Strona 1 z 2

Klaksony

: 15 sierpnia 2012, 21:00
autor: zobek
Witam Wszystkich. Mam pytanie za DUŻE :nazdrowie: . Dziś przestał mi działać klakson. Sprawdzam bezpieczniki,
-spalony od sygnalu, wymieniam na nowy-sygnału nie ma. Sprawdzam prąd przy klaksonach jest OK. Daję na krótko nie działają. Czy to możliwe że spaliły sie obydwa klaksony na raz i bezpiecznik od nich?! Z jakiej przyczyny? Włącznik jest OK.
zobek

Re: Klaksony

: 15 sierpnia 2012, 21:13
autor: -waldi-
wystarczy wyregulować je - z tyłu masz małą śrubkę regulacyjną, zluzuj kontrę i reguluj. Z drugiego sygnału odepnij kabelek by niepotrzebnie nie obciążał instalacji na czas regulacji.

sprawdzałeś czy dochodzi + ? to sprawdz czy - też dochodzi :) albo podepnij zamiast sygnału żarówkę

Re: Klaksony

: 16 sierpnia 2012, 10:58
autor: zobek
Dzięki valdi! :nazdrowie: Jak zawsze szybka i rzeczowa odpowiedz. Problem rozwiązany :) Pozdrawiam.

Re: Klaksony

: 16 sierpnia 2012, 11:22
autor: 2007XV1700
i co było?

Re: Klaksony

: 16 czerwca 2013, 18:16
autor: Wolf_88
Witam,

Sygnał dźwiękowy odmówił mi posłuszeństwa. Nie wiem od kiedy, bo nigdy nie sprawdzam, a używania go nie miałem okazji na szczęście.
Mam pytanie, gdzie znajduje się bezpiecznik od sygnału dźwiękowego? Czy pod siedzeniem?
Czy sam sobie poradzę z problemem? Jeśli bezpiecznik nie spalił się to co mam dalej sprawdzać?

Dzięki.

Re: Klaksony

: 17 czerwca 2013, 19:02
autor: Wolf_88
Pomoże ktoś? ;-)
Czy bezpiecznik do klaksonu to ten sam co do kierunkowskazów? Kierunkowskazy działają.

Re: Klaksony

: 17 czerwca 2013, 20:09
autor: MrScythe
Nie pamiętam dokładnie, ale chyba bezpiecznik, który jest odpowiedzialny min. za klakson, to bezpiecznik główny, który jak się przepali, to nawet nie odpalisz moto. Zobacz, czy czasami kabelek się nie odpiął, bo mi się tak często zdarzało, zanim go mocniej przygiąłem.

Re: Klaksony

: 17 czerwca 2013, 20:13
autor: Wolf_88
Ale kabelek po stronie przycisku przy lewej manetce, czy od drugiej strony? I w ogóle, to w którym miejscy dokładnie jest ten sygnalizator umieszczony, tzn. głośnik ?

Re: Klaksony

: 17 czerwca 2013, 20:23
autor: mytek1
Wolf_88 pisze:Ale kabelek po stronie przycisku przy lewej manetce, czy od drugiej strony? I w ogóle, to w którym miejscy dokładnie jest ten sygnalizator umieszczony, tzn. głośnik ?
Z przodu nad przednią głowicą się znajduje.

Re: Klaksony

: 17 czerwca 2013, 20:26
autor: MrScythe
Jeżeli przy samym klaksonie będzie ok, to możesz też sprawdzić, czy w przełącznikach przy manetce wszystko ok, ale to raczej w drugiej kolejności. Klakson standardowo jest z przodu, nad przednim cylindrem.

Re: Klaksony

: 17 czerwca 2013, 20:42
autor: Wolf_88
Dzięki, jutro posprawdzam. Być może coś rozłączyłem wymieniając świecę, polerując chromy itd.

Re: Klaksony

: 19 czerwca 2013, 18:02
autor: Wolf_88
Problem leżał w śrubce, o której pisał Waldi. Poluzowałem ją i klakson działa ;-)
Dzięki za pomoc

Re: Klaksony

: 19 czerwca 2013, 23:39
autor: -waldi-
używaj go częściej (nawet z nudów trąbnij sobie po odpaleniu), bo zaśniedziały styki w nim :)

Re: Klaksony

: 11 stycznia 2014, 09:00
autor: Digidy1
Odświeże troszki temat, mam pytanie odnoścnie napięcia na sygnale, mam nazbyciu głośniejszy sygnał a też ładnie się prezentuem problem w tym że wymaga więcej prądu bo gdy go podłącze pod stary sygnał to ledwo go słychać, jest jakiś sposób by podnieść ten prąd czy nie bardzo?

Re: Klaksony

: 11 stycznia 2014, 09:25
autor: wąsaty7
W obudowie od strony zacisków masz śrubkę do regulacji dźwięku sygnału.Jeśli to nie pomoże należy rozkręcić sygnał zlokalizować styki i wyczyścić np.bardzo drobnym papierem ściernym.Po wyczyszczeniu wyregulować.

