Strona 1 z 1

Problem z ładowaniem VIRAGO 250 Poznań

: 21 lipca 2012, 10:10
autor: Elbrus
Witam Wszystkich.
Opiekuję się Virago i tak mnie naszło żeby pojeździć. Niestety jest problem z prądem. Wymieniłem aku i było dobrze przez tydzień - znów brak prądu. Pojechałem do zmierzenia prądów i okazało się, że ładowanie jest ciut za wysokie, ale jak dodam gazu to skacze do 40-50V. Diagnoza padła na regulator, ale nie mogę znaleźć nigdzie takiego jak w moim modelu ('93). Pomożecie może jakoś się z tym ogarnąć. Nie mam doświadczenia z motorami, a sezon jaki jest taki jest, ale się dupa rwie na moto. HELP!!!
Regulator jest z radiatorem, wychodzi z niego 6 przewodów do kostki, oznaczenia:5A8-AU, SH238, 2.D.2 SHINDEGEN Mogę wrzucić zdjęcia.

Re: Problem z ładowaniem VIRAGO 250 Poznań

: 21 lipca 2012, 10:24
autor: Feldek
Powitalnia welcome to :) A na elektryce się nie znam ;)

Re: Problem z ładowaniem VIRAGO 250 Poznań

: 21 lipca 2012, 10:48
autor: kris2k

Re: Problem z ładowaniem VIRAGO 250 Poznań

: 22 lipca 2012, 21:39
autor: Elbrus
Dzięki.
Robi się co raz weselej. Mój regulator jest sześciopinowy, a nikt o takowym nie słyszał w tym modelu. Niezła kaszana :(

Re: Problem z ładowaniem VIRAGO 250 Poznań

: 23 lipca 2012, 21:44
autor: -waldi-
3 fazy, 2 "+" i 2 masy = 6pinów

Re: Problem z ładowaniem VIRAGO 250 Poznań

: 24 lipca 2012, 11:49
autor: ZWIERZAK
Oznaczenie 5A8 kojarzy mi się z virago 1000. Może ktoś kiedyś nie miał na nowy i przerobił na to co miał?

Re: Problem z ładowaniem VIRAGO 250 Poznań

: 07 września 2012, 15:01
autor: Garinol
U mnie zniknęło ładowanie akumulatora. Motor gaśnie po włączeniu świateł przy silniku pracującym na wolnych obrotach. Pozwala się uruchomić na pych, akumulator rozładowuje się tak iż nie ma możliwości zakręcić rozrusznikiem. Prąd stosowny ku temu pojawia się dopiero po przejechaniu ok. 30 km bez zapalonych świateł. Według wstępnego pomiaru ładowanie akumulatora nie odbywa się, no, jest w śladowych ilościach.
Podejrzanym jest regulator napięcia, a zanim coś zepsuję, zapytam gdzie go znaleźć. Gdzieś blisko akumulatora?

Re: Problem z ładowaniem VIRAGO 250 Poznań

: 07 września 2012, 16:12
autor: Flower
Chyba po lewej stronie nad osłoną łańcucha będzie, głowy nie dam, bo nie widziałem regulatora w 250, jednak moim zdaniem nie będzie to niestety regulator, ale sprawdź. Na forum jest schemat jak to pomierzyć dobrze ;)

Re: Problem z ładowaniem VIRAGO 250 Poznań

: 07 września 2012, 16:58
autor: Przemszon
tak jak przedmówca, regulator masz pod lewą osłonką

Re: Problem z ładowaniem VIRAGO 250 Poznań

: 07 września 2012, 18:38
autor: Garinol
Dzięki, znalazłem bez problemu. Moja maszyna niestety zmusiła mnie do przesiadki na autobus...
Problem jest poważniejszy, ponieważ wtyczka , które wchodzi do regulatora, wypaliła się wewnątrz. Wygląda tak:

Obrazek

A cała elektryka przypomina wnętrze umysłu szaleńca:

Obrazek

Wygląda na to, że czeka mnie więcej roboty niż zakładałem. W tej pajęczynie trudno będzie dojść, na jakim etapie znajduje się przyczyna zaistniałego problemu.

Re: Problem z ładowaniem VIRAGO 250 Poznań

: 07 września 2012, 18:43
autor: Flower
a to wtyczka od której strony? Może miałeś zware w altku i przy okazji spaliło regler.

Re: Problem z ładowaniem VIRAGO 250 Poznań

: 08 września 2012, 20:23
autor: niedobry82
a jak tam bezpiecznik
tez popaliło?

Re: Problem z ładowaniem VIRAGO 250 Poznań

: 08 września 2012, 22:02
autor: Garinol
Bezpiecznik przetrwał to. Hmm... przecież to on powinien pójść z dymem najpierw. Może poprzedni właściciel zainstalował niewłaściwy, znaczy taki jaki miał pod ręką. Od razu zapytam jaki włożyć powinienem.

Re: Problem z ładowaniem VIRAGO 250 Poznań

: 11 września 2012, 21:10
autor: Garinol
Zacząłem z tym walczyć, niestety pojawił się problem. Poprzednio chyba ktoś wymienił kable, i wszystkie mają ten sam kolor, nie mogę się połapać który dokąd prowadzi. Wygląda to tak:

Obrazek

Kupiłem "zamiennik", regulator napięcia od Keeway Cruiser 250. Jest sprawny, ale Keeway ma inny układ kabli - odpowiadają innym wtykom. Wtyczka pasuje jak ulał, ale Chińczycy mają kable w innym układzie, ustawienie we wtyku Yamachy jest inne. Są 4 kable, ale nie chcę zmieniać czegoś, nie zadając wcześniej pytania. Po podłączeniu zastępczego regulatora bez zmiany położenia kabli, na akumulatorze pojawia się pobór prądu, który by go szybko rozładował. Zepsuty regulator nie powoduje takiego efektu, pojawiający się pobór jest mniejszy, tylko że spowodowałby on wytopienie wtyczki lub sam zapaliłby się.
Regulatory Yamacha i Keeway:

Obrazek

Próbował już ktoś z was takiej zamiany? Jeśli tak, proszę o poradę. To byłoby opłacalne, jeśli byłoby możliwe, Chiński kosztuje 20 zł, a oryginał powyżej 200.

Re: Problem z ładowaniem VIRAGO 250 Poznań

: 11 września 2012, 22:38
autor: -waldi-
no raczej Ci nie spasuje... Keeway ma prądnicę 2 fazową, a Yamaha 3 :)