kranik paliwa

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
Allor
Status: Offline

kranik paliwa

Post autor: Allor »

Witam.
Mam trochę banalny i śmieszny problem a mianowicie... nie wiem jak zakręcić paliwo. Gdy kranik przesunę max. w lewo to wtedy jest na "ON", gdy pośrodku to "PRI", a max. na prawo to "RES". Czyli z tego wynikało by że go się paliwa nie zakręca. Mam Yamahe Virago XV 125 99r. Mam ją od tygodnia i nie mam do niej żadnej instrukcji i jest to mój pierwszy motocykl dlatego jestem nie w temacie.
Awatar użytkownika
Kaczor-Motorock
Posty: 1049
Rejestracja: 20 października 2007, 15:31
Motocykl: Suzuki Intruder 1500
Lokalizacja: Gostynin
Wiek: 60
Status: Offline

Re: kranik paliwa

Post autor: Kaczor-Motorock »

A tu właśnie jest taka sytuacja że gdy jest na "ON" ,to jest zamknięty.

[ Dodano: Nie Cze 08, 2008 10:56 pm ]
Ale w czasie jazdy też powinien być na "ON"

[ Dodano: Nie Cze 08, 2008 11:09 pm ]
Ktoś kto się zna na tym lepiej ode mnie napewno Ci wytłumaczy działanie kranika i podciśnieniowego pobierania paliwa do gaźnikow
Awatar użytkownika
Strażak
Posty: 598
Rejestracja: 11 grudnia 2007, 16:53
Motocykl: Yamaha 1100 Virago
Lokalizacja: Opole
Wiek: 55
Kontakt:
Status: Offline

Re: kranik paliwa

Post autor: Strażak »

ON - otwarty paliwo się leje tylko jak silnik pracuje, zasada podciśnienia
RES - rezerwa - też podciśnienie
PRI - otwarty full - czyli leje się non stop, używany do zalania gaźników

Więc normalne ustawienie kranika to "ON"
Nie jedź szybciej niż twój Anioł Stróż umie latać

Jawa 350 => XJ 700S MAXIM 1990 r. => XV 750 VIRAGO 1987 r. =>> już jest XV 1100 1993 r.

http://www.ma-ro.com.pl
Awatar użytkownika
Yacho
Posty: 503
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 22:07
Motocykl: Jadżka, Sprint ST
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: kranik paliwa

Post autor: Yacho »

co może byc powodem ze na ON i RES u mnie leci paliwo????
pozdrawiam
Awatar użytkownika
plaza66
Posty: 1313
Rejestracja: 16 maja 2008, 00:21
Motocykl: BMW R 1150 GS
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 57
Status: Offline

Re: kranik paliwa

Post autor: plaza66 »

co może byc powodem ze na ON i RES u mnie leci paliwo????
Pęknięta membrana w kraniku, może jakiś syfek, źle skręcone itp. Ale raczej to pierwsze.

Zlej paliwo z baku (PRI) wykręć cały kranik (po ściągnięciu baku) :razz: rozbierz go delikatnie i obejrzyj membranę. Membrana będzie pod 4 śrubkami z tyłu kranika.

Powodzenia
:rock:
NIEUSTAJĄCEJ MOCY MIĘDZY NOGAMI!!!!

https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz

Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, XL 650 Trampek 2002r, jest BMW R 1150 GS

Dziki Wieprz

Obrazek
Damian
Status: Offline

Re: kranik paliwa

Post autor: Damian »

Strażak pisze:ON - otwarty paliwo się leje tylko jak silnik pracuje, zasada podciśnienia
RES - rezerwa - też podciśnienie
PRI - otwarty full - czyli leje się non stop, używany do zalania gaźników

Więc normalne ustawienie kranika to "ON"
Dokładnie tak.

Miałem to samo- pomógło zastosowanie zestawu naprawczego. Nie jest to błacha sprawa gdyż wpływa na działanie gaźników...
Awatar użytkownika
Yacho
Posty: 503
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 22:07
Motocykl: Jadżka, Sprint ST
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

kranik paliwa

Post autor: Yacho »

Objaw jest taki że na ON i na RES po zdjęciu wężyka który idzie na drugą stronę do pompy paliwowej, z kranika leci paliwo.kilka razy wcześniej zdejmowałem zbiornik i nigdy się nie lało. rozebrałem ten kranik membrany są całe żadnych śmieci nie znalazłem skręciłem do kupy założyłem zalałem zbiornik. Po świętach sie za to wezmę. Myślę że bez zestawu naprawczego się nie obędzie.
Dzięki wielkie za pomoc.
pozdrawiam
Awatar użytkownika
micek1968
Posty: 871
Rejestracja: 25 października 2009, 12:26
Motocykl: VIRAGO XV 750
Lokalizacja: Zgierz
Wiek: 55
Kontakt:
Status: Offline

