Skrzynia biegów
-
- Status: Offline
Skrzynia biegów
Koledzy mam takowy problem... mam luz na wałku ( pod dekielkiem w którum montujemy linkę sprzęgła - nie wiem jak to fachowo określić ) luz jest w granicach kilku milimetrów i sączy się stamtąd olej... Ktoś wie co może być przyczyną tego zjawiska i co powinienem zrobić ztym problemem? Może ktoś już przerabiał coś takiego i jest w stanie oszacować koszty?
Mam jeszcze jeden problem w postaci wycieku oleju z "odpowietrzenia tylnego cylindra" nad wyjściem wału kardana ze skrzyni... jest tam taka gumka w postaci grzybka która jest bardzo twarda i z tamtąd sączy się olej... Gdzie mogę poszukać czegoś takiego?
Mam jeszcze jeden problem w postaci wycieku oleju z "odpowietrzenia tylnego cylindra" nad wyjściem wału kardana ze skrzyni... jest tam taka gumka w postaci grzybka która jest bardzo twarda i z tamtąd sączy się olej... Gdzie mogę poszukać czegoś takiego?
Re: Skrzynia biegów
Ten luz jest osiowy czy promieniowy?Piorun 9 pisze:... mam luz na wałku ( pod dekielkiem w którum montujemy linkę sprzęgła - nie wiem jak to fachowo określić ) luz jest w granicach kilku milimetrów i sączy się stamtąd olej...
-
- Status: Offline
Re: Skrzynia biegów
Jest to luz promieniowy tzn. w momencie naciśnięcia klamki sprzęgła cały tez mechanizm z blaszką i ośką unosi się do góry... boję się że będzie konieczne wyciąganie całej skrzyni... a to nie jest ani zdrowe dla motorka ani tanie no i czasochłonne...
Ratujcie prosze...
Ratujcie prosze...
- ayo007
- Posty: 1207
- Rejestracja: 12 września 2007, 21:51
- Motocykl: yamaha virago 1100
- Lokalizacja: Księstwo Cieszyńskie
- Wiek: 56
- Status: Offline
Re: Skrzynia biegów
.. ee no nie aż tak tragicznie przyjacielu..po pierwsze skrzyni nie trzeba bedzie wyciągać bo to nie auto osobowe , co najwyzej lewy dekiel trzeba bedzie odkręcić i wymienic simmering jeśli przecieka, jak jest luz to bedzie trzeba przyglądnąc prostemu mechanizmowi mimośrodowemu, mysle ze to nic specjalnego..rozbawiłeś mnie natomiast tym "odpowietrzeniem tylnego cylindra"
ale..nikt nie jest omnibusem i wszyscy sie tutaj czegoś uczymy...to jest kolego napinacz łańcuszka rozrządu, wez imbusa nr 5 rozkręć, uszczelnij poskładaj i tyle słowa bożego, tam nie ma prawa wyciekać olej..
ale..nikt nie jest omnibusem i wszyscy sie tutaj czegoś uczymy...to jest kolego napinacz łańcuszka rozrządu, wez imbusa nr 5 rozkręć, uszczelnij poskładaj i tyle słowa bożego, tam nie ma prawa wyciekać olej..
Virago 1100,na razie starczy..
-
- Status: Offline
Re: Skrzynia biegów
no tak... cieknie spod tej gumki co jest naśrodku tego dekielka.... tam też od środka silikonu można dać?
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Skrzynia biegów
pogonie ciebie za ten silikon
jak jest gumka to ma byc gumka
jak jest gumka to ma byc gumka
- Szymon
- Posty: 3317
- Rejestracja: 11 kwietnia 2008, 09:42
- Motocykl: Noise Generator 1100
- Lokalizacja: Grójec
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: Skrzynia biegów
nr 6 mam podobnie i juz kombinowalem zeby za to sie zabrac.
Ayo , czy to typowe dla naszego modelu???
Ayo , czy to typowe dla naszego modelu???
Kobieta, która jęczy w nocy, nie warczy w dzień.
Re: Skrzynia biegów
"kyller" - co Ty masz przeciwko silikonowi?kyller pisze:pogonie ciebie za ten silikon...
Dodaje DUŻO uroku dziewczynom...
Silikon jest super! A gumka jest do kitu!
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Skrzynia biegów
ożesz a ja myśłałem ze piszemy o motocyklachBoPos pisze:"kyller" - co Ty masz przeciwko silikonowi?kyller pisze:pogonie ciebie za ten silikon...
