Strona 1 z 1

wyciek oleju z przekładni

: 15 maja 2012, 15:43
autor: Schwartzu
Witam,

Virażka zmęczona długą jazdą autostradą (co z tego że niemiecką?) zaczęła krwawić z przekładni. Objawem był cieknący po nóżce olej koloru krwisto-rdzawego. Olej musiał sobie spod przekładni powędrować kardanem i dopiero przy podpórce zaczął wyciekać na jezdnie. Również z łączenia przekładni zaczął się pocić.

Zdjąłem tylne koło, odkręciłem 4 śruby trzymające przekładnie i zajrzałem do środka. Nie rozkręcałem jeszcze samej przekładni - wole wpierw poradzić się na forum czy dobrze robię.
Na pierwszy rzut oka nie znalazłem nic szczególnie podejrzanego. Oczywiście wszystko umazane olejem (wspomnianego koloru). Jedynie guma (na schemacie nr.16) była chyba lekko zsunięta (chyba, bo mogło się to stać przy wyciąganiu wszystkiego z wahacza). Po wytarciu wszystkiego ścierą widać że w okolicy o-ringu (nr. 12) jest olej. Czy tak ma być czy to już znak, że właśnie tu przepuszcza?

Konieczne będzie dalsze rozkręcenie kardana? Jak się do tego zabrać? Nawet w Hayensie i Clumerze piszą, żeby oddać przekładnie do serwisu Yamahy...

Aby było łatwiej opisywać dołączam schemat przekładni:
99XV535LC12.gif

Re: wyciek oleju z przekładni

: 17 maja 2012, 13:52
autor: Blunio
Myślę że można się pokusić o próbę wymiany uszczelnień w przekładni - o ile oczywiście nie będzie to wymagało szczegółowego oprzyrządowania - typu ściągacze. No i ważne jest w tego typu zespołach nienaruszenie ustawień pary WAŁEK ATAKUJĄCY - KOŁO TALERZOWE. Jak naruszymy nastawy to będzie przekładnia wyła. O nadmiernym zużyciu nie wspomnę.

Re: wyciek oleju z przekładni

: 17 maja 2012, 15:43
autor: Schwartzu
Możesz rozwinąć myśl "nienaruszenie ustawień pary WAŁEK ATAKUJĄCY - KOŁO TALERZOWE" ?
Czy chodzi o to w skrócie, że "tak jak się rozłoży tak należy złożyć" ? ;) Czy sugerujesz że występuje tam jakaś precyzyjna regulacja, której nie należy przestawić...

Re: wyciek oleju z przekładni

: 17 maja 2012, 16:42
autor: Blunio
Schwartzu pisze:Czy sugerujesz że występuje tam jakaś precyzyjna regulacja, której nie należy przestawić...
Dokładnie tak.

Obrazek

Regulacje prowadzi się zazwyczaj albo poprzez dobieranie podkładek o zróżnicowanych grubościach, albo poprzez wkręcanie (wykręcanie) korków lub pierścieni ustalających dwa element (koło i wałek). A reguluje się obserwując ślady współpracy na zębach przekładni po zastosowaniu pasty znaczącej.

Trochę więcej teorii: http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/11 ... edowe.html

Re: wyciek oleju z przekładni

: 17 maja 2012, 17:01
autor: Schwartzu
Ok, ok. Zawiozę tą przekładnie do mechanika... Nie będę taki samolubny z tymi naprawami ;)
BTW ciekawy artykulik Blunio, dzięki!

Re: wyciek oleju z przekładni

: 29 maja 2012, 16:08
autor: Schwartzu
Jak mechanik dostał się do przekładni (od strony wału), to ponoć zmielone łożysko kulkowe wypłynęło ze środka. :]