Re: kranik paliwa

Post autor: micek1968 »

Strażak pisze:ON - otwarty paliwo się leje tylko jak silnik pracuje, zasada podciśnienia
RES - rezerwa - też podciśnienie
PRI - otwarty full - czyli leje się non stop, używany do zalania gaźników

Więc normalne ustawienie kranika to "ON"
No właśnie... powinno jeździć się na ON... a co jest jak się jeżdzi tylko na RES... zapala się rezerwa i co? ile mam paliwa i czym to się różni od jazdy na ON ?
Pozdrawiam
Micek
Obrazek
Awatar użytkownika
plaza66
Posty: 1313
Rejestracja: 16 maja 2008, 00:21
Motocykl: BMW R 1150 GS
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 57
Status: Offline

Re: kranik paliwa

Post autor: plaza66 »

Yacho pisze:do pompy paliwowej
Jeśli masz pompę paliwową, to możesz mieć zwykły kranik - bez żadnej membrany - to ma prawo sobie lecieć. W XV 700 i 750 nie ma pompy a podciśnienie na membranę podawane jest z krućców gaźnika.
Popatrz w serwisówce na rysunki, albo wklej tu jeden, to popatrzymy :cool:

:rock:
NIEUSTAJĄCEJ MOCY MIĘDZY NOGAMI!!!!

https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz

Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, XL 650 Trampek 2002r, jest BMW R 1150 GS

Dziki Wieprz

Obrazek
Awatar użytkownika
marian07
Posty: 271
Rejestracja: 20 listopada 2009, 08:48
Motocykl: VN900
Lokalizacja: Zajezierze
Wiek: 59
Status: Offline

Re: kranik paliwa

Post autor: marian07 »

jak działa podciśnieniowy kranik (fotka XV750)

http://img405.imageshack.us/img405/6673/schematm.jpg

Stawiam raczej na zardzewienie sprężynki na śmierć (co było u mnie), lub paproch blokujący oring. W przypadku pęknięcia membramy byłby wyciek otworkiem w przekładce. (otworek sygnalizujący pęknięcie membrany). Jeśli to sprężynka to przed kupnem zestawu naprawczego sprawdź czy ona jest w zestawie. Ja nie mogłem trafić zestawu ze sprężynką.

A to jest to co zostało ze sprężynki w moim kraniku:

http://yfrog.com/0xpozostaocij
Najdroższa jest pierwsza butelka
LS650, XV750, C90, VTX1300, VTX1800, ST1100, VS1400, VL800, VT1100C3Aero, VF750, MGNevada750, C50
osti
Status: Offline

Re: kranik paliwa

Post autor: osti »

marian07, i moze kranik paliwa xv 700 dawac metaliczne stukanie
dosman
Posty: 150
Rejestracja: 24 sierpnia 2008, 21:11
Motocykl: Virago 125
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 34
Status: Offline

Re: kranik paliwa

Post autor: dosman »

Mam dokładnie to samo. Dwa dni wcześniej zdejmowałem bak aby sprawdzić gaźnik i po odczepieniu od kranika przewodów nic z niego nie ciekło. Dziś po odczepieniu przewodu lało się z niego strasznie. Jutro zabieram się do spuszczenia całego paliwa z baku i rozkręcenia kranika. Mam nadzieję że zlokalizuję powód nieszczelności bo jeździć się nie da.

pozdrawiam
Awatar użytkownika
micek1968
Posty: 871
Rejestracja: 25 października 2009, 12:26
Motocykl: VIRAGO XV 750
Lokalizacja: Zgierz
Wiek: 55
Kontakt:
Status: Offline

Re: kranik paliwa

Post autor: micek1968 »

Sory za odgrzebywanie staroci ale mam dwa pytania odnośnie techniki jazdy z kranikiem:)

1.Jak jeżdżę na ON to rezerwa się nie zapala i jak zabraknie paliwa powinno przekręcić się na RES i dojechać do CPN-u zatankować? jak długo będę jeździł zapali się rezerwa?
2.Jesli jeździ się na RES nie ma czegoś takiego że zabraknie paliwa nim zapali się rezerwa tzn jeździ się aż zapali się rezerwa i do CPN-u?
Pozdrawiam
Micek
Obrazek
podbiel
Posty: 1639
Rejestracja: 05 czerwca 2010, 14:09
Motocykl: virago xv750 '95
Status: Offline