Dodaje DUŻO uroku dziewczynom...
Silikon jest super! A gumka jest do kitu!
a tak na serio
to uzważam ze jak producent przewidzial uszczelke to pakujemy uszczelke
smarowanie wszytskeigo silikonem uwazam za upraszczanie które si epotem bedzie mscilo
Re: Skrzynia biegów
Ożesz... a ja myślałem NIE o motocyklach.kyller pisze:ożesz a ja myśłałem ze piszemy o motocyklachBoPos pisze:"kyller" - co Ty masz przeciwko silikonowi?kyller pisze:pogonie ciebie za ten silikon...
Dodaje DUŻO uroku dziewczynom...
Silikon jest super! A gumka jest do kitu!
No ale jeśli chodzi o motorki no to masz rację!
- ayo007
- Posty: 1207
- Rejestracja: 12 września 2007, 21:51
- Motocykl: yamaha virago 1100
- Lokalizacja: Księstwo Cieszyńskie
- Wiek: 56
- Status: Offline
Re: Skrzynia biegów
..generalnie najczesciej zaczyna wyciekac olej koło wałka dzwigni zmiany biegów, ale na dzwigni sprzęgłowej tez moze sie zdarzyć, wtedy wymiana simmeringu powinna pomóc..mszyma pisze:nr 6 mam podobnie i juz kombinowalem zeby za to sie zabrac.
Ayo , czy to typowe dla naszego modelu???
Virago 1100,na razie starczy..
-
- Status: Offline
Re: Skrzynia biegów
miałem ten sam problem, zamówiłem uszczelniacz w salonie yamahy za całe 14,- pln wymieniłem i nie leci
-
- Status: Offline
Re: Skrzynia biegów
Mam ten sam problem - wyciek oleju spod pokrywki na lince sprzęgła ( mechanizmie wyłączania sprzęgła ) Zdjąłem dekielek i stwierdziłem ,że wyciek jest spod siemmeringa na wałku , jednak ten wałek ma promieniowy luz i obawiam się ,ze wymiana uszczelniacza nie pomoże .
Pytanie brzmi : czy ten wałek jest ułożyskowany bezpośrednio w pokrywie , czy jest tam jakaś tulejka , którą można wymienić ?
A przy okazji - gdzie szukać serwisu Yamahy w okolicach Katowic ?
Z góry dzięki za konkretną odpowiedź
Nikt nie czytał ?
Pytanie brzmi : czy ten wałek jest ułożyskowany bezpośrednio w pokrywie , czy jest tam jakaś tulejka , którą można wymienić ?
A przy okazji - gdzie szukać serwisu Yamahy w okolicach Katowic ?
Z góry dzięki za konkretną odpowiedź
Nikt nie czytał ?
-
- Posty: 92
- Rejestracja: 06 lutego 2011, 14:56
- Motocykl: 535,Drag1100,FJR1300
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Wiek: 44
- Status: Offline
Re: Skrzynia biegów
Dziś oglądałem Virago 750 i miała zapocenie z lewej strony:
http://zapocenie.skroc.pl
Te przewody+linka widoczne na zdjęciu suche to one nie były.
Podobno tak było od początku. Pytanie dlaczego serwis tego nie usunął
skoro była co roku serwisowana a autoryzowanym serwisie.
Podobno "tak ma być".
Poza tym jak dotknąłem paluchem od spodu silnika ( na łączeniu )
to palec był tez w oleju.
Może ja szukam czegoś czego nie ma ?
Każdy silnik Virago musi być zapocony ?
http://zapocenie.skroc.pl
Te przewody+linka widoczne na zdjęciu suche to one nie były.
Podobno tak było od początku. Pytanie dlaczego serwis tego nie usunął
skoro była co roku serwisowana a autoryzowanym serwisie.
Podobno "tak ma być".
Poza tym jak dotknąłem paluchem od spodu silnika ( na łączeniu )
to palec był tez w oleju.
Może ja szukam czegoś czego nie ma ?
Każdy silnik Virago musi być zapocony ?
- wierzba
- Posty: 473
- Rejestracja: 21 maja 2008, 07:25
- Motocykl: było 535 teraz 1100
- Lokalizacja: Józefosław
- Wiek: 49
- Status: Offline
Re: Skrzynia biegów
Nie powinien być zapocony, powinien być suchy. Jak widzisz że coś cieknie to znaczy że będziesz miał wydatki. Uszczelka między karterami lub pod cylindrem - duże, czasem cieknie z pod czujnika luzu, simeringu uszczelniającego dźwignię zmiany biegów lub popychacz sprzęgła, puściła uszczelka kap - mniejsze lub śmieszne jak nie masz dwóch lewych rąk. Generalnie jak nie masz pod ręką kogoś kto ma pjęcie to przyjmij że silnik pod spodem powinien być suchy i brudny ale suchym brudem a nie mieszaniną błota z olejem. Jak jest czysty to znaczy że albo właściciel jest pedantem albo ma coś do ukrycia.
Patrz też na okolice uszczelnień, wszelkie ślady czerwonego silikonu lub hermetiku świadczą o niefachowej lub tymczasowej naprawie, do uszczelniania służą uszczelki, oringi i simmeringi i nie trzeba ich niczym dodatkowo smarować jak wszystko jest w porządku i nie wymienia ich kowal.
Ze zdjęcia - diabli wiedzą ale prawdopodobnie uszczelka pod cylindrem, tam jest cienko ze względu na rozrząd i w większych lubi ją w tym miejscu wydmuchać. Jak chcesz to robić to pewno z 700 - 1000 złotych trzeba wyskoczyć. Mogło też puścić uszczelnienie wiązki od prądnicy ale z tego zdjęcia to wróżenie z fusów. Albo z napinacza cieknie, to też bardzo prawdopodobne.
Patrz też na okolice uszczelnień, wszelkie ślady czerwonego silikonu lub hermetiku świadczą o niefachowej lub tymczasowej naprawie, do uszczelniania służą uszczelki, oringi i simmeringi i nie trzeba ich niczym dodatkowo smarować jak wszystko jest w porządku i nie wymienia ich kowal.
Ze zdjęcia - diabli wiedzą ale prawdopodobnie uszczelka pod cylindrem, tam jest cienko ze względu na rozrząd i w większych lubi ją w tym miejscu wydmuchać. Jak chcesz to robić to pewno z 700 - 1000 złotych trzeba wyskoczyć. Mogło też puścić uszczelnienie wiązki od prądnicy ale z tego zdjęcia to wróżenie z fusów. Albo z napinacza cieknie, to też bardzo prawdopodobne.
co mnie obchodzi gdzie jadę, grunt że wiem gdzie byłem
- kris2k
- Posty: 3403
- Rejestracja: 15 czerwca 2010, 07:24
- Motocykl: GuStaw
- Lokalizacja: Pabianice
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Skrzynia biegów
E chyba spod cylindra to nie cieknie, prędzej z uszczelnienia wiązki, tam lubi wywalić. Choć ta uszczelka pod cylindrem jakoś mi na oryginalną nie wygląda.
-
- Posty: 92
- Rejestracja: 06 lutego 2011, 14:56
- Motocykl: 535,Drag1100,FJR1300
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Wiek: 44
- Status: Offline
Re: Skrzynia biegów
tez mi się wydaje że z pod cylindra nie cieknie
( wkoło cylindra było sucho )
pytanie czy warto się nim zainteresować - cieknie od spodu (na łączeniu karterów)
u was od spodu sucho ?
( wkoło cylindra było sucho )
pytanie czy warto się nim zainteresować - cieknie od spodu (na łączeniu karterów)
u was od spodu sucho ?
- kris2k
- Posty: 3403
- Rejestracja: 15 czerwca 2010, 07:24
- Motocykl: GuStaw
- Lokalizacja: Pabianice
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Skrzynia biegów
Od spodu musi być sucho. Jak cieknie na łączeniu karterów to ja osobiście bym się nawet nie zastanawiał i odpuścił - aby uszczelnić musiałbyś cały silnik robierać.
-
- Posty: 92
- Rejestracja: 06 lutego 2011, 14:56
- Motocykl: 535,Drag1100,FJR1300
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Wiek: 44
- Status: Offline
Re: Skrzynia biegów
Podobnie myślę.....dobrze że poświeciłem się i tam zanurkowałemkris2k pisze:Od spodu musi być sucho. Jak cieknie na łączeniu karterów to ja osobiście bym się nawet nie zastanawiał i odpuścił - aby uszczelnić musiałbyś cały silnik robierać.
Niby tylko pocenie ale na pewno będzie się to pogłębiać......