kranik paliwa
-
- Status: Offline
kranik paliwa
Witam.
Mam trochę banalny i śmieszny problem a mianowicie... nie wiem jak zakręcić paliwo. Gdy kranik przesunę max. w lewo to wtedy jest na "ON", gdy pośrodku to "PRI", a max. na prawo to "RES". Czyli z tego wynikało by że go się paliwa nie zakręca. Mam Yamahe Virago XV 125 99r. Mam ją od tygodnia i nie mam do niej żadnej instrukcji i jest to mój pierwszy motocykl dlatego jestem nie w temacie.
Mam trochę banalny i śmieszny problem a mianowicie... nie wiem jak zakręcić paliwo. Gdy kranik przesunę max. w lewo to wtedy jest na "ON", gdy pośrodku to "PRI", a max. na prawo to "RES". Czyli z tego wynikało by że go się paliwa nie zakręca. Mam Yamahe Virago XV 125 99r. Mam ją od tygodnia i nie mam do niej żadnej instrukcji i jest to mój pierwszy motocykl dlatego jestem nie w temacie.
- Kaczor-Motorock
- Posty: 1049
- Rejestracja: 20 października 2007, 15:31
- Motocykl: Suzuki Intruder 1500
- Lokalizacja: Gostynin
- Wiek: 60
- Status: Offline
Re: kranik paliwa
A tu właśnie jest taka sytuacja że gdy jest na "ON" ,to jest zamknięty.
[ Dodano: Nie Cze 08, 2008 10:56 pm ]
Ale w czasie jazdy też powinien być na "ON"
[ Dodano: Nie Cze 08, 2008 11:09 pm ]
Ktoś kto się zna na tym lepiej ode mnie napewno Ci wytłumaczy działanie kranika i podciśnieniowego pobierania paliwa do gaźnikow
[ Dodano: Nie Cze 08, 2008 10:56 pm ]
Ale w czasie jazdy też powinien być na "ON"
[ Dodano: Nie Cze 08, 2008 11:09 pm ]
Ktoś kto się zna na tym lepiej ode mnie napewno Ci wytłumaczy działanie kranika i podciśnieniowego pobierania paliwa do gaźnikow
- Strażak
- Posty: 598
- Rejestracja: 11 grudnia 2007, 16:53
- Motocykl: Yamaha 1100 Virago
- Lokalizacja: Opole
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: kranik paliwa
ON - otwarty paliwo się leje tylko jak silnik pracuje, zasada podciśnienia
RES - rezerwa - też podciśnienie
PRI - otwarty full - czyli leje się non stop, używany do zalania gaźników
Więc normalne ustawienie kranika to "ON"
RES - rezerwa - też podciśnienie
PRI - otwarty full - czyli leje się non stop, używany do zalania gaźników
Więc normalne ustawienie kranika to "ON"
Nie jedź szybciej niż twój Anioł Stróż umie latać
Jawa 350 => XJ 700S MAXIM 1990 r. => XV 750 VIRAGO 1987 r. =>> już jest XV 1100 1993 r.
http://www.ma-ro.com.pl
Jawa 350 => XJ 700S MAXIM 1990 r. => XV 750 VIRAGO 1987 r. =>> już jest XV 1100 1993 r.
http://www.ma-ro.com.pl
- Yacho
- Posty: 503
- Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 22:07
- Motocykl: Jadżka, Sprint ST
- Lokalizacja: Góra Kalwaria
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: kranik paliwa
co może byc powodem ze na ON i RES u mnie leci paliwo????
pozdrawiam
pozdrawiam
- plaza66
- Posty: 1313
- Rejestracja: 16 maja 2008, 00:21
- Motocykl: BMW R 1150 GS
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Wiek: 57
- Status: Offline
Re: kranik paliwa
Pęknięta membrana w kraniku, może jakiś syfek, źle skręcone itp. Ale raczej to pierwsze.co może byc powodem ze na ON i RES u mnie leci paliwo????
Zlej paliwo z baku (PRI) wykręć cały kranik (po ściągnięciu baku) rozbierz go delikatnie i obejrzyj membranę. Membrana będzie pod 4 śrubkami z tyłu kranika.