Re: Klaksony

: 11 stycznia 2014, 09:33
autor: Digidy1
Dzięki kolego ale nie o to mi chodziło bo wiem jak się reguluje nie znam się zanadto na elektryce, bo mam nieoryginalny sygnał który chciałbym podpiąć lecz on potrzebuje większego prądu

Re: Klaksony

: 11 stycznia 2014, 11:04
autor: grzegorzbr2
Dobrym sposobem jest zamontowanie przekażnika załączającego oraz nowych przewodów zasilających sygnał o więkrzym przekroju np 4mm2. Taki przekażnik odciąża włącznik sygnału przy kierze i przewody zasilające sygnał - oryginalne są za cienkie i przy dużym poborze prądu są na nich spore spadki napięć, co powoduje w tym przypadku zmniejszoną głośnością klaksonu.

Re: Klaksony

: 11 stycznia 2014, 12:33
autor: Digidy1
Dzięki wielkie Grzesiu będę dziś sprawdzał, mam kable i przekaznik to nic mnie zabawa nie wyjdzie :D

Re: Klaksony

: 16 stycznia 2014, 16:05
autor: gpz
chyba czas odświeżyć temat...
Od jakiegoś czasu obserwuje dziwne zachowanie klaksonu, tzn:
przy stojącym i zapalonym motorze, kiedy kierownicę skręcam w lewo włącza się klakson. jak ją wyprostuje, wszystko wraca do normy. Również przy ruszaniu i skręceniu kierownicy w lewo klakson się włącza..
Domyślam się, że problem może leżeć gdzieś w kablach, w tym sensie, że kręcąc kierownicą w lewo kabel od klaksonu również się przemieszcza i w ten sposób się on włącza. Sprawdziłem to i dalej tak samo.. Trochę to jest wkurzające..
Macie Panowie jakieś pomysły? Pewno trzeba będzie sprawdzić przełącznik i sam klakson (w zasadzie styki), ale możę się mylę...

Re: Klaksony

: 16 stycznia 2014, 17:07
autor: Digidy1
Przepratrz jeszcze raz całe kable i złączki otwórz piwko i siądź przy piwku i bez nerwów sobie to sprawdź :)

Re: Klaksony

: 16 stycznia 2014, 18:37
autor: BozoN
Przy skręcie w lewo na skrzyżowaniu zawsze trza bardziej uważać, więc chyba to dobrze, że ostrzegasz dodatkowo innych uczestników ruchu :wink:

Re: Klaksony

: 16 stycznia 2014, 18:50
autor: jjanusz
Pewnie masz przetarty kabel i dotyka gdzieś do masy przy skręcie kierą

Re: Klaksony

: 16 stycznia 2014, 19:03
autor: gpz
BozoN pisze:Przy skręcie w lewo na skrzyżowaniu zawsze trza bardziej uważać, więc chyba to dobrze, że ostrzegasz dodatkowo innych uczestników ruchu :wink:
nawet nie wiesz jak dobrze :D :D
kiedyś podjechałem pod sklep. Chcę ruszać, motor zapalony. Akurat obok mnie przechodziła taka pani w średnim wieku. Pech chciał, że jak była koło viragi to w tym momencie skręciłem kierownicą w lewo i 'włączył' się klakson... szkoda że nie widziałeś jak podskoczyła :D :D

Re: Klaksony

: 16 stycznia 2014, 19:20
autor: 2007XV1700
klaksony w Virce działają na zwarcie obwodu masowego, na 100% masz przetarty przewód.

Re: Klaksony

: 15 lutego 2014, 15:09
autor: gpz
i znalazłem...
zaraz pod lampą przednią, niejako wzdłuż ramy idzie taka gruba wiązka kabli. Wchodzi do niej dość dużo kabelków. Poprzedni właściciel chyba czegoś tam szukał, bo punkt, gdzie wszystkie one łączą się w jedną wiązkę był zabezpieczony taśmą izolacyjną. Kupując moto widziałem to, ale było to solidnie zrobione.
W mojej virago blokada kierownicy jest nie w stacyjce, ale właśnie w ramie, po lewej stronie. Ta blokada trochę wystaję. Patrzę tam dzisiaj i widzę, że taśma izolacyjna jest rozerwana w tym miejscu i widać trochę kabelków.. Przenosząc ten stan faktyczny na problem włączającego się klaksonu:
skręcając kierownicą w lewo, ta wiązka zahacza o wystającą blokadę kierownicy, powodując mimowolnie tarcie. Wskutek niego izolacja kabli się przeciera. Trochę to zabezpieczyłem, ale dostęp jest tam zły.. Można by to jakoś inaczej zrobić? myślałem żeby tam może jakiś plastik przymocować, który by się tak nie przecierał jak taśma, ale nie wiem czy to najlepszy pomysł