Strona 1 z 1

Jak nie NGK to...

: 30 kwietnia 2014, 22:14
autor: DejwiD2407
Cześć. Założyłem na początku sezonu świece NGK do mojej virazki 125 ale nie jestem z nich zadowolony. Jakie inne mógłbym kupić? Jakieś iskry albo bosh? Tylko jakie oznaczenie do 125ccm?

Re: Jak nie NGK to...

: 30 kwietnia 2014, 23:47
autor: -waldi-
a co google na to - sprawdzałeś?

http://bit.ly/1mf11lN :D

Re: Jak nie NGK to...

: 01 maja 2014, 00:09
autor: DejwiD2407
Albo mam za mały ekran w smartfonie i nie widzę, albo nie ma info na moje pytanie ;) W katalogu na stronie iskry tez nie ma mojej świecy :/ Co mam w takim wypadku zrobić? Jak nikt mi nie napisze modelu to znaczy ze jej po prostu nie ma i mam się męczyć na NGK?

Re: Jak nie NGK to...

: 01 maja 2014, 00:20
autor: -waldi-
Denso U20FSR-U

Torch A6RTC

Irydowa NGK CR6HIX

odpowiednika iskry nie znajdziesz, wsadź denso

Re: Jak nie NGK to...

: 01 maja 2014, 00:27
autor: DejwiD2407
Ok spróbuję tych Denso. Napisze potem jak je obadam. Dzięki!

Re: Jak nie NGK to...

: 01 maja 2014, 08:11
autor: Friilin
Ja mam Denso w czerwonej. Wykręciłem ze zdziwieniem, bo myślałem, ze to jakieś kombinatorstwo, ale faktycznie są odpowiednikiem NGK BP7ES. Vira jeździ i póki co spisują się świetnie.

Re: Jak nie NGK to...

: 01 maja 2014, 12:56
autor: DejwiD2407
Ja teraz wlozylem stare swiece i ladnie na nich pali. Sprawdze jeszcze przerwe na tych nowych ngk. Jak nie podziala to zamawiam denso. Ale to troche dziwne ze na starych ngk dobrze chodzi a na nowych nie o.O

Re: Jak nie NGK to...

: 02 maja 2014, 00:03
autor: -waldi-
bo NGK zeszło na psy i tyle

Re: Jak nie NGK to...

: 02 maja 2014, 20:04
autor: podbiel
W moim moto siedzi świeca ngk która ma 7 lat, przejechane może nie za wiele ale na pewno 20 kkm

Re: Jak nie NGK to...

: 02 maja 2014, 20:18
autor: DejwiD2407
Sugerowałem się twierdzeniem, że świece trzeba wymieniać co sezon. :/ Może wsadzę stare i będę jeździł dopóki nie padną. Kupować te Denso czy mogę jeździć na starych?

Re: Jak nie NGK to...

: 02 maja 2014, 20:19
autor: -waldi-
wymienianie świec raz na sezon to przerost formy nad treścią. Zwykła świeca 1 elektrodowa 20tyś bez problemu robi w normalnych warunkach oczywiście

Re: Jak nie NGK to...

: 02 maja 2014, 20:21
autor: DejwiD2407
Ehhh, tak to jest. Nie wiadomo już kogo słuchać w tych internetach :D Jutro wkładam stare i śmigam. Dzięki za pomoc :)

Re: Jak nie NGK to...

: 03 maja 2014, 12:00
autor: leszekk
DejwiD2407, nie słuchać a czytać, uczyć się i wyciągać samodzielnie wnioski.
Świece zapłonowe to element, który ulega w trakcie użytkowania degradacji. Dzieje się tak gdyż każda iskra generowana przez świecę powoduje wypalanie powierzchni elektrod. Po iluś milionach wyładowań elektrycznych pomiędzy elektrodami świecy okazuje się, że elektrody dają mniej efektywną iskrę (o mniejszej energii), co powoduje, że trudniej o zapłon mieszanki w cylindrze. Zabiegi z doginaniem elektrod, czyszczeniem ich papierem ściernym lub piłowanie pilnikiem iglakiem pomaga, ale niestety nie jest to już tak, jak z nową świecą. Z tego względu po pewnym czasie (a dokładniej - po jakiejś ilości cykli zapłonu) należy świecę wymienić.
Pominąłem tu inne powody, dla których wymiana jest konieczna - mechaniczne uszkodzenia izolatora, zwarcia i.t.p.
Jeśli świeca nie sprawia kłopotów, ma prawidłowy wygląd, nie musisz jej wymieniać. Miej na uwadze, że nieco zużyta świeca daje słabszą iskrę co odbija się na zużyciu paliwa. Natomiast obowiązkowym wyposażeniem każdego pojazdu pędzonego silnikiem z zapłonem iskrowym jest klucz do świec i komplet zapasowych świec.