Strona 1 z 1

BRAK ISKRY

: 02 kwietnia 2014, 16:15
autor: jacek64
Witam. Przeszukałem wątki, lub nie doszukałem się i proszę o wskazówki bo się trochę już zamotałem :mrgreen: .
Virka 1100 '92 ściągnięta od naszego zachodniego brata, stała bardzo długo i nie odpalała. Mechanicznie silnik sprawdzony, rozrusznik sprawdzony, uzwojenie alternatora przewinięte bo miało zwarcie, impulsator dobry, styki elektryczne w instalacji przeczyszczone. Akumulator zewnętrzny - silnik kręci lekko ( świece nie wkręcone ) iskra jest. Wkręcam świece, paliwo do gaźnika - nie odpala ( nawet nie zająknie się ). Wykręcam świece ( lekko mokre - znaczy paliwo jest ), sprawdzam iskrę - jest. Wkręcam ponownie - nie pali. Po namyśle zostawiam te wkręcone, dokładam drugie do fajek - iskry nie ma na obu. Wymieniam fajkę - też brak. Napięcie na cewkach w czasie rozruchu spada o ok 3-4 v w stosunku do pomiaru bez obciążenia. Oczywiście czujnik luzu i sprzęgła jest ok. Gdzie ewentualnie szukać przyczyny ewentualnie co mierzyć ? Mechanicznie daję radę :mrgreen: ale elektrycznie niestety dalej się uczę. Może jakieś "świeże spojrzenie " kogoś z boku ? Będę miał co prawda niedługo w jakiś sposób wyjście z sytuacji bo z dobrego moto poprzekładam po kolei elementy elektryczne, tylko nie chciałbym w razie "W" komuś narobić problemów.
Wszelkie rady przyjmuję jak najbardziej "na klatę " :mrgreen:
pozdrawiam

Re: BRAK ISKRY

: 02 kwietnia 2014, 20:27
autor: leszekk
Jakie napięcie daje ten zewnętrzny akumulator? Jeśli podpinasz jakiś nie do końca sprawny z samochodu, który ma siłę zapodać dość amperów do zakręcenia silnika ale za małe napięcie aby iskra miała wystarczającą moc do zapłonu mieszanki, to tu może być problem.
Czy świece, które masz, są właściwe dla Twojego motocykla czy jakieś przypadkowe? Sprawdź szczelinę między elektrodami.
Jeśli nie to, to może jednak coś nie tak z cewkami, kablami WN ... Jeśli będziesz mógł pożyczyć sprawdzone elementy od innej maszyny, od tego bym zaczynał ...

Re: BRAK ISKRY

: 02 kwietnia 2014, 21:17
autor: -waldi-
za bardzo siada napięcie na cewkach w momencie rozruchu

Re: BRAK ISKRY

: 02 kwietnia 2014, 22:04
autor: jacek64
Akumulator nowy, świece dedykowane do tego modelu. Też myślę że za duży spadek w czasie rozruchu. Tylko to najprawdopodobniej stało się nagle - widać że bardzo długo stało moto nie odpalane. Cóż, walczę dalej. Myślę że chyba problem gdzieś w kablach albo stykach. Jeśli nie to będziemy bawić się w podmieniankę :twisted:

Re: BRAK ISKRY

: 02 kwietnia 2014, 22:09
autor: -waldi-
podaj bezpośrednio z aku + na cewki przez bezpiecznik jakiś

tylko się nie pomyl bo moduł upalisz

Re: BRAK ISKRY

: 02 kwietnia 2014, 22:19
autor: jacek64
Oki. Później opiszę reakcję przeciwnika :mrgreen:

Re: BRAK ISKRY

: 03 kwietnia 2014, 20:37
autor: jacek64
Zdaję jak obiecałem relację. Żeby wyeliminować całkowicie jakieś straty przy aku, pospinałem go " na sztywno " ( prądowy i masowy do klem a klemy do aku ). Zasilanie do cewek i kręcę. Iskra jest no to fajki na swoje miejsce, benzin i dalej. Kręci, kręci - cisza. Jest jakiś postęp bo jakiś dymek zaczyna się pojawiać ale dalej cisza. No to paliwo na gary i znowu. Wreszcie zaskoczył :mrgreen:. Co prawda siwo się zrobiło w garażu ale tyle lat co stał to musi się wszystko spokojnie powypalać - pewnie to te pająki w tłumikach. Jedno w takim razie jest ok ale teraz dalej pytanie. Gdzie ewentualnie szukać tych strat prądowych przy rozruchu. Tak gwoli własnego sumienia - podpiąłem z powrotem przewody z instalacji na cewki i iskry już nie było.

Re: BRAK ISKRY

: 03 kwietnia 2014, 21:04
autor: -waldi-
Zacznij od aku i po kolei, aż do wiązki pod siedzeniem - złącza posprawdzać, przeczyścić, po doginać, przesmarować, miejsca zagniatania żył w konektorach przelutować. Jak nie pomoże to panel kontrolek odkręć i bezpieczniki + gniazda ich wyczyść i przesmaruj.

Re: BRAK ISKRY

: 03 kwietnia 2014, 21:12
autor: grzegorzbr2
Podejrzewam że podłączyłeś za cienkie przewody prądowe do zewnętrznego aku,gdy wykręciłeś świece rozrusznik miał lżej kręcić i pobierał mniej prądu, a po wkręceniu świec w cylindry miał więkrze obciążenie i pobierał więcej prądu co spowodowało duży spadek napięcia [za małe napięcie do wytworzenia w cewce iskry] na przewodach zasilajacych z akumulatora zewnętrznego.

Re: BRAK ISKRY

: 03 kwietnia 2014, 21:31
autor: jacek64
Podziękował serdecznie. Jeśli znajdę ewidentną przyczynę, nie omieszkam napisać :mrgreen: . -waldi- :nazdrowie: zimne z pianką jeśli będzie okazja.

Re: BRAK ISKRY

: 02 maja 2014, 14:17
autor: jacek64
Problem rozwiązany. Przelutowane zaciski na " + ", nowy przewód masowy i moto pali. Dzięki za podpowiedzi :nazdrowie: