Zabezpieczenia

Testy, komentarze i opinie o wszelkich akcesoriach i produktach motocyklowych
Awatar użytkownika
Robhaal
Posty: 113
Rejestracja: 06 maja 2011, 22:51
Motocykl: Nareszcie jest XV750
Lokalizacja: Pruszcz Gd i okolice
Wiek: 51
Status: Offline

Zabezpieczenia

Post autor: Robhaal »

Pomny tragedii Kolegi Elcede http://virago.com.pl/viewtopic.php?f=38&t=19900
postanowiłem się (a właściwie mojego motora) jakoś zabezpieczyć. Myśle o blokadzie na tarczę z alarmem, ale chciałbym wysłuchać waszych doświadczeń, zwłaszcza negatywnych ze stosowania różnych zabezpieczeń. ( nie muszą być te obecnie stosowane bo nie wiadomo ko forum czyta...)
Czterdzieści lat minęło jak jeden dzień...
Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 5107
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
Wiek: 42
Kontakt:
Status: Offline

Re: Zabezpieczenia

Post autor: 2007XV1700 »

Disclock jest ok byle by był conajmniej ze średniej półki cenowej, te tańsze nie dawały się otworzyć nawet oryginalnym kluczykiem.

Łańcuch jest ok hexagonalny z utwardzonej stali wytrzyma średniej wielkości michały plus kłódka "skoblowa" wodoszczelna z zamkiem na klucz powydziwiany, bo wkładki typu lob/yeti otwiera się w 3 sekundy.

Alarm najlepsza sprawa, a najlepiej taki co dodatkowo "czuje" podnoszenie moto z kosy(czujnik przechyłowy+udarowy)
oraz posiada blokadę zapłonu.

zastosowując wszystkie trzy metody jesteś bezpieczny przed złodziejaszkami motocykli.

jak przyjdzie złodziej to nie ma systemu antykradzieżowego. Łańcuch(linka, tuleje-kulki, co by nie było) pod kątówką po 4-8 sekundach ustąpi a moto wrzucą na Transita w 3 osoby, na gąbki a syrenę wyrwą po drodze.

Miałem moto na kotwę do betonu łańcuchem przywiązane, wszystko z utwardzanej stali, ale kłódka była lipna i zajumali moto.
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4147
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: Zabezpieczenia

Post autor: leszekk »

Najporęczniejsza blokada na tarczę. Niestety - również przeważnie najmniej odporna. Alarm w blokadzie? A kto z postronnych świadków zwraca na takie rzeczy uwagę - każdy tylko patrzy żeby przez wścibstwo w ryja nie wyłapać. Zapinka w kształcie litery U z dobrej stali i solidnym zamkiem jest dość niezawodnym rozwiązaniem, zwłaszcza, że czasem da się zapiąć do stałego elementu architektonicznego. Podobnie solidny łańcuch z dobrą kłódką.
Alarm i immobilizer - tak, ale na alarm mało kto zwróci uwagę a immobilizer nie uchroni przed wywiezieniem na pace dostawczaka. Jeśli alarm to ze zdalnym powiadamianiem, chociaż może to mieć negatywne strony - jak wyjdziesz bronic swojego mienia możesz zostać poproszony o wydanie kluczy i dokumentów.
Motocykl wywieziony do dziupli - nawet jeśli nie da się uruchomić (raczej w to nie wierzę, wszystko da się odblokować fabrycznymi narzędziami) to zostanie zdezintegrowany i zasili aukcje części zamiennych. Zatem podstawowym celem staje się zatrzymanie motocykla/samochodu w miejscu, w którym go zostawiliśmy.
Zawsze najskuteczniejszym sposobem zabezpieczenia będzie czujne oko.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
Awatar użytkownika
Cpt. Nemo
Posty: 1560
Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 13:11
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Warszawa Wawrzyszew
Status: Offline

Re: Zabezpieczenia

Post autor: Cpt. Nemo »

leszekk pisze:Alarm w blokadzie? A kto z postronnych świadków zwraca na takie rzeczy uwagę
A po co ma zwracac ?
Alarm w blokadzie sluzy glownie dla wlasciciela zeby nie ruszyl z zalozona blokada, co sie niejednemu zdarzylo :)
Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi...
Pozdrawiam, cpt. Nemo
Awatar użytkownika
Robhaal
Posty: 113
Rejestracja: 06 maja 2011, 22:51
Motocykl: Nareszcie jest XV750
Lokalizacja: Pruszcz Gd i okolice
Wiek: 51
Status: Offline

Re: Zabezpieczenia

Post autor: Robhaal »

Na ja wiem że jest ogólna znieczulica, ale jak ktoś nożycami albo kątówką przy moto dłubie to zza winkla może jakiś podejżliwy Obywatel na 112 zadzwoni. Jednak "wyjec" przyciąga uwagę
Czterdzieści lat minęło jak jeden dzień...
Awatar użytkownika
Authilius
Posty: 658
Rejestracja: 16 maja 2011, 16:53
Motocykl: Kawasaki VN 2000 '06
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Zabezpieczenia

Post autor: Authilius »

Robhaal pisze:Pomny tragedii Kolegi Elcede http://virago.com.pl/viewtopic.php?f=38&t=19900
postanowiłem się (a właściwie mojego motora) jakoś zabezpieczyć. Myśle o blokadzie na tarczę z alarmem, ale chciałbym wysłuchać waszych doświadczeń, zwłaszcza negatywnych ze stosowania różnych zabezpieczeń. ( nie muszą być te obecnie stosowane bo nie wiadomo ko forum czyta...)
Jakiś czas temu trafiłem na ciekawy test/artykuł na temat zabezpieczeń, może Ci się przyda w jakiś sposób.
:arrow: http://www.motocykl-online.pl/artykuly/ ... ocyklowych
'92 Yamaha Virago XV 535 - "Mandaryna"
'96 Kawasaki Vulcan VN 800A - "Wiśnia"
'08 Kawasaki Vulcan VN 900BB Classic - "Borówka"
'06 Kawasaki Vulcan VN 2000 Classic - "Truskawa"
Awatar użytkownika
cygan
Posty: 114
Rejestracja: 30 września 2011, 12:23
Motocykl: XV 535 '93
Wiek: 34
Status: Offline

Re: Zabezpieczenia

Post autor: cygan »

Ostatnio kolegi dziewczyna zgubila klucze od zapiecia rowerowego, a zapiety rower stal pod centrum kultury. Kumpel poszedl wiec z brzeszczotem i piwem w reku po rower. Piluje piluje a obok jedzie policja... wkurwiony juz sobie mysli bedzie lipa... no ale piluje dalej, a policja stanela, popatrzyli i pojechali dalej, wiec nie sadze zeby kiwneli palcem jak cos sie bedzie dzialo...
ODPOWIEDZ