Strona 1 z 3

regulacja mieszanki raz jeszcze

: 04 lipca 2008, 16:49
autor: wierzba
Witam !
Moje świece są czarne i okopcone co jednoznacznie wskazuje na zbyt bogatą mieszankę. Szukałem i nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na pytanie w którą stronę kręcić śrubą przy gaźniku żeby mieszanka była uboższa.
Poziomu paliwa w komorach pływakowych jeszcze nie sprawdzałem, może tu leży pies pogrzebany ?

pozdrawiam
wierzba

Re: regulacja mieszanki raz jeszcze

: 04 lipca 2008, 16:58
autor: Blunio
wierzba pisze:tu leży pies pogrzebany ?
Gaźnik zawiera kilka układów (ssanie, obroty jałowe, praca pod obciążeniem), które sa nawzajem zależne, uzupełniają się i "przenikają". Regulacja powinna być przeprowadzona kompleksowo, i wtedy będzie udana i skuteczna. Już kilka paluchów połamano na klawiaturze pisząc o tych rzeczach, poczytaj i wtedy już pytaj o konkrety.
A kręcenie śrubami, jak to napisałeś należy do elementu regulacji obrotów jałowych. Jak pojeździsz i dasz lalce "po zaworach" i dalej świece będą czarne, stawiałbym na poziom paliwa. Jeszcze jeden z kolegów odkrył, że reguluje się dawkę paliwa przesuwając iglice. Czyli można je wyciągnąć lub wsunąć względem obudowy.
To na razie tyle :-)

Re: regulacja mieszanki raz jeszcze

: 04 lipca 2008, 17:54
autor: jaroz
clymer, strona 405 (wersji elektronicznej); foto 21, 22. niestety, kierunku kręcenia śrubką nie podają. viewtopic.php?t=229

Re: regulacja mieszanki raz jeszcze

: 12 lipca 2008, 13:37
autor: buchalter
jaroz pisze:kierunku kręcenia śrubką nie podają
Wydaje mi się, że odkręcanie śrubki wzbogaca mieszankę, wkręcanie zubaża.

Re: regulacja mieszanki raz jeszcze

: 28 sierpnia 2008, 21:26
autor: jacekts
buchalter pisze:
jaroz pisze:kierunku kręcenia śrubką nie podają
Wydaje mi się, że odkręcanie śrubki wzbogaca mieszankę, wkręcanie zubaża.
Z tego co wiem to wykręcanie zaworków iglicowych powoduje zwiększenie ilości powietrza w mieszance .Ostatnio z tym walczę.Według instrukcji 2 obroty out czyli wykręcic.Tyle że nie zawsze się da .Bo najpierw regulacja poziomu paliwa w gaźniku.

Re: regulacja mieszanki raz jeszcze

: 31 sierpnia 2008, 12:35
autor: ayo007
jacekts pisze:Z tego co wiem to wykręcanie zaworków iglicowych powoduje zwiększenie ilości powietrza w mieszance .
Mam nadzieje, ze to jest przejęzyczenie kolegi, proponuje troszke postudiowac temat i napisane na ten temat posty, a napewno wszystko stanie sie jasne :cool:

Re: regulacja mieszanki raz jeszcze

: 22 grudnia 2008, 20:54
autor: kodimk
. mieszanke regulujesz (jesli juz) wkretem pod spodem gaznika,plywaka nie tykaj !!!!!!!ma byc fabrycznie i nie ma sensu tam nic ruszac.poziom ma byc taki zeby paliwo nie wylewalo sie z gaznika zwykle giecie wyginanie blaszek nic nie daje ,Poziom ma byc taki zeby nie dopuscic do opruznienia komory plywakowej .Zwykle tak sie nie dzieje bo odplyw mieszanki jest tuz nad dnem komory,wiec plywak sluzy tylko do tego by wpuscic odpowiedni nie zaduzo mieszanki .zamkanc doplyw tuz przed przelaniem prze otworek przelewowy .Ottorek ten nie ma znaczenia w pracy poniewaz jest na gorze .,i tyle Regulujesz tylko wkretem od powietrza i sruba od obrotow ,ta co ustawia spoczynkowa pozycje przepustnicy.........,jeli masz jeden gaznik to. wkrecasz na maxa srybe od powietrza i wykrecasz 2-3 obrotow pilnuja rolgazem by nie zgasl,krecisz ŚRUBKA tak by mial jak najrowniejsze obroty i zarazem najwyzsze,jak ci sie to uda,to obnizasz oboty do 900,sruba od obrotow ta wystajaca (jak w 750) i wszystko.Dla perfekcji mozesz znowu pokrecic ta od powietrza,apotem znowu od obrotow ale przewaznie raz wystarcza,WKRECAJAC SRUBE OD MIESZANKI ODEJMUJESZ POWIETRZA,TYM SAMYM WZRASTA PROPORCJONALNIE ILOSC PALIWA.WYKRECASZ DAJESZ WIECEJ POWIETRZA A MNIEJ PROPORCJONALNIE DOSTAJE PALIWA ,I TYLE Sztuka wtym zeby dobrze dobrac proporcje:))SILNIK MA BYC NAGRZANY I STAC PROSTO.]