Powodzenia
NIEUSTAJĄCEJ MOCY MIĘDZY NOGAMI!!!!
https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz
Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, XL 650 Trampek 2002r, jest BMW R 1150 GS
Dziki Wieprz
https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz
Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, XL 650 Trampek 2002r, jest BMW R 1150 GS
Dziki Wieprz
-
- Status: Offline
Re: kranik paliwa
Dokładnie tak.Strażak pisze:ON - otwarty paliwo się leje tylko jak silnik pracuje, zasada podciśnienia
RES - rezerwa - też podciśnienie
PRI - otwarty full - czyli leje się non stop, używany do zalania gaźników
Więc normalne ustawienie kranika to "ON"
Miałem to samo- pomógło zastosowanie zestawu naprawczego. Nie jest to błacha sprawa gdyż wpływa na działanie gaźników...
- Yacho
- Posty: 503
- Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 22:07
- Motocykl: Jadżka, Sprint ST
- Lokalizacja: Góra Kalwaria
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
kranik paliwa
Objaw jest taki że na ON i na RES po zdjęciu wężyka który idzie na drugą stronę do pompy paliwowej, z kranika leci paliwo.kilka razy wcześniej zdejmowałem zbiornik i nigdy się nie lało. rozebrałem ten kranik membrany są całe żadnych śmieci nie znalazłem skręciłem do kupy założyłem zalałem zbiornik. Po świętach sie za to wezmę. Myślę że bez zestawu naprawczego się nie obędzie.
Dzięki wielkie za pomoc.
pozdrawiam
Dzięki wielkie za pomoc.
pozdrawiam
- micek1968
- Posty: 871
- Rejestracja: 25 października 2009, 12:26
- Motocykl: VIRAGO XV 750
- Lokalizacja: Zgierz
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: kranik paliwa
No właśnie... powinno jeździć się na ON... a co jest jak się jeżdzi tylko na RES... zapala się rezerwa i co? ile mam paliwa i czym to się różni od jazdy na ON ?Strażak pisze:ON - otwarty paliwo się leje tylko jak silnik pracuje, zasada podciśnienia
RES - rezerwa - też podciśnienie
PRI - otwarty full - czyli leje się non stop, używany do zalania gaźników
Więc normalne ustawienie kranika to "ON"
- plaza66
- Posty: 1313
- Rejestracja: 16 maja 2008, 00:21
- Motocykl: BMW R 1150 GS
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Wiek: 57
- Status: Offline
Re: kranik paliwa
Jeśli masz pompę paliwową, to możesz mieć zwykły kranik - bez żadnej membrany - to ma prawo sobie lecieć. W XV 700 i 750 nie ma pompy a podciśnienie na membranę podawane jest z krućców gaźnika.Yacho pisze:do pompy paliwowej
Popatrz w serwisówce na rysunki, albo wklej tu jeden, to popatrzymy
NIEUSTAJĄCEJ MOCY MIĘDZY NOGAMI!!!!
https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz
Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, XL 650 Trampek 2002r, jest BMW R 1150 GS
Dziki Wieprz
https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz
Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, XL 650 Trampek 2002r, jest BMW R 1150 GS
Dziki Wieprz
- marian07
- Posty: 270
- Rejestracja: 20 listopada 2009, 08:48
- Motocykl: VN900
- Lokalizacja: Zajezierze
- Wiek: 59
- Status: Offline
Re: kranik paliwa
jak działa podciśnieniowy kranik (fotka XV750)
http://img405.imageshack.us/img405/6673/schematm.jpg
Stawiam raczej na zardzewienie sprężynki na śmierć (co było u mnie), lub paproch blokujący oring. W przypadku pęknięcia membramy byłby wyciek otworkiem w przekładce. (otworek sygnalizujący pęknięcie membrany). Jeśli to sprężynka to przed kupnem zestawu naprawczego sprawdź czy ona jest w zestawie. Ja nie mogłem trafić zestawu ze sprężynką.
