wymiana alternatora
-
- Status: Offline
wymiana alternatora
Witam
Właśnie zostałem zmuszony do wymontowania alternatora (przebicie do masy) w związku z czym zabrałem się do odkręcenia lewej osłony silnika. Spuściłem olej, odkręciłem stopkę od zmiany biegów, poodkręcałem śruby imbusowe i zacząłem ścigać obudowę ale niestety po ściągnięciu jej tak z 2cm obudowa się zablokowała i nie da się jej zdjąć.
Z tego co zauważyłem to blokuje się na zębatce z bendixa rozrusznika która haczy o obudowę alternatora. Wydaje mi się że te zębatki powinny zostać w środku a nie wysuwać się z obudową?
W związku z tym czy ktoś byłby w stanie mi powiedzieć co robie źle ewentualnie czego nie odkręciłem bądź co odkręciłem za dużo?
Z góry dzięki
Właśnie zostałem zmuszony do wymontowania alternatora (przebicie do masy) w związku z czym zabrałem się do odkręcenia lewej osłony silnika. Spuściłem olej, odkręciłem stopkę od zmiany biegów, poodkręcałem śruby imbusowe i zacząłem ścigać obudowę ale niestety po ściągnięciu jej tak z 2cm obudowa się zablokowała i nie da się jej zdjąć.
Z tego co zauważyłem to blokuje się na zębatce z bendixa rozrusznika która haczy o obudowę alternatora. Wydaje mi się że te zębatki powinny zostać w środku a nie wysuwać się z obudową?
W związku z tym czy ktoś byłby w stanie mi powiedzieć co robie źle ewentualnie czego nie odkręciłem bądź co odkręciłem za dużo?
Z góry dzięki
Re: wymiana alternatora
A odkreciles przewody elektryczne od rozrusznika i widełki pod małym deklem z przodu silnika?
-
- Status: Offline
Re: wymiana alternatora
Przewody tak, widełki nie, chodzi Ci o ten dekielek na elektromagnesie? Pamiętasz może ile tam śrub trzeba poodkręcać ?Artur pisze:A odkreciles przewody elektryczne od rozrusznika i widełki pod małym deklem z przodu silnika?
- Pandik
- Posty: 2755
- Rejestracja: 22 kwietnia 2012, 19:55
- Motocykl: Borsuk
- Lokalizacja: Czerwionka
- Wiek: 48
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: wymiana alternatora
Właśnie zrobiłem przed chwilą to samo w mojej 750tce 90r, nie wiem jak to wygląda u Ciebie ale ja musiałem odkręcić torxem ten "grzybek" w który wchodził drugi koniec dźwigienki no i tą ośkę w środku dźwigienki, potem dekiel zszedł, kabli nie ruszałem, elektromagnes został że tak powiem przy silniku. Czyli zdemontuj ten układ: elektromagnes-dźwigienka z ośką po środku - końcówka dźwigienki wchodząca do "grzybka".
Zapytaj też Wintersa, macie chyba podobne maszyny a gadał mi że u niego jest chyba troszkę inaczej.
Zapytaj też Wintersa, macie chyba podobne maszyny a gadał mi że u niego jest chyba troszkę inaczej.
-
- Status: Offline
Re: wymiana alternatora
Ok faktycznie jest tam taki grzybek na torxa jutro się z tym pobawie mam nadzieje że pomoże.
- Pandik
- Posty: 2755
- Rejestracja: 22 kwietnia 2012, 19:55
- Motocykl: Borsuk
- Lokalizacja: Czerwionka
- Wiek: 48
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: wymiana alternatora
Jak go masz to to jest to 15min temu wróciłem z garażu. U mnie trzeba było odkręcić jeszcze dwa krzyżaki przy tej ozdobnej obudowie elektromagnesu, sięgając z drugiej strony długim śrubokrętem, chyba że masz jakąś sprytną grzechotkę.
-
- Status: Offline
Re: wymiana alternatora
Dobra udało się ściągnąć osłonę ale teraz kolejne pytanie czy przewody biegnace do alternatora najlepiej gdzieś odciąć czy rozłączyć wtyczki i wyjąć uzwojenie razem z impulsatorem ?
