Strona 1 z 2

Pomocy!!

: 04 maja 2012, 22:26
autor: 12gkopec2
Witam


Potrzebuję pomocy od Panów Forowiczów. Otóż w okresie zimowym rozebrałem swoje moto Virago 750.94' na części proste w celach renowacyjnych. Motocykl właśnie składam do kupy i już naprawdę niewiele mi brakuje, ale.... no właśnie. Podczas składania zostały mi dwa kabelki z którymi nie wiem co zrobić. Jeden z końcówką męską, drugi z żeńska. Z początku myślałem, że powinny się łączyć, ale są za daleko od siebie. Do rzeczy:
Pierwszy kabelek jest koloru białego i znajduje się pod silnikiem po prawej stronie. Idzie od rozrusznika i kończy się gdzieś w okolicy czujnika stopu nożnego. Drugi czerwono-biały, wychodzi bezpośrednio z wiązki głównej pod kanapą. Próbowałem podciągnąć go w dół do tego białego, ale jest za krótki.
Proszę was o sprawdzenie czy może powinny być połączone, a ja źle lub niewystarczająco dobrze poprowadziłem wiązkę? A może powinien łączyć się z innym kabelkiem a ja po prostu pomyliłem połączeni.
Z góry dzięki

Re: Pomocy!!

: 04 maja 2012, 23:16
autor: leszekk
W schemacie instalacji masz opis kolorów (nawet jeśli masz czarno-białą kopię). Bez problemu zlokalizujesz.

Re: Pomocy!!

: 04 maja 2012, 23:35
autor: toooomelo
12gkopec2 pisze:... swoje moto Virago 750.94' ...
I aby łatwiej Ci było udzielać porady, powyższą informację wpisz w swoim "Profilu".

Re: Pomocy!!

: 05 maja 2012, 01:02
autor: -waldi-
czerwono/biały to przewód sterujący elektromagnesem rozrusznika

a białego pod silnikiem nie ma tylko jest czarno/biały i jest to od czujnika poziomu oleju

możliwe, że ktoś kiedyś wymienił kable więc sprawdź gdzie ten biały idzie, jak do elektromagnesu rozrusznika, to ma być połączony z z tym czerwono/białym.

Jeżeli okaże się że przewód idący od rozrusznika masz gdzieś podłączony to na pewno jest źle :)

Re: Pomocy!!

: 05 maja 2012, 11:10
autor: 12gkopec2
Panowie, może ktoś ma schemat elektryczny do tego motocykla. Ja posiadam tylko do tych z rynku USA, a mój jest z niemieckiego (ten na podwójnych tłoczkach w zaciskach hamulcowych).
Jak zacząłem porównywać elektrykę ze schematem to nic się nie zgadzało.
Pzdr.
-waldi- pisze:czerwono/biały to przewód sterujący elektromagnesem rozrusznika

a białego pod silnikiem nie ma tylko jest czarno/biały i jest to od czujnika poziomu oleju

możliwe, że ktoś kiedyś wymienił kable więc sprawdź gdzie ten biały idzie, jak do elektromagnesu rozrusznika, to ma być połączony z z tym czerwono/białym.

Jeżeli okaże się że przewód idący od rozrusznika masz gdzieś podłączony to na pewno jest źle :)
Kabelek ewidentnie wychodzi z rozrusznika. Dwa inne również, jeden od masy, drugi od plusa aku.

Re: Pomocy!!

: 05 maja 2012, 12:09
autor: 12gkopec2
Dla ułatwienia tematu poszedłem i zrobiłem zdjęcia.
Tak przy okazji kabelek jednak jest biały, ale mógł go ktoś wcześniej zamienić. Jedno jest pewne wychodzi on z elektromagnesu rozrusznika.
Ponawiam swoją prośbę o schemat elektryczny do tego modelu.

Re: Pomocy!!