A to jest to co zostało ze sprężynki w moim kraniku:
http://yfrog.com/0xpozostaocij
http://img405.imageshack.us/img405/6673/schematm.jpg
Stawiam raczej na zardzewienie sprężynki na śmierć (co było u mnie), lub paproch blokujący oring. W przypadku pęknięcia membramy byłby wyciek otworkiem w przekładce. (otworek sygnalizujący pęknięcie membrany). Jeśli to sprężynka to przed kupnem zestawu naprawczego sprawdź czy ona jest w zestawie. Ja nie mogłem trafić zestawu ze sprężynką.
A to jest to co zostało ze sprężynki w moim kraniku:
http://yfrog.com/0xpozostaocij
Najdroższa jest pierwsza butelka
LS650, XV750, C90, VTX1300, VTX1800, ST1100, VS1400, VL800, VT1100C3Aero, VF750, MGNevada750, C50
LS650, XV750, C90, VTX1300, VTX1800, ST1100, VS1400, VL800, VT1100C3Aero, VF750, MGNevada750, C50
-
- Status: Offline
Re: kranik paliwa
marian07, i moze kranik paliwa xv 700 dawac metaliczne stukanie
-
- Posty: 150
- Rejestracja: 24 sierpnia 2008, 21:11
- Motocykl: Virago 125
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 34
- Status: Offline
Re: kranik paliwa
Mam dokładnie to samo. Dwa dni wcześniej zdejmowałem bak aby sprawdzić gaźnik i po odczepieniu od kranika przewodów nic z niego nie ciekło. Dziś po odczepieniu przewodu lało się z niego strasznie. Jutro zabieram się do spuszczenia całego paliwa z baku i rozkręcenia kranika. Mam nadzieję że zlokalizuję powód nieszczelności bo jeździć się nie da.
pozdrawiam
pozdrawiam
- micek1968
- Posty: 871
- Rejestracja: 25 października 2009, 12:26
- Motocykl: VIRAGO XV 750
- Lokalizacja: Zgierz
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: kranik paliwa
Sory za odgrzebywanie staroci ale mam dwa pytania odnośnie techniki jazdy z kranikiem:)
1.Jak jeżdżę na ON to rezerwa się nie zapala i jak zabraknie paliwa powinno przekręcić się na RES i dojechać do CPN-u zatankować? jak długo będę jeździł zapali się rezerwa?
2.Jesli jeździ się na RES nie ma czegoś takiego że zabraknie paliwa nim zapali się rezerwa tzn jeździ się aż zapali się rezerwa i do CPN-u?
1.Jak jeżdżę na ON to rezerwa się nie zapala i jak zabraknie paliwa powinno przekręcić się na RES i dojechać do CPN-u zatankować? jak długo będę jeździł zapali się rezerwa?
2.Jesli jeździ się na RES nie ma czegoś takiego że zabraknie paliwa nim zapali się rezerwa tzn jeździ się aż zapali się rezerwa i do CPN-u?
Re: kranik paliwa
No ja śmigam na PRI i jak świeci kontrolka śmigam na stację i leję ~ 11 litrów
- Cpt. Nemo
- Posty: 1560
- Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 13:11
- Motocykl: Yamaha Virago 535
- Lokalizacja: Warszawa Wawrzyszew
- Status: Offline
Re: kranik paliwa
Teoretycznie tak powinno byc i gdyby tak bylo zawsze to po co by mieli robic kraniki z przelaczaniem ?micek1968 pisze: 2.Jesli jeździ się na RES nie ma czegoś takiego że zabraknie paliwa nim zapali się rezerwa tzn jeździ się aż zapali się rezerwa i do CPN-u?
Ano po to wlasnie ze praktyka rozni sie czasem od teorii. Powiedzmy chocby tylko o najglupszym przypadku kiedy przepali sie zaroweczka od rezwerwy albo straci kontakt
Jedziesz sobie jedziesz kranik na Res. zadna lampka sie nie zapala i nagle stajesz w srodku lesnej gluszy
Koniec paliwa.