Re: kranik paliwa

Post autor: podbiel »

No ja śmigam na PRI i jak świeci kontrolka śmigam na stację i leję ~ 11 litrów
Awatar użytkownika
Cpt. Nemo
Posty: 1560
Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 13:11
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Warszawa Wawrzyszew
Status: Offline

Re: kranik paliwa

Post autor: Cpt. Nemo »

micek1968 pisze: 2.Jesli jeździ się na RES nie ma czegoś takiego że zabraknie paliwa nim zapali się rezerwa tzn jeździ się aż zapali się rezerwa i do CPN-u?
Teoretycznie tak powinno byc i gdyby tak bylo zawsze to po co by mieli robic kraniki z przelaczaniem ?
Ano po to wlasnie ze praktyka rozni sie czasem od teorii. Powiedzmy chocby tylko o najglupszym przypadku kiedy przepali sie zaroweczka od rezwerwy albo straci kontakt :)
Jedziesz sobie jedziesz kranik na Res. zadna lampka sie nie zapala i nagle stajesz w srodku lesnej gluszy :)
Koniec paliwa.
Po to jest wlasnie to przelaczanie na Res ze przy tego typu niespodziankach masz jeszcze mechanicznie odciety rezerwowy zapas paliwa, zeby w tej gluszy nie zostac.
No juz nie bede pisal ze czasem odpadnie rureczka w baku i ta mechanika tez zawodzi, ale co zabezpieczenie dwoma obwodami ( elektrycznym i mechanicznym) to zabezpieczenie dwoma i szansa ze staniesz jest duzo mniejsza :)
Mam nadzieje ze przekonalem do nie jezdzenia na pozycji Res bez konkretnej potrzeby ?
Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi...
Pozdrawiam, cpt. Nemo
Awatar użytkownika
micek1968
Posty: 871
Rejestracja: 25 października 2009, 12:26
Motocykl: VIRAGO XV 750
Lokalizacja: Zgierz
Wiek: 55
Kontakt:
Status: Offline

Re: kranik paliwa

Post autor: micek1968 »

Dzięki za pomoc... Głównie i tak jeżdżę na liczniku więc jak się zbliża do 200km to myślę już o tankowaniu... Od kupna jeździłem nonstop na RES i teraz ktoś mi chyba przekręcił na ON i na skrzyżowaniu po prostu mi zabrakło mocy zeby ruszyć "z kopyta"... Rezerwa mi się nie zapaliła więc nie podejrzewałem że to wina braku paliwa... Potem dopiero mi do głowy przyszło żeby sprawdzić położenie kranika...
A czy ten kranik ma jakiś "obwód elektryczny" który powoduje że rezerwa się nie zapala czy po prostu poziom paliwa jest jeszcze dość wysoki aby nie zapalać lampki ale już wystarczający aby trzeba było przełączyć na RES?
Pozdrawiam
Micek
Obrazek
podbiel
Posty: 1639
Rejestracja: 05 czerwca 2010, 14:09
Motocykl: virago xv750 '95
Status: Offline

Re: kranik paliwa

Post autor: podbiel »

micek1968 pisze:A czy ten kranik ma jakiś "obwód elektryczny" który powoduje że rezerwa się nie zapala czy po prostu poziom paliwa jest jeszcze dość wysoki aby nie zapalać lampki ale już wystarczający aby trzeba było przełączyć na RES?
obwodu to chyba nie ma ale z tym położeniem RES i świeceniem lampki to chyba jest tak jak piszesz: zbyt mało aby jechać, zbyt dużo aby zaświecić. Zeby grało jedno z drugim pewnie trzeba by było patrzeć, mierzyć i ucinać rurkę
Awatar użytkownika
Cpt. Nemo
Posty: 1560
Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 13:11
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Warszawa Wawrzyszew
Status: Offline

Re: kranik paliwa

Post autor: Cpt. Nemo »

U mnie sie lampka Rezerwy zapala na jakies trzy-piec kilometrow przed tym zanim moto zacznie sie krztusic.
Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi...
Pozdrawiam, cpt. Nemo
Awatar użytkownika
marian07
Posty: 271
Rejestracja: 20 listopada 2009, 08:48
Motocykl: VN900
Lokalizacja: Zajezierze
Wiek: 59
Status: Offline

Re: kranik paliwa

Post autor: marian07 »