: 06 maja 2012, 01:29
autor: -waldi-
strasznie masz tą wiązkę cofniętą w tył o jakieś 10 - 20cm :)

te kable mają być połączone ze sobą.

co do schematów to w clymerze masz, albo http://www.motoinfo.yoyo.pl/Yamaha/Yamaha%20XV750.jpg

masę silnika i przewody czujnika stopu też masz źle poprowadzone - mają iść pod uchem mocowania silnika

Re: Pomocy!!

: 06 maja 2012, 10:15
autor: 12gkopec2
Dzięki Waldi.
Wiązka cofnięta jest tak ponieważ krótko jest z przewodami do kierunków tył. Dorobię kawałek przewodu i połączę te przewody. Masę i przewód od czujnika przerzucę pod ucho.
Jeszcze raz dzięki za pomoc w tej sprawie.

Mam jednak jeszcze jedną prośbę.
Wymieniłem przewody hamulcowe na nowe firmy GoodRidge. Pomijają one rozdzielacz na strony do zacisków. Wszystko wychodzi już bezpośrednio od pompy hamulcowej. Słyszałem i niestety potwierdza się to, że jest problem z odpowietrzeniem układu. Może znasz jakiś patent na to. Mam miękką klamkę i tłoczki w zaciskach ani drgną.
Podczas odpowietrzania coś tam wycieka z odpowietrzników ale nie jest to wodotrysk, a tylko słaby wyciek. Pompowałem układ z pół godziny i nic. Płynu nie ubywa w zbiorniczku.
Załączam zdjęcia

Re: Pomocy!!

: 06 maja 2012, 12:58
autor: Kargul
spróbuj dużą strzykawką wtłoczyć płyn w przewód od odpowietrzników do pompy dla każdego przewodu. Może się uda wypchnąć powietrze - nie testowane to tylko taki pomysł.

Pozdrawiam

Re: Pomocy!!

: 06 maja 2012, 18:12
autor: 12gkopec2
Spróbowałem i się udało :bravo: Układ odpowietrzony i działa.
Kabelek od rozrusznika podłączony, ale tutaj pojawił się kolejny problem. Po podłączeniu akumulatora (wcześniej ładowanego) rozrusznik nie kręci. Słychać kliknięcie przekaźnika i nic poza tym. Nie ma nawet próby ruchu rozrusznika.
Jak można sprawdzić, czy rozrusznik jest OK. Akumulator sprawdzę jutro pod obciążeniem. Stał prawie dwa lata w piwnicy. Czasami go podładowywałem,ale to zawsze dwa lata.
Aha i co jeszcze ciekawe. Podczas próby uruchomienia silnika w momencie przyciśnięcia przycisku START zapala mi się kontrolka rezerwy :?: Bak jest pusty i jak dłużej postoi na włączonej stacyjce to rezerwa też się zapali.
Sporo tych rzeczy ale piszę bo potrzebuję pomocy aby "lalkę" odpalić.

Pzdr.

Re: Pomocy!!

: 06 maja 2012, 18:30
autor: toooomelo
A wcześniej na tym akumulatorze rozrusznik kręcił?
Jaki motocykl?

Re: Pomocy!!

: 06 maja 2012, 18:39
autor: Wesoly
12gkopec2 pisze: Otóż w okresie zimowym rozebrałem swoje moto Virago 750.94'
Tomek napisano w pierwszym poście. Czytać panowie czytać.
Choć wiadomo gdyby było podane w profilu byłoby prościej.

Re: Pomocy!!

: 06 maja 2012, 18:44
autor: udzin
Ostatnio bawię się w tłumaczenie instrukcji i jak się doczytałem przy uruchamianiu i przyciśnięciu na start zapala się kontrolka paliwa i oleju jako kontrola, potem powinny zgasnąć, jak świecą się to, brak ciśnienia oleju, wyłączyć moto i szukać przyczyny, paliwa to uzupełnić :):):)

Re: Pomocy!!

: 06 maja 2012, 18:46
autor: toooomelo
Wesoly pisze:Tomek napisano w pierwszym poście.
I co? Przy każdym pytaniu mam szukać tego jednego posta? :P
Już nie mówię, jak to będzie za miesiąc, pół roku...