Po to jest wlasnie to przelaczanie na Res ze przy tego typu niespodziankach masz jeszcze mechanicznie odciety rezerwowy zapas paliwa, zeby w tej gluszy nie zostac.
No juz nie bede pisal ze czasem odpadnie rureczka w baku i ta mechanika tez zawodzi, ale co zabezpieczenie dwoma obwodami ( elektrycznym i mechanicznym) to zabezpieczenie dwoma i szansa ze staniesz jest duzo mniejsza
Mam nadzieje ze przekonalem do nie jezdzenia na pozycji Res bez konkretnej potrzeby ?
Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi...
Pozdrawiam, cpt. Nemo
Pozdrawiam, cpt. Nemo
- micek1968
- Posty: 871
- Rejestracja: 25 października 2009, 12:26
- Motocykl: VIRAGO XV 750
- Lokalizacja: Zgierz
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: kranik paliwa
Dzięki za pomoc... Głównie i tak jeżdżę na liczniku więc jak się zbliża do 200km to myślę już o tankowaniu... Od kupna jeździłem nonstop na RES i teraz ktoś mi chyba przekręcił na ON i na skrzyżowaniu po prostu mi zabrakło mocy zeby ruszyć "z kopyta"... Rezerwa mi się nie zapaliła więc nie podejrzewałem że to wina braku paliwa... Potem dopiero mi do głowy przyszło żeby sprawdzić położenie kranika...
A czy ten kranik ma jakiś "obwód elektryczny" który powoduje że rezerwa się nie zapala czy po prostu poziom paliwa jest jeszcze dość wysoki aby nie zapalać lampki ale już wystarczający aby trzeba było przełączyć na RES?
A czy ten kranik ma jakiś "obwód elektryczny" który powoduje że rezerwa się nie zapala czy po prostu poziom paliwa jest jeszcze dość wysoki aby nie zapalać lampki ale już wystarczający aby trzeba było przełączyć na RES?
Re: kranik paliwa
obwodu to chyba nie ma ale z tym położeniem RES i świeceniem lampki to chyba jest tak jak piszesz: zbyt mało aby jechać, zbyt dużo aby zaświecić. Zeby grało jedno z drugim pewnie trzeba by było patrzeć, mierzyć i ucinać rurkęmicek1968 pisze:A czy ten kranik ma jakiś "obwód elektryczny" który powoduje że rezerwa się nie zapala czy po prostu poziom paliwa jest jeszcze dość wysoki aby nie zapalać lampki ale już wystarczający aby trzeba było przełączyć na RES?
- Cpt. Nemo
- Posty: 1560
- Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 13:11
- Motocykl: Yamaha Virago 535
- Lokalizacja: Warszawa Wawrzyszew
- Status: Offline
Re: kranik paliwa
U mnie sie lampka Rezerwy zapala na jakies trzy-piec kilometrow przed tym zanim moto zacznie sie krztusic.
Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi...
Pozdrawiam, cpt. Nemo
Pozdrawiam, cpt. Nemo
- marian07
- Posty: 270
- Rejestracja: 20 listopada 2009, 08:48
- Motocykl: VN900
- Lokalizacja: Zajezierze
- Wiek: 59
- Status: Offline
Re: kranik paliwa
W zbiorniku jest pływak, on daje cynk do lampki rezerwy. Pływak wkręcony jest po drugiej stronie jak kranik, przewody od niego idą wzdłuż zbiornika pod siedzenie - tam "wtyczka"
widok zbiornika od spodu (750), strzałki na pływak i przewód:
http://imageshack.us/photo/my-images/853/zbiornik.jpg/
u mnie rezerwa zapalała się ze 40 km od konieczności przełączenia na RES
widok zbiornika od spodu (750), strzałki na pływak i przewód:
http://imageshack.us/photo/my-images/853/zbiornik.jpg/
u mnie rezerwa zapalała się ze 40 km od konieczności przełączenia na RES
Najdroższa jest pierwsza butelka
LS650, XV750, C90, VTX1300, VTX1800, ST1100, VS1400, VL800, VT1100C3Aero, VF750, MGNevada750, C50
LS650, XV750, C90, VTX1300, VTX1800, ST1100, VS1400, VL800, VT1100C3Aero, VF750, MGNevada750, C50
- micek1968
- Posty: 871
- Rejestracja: 25 października 2009, 12:26
- Motocykl: VIRAGO XV 750
- Lokalizacja: Zgierz
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: kranik paliwa
OK... thx... a jak sprawdzić czy rezerwa działa ... zewrzeć wtyczkę?