Re: regulacja mieszanki raz jeszcze

: 14 marca 2009, 17:38
autor: EMAX
sory kodimk ale nierozumnie jednej kwesti ...mieszanke regulujesz (jesli juz) wkretem pod spodem gaznika,,,, tym wktentem co robisz synchronizację ,,,czy tym co jest w komorze pływakowej pod plywakiem .... cały czas mowa tu o 535 bo jak napisał
JAROZ to.....clymer, strona 405 (wersji elektronicznej); foto 21, 22. niestety, kierunku kręcenia śrubką nie podają. pytam bo te w komorze plywakowej ja mam wkrecone na maxa taraz sie zagubiłem :-(

Re: regulacja mieszanki raz jeszcze

: 14 marca 2009, 17:47
autor: plaza66
EMAX pisze:kierunku kręcenia śrubką nie podają
W prawo wkręcasz, w lewo dwa obroty wykrecasz od momentu wkręcenia na max.
Tak mi się wydaje, że w 535 sa 2 obroty... wykręć.
I nie śrubą do synchro, tylko tą pod pływakiem...

:rock:

Re: regulacja mieszanki raz jeszcze

: 14 marca 2009, 17:54
autor: EMAX
dzieki plaza66 pytam bo jak rozebrałem gażniki poraz pierwszy to mam na maxa wszystkie dokręcone i brak mi mocy max 80km/h :rock:

Re: regulacja mieszanki raz jeszcze

: 14 marca 2009, 19:42
autor: Robert von Berlin
Zasada jest taka, ze wykrecanie sruby zubaza mieszanke - wkrecanie wzbogaca. Przy czym wartosci fabryczne nalezy uznac za wykladnie a praktycznie trzeba uwzglednic potrzeby motaga, nieszczelnosci idt. Poprawiamy sklad leciutko i...sprawdzamy wyglad swiec po przejechaniu kilkudziesieciu km!!! Oczywiscie pomaga analizator spalin!

Re: regulacja mieszanki raz jeszcze

: 15 marca 2009, 11:28
autor: plaza66
buchalter pisze:Wydaje mi się, że odkręcanie śrubki wzbogaca mieszankę, wkręcanie zubaża.
Bertoner pisze:Zasada jest taka, ze wykrecanie sruby zubaza mieszanke
Panowie zdecydujcie się... :roll:
Na logikę biorąc, to wkręcanie zubaża mieszankę. Wkręcając ją zamykamy dopływ paliwa :wink:

:rock:

Re: regulacja mieszanki raz jeszcze

: 17 marca 2009, 08:02
autor: EMAX
Koledzy niemogę ustawić skladu mieszanki wtej chwili mam śrubę wkręconą do końca po wykręceniu 2 obrotów śruba wypada koniec gwintu niewiem oco tam chodzi nie orginalne śruby czy co teraz zgupialem bo skoro nie orginalne to jakie po wykręceniu 1 obrotu śruba jakoś lużno lata czy czegoś tam brakuje niewiem może wiecie jakie są orginalne rozmiary tej śruby moto był u mechanika w szczecinie :-(

Re: regulacja mieszanki raz jeszcze

: 17 marca 2009, 09:11
autor: mrroberto
srubka ktora mozesz pokrecic i regulowac sklad mieszanki lecz tylko w zakresie wolnych obrotow znajduje sie od strony membran. powinna byc zaslepiona gumka. jest wkrecona gleboko na jakies 20 obrotow do calkowitego wkrecenia razem ze sprezynka i oringiema a na koncu zaostrzona. (przypomina stozek) nie ma mozliwosci aby byla luzna po wykreceniu na dwa obroty. reszta srubek w gazniku powinna byc dokrecona. obawiam sie ze krecisz nie tym co trzeba.