W zbiorniku jest pływak, on daje cynk do lampki rezerwy. Pływak wkręcony jest po drugiej stronie jak kranik, przewody od niego idą wzdłuż zbiornika pod siedzenie - tam "wtyczka"

widok zbiornika od spodu (750), strzałki na pływak i przewód:

http://imageshack.us/photo/my-images/853/zbiornik.jpg/

u mnie rezerwa zapalała się ze 40 km od konieczności przełączenia na RES
Najdroższa jest pierwsza butelka
LS650, XV750, C90, VTX1300, VTX1800, ST1100, VS1400, VL800, VT1100C3Aero, VF750, MGNevada750, C50
Awatar użytkownika
micek1968
Posty: 871
Rejestracja: 25 października 2009, 12:26
Motocykl: VIRAGO XV 750
Lokalizacja: Zgierz
Wiek: 55
Kontakt:
Status: Offline

Re: kranik paliwa

Post autor: micek1968 »

OK... thx... a jak sprawdzić czy rezerwa działa ... zewrzeć wtyczkę?

Edit: lampka jest OK... przecież podczas rozruchu się zapala :)
Pozdrawiam
Micek
Obrazek
dudi o7
Posty: 198
Rejestracja: 20 maja 2008, 09:51
Motocykl: xv750,Road Star 1700
Lokalizacja: Rogów
Status: Offline

Re: kranik paliwa

Post autor: dudi o7 »

marian07 pisze:u mnie rezerwa zapalała się ze 40 km od konieczności przełączenia na RES
U mnie jest odwrotnie...najpierw kaszle,stęka a dopiero po paru kilometrach zapala się kontrolka rezerwy.Chyba trzeba będzie się za to zabrać i obciąć rurkę przy kraniku.
micek1968 pisze:a jak sprawdzić czy rezerwa działa ...

Najprościej zlać paliwo
Awatar użytkownika
udzin
Posty: 610
Rejestracja: 11 listopada 2010, 00:03
Motocykl: Virago xv750 94r
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 60
Status: Offline

Re: kranik paliwa

Post autor: udzin »

marian07 pisze:jak działa podciśnieniowy kranik (fotka XV750)

http://img405.imageshack.us/img405/6673/schematm.jpg

Stawiam raczej na zardzewienie sprężynki na śmierć (co było u mnie), lub paproch blokujący oring. W przypadku pęknięcia membramy byłby wyciek otworkiem w przekładce. (otworek sygnalizujący pęknięcie membrany). Jeśli to sprężynka to przed kupnem zestawu naprawczego sprawdź czy ona jest w zestawie. Ja nie mogłem trafić zestawu ze sprężynką.

A to jest to co zostało ze sprężynki w moim kraniku:

http://yfrog.com/0xpozostaocij
Stary temat ale w temacie :):)

Marian07 - gdzie udało się kupić zestaw ze sprężynką?? :?
Awatar użytkownika
marian07
Posty: 271
Rejestracja: 20 listopada 2009, 08:48
Motocykl: VN900
Lokalizacja: Zajezierze
Wiek: 59
Status: Offline

Re: kranik paliwa

Post autor: marian07 »

no właśnie nie udało mi się, sprężynkę dobrałem z jakiegoś agregatu we fabryce u mnie.
Najdroższa jest pierwsza butelka
LS650, XV750, C90, VTX1300, VTX1800, ST1100, VS1400, VL800, VT1100C3Aero, VF750, MGNevada750, C50
Awatar użytkownika
udzin
Posty: 610
Rejestracja: 11 listopada 2010, 00:03
Motocykl: Virago xv750 94r
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 60
Status: Offline

Re: kranik paliwa

Post autor: udzin »

Znalazłem na eBay ale w stanach, czyli długa dostawa, to raczej planuję w zimie, nie wiem czy wogóle będzie potrzebna a nie chcę rozbierać nie mając części :oops: .
Dziękuje za odpowiedź :):)
Awatar użytkownika
marian07
Posty: 271
Rejestracja: 20 listopada 2009, 08:48
Motocykl: VN900
Lokalizacja: Zajezierze
Wiek: 59
Status: Offline

Re: kranik paliwa

Post autor: marian07 »

szkoda ciągnąć z USA, jedną zostawiłem na wszelki wypadek - a że nie mam już wiagry to do zabrania przy jakiej okazji jest w każdej chwili
Najdroższa jest pierwsza butelka
LS650, XV750, C90, VTX1300, VTX1800, ST1100, VS1400, VL800, VT1100C3Aero, VF750, MGNevada750, C50
ODPOWIEDZ