Edit: lampka jest OK... przecież podczas rozruchu się zapala
Edit: lampka jest OK... przecież podczas rozruchu się zapala
-
- Posty: 198
- Rejestracja: 20 maja 2008, 09:51
- Motocykl: xv750,Road Star 1700
- Lokalizacja: Rogów
- Status: Offline
Re: kranik paliwa
U mnie jest odwrotnie...najpierw kaszle,stęka a dopiero po paru kilometrach zapala się kontrolka rezerwy.Chyba trzeba będzie się za to zabrać i obciąć rurkę przy kraniku.marian07 pisze:u mnie rezerwa zapalała się ze 40 km od konieczności przełączenia na RES
micek1968 pisze:a jak sprawdzić czy rezerwa działa ...
Najprościej zlać paliwo
- udzin
- Posty: 610
- Rejestracja: 11 listopada 2010, 00:03
- Motocykl: Virago xv750 94r
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 60
- Status: Offline
Re: kranik paliwa
Stary temat ale w temacie :)marian07 pisze:jak działa podciśnieniowy kranik (fotka XV750)
http://img405.imageshack.us/img405/6673/schematm.jpg
Stawiam raczej na zardzewienie sprężynki na śmierć (co było u mnie), lub paproch blokujący oring. W przypadku pęknięcia membramy byłby wyciek otworkiem w przekładce. (otworek sygnalizujący pęknięcie membrany). Jeśli to sprężynka to przed kupnem zestawu naprawczego sprawdź czy ona jest w zestawie. Ja nie mogłem trafić zestawu ze sprężynką.
A to jest to co zostało ze sprężynki w moim kraniku:
http://yfrog.com/0xpozostaocij
Marian07 - gdzie udało się kupić zestaw ze sprężynką??
- marian07
- Posty: 270
- Rejestracja: 20 listopada 2009, 08:48
- Motocykl: VN900
- Lokalizacja: Zajezierze
- Wiek: 59
- Status: Offline
Re: kranik paliwa
no właśnie nie udało mi się, sprężynkę dobrałem z jakiegoś agregatu we fabryce u mnie.
Najdroższa jest pierwsza butelka
LS650, XV750, C90, VTX1300, VTX1800, ST1100, VS1400, VL800, VT1100C3Aero, VF750, MGNevada750, C50
LS650, XV750, C90, VTX1300, VTX1800, ST1100, VS1400, VL800, VT1100C3Aero, VF750, MGNevada750, C50
- udzin
- Posty: 610
- Rejestracja: 11 listopada 2010, 00:03
- Motocykl: Virago xv750 94r
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 60
- Status: Offline
Re: kranik paliwa
Znalazłem na eBay ale w stanach, czyli długa dostawa, to raczej planuję w zimie, nie wiem czy wogóle będzie potrzebna a nie chcę rozbierać nie mając części .
Dziękuje za odpowiedź :)
Dziękuje za odpowiedź :)
- marian07
- Posty: 270
- Rejestracja: 20 listopada 2009, 08:48
- Motocykl: VN900
- Lokalizacja: Zajezierze
- Wiek: 59
- Status: Offline
Re: kranik paliwa
szkoda ciągnąć z USA, jedną zostawiłem na wszelki wypadek - a że nie mam już wiagry to do zabrania przy jakiej okazji jest w każdej chwili
Najdroższa jest pierwsza butelka
LS650, XV750, C90, VTX1300, VTX1800, ST1100, VS1400, VL800, VT1100C3Aero, VF750, MGNevada750, C50
LS650, XV750, C90, VTX1300, VTX1800, ST1100, VS1400, VL800, VT1100C3Aero, VF750, MGNevada750, C50