Strona 1 z 3

Problem elektryczny.

: 20 sierpnia 2012, 21:27
autor: Robert von Berlin
HELP!

Tylny gar nie dopala, gasnie, prycha, dlawi, przerywa - cala gama niedomagan. Wyelimiowalem wszystkie sprawy z zasilaniem paliwem. Jak sie troche nagrzeje zaczynaja sie problemy jak wyzej, a teraz juz nawet na zimnym. Podejrzewam elektryke. Jak wlacze swiatla, kierunek, dlugie (mrygne) problem sie nasila do tego stopnia, ze gasnie na krzyzowkach. Gdzie szukac i jak? Swiece i kable sa ok. Wrazenie jest takie, jakby mu pradu brakowalo na zaplon.

- regulator?
- modul zaplonowy?
- cewka?
- zlacza?
- alternator?

Re: Problem elektryczny.

: 20 sierpnia 2012, 21:47
autor: wąsaty7
Sprawdź akumulator i ładowanie.

Re: Problem elektryczny.

: 20 sierpnia 2012, 21:50
autor: -waldi-
impulsator tylnego cylindra sprawdź, pomierz cewkę (a najlepiej podmień z przedniego)

zmierz jakie masz napięcie na zasilaniu cewek podczas pracy - między masą a +na cewkach

Re: Problem elektryczny.

: 20 sierpnia 2012, 22:22
autor: Robert von Berlin
Aku (nowy): 12,6 V
Ladowanie 12,8 V (slabo nieco)

Re: Problem elektryczny.

: 20 sierpnia 2012, 22:30
autor: -waldi-
ładowania brak

Re: Problem elektryczny.

: 20 sierpnia 2012, 22:37
autor: Robert von Berlin
To widac - grzebnac najpierw regulator czy alternanor?

Re: Problem elektryczny.

: 20 sierpnia 2012, 23:35
autor: -waldi-
pomierzyć:

- oporność uzwojeń względem masy (na odpiętej wtyczce idącej do regulatora), jak opór będzie rzędu kilku om to uzwojenia do przewinięcia lub wymiany
- odpalić i zmierzyć spadek napięcia między +z regulatora, a +klemą na włączonych światłach i podwyższonych obrotach - powyżej 0,1V do poprawy instalacja. To samo tyczy się masy regulatora.

Re: Problem elektryczny.

: 20 sierpnia 2012, 23:44
autor: pisior
waldi czarujesz , zrobiłbyś temat ,co jak i kiedy , tępe ludzie twoich sugesti nie znają :) ja tez :)

Re: Problem elektryczny.

: 20 sierpnia 2012, 23:50
autor: -waldi-
pisior mam się w kółko powtarzać ?

http://virago.com.pl/viewtopic.php?p=329880#p329880

Re: Problem elektryczny.

: 21 sierpnia 2012, 00:07
autor: pisior
to wsawcie do do downloads :)

Re: Problem elektryczny.

: 21 sierpnia 2012, 11:16
autor: Robert von Berlin
"Przeszedlem" prawie cala instalacje, wszystko poczyszczne. Jest na wolnych 13,4 V. Jedno pytanie jeszcze.
Gdzie moze byc wyjscie masy od regulatora? Idzie to do glownej wiazki, ale nie umiem znalesc gdzie wychodzi, by tam poprawic.

Re: Problem elektryczny.

: 21 sierpnia 2012, 11:41
autor: podbiel
A masa z reglera nie idzie przez obudowę?

Re: Problem elektryczny.

: 21 sierpnia 2012, 11:54
autor: Robert von Berlin
Nie. On "siedzi" na plastykowej puszcze na narzedzia.

Re: Problem elektryczny.

: 21 sierpnia 2012, 20:26
autor: Robert von Berlin
Mase znalazlem. Jednak, jak sie rozgrzeje silnik problem wystepuje nadal.

Re: Problem elektryczny.

: 21 sierpnia 2012, 20:38
autor: ZWIERZAK
Jak byś potrzebował to mam do tego modelu sprawne cewki (tak sądzę). Moduł też mam ale raczej jest walnięty. Wymieniłem wszystko bo miałem podobny problem z tym że przerywał jak mu nagle odkręciłem gaz.
A że tak retorycznie spytam, wymieniałeś świece?

Re: Problem elektryczny.

: 21 sierpnia 2012, 23:05
autor: Robert von Berlin
ZWIERZAK pisze: Wymieniłem wszystko bo miałem podobny problem z tym że przerywał jak mu nagle odkręciłem gaz.

A że tak retorycznie spytam, wymieniałeś świece?


Tez tak wlasnie mam.Tu jest problem z za malym napieciem, nie ze swiecami.

