Strona 1 z 2

Dziwny problem z ładowaniem XV 535

: 18 kwietnia 2013, 18:52
autor: AneczkaVirago535
Mam dziwny problem z ładowaniem. A więc, podłączyłam nowy regulator ale jeszcze nie przykręcałam bo u mnie jest nie z boku wachacza tylko centralnie pod nim, nadd puszką wydechową. Przykładam do silnika regulator by była masa odpalam i sprawdzam miernikiem ładowanie na aku ale nie ma. Potem przyłożyłam jeden kabel miernika do regulatora a drugi kabel na + aku i wtedy pokazuje się ładowanie. Nie rozumiem tego, o co chodzi? Dzisiaj motórek poszedł do elektryka i może jeszcze dziś wieczorem zaglądnie do niego.

Re: Dziwny problem z ładowaniem XV 535

: 18 kwietnia 2013, 18:57
autor: -waldi-
brak masy, a rozłączenie jej na odpalonym moto grozi spaleniem regulatora

Re: Dziwny problem z ładowaniem XV 535

: 18 kwietnia 2013, 18:59
autor: AneczkaVirago535
Ale regulator cały czas trzymałam na silniku. Czy on musi być przykręcony w swoim miejscu czy może być gdzie indziej zmasowany?

Re: Dziwny problem z ładowaniem XV 535

: 18 kwietnia 2013, 18:59
autor: Adziel
Przymocuj regler dobrze do masy (motocykla) żeby uzyskać dobry styk, a potem sprawdź jeszcze raz ładowanie. :rock:

Re: Dziwny problem z ładowaniem XV 535

: 18 kwietnia 2013, 19:04
autor: AneczkaVirago535
Było robione też tak że regler przyłożony do minusa aku i wtedy na mierniku też był brak ładowania.

Re: Dziwny problem z ładowaniem XV 535

: 18 kwietnia 2013, 19:12
autor: Teslacoil
Nigdy więcej tak nie rób. Przykręć regulator tam, gdzie ma być, wyczyść do błyszczącego metalu miejsce połączenia regulatora z masą. Jeśli miałaś szczęście, to może nie uwaliłaś nowego regulatora.

Re: Dziwny problem z ładowaniem XV 535

: 18 kwietnia 2013, 19:15
autor: AneczkaVirago535
Raczej nie uwaliłam go bo cały czas pokazuje ładowanie jak podczepię miernik do regulatora i do + aku.

Re: Dziwny problem z ładowaniem XV 535

: 18 kwietnia 2013, 19:18
autor: Teslacoil
Ile miernik pokazywał?

Re: Dziwny problem z ładowaniem XV 535

: 18 kwietnia 2013, 19:20
autor: AneczkaVirago535
13.7

Re: Dziwny problem z ładowaniem XV 535

: 18 kwietnia 2013, 19:25
autor: Teslacoil
Wyczyścić, skręcić, sprawdzić, jeździć. A, wyczyść jeszcze złączki w kostkach dołączanych do regulatora.

Pozdrowionka

Re: Dziwny problem z ładowaniem XV 535

: 18 kwietnia 2013, 19:27
autor: AneczkaVirago535
Zobaczę co elektryk na to bo maszyna u niego stoi teraz. Zobaczę co jutro powie.

Re: Dziwny problem z ładowaniem XV 535

: 18 kwietnia 2013, 19:34
autor: Teslacoil
Odbierając sprzęt zapytaj gościa, czy zrobił jak wyżej napisałem. Patrz mu w oczy, kiedy będzie odpowiadał :wink:.

Re: Dziwny problem z ładowaniem XV 535

: 18 kwietnia 2013, 19:41
autor: -waldi-
skoro masz na regulatorze 13,7 a na aku nic to

jak w każdej 535 winne są złącza na przewodach "+" - brak dobrego przejścia w miejscu zagniatania żyły w złączu. Przelutować i pojawi się ładowanie :). Juz nie jeden wymieniał regulator, a to było powodem braku ładowania.

Re: Dziwny problem z ładowaniem XV 535

: 19 kwietnia 2013, 06:46
autor: AneczkaVirago535
Sprawdzałam też prąd na wtyczce czerwonego kabla z regulatora i tam też nie było ładowania.