Re: regulacja mieszanki raz jeszcze

: 17 marca 2009, 09:14
autor: EMAX
to ta śruba lecz jak mówisz ja mam wogule mie odtego :-(

[ Dodano: Wto Mar 17, 2009 9:19 am ]
umnie ona ma centymetr gwintu noto pech nigdy więcej na warsztat taki jak ten z kąd wziaść takie śrubki :-(

Re: regulacja mieszanki raz jeszcze

: 17 marca 2009, 09:24
autor: mrroberto
a jaka masz w drugim gazniku?

acha i nie wyobrazam sobie aby bylo tam wkrecone cos innego...

Re: regulacja mieszanki raz jeszcze

: 17 marca 2009, 09:31
autor: EMAX
to jest śrubka regulująca sklad mieszanki znajduje się tam gdzie pływak-xv 535

[ Dodano: Wto Mar 17, 2009 9:37 am ]
śrubka chyba ma za zadanie wykręcając ją regulację iglicy ktura jest tam w środku sęk w tym że te u mnie niedochodzom do tej iglicy a pozatym wydaje misię że powinna być jakaś sprężynka i dluższa śrubka żeby się nie odkręcała :-(

Re: regulacja mieszanki raz jeszcze

: 17 marca 2009, 09:41
autor: mrroberto
sklad mieszanki mozna regulowac:
1. srubka tak jak napisalem wyzej i tylko wolnych obrotow.
2. ustawiajac poziom paliwa. (podginajac blaszke na plywaku)
3. iglica pod membrana (zmieniajac zawleczke na rowkach iglicy, opuszczajac lub podnaszac iglice)
4. dysza glowna (wymiana na miejsza lub wieksza)

tak sie ustawia gaznik i o innych srubkach regulacyjnych nie slyszalem.

Re: regulacja mieszanki raz jeszcze

: 17 marca 2009, 09:47
autor: EMAX
plaza66 pisał o śrubce regulacyjnej poziom paliwa ,mam ustawiony zobacz post od począdku :???:

[ Dodano: Wto Mar 17, 2009 9:49 am ]
to śrubka składu mieszanki sory

Re: regulacja mieszanki raz jeszcze

: 17 marca 2009, 10:24
autor: mrroberto
zamieszczam Ci teraz diagram zasady dzialania i budowy gaznika. Napisz czym Ty krecisz.
http://www.viragotech.com/XV500/chapter4_3_1.png

Re: regulacja mieszanki raz jeszcze

: 17 marca 2009, 10:34
autor: EMAX
Nie noge sie doszukać na tym diagramie ale sprawa jest taka odkręcam komore pływakowom jest plywak na u gury jest ta śrubka kturą kręce bo nadole plywaka jest śruba z dziurką to jest chyba dysza główna więcej tam śrubek niema zdjęcie jest w opisie ayo007 :???:

Re: regulacja mieszanki raz jeszcze

: 17 marca 2009, 11:17
autor: mrroberto
Nie wiem czym krecisz ale to i tak niewazne. Tam nie ma nic do krecenia...wszystko ma byc dokrecone i basta. sposob regulacji jest taki jak napisalem wczesniej.

Re: regulacja mieszanki raz jeszcze

: 17 marca 2009, 18:41
autor: EMAX
prubowalem ustawić tymi śrubkami co piszesz i nic :-( sam już niewiem problem jest taki jak przyloże reke do filtra powietrza to dopiero wchodzi na obroty :-( :-( w końcu niewiem ty piszesz o śrubkach przy membranach tych zaśleoionych gumkami ...plaza66 pod pływakiem od drugiej strony będe próbował wszystkich sposobów :-(

Re: regulacja mieszanki raz jeszcze

: 17 marca 2009, 18:54
autor: mrroberto
napisz mi na priv Twoj skype nick i wyjasnie Ci wszystko krok po kroku...

Re: regulacja mieszanki raz jeszcze

: 17 marca 2009, 19:04
autor: plaza66
EMAX napisz co jej dolega, bo kręcisz, biegasz od kompa do moto... :razz:
Da radę odpalić Lalę :?:
Jeśli tak, to co się dzieje...

P.S.
Masz dwa gaźniki, dwa pływaki i dwie śrubki do regulacji składu mieszanki.
Za to jedną do synchronizacji :wink: