Wygląd świec - wasze zdanie na ich temat?

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
nieprosty
Status: Offline

Wygląd świec - wasze zdanie na ich temat?

Post autor: nieprosty »

Witam.
Niedawno wymieniłem świece ( NGK BRE 7 E). Gaźniki były synchronizowane, zawory regulowane itp. Po przejechaniu ponad ok 200 km, sprawdzałem je i były idealne. Ostatnio pojechałem na zlot do Leska. Musiałem po drodze dać Virażce w palnik, bo podłączyłem się do kilku innych motocyklistów, ale o znacznie mocniejszych maszynach.. I coś się jej stało... Przy biegu jałowym i przy wysprzęglaniu wchodziła na bardzo wysokie obroty. Stojąc na krzyżówce, śrubą regulującą obroty biegu jałowego doprowadziłem ją do "porządku"... No i niby jest ok.
Po powrocie do domu, sprawdziłem membrany - są całe.
Sprawdziłem świece i... Ta od strony kierowcy wygląda tak:
http://images24.fotosik.pl/244/c375752a4f7f0f06med.jpg
I nie mam do niej zastrzeżeń (sami oceńcie).
Natomiast druga wygląda trochę gorzej:
http://images28.fotosik.pl/243/954db535b0413d3dmed.jpg
Muszę dodać, że przed zrobieniem zdjęć, sprawdzałem ile jestem w stanie wyciągnąć (ok 135 km/h z wielkim trudem), bo zaniepokoiło mnie, że inni Viragowcy bez problemu uzyskują zacznie większe prędkości.
Co Wy o tym myślicie? Miał ktoś podobne problemy?
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Wygląd świec - wasze zdanie na ich temat?

Post autor: Blunio »

nieprosty pisze:Co Wy o tym myślicie? Miał ktoś podobne problemy?
Z wygladu Twoich świec może wynikać, że pierwsza z pokazanych pracowała na zbyt ubogiej mieszance, druga na trochę za bogatej. Idealny byłby stan pośredni pomiędzy obydwoma.
Kolor izolatora powinien być kawy z mlekiem, drobny nalot nagaru na części metalowej (tej z gwintem) jest dopuszczalny. Może pod wpływem drgań (jak musiało drżeć Twoje maleństwo, kiedy je tak nieludzko przegoniłeś :mrgreen: )uległy rozsynchronizowaniu gaźniki. Bądź zmianie początkowe ustawienia gaźników.
Też miałem taki stan podczas regulacji gażników, że po dodaniu gazu wchodziła na obroty, ale niechętnie z nich schodziła i wolne obroty trzeba było zmniejszać. Z tym że regulacja tą dużą srubą pomiędzy gaźnikami to tylko półśrodek.
Jeżeli jesteś stałym czytelnikiem tego forum, powinieneś dać sobie radę.
Pozdrawiam B
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
nieprosty
Status: Offline

Re: Wygląd świec - wasze zdanie na ich temat?

Post autor: nieprosty »

Faktycznie drżała dość mocno...
Póki co to spróbuję właśnie tą dużą śrubą między gaźnikami :wink: pokręcić, zobaczymy co mi wyjdzie. Na razie dzięki i odezwę się jak coś zdziałam.
Pozdrowionka

[ Dodano: Pon Lip 21, 2008 9:28 am ]
Korzystając z instrukcji forumowiczów, zrobiłem "wakuometr", zsynchronizowałem gaźniki pojeździłem (wprawdzie niewiele, bo nie miałem czasu) i... Świece wyglądają dalej tak jak wyglądały na zdjęciach wyżej. :neutral:
A wszystko było tip top zanim Virażki nie pogoniłem... ehhh
Macie jakieś pomysły, co z tym zrobić?
ODPOWIEDZ