Strona 2 z 2

Re: Pomoc z odpalaniem

: 17 lipca 2013, 23:33
autor: Kargul
Jak bym słyszał moje niedawne problemy

1) czy jak masz problem z odpaleniem, to słychać pod siedzeniem jak załącza przekaźnik?
chodzi konkretnie o ten przekaźnik
http://allegro.pl/xv-virago-920-750-se- ... 72347.html (nie kupować ;) )

2) jeżeli słychać jak przełącza przekaźnik, a motor nie odpala (nie kręci rozrusznik) to spróbuj podać napięcie bezpośrednio na elektromagnes - obok grubego przewodu idącego do elektromagnesu prosto z akumulatora idzie cienki przewód sterujący elektromagnesem (u mnie przewód czarny pod siedzeniem był on łączony przez korektorek z przewodem czerwono-białym i dalej szedł na wskazany wyżej przekaźnik). Powiedz czy rozrusznik zakręcił.

3) jeżeli słychać jak załącza przekaźnik i motor nie odpala po podaniu bezpośrednio napięcia na sterowanie elektromagnesem zmierz napięcie pomiędzy stykiem na rozruszniku a masą po wciśnięciu przycisku start, jak rozrusznik nie startuje i podaj tutaj wynik.

Re: Pomoc z odpalaniem

: 17 lipca 2013, 23:46
autor: gpz
ok, podam wyniki na dniach. z tego co pamiętam, to przekaźnik słychać, ale dokładnie powiem jak obadam. a powiedz z ciekawości, co było u Ciebie powodem?

Re: Pomoc z odpalaniem

: 18 lipca 2013, 07:25
autor: Kargul
ja wymieniłem przekaźnik (bo nie zawsze łapał) oraz przeczyściłem wszystkie styki w instalacji. A u mnie to wyglądało mniej więcej tak, że jednego dnia coś porobiłem rozrusznik ładnie kręcił, a następnego przejażdżka gdzieś w trasie nie chciał odpalić (to go na zapycha, później na przewody pod siedzeniem) i znowu szukanie po powrocie - i tak kilka razy, aż w końcu w ogóle przestał odpalać.

Re: Pomoc z odpalaniem

: 19 lipca 2013, 14:06
autor: gpz
już po problemie. Jeden kabel od przekaźnika był bardzo mocno zaśniedziały, lekko poruszałem i odpadł (był łączony konektorem). Dałem na niego nowy konektor, posprawdzałem też pozostałe kable i motor pali jak rakieta :). Za każdym razem :)