Strona 1 z 1

O czego ten kabel?

: 25 lipca 2012, 17:53
autor: ogonos
Obrazek

Koloru czarnego z końcówką taką jak na czerwonym kablu od regulatora.
Kabelek chowa się w wiązkę po lewej stronie moto, a pasującej do kompletu końcówki nigdzie nie znalazłem.

Z góry dzięki za pomoc.

Re: O czego ten kabel?

: 25 lipca 2012, 23:21
autor: Kargul
Jeśli czarny to będzie jakaś masa. Weź omomierz i sprawdź czy ma przejście do ramy, czy tam "-" na aku.

Re: O czego ten kabel?

: 26 lipca 2012, 08:57
autor: wąsaty7
To jest masa, powinien być wpięty przewód idący od tego złącza do regulatora napięcia zakończony końcówką oczkową i przykręcony do jednej z śrub mocujących regulator.

Re: O czego ten kabel?

: 26 lipca 2012, 09:48
autor: ogonos
Dzięki wąsaty.

Znaczy się akumulator pewnie mam sprawny, tylko przez ten przewód mogą być problemy z ładowaniem.

Re: O czego ten kabel?

: 26 lipca 2012, 12:44
autor: Kargul
ogonos pisze:Znaczy się akumulator pewnie mam sprawny, tylko przez ten przewód mogą być problemy z ładowaniem.
Regulator połączony jest połączony z aku przez ramę, ale może być to słabe połączenie i ten przewód na pewno je poprawi (jeżeli jest od regulatora). Łatwo to sprawdzić. Miernik do rączki i zmierzyć napięcie między obudową regulatora a "-" na aku na zakresie mV i podać tu wartość, to się oceni ;)

Re: O czego ten kabel?

: 26 lipca 2012, 15:14
autor: alonso
Obejrzyj moje wiązki,może Cię oświeci :) https://picasaweb.google.com/1012032942 ... tblm6Tg-QE

Re: O czego ten kabel?

: 27 lipca 2012, 07:07
autor: ogonos
Kargul, a mierzyć to na odpalonym silniku czy "na sucho"?

Alonso, niestety ale niewiele widzę na tych zdjęciach. Kabelek jest, potem wchodzi pod ramę, znika i nie widać gdzie się kończy.

Re: O czego ten kabel?

: 27 lipca 2012, 09:02
autor: Kargul
Na odpalonym. I czym mniejsza wartość tym lepiej.
I przy okazji zmierz jakie masz napięcie ładowania na akumulatorze. Jak nie prawidłowe to:

viewtopic.php?f=21&t=5922

Pozdrawiam

Re: O czego ten kabel?

: 10 sierpnia 2012, 10:53
autor: ogonos
Kargul pisze: Miernik do rączki i zmierzyć napięcie między obudową regulatora a "-" na aku na zakresie mV i podać tu wartość, to się oceni
Wynik wyszedł w granicach 0,16mV więc wydaje mi się OK.

Pytanie dodatkowe:

Czemu akumulator mi siada po 4 dniach bez jeżdżenia?


Napięcie na aku - 12,4V
Napięcie ładowania na niskich obrotach (bez świateł) - ok.13,6V
Napięcie ładowania na wysokich obrotach (bez świateł)- ok.13,4V

Wg badania
viewtopic.php?f=21&t=5922

Opory regulatora - równe ok 285k?
Prądy międzyfazowe na niskich obrotach - 14,5V

Re: O czego ten kabel?

: 10 sierpnia 2012, 11:13
autor: -waldi-
zmierzyłeś ten spadek napięcia na masie przy odpalonym moto, załączonych światłach i podwyższonych obrotach ?
w innym przypadku nie ma sensu wykonywać pomiarów.

na moje oko masz duże spadki napięć na instalacji jak w przypadku 90% innych maszyn

masę pod regulatorem wyczyść jak i styk radiatora z ramą, złącza ma przewodach "+" od regulatora do aku wyciąg z osłon i miejsca zagniatania żył przelutuj


Aku Ci siada, bo jest niedoładowany, albo to już jego koniec.

Re: O czego ten kabel?

: 10 sierpnia 2012, 14:59
autor: kris2k
A że tak zapytam, nie pobiera Ci gdzieś prądu na postoju przy wyłączonej stacyjce? Albo aku po prostu kończy swój żywot

Re: O czego ten kabel?

: 10 sierpnia 2012, 15:05
autor: ogonos
kris2k pisze:A że tak zapytam, nie pobiera Ci gdzieś prądu na postoju przy wyłączonej stacyjce?
Może coś w tym być. Jak odpiąłem moduł zapłonowy oddając do naprawy, to po 3 tygodniach bezruchu odpalił od razu.

Niestety nie mam żadnego magika który by mi sprawdził elektrykę.