę o konstruktywną krytykę, bez zbędnych złośliwości. Każdy kiedyś zaczynał :). Pozdrawiam :)

Re: Problem z biegiem neutralnym

: 03 sierpnia 2014, 20:32
autor: leszekk
Na luz najlepiej próbować zrzucić gdy jeszcze motocykl się toczy.
Jeśli wskutek awaryjnego hamowania zostałeś na jakimś biegu i trudno Ci wyłączyć bieg i zostać na luzie zbadaj dwie rzeczy: czy dźwignie sterowania biegami sa dobrze posmarowane i czy poprawnie wyregulowane jest sprzęgło (nie tylko naciąg linki) - poczytasz o tym w archiwalnych wątkach warsztatowych - nie jeden o to pytał

Re: Problem z biegiem neutralnym

: 03 sierpnia 2014, 20:53
autor: -waldi-
zmień olej z castrola na inny :D

Re: Problem z biegiem neutralnym

: 03 sierpnia 2014, 21:01
autor: leszekk
Miało być bez zbędnych złośliwości ;-)

Re: Problem z biegiem neutralnym

: 04 sierpnia 2014, 05:44
autor: -waldi-
to nie jest złośliwość, tylko rada

Re: Problem z biegiem neutralnym

: 01 września 2014, 19:54
autor: dredek7
A co sądzisz o dolaniu ulepszacza do oleju? Boję się, że sprzęgło zacznie mi ślizgać

Re: Problem z biegiem neutralnym

: 01 września 2014, 20:12
autor: leszekk
Dolewanie ulepszaczy ? To się robi jak masz do opchnięcia Golfa jedynkę z 1980-go roku a kompresja Ci siadła.

Re: Problem z biegiem neutralnym

: 01 września 2014, 21:48
autor: barg
dredek7 pisze:Witajcie! Podczas próby przełączenia na bieg neutralny, zamiast niego przeskakuje 2, potem 1.
Teoretycznie przy redukcji do zatrzymania powinno się zbić do jedynki a dopiero z pierwszego biegu na luz. Delikatnie operując dźwignią można trafić oczywiście z 2 na luz. Z jedynki dźwignia powinna iść do góry bez większego oporu. Jeżeli tak nie jest to może przykładasz do niej zbyt dużą siłę i przeskakuje na 2? (nie wysprzęgla?)
Wymiana oleju (nawet jeśli masz inny niż tu deprecjonowany) wydaje się być niezłym pomysłem.
Jeśli ponawiam te próby dłuższy czas motocykl gaśnie i potem nie chce zapalić przez co najmniej godzinę, potem jest wszystko ok.
Jaki to miałoby mieć związek z przełączaniem biegów? :?

Re: Problem z biegiem neutralnym

: 01 września 2014, 21:58
autor: autsajder
dredek7 pisze:Witajcie! Podczas próby przełączenia na bieg neutralny, zamiast niego przeskakuje 2, potem 1. Próbuję z odpuszczeniem sprzęgła, dodaniem gazu, ale to nie zawsze działa. Jeśli ponawiam te próby dłuższy czas motocykl gaśnie i potem nie chce zapalić przez co najmniej godzinę, potem jest wszystko ok. Zupełnie nie wiem co robię źle. Proszę o konstruktywną krytykę, bez zbędnych złośliwości. Każdy kiedyś zaczynał :). Pozdrawiam :)
Wymień olej na nowy kolego :motorcycle:

Re: Problem z biegiem neutralnym

: 03 września 2014, 17:38
autor: dredek7
Winowajcą okazało się sprzęgło. Olej wymieniony był przed sezonem na nowy

Re: Problem z biegiem neutralnym

: 03 września 2014, 17:40
autor: -waldi-
czyli co:

tarcze, regulacja ?

Re: Problem z biegiem neutralnym

: 04 września 2014, 20:29
autor: dredek7
regulacja

Re: Problem z biegiem neutralnym

: 05 lipca 2022, 10:52
autor: Zenon
ten sam problem z wyższych biegów schodzi sie spoko ale neutrala i jedynki nie da się wbić zostaje na dwójce olej po wymianie w serwisie wszystko dzie je się po zagrzaniu motocykla

Re: Problem z biegiem neutralnym

: 05 lipca 2022, 11:59
autor: Mrówka
Mam podobny problem, w moim przypadku neutral wskakuje ale od czasu do czasu jest problem z przejściem z zero na jeden lub dwa po zatrzymaniu, dźwignia zmiany biegów robi się twarda i nie wskakuje żaden bieg, trzeba motor pchnąć z pół metra i wtedy wskoczy. Nie ma to nic wspólnego z zimnym czy ciepłym silnikiem, olej wymieniony, sprzęgło wymienione linka naciągnięta do końca. Nie ma problemów z resztą biegów. Co to może być?

Re: Problem z biegiem neutralnym

: 06 lipca 2022, 00:20
autor: Kazor
barg pisze: 01 września 2014, 21:48 Teoretycznie przy redukcji do zatrzymania powinno się zbić do jedynki a dopiero z pierwszego biegu na luz.
Niby odkopane w sezonie ogórkowym, ale czysto kronikarsko :P

Kolejne jakieś szamańskie rady... :twisted:
Chyba tylko po to, żeby jedynka bardziej piłowała :mrgreen:
Mrówka pisze: 05 lipca 2022, 11:59 Mam podobny problem, w moim przypadku neutral wskakuje ale od czasu do czasu jest problem z przejściem z zero na jeden lub dwa po zatrzymaniu, dźwignia zmiany biegów robi się twarda i nie wskakuje żaden bieg, trzeba motor pchnąć z pół metra i wtedy wskoczy. Nie ma to nic wspólnego z zimnym czy ciepłym silnikiem, olej wymieniony, sprzęgło wymienione linka naciągnięta do końca. Nie ma problemów z resztą biegów. Co to może być?
Obstawiam, że sprzęgło zupełnie nie ciągnie jakimś cudem, albo pojawiły się opory na wyjściu i w zatrzymaniu kły CZASEM trafiają na siebie, stąd wbicie biegu przy popchnięciu.
Sprawdziłbym, czy jeśli szybko po wciśnięciu sprzęgła wbijasz bieg, to problem też występuje.

Re: Problem z biegiem neutralnym

: 10 lipca 2022, 10:14
autor: Mrówka
Przy wyłączonym silniku biegi wchodzą tak samo ze sprzęgłem czy bez