brak ładowania
: 15 lipca 2014, 20:33
Witam, przydarzyła mi się nie miła sytuacja wyjeżdżając z Łagowa , otóż okazało się że po przejechaniu 10km nie mam ładowania moto zgasło , przyciskam na starter i nic tylko pykanie przekaźnika to kumpel mnie na pych i odpaliła i jakoś szczęśliwie dojechałem do domu 200km bez ładowania , teraz do rzeczy, zrobiłem pomiary:
Odłączyłem regulator napięcia ,po czym nastawiłem miernik cyfrowy na 2MegaOma i jednym przewodem z miernika (+) przyłożyłem do masy motoru, a drugim przewodem (-) z miernika przyłożyłem do trzech pinów po kolei i pomiar pokazał :
a)1,97
b)1,98
c)1,99
czyli regulator dobry???
SPRAWDZENIE WYDAJNOŚCI ALTERNATORA (PRZY WŁĄCZONYM SILNIKU MNIEJ WIĘCEJ NA PÓŁ GAZU) PRZY ODŁĄCZONYM REGULATORZE NAPIĘCIA:
POMIAR POKAZAŁ :
A-B 60V
B-C 23V
A-C 60V
chyba spalone jakieś przejście???
i do tego wykręciłem alternator z pokrywy silnika i wziąłem w urządzeniu pomiarowym na (dzwonek)
i jednym przewodem dotykałem pinów w obudowie 1,2,3 , a drugim dotykałem korpusu alternatora i robiło przejście na każdych trzech pinach dzwonek dzwonił.
p.s wiem że były już tematy dotyczące braku ładowania ale chce usłyszeć opinie od Was czy po pomiarach co jest zepsute a co dobre czyli alternator czy regulator ???
Odłączyłem regulator napięcia ,po czym nastawiłem miernik cyfrowy na 2MegaOma i jednym przewodem z miernika (+) przyłożyłem do masy motoru, a drugim przewodem (-) z miernika przyłożyłem do trzech pinów po kolei i pomiar pokazał :
a)1,97
b)1,98
c)1,99
czyli regulator dobry???
SPRAWDZENIE WYDAJNOŚCI ALTERNATORA (PRZY WŁĄCZONYM SILNIKU MNIEJ WIĘCEJ NA PÓŁ GAZU) PRZY ODŁĄCZONYM REGULATORZE NAPIĘCIA:
POMIAR POKAZAŁ :
A-B 60V
B-C 23V
A-C 60V
chyba spalone jakieś przejście???
i do tego wykręciłem alternator z pokrywy silnika i wziąłem w urządzeniu pomiarowym na (dzwonek)
i jednym przewodem dotykałem pinów w obudowie 1,2,3 , a drugim dotykałem korpusu alternatora i robiło przejście na każdych trzech pinach dzwonek dzwonił.
p.s wiem że były już tematy dotyczące braku ładowania ale chce usłyszeć opinie od Was czy po pomiarach co jest zepsute a co dobre czyli alternator czy regulator ???