Strona 1 z 1

Brak iskry

: 05 listopada 2013, 16:29
autor: pulo
Mam problem, brak iskry na dwóch cylindrach. Cewki nowe, zrobiłem pomiary impulsatora i w granicach 220 Ohm. I nie wiem czego dalej szukać.
VIRAGO XV1100 rok. 92

Re: Brak iskry

: 07 listopada 2013, 21:41
autor: kulczyckisebastian
Myślę że trzeba zaproswadzić go do mechanika.

Re: Brak iskry

: 08 listopada 2013, 03:34
autor: -waldi-
Sprawdź czy na sprzęgle odpali.

Kontrolka luzu świeci?
Bezpieczniki sprawdzone ? (są pod pokrywą z kontrolkami)
Czy na cewki dochodzi +12V po włączeniu stacyjki i przełączeniu przełącznika na ON ?

Re: Brak iskry

: 08 listopada 2013, 14:36
autor: pulo
Znalazłem spalony moduł zapłonowy.

Re: Brak iskry

: 08 listopada 2013, 14:51
autor: pulo
Może ma ktoś takowy na zbyciu.

Re: Brak iskry

: 08 marca 2014, 15:38
autor: gpz
Sprawdź czy na sprzęgle odpali.

Kontrolka luzu świeci?
Bezpieczniki sprawdzone ? (są pod pokrywą z kontrolkami)
Czy na cewki dochodzi +12V po włączeniu stacyjki i przełączeniu przełącznika na ON ?
podbijam..
mam ten sam problem. po przerwie zimowej chciałem dzisiaj zapalić moto... jak sie okazało to nie takie łatwe.
moto ni jak nie mogło zapalić. po 5 próbach sprawdziłem świece, były lekko zamoczone w benzynie. czyli gaźniki ok. sprawdziłem czy jest iskra, niestety nie było.. tylko na 2 cylindrze była przez dosłownie 1 sekundę i zniknęła. kontrola luzu świecie, bezpieczniki raczej też ok (nic nie wzbudziło podejrzeń moich - ew. jak sprawdzić czy jest spalony?) reszty nie sprawdzałem.. bo nie za bardzo wiem co i jak... dogrzebałem się że warto by sprawdzić cewki zapłonowe. wydaje się że to te co są za przednik kołem zaraz za taka plastikowa pokrywą? jakieś niespodzianki są po ich zdjęciu? i jak je sprawdzić?

Re: Brak iskry

: 08 marca 2014, 18:20
autor: -waldi-
nowe świece wkręć, wyłącz ssanie, manetka gazu do oporu i kręć powinien złapać

Re: Brak iskry

: 08 marca 2014, 18:26
autor: gpz
ok, spróbuje.
ale zapytam z ciekawości.. co to jest twoim zdaniem, Waldi?
myślisz żeby sobie odpuścić te cewki zapłonowe?

Re: Brak iskry

: 08 marca 2014, 18:29
autor: -waldi-
gpz pisze:ok, spróbuje.
ale zapytam z ciekawości.. co to jest twoim zdaniem, Waldi?
myślisz żeby sobie odpuścić te cewki zapłonowe?
przecież zalane świece dostają przebicie....

włóż inne świece, najlepiej nowe i wtedy sprawdź iskrę

Re: Brak iskry

: 08 marca 2014, 18:33
autor: gpz
-waldi- pisze:
gpz pisze:ok, spróbuje.
ale zapytam z ciekawości.. co to jest twoim zdaniem, Waldi?
myślisz żeby sobie odpuścić te cewki zapłonowe?
przecież zalane świece dostają przebicie....

włóż inne świece, najlepiej nowe i wtedy sprawdź iskrę
to też robiłem. na suchych innych sprawdzałem iskrę i nic.

Re: Brak iskry

: 08 marca 2014, 18:50
autor: -waldi-
sprawdź czy dochodzi zasilanie na cewki

opór impulsatora 150om +-20% - przyglądnij sie mu

Re: Brak iskry

: 08 marca 2014, 19:04
autor: gpz
-waldi- pisze:sprawdź czy dochodzi zasilanie na cewki

opór impulsatora 150om +-20% - przyglądnij sie mu
ok zrobię tak..
tylko jakby to powiedzieć jestem, jeżeli chodzi o elektronikę, zielony jak liść na wiosnę.. tak więc:
1. żeby sprawdzić zasilanie cewki to włączyć stacyjkę i zapłon i wtedy powinno być na nich napięcie?
2. opór mierzyć na wyłączonej stacyjce czy na włączonej? a impulsator to się gdzie znajduje? (chyba że impulsator to cewka zapłonowa?)
wiem że takie pytania mogą doprowadzić do czerwoności, ale cóż... przyjamniej się czegoś douczę.

Re: Brak iskry

: 08 marca 2014, 19:11
autor: -waldi-
napiecie na cewkach zmierz względem masy na włączonej stacyjce i przełączniku na ON

co do impulsatora/impulsatorów - z silnika wychodzi wiązka i w niej lecą 3fazy alternatora + czujnik luzu (1przewód) i 2 lub 4 od impulsatora/impulsatorów w zależności od rocznika. Pomiędzy puszką aku, a plastikową osłonką za cylindrem masz złącza. Rozepnij je i zmierz opór. Dostaniesz się do nich ściągając lewy boczek .

Re: Brak iskry

: 08 marca 2014, 20:12
autor: gpz
dzieki waldi wielkie!
oto moje wyniki:
1. napięcie pomiędzy cewkami a masą: przy włączonym przycisku ON = 11,6 V
2. napięcie pomiędzy cewkami a masą: przy wyłączonym przycisku ON = 12.6 V
3. opór między impulsatorem(pomiędzy jego dwoma kabelkami idącymi od silnika) = 200 om (miernik ustawiony na 2k)
kable od cewek były trochę podśniedziałe..
czyli ten pomiar jest zgodny ze schematami ( w clymerze powinno być 202 omy, tj, opór pick up coil)
więc został jeszcze do pomiaru opór ignition coil - jutro to zrobie..

Re: Brak iskry

: 08 marca 2014, 21:03
autor: Cpt. Nemo
pulo pisze:Znalazłem spalony moduł zapłonowy.
Wiesz ze sa dwa rodzaje ? Wzajemnie nie kompatybilne.

Re: Brak iskry

: 09 marca 2014, 09:32
autor: gpz
wiec tak: opór pierwotny wynosi 4,3 oma na obydwu cewkach
wtórnego nie udało się zmierzyć (miernik ani nie drgnął)
ale wydaje mi się że napięcie 11,6 na włączonym przycisku ON to trochę za mało, coby cewki zaczęły działać.. chyba że ten typ tak ma, ale wątpie.

Re: Brak iskry

: 09 marca 2014, 11:41
autor: -waldi-
no przy 11,6V powinna być iskra

do pomiaru wtórnego uzwojenia daj zakres minimum 20k, zmierz opór "fajek"

Re: Brak iskry

: 09 marca 2014, 11:55
autor: gpz
ależ ja jestem....
opór wtórny cewki pomiędzy nią a fajką=17,8
opór pomiędzy cewką a końcówką kabla=11,5
sama fajka ma 6,2
według clymera powinno byc 13,2 (razem z fajką)
czy to jest przyczyna?

Re: Brak iskry

: 09 marca 2014, 12:12
autor: -waldi-
doładuj aku i spróbuj, jak nadal nie będzie iskry na obu cylindrach to pasowało by zerknąć na wtyczki od modułu. Jeżeli OK to prawdopodobnie moduł padł.

Re: Brak iskry

: 09 marca 2014, 13:00
autor: gpz
ok, jutro to zrobię bo i tak miałem kupić nowe fajki, wiec je od razu zamontuje. akumulator mam nowy, wczoraj właśnie włożyłem. nowa yuasa. a można jakoś sprawdzić sam moduł miernikiem czy czymś innym? jutro każdy kabelek dokładnie wyjmę i mu się poprzyglądam... bo zauważyłem też, że płytki od modułu, do których wkłada się kostki, są trochę pośniedziałe, obczyszcze je delikatnie.. i spróboje dać minimalnie pasty termorzedwodzącej.

Re: Brak iskry

: 10 marca 2014, 19:39
autor: gpz
juz po problemie.
dzięki Waldi po raz kolejny!!
wymieniłem fajki od świecy i zagadała od pierwszego dotknięcia. i jeszcze wymieniłem od razu regulator napięcia i w końcu wymarzone ładowanie 14,55 V przez cały czas :D :D