regulator czy prądnica Virago 250
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 02 października 2007, 19:13
- Motocykl: Virago 250
- Lokalizacja: Mrągowo
- Wiek: 52
- Status: Offline
regulator czy prądnica Virago 250
Witam wszystkich.
Na początku powiem ze jestem kompletnym laikiem. Moto mam od roku-15 lat marzeń i jest:)
mam problem ze swoja pszczółką (Virago 250)
Myślę, ż to moze być jak we wcześniej opisywanych sprawach regulator napiecia. Wyjechałem sobie w okoliczne lasy, ale przy włączeniu kierunkowskazu zauważyłem mizerny efekt błysku kontrolki. No i ledwo dojechałem do chaty- Zasilanie było tylko z akumulatora. Przed garażem delikatnie mówiąc zdechł moto. Na następny dzień bez problema odkurzyłem pszczółkę, ale przy dodawaniu gazu kontrolka biegu jałowego jak kamień nie wykazywała większego świecenia(wcześniej widać było ze jest ładowanie bo intensywniej świeciął w miare dodawania gazu). Czy mogę domniemywać ze to regulator czy ochłonąć i przymierzać sie do alternatora
Gdzie jest regulator to doszedłem nosi ślady peknieć na żywicy, ale gdzie jest prądnica sorki ale ne wiem. Dodam, ze moja przygoda z moto zaczęła sie od komara 3 z biegami przy kierownicy, potem było długo nic no i teraz wymarzone prawdziwe moto(dla mnie te 250cm3 to też już moto, mam nadzieję ze w przyszłości dojdę do wiekszej pojemności.
Za poradę bede wdzieczny. Pozdrawiam
Na początku powiem ze jestem kompletnym laikiem. Moto mam od roku-15 lat marzeń i jest:)
mam problem ze swoja pszczółką (Virago 250)
Myślę, ż to moze być jak we wcześniej opisywanych sprawach regulator napiecia. Wyjechałem sobie w okoliczne lasy, ale przy włączeniu kierunkowskazu zauważyłem mizerny efekt błysku kontrolki. No i ledwo dojechałem do chaty- Zasilanie było tylko z akumulatora. Przed garażem delikatnie mówiąc zdechł moto. Na następny dzień bez problema odkurzyłem pszczółkę, ale przy dodawaniu gazu kontrolka biegu jałowego jak kamień nie wykazywała większego świecenia(wcześniej widać było ze jest ładowanie bo intensywniej świeciął w miare dodawania gazu). Czy mogę domniemywać ze to regulator czy ochłonąć i przymierzać sie do alternatora
Gdzie jest regulator to doszedłem nosi ślady peknieć na żywicy, ale gdzie jest prądnica sorki ale ne wiem. Dodam, ze moja przygoda z moto zaczęła sie od komara 3 z biegami przy kierownicy, potem było długo nic no i teraz wymarzone prawdziwe moto(dla mnie te 250cm3 to też już moto, mam nadzieję ze w przyszłości dojdę do wiekszej pojemności.
Za poradę bede wdzieczny. Pozdrawiam
Tomek
-
- Status: Offline
Re: regulator czy prądnica Virago 250
mialem podobnie, ale u mnie okazalo sie ze to cewka (i tak mam ciut troche zamale napiecie ladowania).
Przy takich objawach moze byc zarowno rgulator jak i alternator. Ja najpierw sprawdzilem regulator (podlaczylem kolegi) bylo taksamo czyli padlo na kable lub cewke w alternatorze, spuscilem olej i sprawdzilem cewke, doznalem szoku, tak byla sfajczona.
W twoim wypadku stawialbym na regulator, poniewaz cewka raczej sie nie fajczy w pare chwil (np: podczas krutkiej przejazczki) no chyba jezeli postalo jakies zwarcie.
U mnie alternator znajduje sie pod lewa oslona silnika, jest to pierscien cewek (3 cewki podlaczone w gwiazde) z ktorego ida 3 kable do regulatora. Pierscien ten jest w magnesie w ksztalcie otwartej okraglej konserwy, ktora sie obraca (chyba nazywa sie magneto) .
Obracajce sie magneto powoduje indukcje napiecia w kazdej z 3 cewek,a w regulatorze znajduje sie prosty uklad prostujacy.
Takze jezeli nie masz doswiadczenia, sprawdz okablowanie, potem regulator (podmien) i nakoncu cewka alternatora.
Chyba ze masz jakies doswiadczenie lub jestes pewny swoich umiejetnosci to mozesz sprawdzic odrazu cewke.
Sorry e nie ma polskich liter ale nia mam polskiej klawiatury w UNIX'ie
Przy takich objawach moze byc zarowno rgulator jak i alternator. Ja najpierw sprawdzilem regulator (podlaczylem kolegi) bylo taksamo czyli padlo na kable lub cewke w alternatorze, spuscilem olej i sprawdzilem cewke, doznalem szoku, tak byla sfajczona.
