xv 535 sprawność cewek i impulsatora
- dychul
- Posty: 105
- Rejestracja: 31 października 2008, 09:14
- Motocykl: Virago 535XV
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 54
- Status: Offline
xv 535 sprawność cewek i impulsatora
Witam.
Chyba przeczytałem wszystko co mi wyświetliła szukajka na temat cewek i impulsatora. Nie znalazłem jednak jednoznacznych odpowiedzi na moje pytanie stąd pozwoliłem sobie napisać.
Moja Virago przy dużych obrotach i zagrzanym silniku przerywa. Z radą znajomego pomierzyłem rezystancje cewek i impulsatorów. Z całą pewnością jedna cewka jest d/d. Jednak interesuje mnie także WASZA opinia na temat tych podzespołów w moim moto. Ten znajomy twierdzi, że impulsatory także mogą być przyczyną awarii. Wg jego rozgrzany impulsator, którego rezystancja wynosi powyżej 190 ohm kończy się lub już dokonał żywota. Poniżej podaje pomiary:
Impulsatory:
zimny silnik
1) 150 ohm 2) 150 ohm
ciepły
1) 197 ohm 2) 200 ohm
cewki nn
zimny silnik
1) ok. 4 ohm 2) ok. 4 ohm
ciepły silnik
1) ok. 4 ohm 2) ok. 4 ohm
cewki wn pomiary wykonane bez fai
zimny silnik
1) 12,2 kohm 2) ok. 2000 kohm
ciepły silnik
1) 13,8 kohm 2) powyżej skali urządzenia 2000kohm
Z całą pewnością cewka nr 2 do wymiany czy coś więcej.
Chyba przeczytałem wszystko co mi wyświetliła szukajka na temat cewek i impulsatora. Nie znalazłem jednak jednoznacznych odpowiedzi na moje pytanie stąd pozwoliłem sobie napisać.
Moja Virago przy dużych obrotach i zagrzanym silniku przerywa. Z radą znajomego pomierzyłem rezystancje cewek i impulsatorów. Z całą pewnością jedna cewka jest d/d. Jednak interesuje mnie także WASZA opinia na temat tych podzespołów w moim moto. Ten znajomy twierdzi, że impulsatory także mogą być przyczyną awarii. Wg jego rozgrzany impulsator, którego rezystancja wynosi powyżej 190 ohm kończy się lub już dokonał żywota. Poniżej podaje pomiary:
Impulsatory:
zimny silnik
1) 150 ohm 2) 150 ohm
ciepły
1) 197 ohm 2) 200 ohm
cewki nn
zimny silnik
1) ok. 4 ohm 2) ok. 4 ohm
ciepły silnik
1) ok. 4 ohm 2) ok. 4 ohm
cewki wn pomiary wykonane bez fai
zimny silnik
1) 12,2 kohm 2) ok. 2000 kohm
ciepły silnik
1) 13,8 kohm 2) powyżej skali urządzenia 2000kohm
Z całą pewnością cewka nr 2 do wymiany czy coś więcej.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: xv 535 sprawność cewek i impulsatora
cewka 2 ma uszkodzone uzwojenie wtórne lub przewód WN - 2M? to duo za dużo
reszta wygląda na sprawne
reszta wygląda na sprawne
- dychul
- Posty: 105
- Rejestracja: 31 października 2008, 09:14
- Motocykl: Virago 535XV
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: xv 535 sprawność cewek i impulsatora
Cewa do zadniego cylindra już jedzie. Mam cichą nadzieję, że będzie hulał. Znajomy uważa, iż w mojej Virago z podwójnymi impulsatorami wartość rezystancja na rozgrzanym silniku nie powinna przekraczać 160 ohm. Powyżej tej wartości mogą być cuda. Zobaczymy co będzie na razie po wymianie cewki, a impulsatory swoją drogą używane jak znajdę to kupię. Oby były tylko na zaś. Na bieżąco będę informował o reakcjach moto.-waldi- pisze:cewka 2 ma uszkodzone uzwojenie wtórne lub przewód WN - 2M? to duo za dużo
reszta wygląda na sprawne
- dychul
- Posty: 105
- Rejestracja: 31 października 2008, 09:14
- Motocykl: Virago 535XV
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: xv 535 sprawność cewek i impulsatora
Witam.
Dziś wymieniłem cewkę w/n nr 2. Po tej operacji motor pracuje idealnie. Silnik rozgrzałem w Warszawskich korkach, a później gwałtownie przyspieszałem. Następnie wyjechałem na autostradę gdzie także nie żałowałem gazu. Wcześniej z całą pewnością jeden gar przestałby chodzić. Dziś nie było nawet cienia kłopotów. Jak na razie impulsatory mimo powyższych wartości dają radę.
Dziś wymieniłem cewkę w/n nr 2. Po tej operacji motor pracuje idealnie. Silnik rozgrzałem w Warszawskich korkach, a później gwałtownie przyspieszałem. Następnie wyjechałem na autostradę gdzie także nie żałowałem gazu. Wcześniej z całą pewnością jeden gar przestałby chodzić. Dziś nie było nawet cienia kłopotów. Jak na razie impulsatory mimo powyższych wartości dają radę.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: xv 535 sprawność cewek i impulsatora
Impulsatory dają radę, bo są sprawne....
Re: xv 535 sprawność cewek i impulsatora
Przepraszam, że odkupuję, ale nie chcę tworzyć pokrewnego tematu. Po długim postoju motocykl zaczął strzelać w wydechy, do tej pory wyczyściłem gaźniki (ze 3 razy), sprawdzony rozrząd i luzy zaworowe, wymienione przewody WN i świece, a motocykl dalej strzela. Pomiary cewek były w normie, natomiast rezystancja impulsatora (wersja z jednym) na zimno to 207om, a ciepły (ok.90oC) 270om. Czy winny temu strzelaniu może być on? Dodam, że podniesienie iglic o rowek nie polepszyło sytuacji, a lewe powietrze też wykluczam, membrany air cut i na przepustnicach nowe.
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: xv 535 sprawność cewek i impulsatora
Oporność impulsatora wzorcowa .Synchro zrobiłeś ? . Przejedz się ze 200 km i sprawdz świece . Puste wydechy też strzelają , trzeba ustawić mieszankę ( zmieniając poziom paliwa ) ale to po obejrzeniu świec .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Re: xv 535 sprawność cewek i impulsatora
Synchronizację robiłem. Być może za wcześnie odrzuciłem lewe powietrze, ponieważ wcześniej pędzelkiem smarowałem okolice króćców benzyną i zmian nie było. Dzisiaj popsikałem środkiem do czyszczenia gaźników i obroty wzrastały. Jak wrócę z delegacji to wymienię oringi lub króćce i będę dalej walczył.
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: xv 535 sprawność cewek i impulsatora
Sprawdz przewód od filtra powietrza do gazników , czy cały i czy dobrze założony na gaznik .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- Top Gun
- Posty: 2994
- Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 16:23
- Motocykl: CRF 1000
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 60
- Status: Offline
Re: xv 535 sprawność cewek i impulsatora
Najlepiej oddaj do mechanika Motocykl to nie kowadło, można coś popsuć
,,Nie rezygnuj z marzeń, nigdy nie wiesz kiedy okażą się potrzebne,,