Re: Dziwny problem z ładowaniem XV 535

: 19 kwietnia 2013, 09:06
autor: -waldi-
spokojnie i powoli.

masa regulatora = "-" aku
czerwony regulatora = "+" aku po kilku złączkach i bezpieczniku MAIN

jak na aku nie ma ładowania, a po przełożeniu końcówki miernika z minusa na masę regulatora jest, to ewidentnie regulator nie ma połączenia z masą

Re: Dziwny problem z ładowaniem XV 535

: 19 kwietnia 2013, 10:11
autor: Kargul
Po kolei

sprawdź czy masz ładowanie na kostka regulatora "+" (czerwony przewód) - obudowa regulatora "-". Nie żadna rama, silnik tylko na obudowie regulatora. Jak będzie to masz tylko problem z połączeniami.

Jak na regulatorze będziesz miał poprawne ładowanie to:
sprawdź ładowanie między ?+? na regulatorze, a ?-? na aku. Jak nie będzie ładowania to brak masy. Wówczas należy przeczyścić miejsce przykręcenia regulatora, oraz przewodu masowego łączącego akumulator z ramą.

sprawdzić ładowanie między ?-? na regulatorze (obudowa), a + na aku. Jak nie będzie ładowania to należy sprawdzić połączenia na drodze regulator dla toru ?+?.

Ewentualnie możesz jeszcze sprawdzić napięcie pomiędzy ?+? na aku a ?+? na regulatorze, oraz ?-? na aku a ?-? na regulatorze. Te powinny być jak najmniejsze. Duża wartość (dopuszczalne około 0,1V) oznacza problem.

Re: Dziwny problem z ładowaniem XV 535

: 19 kwietnia 2013, 14:21
autor: AneczkaVirago535
A kabel czerwony z regulatora jak idzie? Wchodzi w wiązkę i nie wiem gdzie dalej. Może tam gdzieś coś jest nie tak.

Re: Dziwny problem z ładowaniem XV 535

: 19 kwietnia 2013, 14:56
autor: AneczkaVirago535
A gdzie znajduje się ten główny bezpiecznik MAIN? Nie mogę go znaleźć. Moja Virago jest z 87 roku.

Re: Dziwny problem z ładowaniem XV 535

: 19 kwietnia 2013, 19:49
autor: AneczkaVirago535
No i regulator założony masa wyczyszczona a ładowania jak nie było tak nie ma.

Re: Dziwny problem z ładowaniem XV 535

: 19 kwietnia 2013, 19:57
autor: Teslacoil
A pan elektryk co na to?
Bezpiecznik MAIN to może być pod atrapą baku, zaraz jeszcze sprawdzę...

Re: Dziwny problem z ładowaniem XV 535

: 19 kwietnia 2013, 20:00
autor: AneczkaVirago535
Mówił że może coś z alternatorem. Nie miał czasu i tak na szybkiego wszystko robił.

Re: Dziwny problem z ładowaniem XV 535

: 19 kwietnia 2013, 20:02
autor: AneczkaVirago535
Kolega doradził by sprawdzić jakie powinny być wartości na kostce z alternatora. Kto wie jakie mają być?
Main znalazłam jest pod atrapą baku.

Re: Dziwny problem z ładowaniem XV 535

: 19 kwietnia 2013, 20:17
autor: kris2k
viewtopic.php?f=21&t=5922 tutaj masz wszystko.
Tylko pisałaś że ładowanie jest jak podłączysz jeden kabel do aku, więc to nie może być wina alternatora. Sprawdź dobrze przewody jak Waldi Ci radził.

Re: Dziwny problem z ładowaniem XV 535

: 19 kwietnia 2013, 20:22
autor: AneczkaVirago535
No teraz jak regulator jest na swoim miejscu i podłączam miernik do obudowy regulatora i do + aku to już nie pokazuje ładowania w ogóle.

Re: Dziwny problem z ładowaniem XV 535

: 19 kwietnia 2013, 20:25
autor: Teslacoil
Miernik daj na 200? i na zgaszonym silniku posprawdzaj trzy białe kable między sobą. Ma być podobnie jak przy zetknięciu kabli miernika, czyli zwarcie. Jeśli o.k. to miernik na 2000k? i jeden kabel do kapy silnika, drugi do któregoś z białych. Ma być przerwa. Pisz co Ci wyszło. Regulator ma być odłączony przy pomiarach.