- Pandik
- Posty: 2755
- Rejestracja: 22 kwietnia 2012, 19:55
- Motocykl: Borsuk
- Lokalizacja: Czerwionka
- Wiek: 48
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: wymiana alternatora
Rozłączyć i wyjąć, jedną gumę uszczelniającą i tak będziesz musiał przeciąć ale lepiej wyjmij razem z impulsatorem i jedź do Gogołowej na wiejską117 (503 038 126) dostaniesz przewinięte uzwojenie od ręki i kolo powie Ci jak tą gumę przeciąć. Właśnie zamontowałem, ładowanie na światłach w okolicach 14V.
- Winters
- Posty: 729
- Rejestracja: 22 stycznia 2013, 18:39
- Motocykl: XV 750, Vulcan 1600
- Lokalizacja: Mikołów
- Wiek: 49
- Status: Offline
Re: wymiana alternatora
Pandik pisze: Właśnie zamontowałem, ładowanie na światłach w okolicach 14V.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: wymiana alternatora
taaa, a świstak siedzi i zawija
14V to masz przy 1500 obrotów... ile masz przy 5000?
14V to masz przy 1500 obrotów... ile masz przy 5000?
- Pandik
- Posty: 2755
- Rejestracja: 22 kwietnia 2012, 19:55
- Motocykl: Borsuk
- Lokalizacja: Czerwionka
- Wiek: 48
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: wymiana alternatora
Mniej i tak powinno być, napraw se Waldi te swoje mierniki
Acha, rozumim że trzymasz Virkę stale w okolicach 5k?
Acha, rozumim że trzymasz Virkę stale w okolicach 5k?
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: wymiana alternatora
skoro wiesz lepiej to się nie odzywam
- Pandik
- Posty: 2755
- Rejestracja: 22 kwietnia 2012, 19:55
- Motocykl: Borsuk
- Lokalizacja: Czerwionka
- Wiek: 48
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: wymiana alternatora
Hej Waldi, nie podchodź emocjonalnie Jestem wdzięczny za diagnozę na weselu i za wszystkie porady.
Post powyżej to tak na rozruszanie
Post powyżej to tak na rozruszanie
- Winters
- Posty: 729
- Rejestracja: 22 stycznia 2013, 18:39
- Motocykl: XV 750, Vulcan 1600
- Lokalizacja: Mikołów
- Wiek: 49
- Status: Offline
Re: wymiana alternatora
Valdi..to ile ma być przy 5000 obrotów?-waldi- pisze:taaa, a świstak siedzi i zawija
14V to masz przy 1500 obrotów... ile masz przy 5000?
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: wymiana alternatora
u Ciebie 14,7 +-0,5V
chodziło mi o to ile siada to napięcie bo przy zrypanej instalacji siada dośc dużo, a przez to tyrystory mocniej po dup.e obrywają - skutek upalone regulatory, ale ja się nie znam na tym
chodziło mi o to ile siada to napięcie bo przy zrypanej instalacji siada dośc dużo, a przez to tyrystory mocniej po dup.e obrywają - skutek upalone regulatory, ale ja się nie znam na tym
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 16 sierpnia 2015, 13:13
- Motocykl: Yamaha virago xv125
- Status: Offline
Re: wymiana alternatora
nie rozumie smiechu 14v przy 1500obr . przy 5000 i przy 9000 obrotów powinno być takie same . czy z włączonymi czy wyłączonych świateł . radził bym poczytać nie wiernym chociaż wikipedie po co jest regulator napięcia. a z tego co mi wiadomo to optymalne ładowanie zaczyna się od 13,7v do max 14,5v
-
- Posty: 310
- Rejestracja: 12 lutego 2015, 19:27
- Motocykl: Yamaszka
- Lokalizacja: południowy wschód
- Status: Offline
Re: wymiana alternatora
Najpier poczytaj co to są spadki napiecia na przewodach, polączeniach i tp.Klos1425 pisze:nie rozumie smiechu 14v przy 1500obr . przy 5000 i przy 9000 obrotów powinno być takie same . czy z włączonymi czy wyłączonych świateł . radził bym poczytać nie wiernym chociaż wikipedie po co jest regulator napięcia. a z tego co mi wiadomo to optymalne ładowanie zaczyna się od 13,7v do max 14,5v