Re: Pomocy!!

: 06 maja 2012, 20:05
autor: 12gkopec2
Jeżeli kontrolka rezerwy ma się zapalać w momencie rozruchu i gasnąć po odpaleniu to może jest ok. Trudno stwierdzić bo nie odpala. Mam motocykl już kilka lat ale nigdy nie zwróciłem na to uwagi. Na tym akumulatorze odpalał ale to było 2 lata temu!! Oczywiście ze zgrzytami i zacięciami.
Co do profilu to w którym miejscu mam wstawić to info? Szukałem miejsca ale nie znalazłem.
Mam też trochę fajnej literatury odnośnie naszych maszynek, ale też nie wiem jak wstawić do download. Może kilka wskazówek z Waszej strony :frustrated:

Re: Pomocy!!

: 06 maja 2012, 20:07
autor: -waldi-
zmierz napięcie na aku w momencie próby rozruchu, sprawdź masę silnika i przewód + rozrusznika.

Jak masz coś ciekawego do wrzucenia to kontaktuj się z moderatorami na PW

Re: Pomocy!!

: 06 maja 2012, 20:10
autor: toooomelo
12gkopec2 pisze:...Co do profilu to w którym miejscu mam wstawić to info?
Panel Użytkownika/Profil/Profil/Posiadany motocykl
Wystarczy pytać :wink:

Re: Pomocy!!

: 06 maja 2012, 20:12
autor: 12gkopec2
-waldi- pisze:zmierz napięcie na aku w momencie próby rozruchu, sprawdź masę silnika i przewód + rozrusznika.

Jak masz coś ciekawego do wrzucenia to kontaktuj się z moderatorami na PW
A jaka jest minimalna granica?

Re: Pomocy!!

: 06 maja 2012, 20:16
autor: 12gkopec2
toooomelo pisze:
12gkopec2 pisze:...Co do profilu to w którym miejscu mam wstawić to info?
Panel Użytkownika/Profil/Profil/Posiadany motocykl
Wystarczy pytać :wink:
Zrobione

Re: Pomocy!!

: 06 maja 2012, 20:23
autor: 12gkopec2
Nie wiem czy jest zapotrzebowanie na wrzutkę. Mam katalog doboru oryginalnych części do mojego rocznika (Numery katalogowe i rysunki)
Serwisówka Clymer-a.
Serwisówka Haynes-a.
Jeżeli uważacie, że warto coś zapuścić to poproszę moderatora o wstawienie. :motorcycle:

Re: Pomocy!!

: 06 maja 2012, 20:27
autor: -waldi-
12gkopec2 pisze:
-waldi- pisze:zmierz napięcie na aku w momencie próby rozruchu, sprawdź masę silnika i przewód + rozrusznika.

Jak masz coś ciekawego do wrzucenia to kontaktuj się z moderatorami na PW
A jaka jest minimalna granica?
teoretycznie 10,5V

Re: Pomocy!!

: 06 maja 2012, 20:38
autor: toooomelo
12gkopec2 pisze:Zrobione
Chyba jednak nie. Coś źle zrobiłeś:
Obrazek

Re: Pomocy!!

: 06 maja 2012, 20:44
autor: 12gkopec2
toooomelo pisze:
12gkopec2 pisze:Zrobione
Chyba jednak nie. Coś źle zrobiłeś:
Obrazek
To może teraz

Re: Pomocy!!

: 06 maja 2012, 20:47
autor: toooomelo
12gkopec2 pisze:To może teraz
Jest OK! :wink:

Re: Pomocy!!

: 06 maja 2012, 21:07
autor: podbiel
udzin pisze:brak ciśnienia oleju
coś źle przetłumaczyłeś bo virka ma wskaźnik poziomu a nie ciśnienia oleju.
Przy odpalaniu zaświeca się kontrolka rezerwy i oleju.