W twoim wypadku stawialbym na regulator, poniewaz cewka raczej sie nie fajczy w pare chwil (np: podczas krutkiej przejazczki) no chyba jezeli postalo jakies zwarcie.
U mnie alternator znajduje sie pod lewa oslona silnika, jest to pierscien cewek (3 cewki podlaczone w gwiazde) z ktorego ida 3 kable do regulatora. Pierscien ten jest w magnesie w ksztalcie otwartej okraglej konserwy, ktora sie obraca (chyba nazywa sie magneto) .
Obracajce sie magneto powoduje indukcje napiecia w kazdej z 3 cewek,a w regulatorze znajduje sie prosty uklad prostujacy.
Takze jezeli nie masz doswiadczenia, sprawdz okablowanie, potem regulator (podmien) i nakoncu cewka alternatora.
Chyba ze masz jakies doswiadczenie lub jestes pewny swoich umiejetnosci to mozesz sprawdzic odrazu cewke.
Sorry e nie ma polskich liter ale nia mam polskiej klawiatury w UNIX'ie
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 02 października 2007, 19:13
- Motocykl: Virago 250
- Lokalizacja: Mrągowo
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: regulator czy prądnica Virago 250
Hejka
Dzięki będę sprawdzał. Czytałem Twój problem. Po cichu licze że u mnie będzie regulator , ale zobaczymy. Mam nadzieje ze dzisiaj coś zdiagnozuję.
Pozdro
Dzięki będę sprawdzał. Czytałem Twój problem. Po cichu licze że u mnie będzie regulator , ale zobaczymy. Mam nadzieje ze dzisiaj coś zdiagnozuję.
Pozdro
Tomek
-
- Status: Offline
Re: regulator czy prądnica Virago 250
jezeli to cewka regulatora, to uwazaj przy zakupie, bo są ze trzy rodzaje. Nie daleko mnie gościu z Izabelina (na allegro) sprzedaje cześci od virago, ja dostalem cewkę za 140 (z okablowaniem) a regulatory ma po 120.
Napisz jak coś ci się uda, owocnej naprawy.
Napisz jak coś ci się uda, owocnej naprawy.
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 02 października 2007, 19:13
- Motocykl: Virago 250
- Lokalizacja: Mrągowo
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: regulator czy prądnica Virago 250
No nie
Ratunku
Nie wiem o co chodzi. Pomiar przy zdjętych przewodach z regulatora i z założonymi wykazuje 0,00 V Czy to możliwe?. Czerwony przewód przy założonym i przy zdjętym wykazuje 11,98 V. No bo od aku to wiem , ale przy reszcie 0,00 V , tak nie miałeś .saprawdzałewm przewody niby wszystko ok. Nie wiem jestem w kropce. No co za cholera przyczepiła się do mojej pszczółki?
gustaw - Tomek
Ratunku
Nie wiem o co chodzi. Pomiar przy zdjętych przewodach z regulatora i z założonymi wykazuje 0,00 V Czy to możliwe?. Czerwony przewód przy założonym i przy zdjętym wykazuje 11,98 V. No bo od aku to wiem , ale przy reszcie 0,00 V , tak nie miałeś .saprawdzałewm przewody niby wszystko ok. Nie wiem jestem w kropce. No co za cholera przyczepiła się do mojej pszczółki?
gustaw - Tomek
Tomek
-
- Status: Offline
Re: regulator czy prądnica Virago 250
czyli masz regulator, do którego wchodzą 3 (u mnie białe) przewody i wychodzi 1 czerwony.
Przykładając woltomierz(nastawiony na prąd stały "_") do czerwonego kabla i obudowy regulatora powinien wskazać napięcie. A jeżeli nic nie wskaże, to zmień zakres woltomierz na np 200V "~" (bo przed regulatorem jest napięcie przemienne) i dokonaj 3 pomiarów pomiędzy trzema kablami, które idą z alternatora do regulatora. (nie zrobisz zwarcia bo woltomierz ma gigantyczną oporność). Jeżeli napięcie będzie znaczy to że alternator wytwarza napięcie, tylko regulator jest do niczego.
Przykładając woltomierz(nastawiony na prąd stały "_") do czerwonego kabla i obudowy regulatora powinien wskazać napięcie. A jeżeli nic nie wskaże, to zmień zakres woltomierz na np 200V "~" (bo przed regulatorem jest napięcie przemienne) i dokonaj 3 pomiarów pomiędzy trzema kablami, które idą z alternatora do regulatora. (nie zrobisz zwarcia bo woltomierz ma gigantyczną oporność). Jeżeli napięcie będzie znaczy to że alternator wytwarza napięcie, tylko regulator jest do niczego.