Re: Problem elektryczny.

: 21 sierpnia 2012, 23:10
autor: ZWIERZAK
Ale piszesz, że ładowanie jest teraz w miarę ok? A sprawdzałeś przewód plusowy do modułu i do regulatora? Może tu jest problem? Myślę że dobrze by to było zmierzyć na zapalonym moto tylko może być problem bo jak się nie mylę to moduł jest pod zbiornikiem.

Re: Problem elektryczny.

: 22 sierpnia 2012, 12:36
autor: Robert von Berlin
Czy to mozliwe, zeby wszystkie diody padly w regulatorze.Tak wychodzi z pomiarow, ale czy byloby wtedy jakies ladowanie w ogole? (lub spieprzyl ktos schematy i opis w Clymerze) Na zimnym dochodzi do 13,8 V, a na goracym spada powaznie do 13,3 V.

Re: Problem elektryczny.

: 22 sierpnia 2012, 13:55
autor: -waldi-
wszystkie nie, ale 3 "-" tak

i padły w sensie jak? zwarcie czy przerwa... bo weź poprawkę, że tam jeszcze tyrystory są

Re: Problem elektryczny.

: 22 sierpnia 2012, 14:30
autor: Robert von Berlin
Regulator ma 6 diod. Wszystkie wykazuja podobne wartosci z tym, ze stosujac sie do Clymera wszystkie wszystkie padly, a stosujac sie do:

http://www.xz550.de/tp3/fileadmin/xz-ti ... %FCfen.pdf

(Tam kaza podlaczac odwrotnie bieguny miernika i wtedy jest wedlug tego ok.)

wszystkie sa sprawne. Ladowanie dochodzi przy zwiekszonych obrotach do 14 i lekko wyzej, wiec powoli glupieje i zastanawiam sie, czy w przypadku, kiedy 6 diod padlo, mialbym takie ladowanie. Jak jade bez wlaczania odbiornikow jest ok, jak wlacze swiatla itd. to koniec z jazdy. I to wszystko dzieje sie jaks sie nagrzeje.

Re: Problem elektryczny.

: 22 sierpnia 2012, 16:04
autor: -waldi-
wiadomo, że diody sprawdza się na teście diodowym, i końcówki trzeba obracać - masz "-" i "+" diody

jaki masz opór między uzwojeniami, a masą silnika - podaj wartość

Re: Problem elektryczny.

: 22 sierpnia 2012, 17:34
autor: Robert von Berlin
-waldi- pisze:wiadomo, że diody sprawdza się na teście diodowym, i końcówki trzeba obracać - masz "-" i "+" diody


jaki masz opór między uzwojeniami, a masą silnika - podaj wartość
Jak ma sie diody w rece to mozna wszystko. Tu wg Clymera wszystkie diody bee, wg instrukcji z linka wszystkie dobre.

Zaden, nie ma, niemierzalny, nie ma zadnego przejscia. Rezystancja uzwojen ksiazkowa = 0,5 Ohma, czyli wg serwisowek altek dobry. Jedno napiecie mniejsze i nie wiem, co z tym.

Napiecie miedzyfazowe na wolnych:
A ok. 15 V
B ok. 17 V
C ok. 7 V..?

Czy jest jakis patent, by pojezdzic bez regulatora, ale zeby cos ladowalo..?

Re: Problem elektryczny.

: 22 sierpnia 2012, 17:45
autor: -waldi-
skoro przejścia nie ma to uzwojenia względem masy OK, ale te 7V na jednej z faz wskazuje na zwojówkę. Pomiar oporności poniżej kilku om zwykłym multimetrem mija się z celem - tylko miliomierz (mostek)

a patentu na jazdę bez to za bardzo nie ma

wymień regulator

Re: Problem elektryczny.

: 22 sierpnia 2012, 18:09
autor: Robert von Berlin
-waldi- pisze:skoro przejścia nie ma to uzwojenia względem masy OK, ale te 7V na jednej z faz wskazuje na zwojówkę. Pomiar oporności poniżej kilku om zwykłym multimetrem mija się z celem - tylko miliomierz (mostek)
Co zo zwojowka?

Mierzylem jak kazali w serwisowkach. Wyniki sa stabilne i mam dobry miernik (zgadzam sie z toba). Jak mowia w serwisowkach: jezeli jest 0,5 Ohma i nie ma przebic do masy, to altek ok.

Re: Problem elektryczny.

: 22 sierpnia 2012, 18:17
autor: -waldi-
zwojówka to zwarcie między poszczególnymi zwojami i o tym może świadczyć właśnie niskie napięcie na jednej z faz