Czyżby błąd w Poradniku Clymera - czujnik paliwa??
: 13 maja 2012, 20:11
Spradzałem czujnik paliwa i zrobiłem pomiary zgodnie z Clymerem (wstępnie mysłałem bład tłumaczenia ale nie )
2. Using a voltmeter, check the voltage at the fuel
sender connector. The fuel sender connector uses 2
wires (green and black). The voltage should be 12
volts. If the voltage is incorrect, check the fuel
sender as described in this chapter. If the voltage is
correct, check the following:
a. Fuses.
b. Battery (Chapter Three).
c. Have a Yamaha dealer check the main switch
assembly.
i tłumaczenie
2. Korzystając z woltomierza, sprawdzić napięcie na
gnieździe czujnika poziomu paliwa. Złącze czujnika ma dwa
przewody (zielony i czarny). Miernik powinien pokazać 12
wolt. Jeśli napięcie jest nieprawidłowe, należy sprawdzić
czujnik poziomu paliwa, jak opisano w tym rozdziale. Jeśli
napięcie jest prawidłowe, należy sprawdzić następujące
elementy:
a . Bezpieczniki.
b. Akumulator (rozdział trzeci).
c. Wyłącznik główny ( w wyspecjalizowanym serwisie).
ale cos sie tutaj nie zgadza jeżeli czujnik paliwa jest termistorem to gdy bak jest peły powinna być dyża rezystancja i spadek napięcia na elemencie zbliżony do 12 V, kiedy jest pusty rezystancja spada (czujnik sie nagrzewa - taka zasada) i spadek napięcia na elemencie powinien spadać czyli zdążać do 0V a tym samym zaświeci się lampa reszty paliwa.
i pytanie nijak to się nie ma do tego co napisał Clymer - jak napięcie jest 12V tzn że po co sprawdzać
a . Bezpieczniki.
b. Akumulator.
c. Wyłącznik główny.
jeżeli jest napięcie tzn ze jest ok i bezpieczniki, akumulator i wyłacznik, rozumię gdyby nie było napięcia!!!!!
2. Using a voltmeter, check the voltage at the fuel
sender connector. The fuel sender connector uses 2
wires (green and black). The voltage should be 12
volts. If the voltage is incorrect, check the fuel
sender as described in this chapter. If the voltage is
correct, check the following:
a. Fuses.
b. Battery (Chapter Three).
c. Have a Yamaha dealer check the main switch
assembly.
i tłumaczenie
2. Korzystając z woltomierza, sprawdzić napięcie na
gnieździe czujnika poziomu paliwa. Złącze czujnika ma dwa
przewody (zielony i czarny). Miernik powinien pokazać 12
wolt. Jeśli napięcie jest nieprawidłowe, należy sprawdzić
czujnik poziomu paliwa, jak opisano w tym rozdziale. Jeśli
napięcie jest prawidłowe, należy sprawdzić następujące
elementy:
a . Bezpieczniki.
b. Akumulator (rozdział trzeci).
c. Wyłącznik główny ( w wyspecjalizowanym serwisie).
ale cos sie tutaj nie zgadza jeżeli czujnik paliwa jest termistorem to gdy bak jest peły powinna być dyża rezystancja i spadek napięcia na elemencie zbliżony do 12 V, kiedy jest pusty rezystancja spada (czujnik sie nagrzewa - taka zasada) i spadek napięcia na elemencie powinien spadać czyli zdążać do 0V a tym samym zaświeci się lampa reszty paliwa.
i pytanie nijak to się nie ma do tego co napisał Clymer - jak napięcie jest 12V tzn że po co sprawdzać
a . Bezpieczniki.
b. Akumulator.
c. Wyłącznik główny.
jeżeli jest napięcie tzn ze jest ok i bezpieczniki, akumulator i wyłacznik, rozumię gdyby nie było napięcia!!!!!