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 02 października 2007, 19:13
- Motocykl: Virago 250
- Lokalizacja: Mrągowo
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: regulator czy prądnica Virago 250
Hejka
Jacek tak jak opisujesz to robiłem . Masa przy regulatorze i po kolei sprawdzałem przewody. Na czerwonym 11,98 V a na pozostałych 3 białych głucho 0,00 V. Sprawdzałem przy założonych do regulatora i przy zdjętych. Przy nastawieniu wskazania voltomierza na mniejszy zakres pokazywał ujemne wartości. O co tu chodzi?
Możliwe żeby przy uszkodzonym alternatorze nie pokazywało żadnych wartości napiecia?
Jacek tak jak opisujesz to robiłem . Masa przy regulatorze i po kolei sprawdzałem przewody. Na czerwonym 11,98 V a na pozostałych 3 białych głucho 0,00 V. Sprawdzałem przy założonych do regulatora i przy zdjętych. Przy nastawieniu wskazania voltomierza na mniejszy zakres pokazywał ujemne wartości. O co tu chodzi?
Możliwe żeby przy uszkodzonym alternatorze nie pokazywało żadnych wartości napiecia?
Tomek
-
- Status: Offline
Re: regulator czy prądnica Virago 250
przestawiles na zakres przemienny?
Po zatym piszesz ze mierzysz napiecie pokolei miedzy bielymi kablami z alternatora a masa, a trzeba mierzyc tylko miedzy bialymi.
To znaczy jeden styk woltomierza do jednego z trzech z biaych, a drugi styk woltomirza do drugiego z trzech bialych.
I tak mierzysz w trzech kombinacjach
Wiesz co napisz napisz na gg 8903925 swoj nr tel, albo na gg pogadamy
Po zatym piszesz ze mierzysz napiecie pokolei miedzy bielymi kablami z alternatora a masa, a trzeba mierzyc tylko miedzy bialymi.
To znaczy jeden styk woltomierza do jednego z trzech z biaych, a drugi styk woltomirza do drugiego z trzech bialych.
I tak mierzysz w trzech kombinacjach
Wiesz co napisz napisz na gg 8903925 swoj nr tel, albo na gg pogadamy
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 02 października 2007, 19:13
- Motocykl: Virago 250
- Lokalizacja: Mrągowo
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: regulator czy prądnica Virago 250
Hejka
A no widzisz jaki ze mnie mechanior.Dzisiaj albo jutro zobaczę tak jak piszesz. Podam Ci nr gadu gadu mojego syna to któregoś dnia pogadamy nr 237036
Pozdro
A no widzisz jaki ze mnie mechanior.Dzisiaj albo jutro zobaczę tak jak piszesz. Podam Ci nr gadu gadu mojego syna to któregoś dnia pogadamy nr 237036
Pozdro
Tomek
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 02 października 2007, 19:13
- Motocykl: Virago 250
- Lokalizacja: Mrągowo
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: regulator czy prądnica Virago 250
Hejka
przed chwila wróciłem z garazu. Jest tak . Ustawiony voltomierz na prad przemienny, odłączone przewody od regulatora i pomiar na białych, nie jak wcześniej do masy i biały tylko jak napisałeś miedzy białymi. Na wolnych obrotach jest ok. 11,00-11,5 V na ssaniu (nie mam obrotomierza) jest 33,00-33,5 V To śledząc wcześniejsze wasze wywody wskazywałoby że jest ok z alternatorem czy myle się? Mam nadzieję, że to tylko ten regulator. Co myślisz o tym
dzieki za wcześniejsze podpowiedzi . jacek to mój nr telefonu 501-394-253 Jak zadzwonisz to ja oddzwonie żeby nie narażać Cię na koszta. Wyraź swoje zdanie na ten temat .Jeśli to regulator to pisałeś że jakiś koleś koło Ciebie sprzedaje to podaj namiary .Dokonam wtedy zakupu.
Spisałem symbole ze swojego regulatora i jest tak SH 569A-12
T8.5.2
No to narka i dzieki za dotychczasową pomoc
Tomek
przed chwila wróciłem z garazu. Jest tak . Ustawiony voltomierz na prad przemienny, odłączone przewody od regulatora i pomiar na białych, nie jak wcześniej do masy i biały tylko jak napisałeś miedzy białymi. Na wolnych obrotach jest ok. 11,00-11,5 V na ssaniu (nie mam obrotomierza) jest 33,00-33,5 V To śledząc wcześniejsze wasze wywody wskazywałoby że jest ok z alternatorem czy myle się? Mam nadzieję, że to tylko ten regulator. Co myślisz o tym
dzieki za wcześniejsze podpowiedzi . jacek to mój nr telefonu 501-394-253 Jak zadzwonisz to ja oddzwonie żeby nie narażać Cię na koszta. Wyraź swoje zdanie na ten temat .Jeśli to regulator to pisałeś że jakiś koleś koło Ciebie sprzedaje to podaj namiary .Dokonam wtedy zakupu.
Spisałem symbole ze swojego regulatora i jest tak SH 569A-12
T8.5.2
No to narka i dzieki za dotychczasową pomoc
Tomek
Tomek
-
- Status: Offline
Re: regulator czy prądnica Virago 250
To jest miedzy innymi jego aukcja:
http://www.allegro.pl/item250200142_gmo ... irago.html
i jego telefon:
791502121
W czwartek oddalem mu taki regulator (bo chcialem sprawdzi czy bede mial ciut lepsze ladowanie):
I miaem jeszcze taki od niego(taki sam mam zamontowany):
Oba dobrze smigaly,
nie martw sie o rozklad stykow tego pierwszego, wiem jak je podlaczyc
http://www.allegro.pl/item250200142_gmo ... irago.html
i jego telefon:
791502121
W czwartek oddalem mu taki regulator (bo chcialem sprawdzi czy bede mial ciut lepsze ladowanie):
I miaem jeszcze taki od niego(taki sam mam zamontowany):
Oba dobrze smigaly,
nie martw sie o rozklad stykow tego pierwszego, wiem jak je podlaczyc
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 02 października 2007, 19:13
- Motocykl: Virago 250
- Lokalizacja: Mrągowo
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: regulator czy prądnica Virago 250
Witam
Dzięki Jacek bardzo mi pomogłeś . Właśnie dzisiaj dostałem regulator od gościa , którego podałeś mi namiary. Podłączyłem tak jak rozmawialiśmy . Myślę że jest ok. Muszę jeszcze wykonać jazdę próbną. Bo po kontrolkach jakby lekko później reagują, jak przy tamtym regulatorze, no ale może się czepiam. Mam nadzieję , że bedzie wszustko ok. Jeszcze raz wielkie dzieki. Pozdrawiam z Mragowa.
Dzięki Jacek bardzo mi pomogłeś . Właśnie dzisiaj dostałem regulator od gościa , którego podałeś mi namiary. Podłączyłem tak jak rozmawialiśmy . Myślę że jest ok. Muszę jeszcze wykonać jazdę próbną. Bo po kontrolkach jakby lekko później reagują, jak przy tamtym regulatorze, no ale może się czepiam. Mam nadzieję , że bedzie wszustko ok. Jeszcze raz wielkie dzieki. Pozdrawiam z Mragowa.
Tomek
- Kaczor-Motorock
- Posty: 1049
- Rejestracja: 20 października 2007, 15:31
- Motocykl: Suzuki Intruder 1500
- Lokalizacja: Gostynin
- Wiek: 60
- Status: Offline
Re: regulator czy prądnica Virago 250
Witaj, niedawno kupilem Virago 700 ale jestem laikiem w tym temacie, a Ty widzę masz sporo wiedzy na ten temat. Pomożesz mi w niektórych problemach?? pozdrawiamjacekozik,
-
- Status: Offline
Re: regulator czy prądnica Virago 250
tu wszyscy sobie pomagają jak mogą
-
- Status: Offline
Re: regulator czy prądnica Virago 250
i co sie okazało ze to regukator był nie dobry?
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 02 października 2007, 19:13
- Motocykl: Virago 250
- Lokalizacja: Mrągowo
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: regulator czy prądnica Virago 250
Hejka
Trochę mnie nie było na forum. Sorki
Tak wykonałem jazdy próbne około 200 km i jest ok. Trochę regulatorek inaczej reaguje jakby z opóźnieniem ale chyba sie czepiam. W kazym bądź razie jest ładowanie .
Trochę mnie nie było na forum. Sorki
Tak wykonałem jazdy próbne około 200 km i jest ok. Trochę regulatorek inaczej reaguje jakby z opóźnieniem ale chyba sie czepiam. W kazym bądź razie jest ładowanie .
Tomek
-
- Status: Offline
Re: regulator czy prądnica Virago 250
Pozwolę dołączyć się do dyskusji. W moim moto, po dłuższej jeździe na światłach rozładowuje się aku. Aku na pewno jest ok bo jest zbadany przez "doktora". Natomiast po sprawdzeniu ładowania jest ono zbyt niskie jak stwierdził doktor w punkcie z aku do samochodów. Czy w autach wartości ładowania są takie same jak w moto. Jakie powinno być minimalne ładowanie by było ok. i ewentualnie czy to wina alternatora czy może inne licho.
[ Dodano: Nie Paź 12, 2008 9:39 pm ]
No i u mnie na 100 % regulator. Pozdro.
[ Dodano: Nie Paź 12, 2008 9:39 pm ]
No i u mnie na 100 % regulator. Pozdro.